Tjeu 3.627 Geplaatst: 10 augustus 2018 Delen Geplaatst: 10 augustus 2018 Op 6/6/2018 om 23:32, Dirk75 zei: Bij een bi directionele meter is er geen prosumententaks. is geen terugdraaiende teller voor alle duidelijkheid. vb: https://eneco.be/nl/faq/tarieven-en-producten/wat-is-een-bidirectionele-meter Je vergeet hier wel een aantal zaken. Eerst en vooral moet je een vier kwadrantenmeter hebben, alvorens naar een injectie meter over te kunnen stappen. En dat kost je geld. Vervolgens zetten ze de injectiemeter, tevens een vier kwadranten exemplaar en ook die is niet gratis. Daarna dien je voor beide meters een jaarlijkse kost te betalen die samen zowat even veel zal kosten als uw prosumententarief en vaak nog een stuk meer, waarbij je bijna niets meer krijgt voor de stroom die je in het net steekt. Het zal je dus enkel geld kosten en zeker geen geld opbrengen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Race7 132 Geplaatst: 13 augustus 2018 Delen Geplaatst: 13 augustus 2018 On 8/10/2018 at 4:04 PM, wooter said: On 8/10/2018 at 4:00 PM, Race7 said: Juist even gebeld met Tesla Aartselaar, wall chargers worden niet los verkocht. Enkel bij aanschaf Tesla op basis van VIN Vreemd. Hetzelfde verhaal bij Tesla Hasselt, Gent of Zaventem? Vrijdag ben ik nog even langs gegaan bij Tesla vestiging in Zaventem, en vandaag de lader kunnen gaan ophalen. Daar kon het blijkbaar dus wel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.311 Geplaatst: 13 augustus 2018 Delen Geplaatst: 13 augustus 2018 20 minutes ago, Race7 said: Vrijdag ben ik nog even langs gegaan bij Tesla vestiging in Zaventem, en vandaag de lader kunnen gaan ophalen. Daar kon het blijkbaar dus wel. Dit is niet voor een tesla he? Laat mij eens weten of je iets moet doen om ‘m vrij te schakelen voor andere merken ajb? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Race7 132 Geplaatst: 13 augustus 2018 Delen Geplaatst: 13 augustus 2018 Van wat ik online gevonden heb, is het volgende DIP switch die volgens de handleiding steeds omhoog moet staan. Ik vermoed dat als je 'm omlaag zet dat hij enkel Tesla laadt. Maar zal het bevestigen eens geïnstalleerd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 14 augustus 2018 Delen Geplaatst: 14 augustus 2018 Dit is niet voor een tesla he? Laat mij eens weten of je iets moet doen om ‘m vrij te schakelen voor andere merken ajb?Normaal worden de TMC’s geleverd zodat ze alle merken kunnen laden.Jij wil misschien jouw Destination Charger met opschrift “enkel Tesla” open stellen, maar niet vergeten dat ernaast ook een Destination Charger staat die expliciet wel open staat voor andere merken. Ik weet niet of je negatieve commentaren op sociale media wil omdat je BMW aan een “tesla only” plek staat te laden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.311 Geplaatst: 14 augustus 2018 Delen Geplaatst: 14 augustus 2018 9 hours ago, Race7 said: Van wat ik online gevonden heb, is het volgende DIP switch die volgens de handleiding steeds omhoog moet staan. Ik vermoed dat als je 'm omlaag zet dat hij enkel Tesla laadt. Maar zal het bevestigen eens geïnstalleerd. Ik denk idd dat het dat is. 5 hours ago, wooter said: Normaal worden de TMC’s geleverd zodat ze alle merken kunnen laden. Jij wil misschien jouw Destination Charger met opschrift “enkel Tesla” open stellen, maar niet vergeten dat ernaast ook een Destination Charger staat die expliciet wel open staat voor andere merken. Ik weet niet of je negatieve commentaren op sociale media wil omdat je BMW aan een “tesla only” plek staat te laden. Je hebt dit al gezegd; Ik wil het graag weten, is daarom niet dat ik het ook ga uitvoeren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xmen 4 Geplaatst: 3 september 2018 Delen Geplaatst: 3 september 2018 Na wat opzoekwerk besloten dat ik voor mijn KIA Optima PHEV ook een Tesla Wall charger wou. Zelfde prijs dan andere chargers maar wel 'Future Proof', ze kunnen zowel mono-fase als drie-fase (3*220V en 3*400V+N) aan, en tot 22KW (als je auto en elektriciteitsnet (3*400V + N) dit aankan natuurlijk). Ik ben dan eerst naar Tesla en Sint-Martens-Latem gegaan, maar daar wouden ze er geen verkopen zonder VIN nummer van een Tesla. Naar aanleiding van dit topic naar Zaventem gebeld. Daar was het geen probleem om als niet Tesla rijder zo'n laadpaal aan te kopen. Dit weekend de laadpaal aangekoppeld (Mono-fase, 16A aangezien de auto zelf maar 3.7KW aankan). Dipswitches eerst laag, 2de hoog. Draaischakelaar staat op 5 (16A) bij mij. Bij deze bevestig ik dus dat de Tesla laadpaal ook voor andere type wagens werkt zonder aanpassingen. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.040 Geplaatst: 3 september 2018 Delen Geplaatst: 3 september 2018 laad hij dan sneller dan de gewone lader van je kia? of is het puur voor het gemak? (dat je dus een wallbox hebt ipv een losse lader) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 3 september 2018 Delen Geplaatst: 3 september 2018 5 minutes ago, tuscani said: laad hij dan sneller dan de gewone lader van je kia? of is het puur voor het gemak? (dat je dus een wallbox hebt ipv een losse lader) Bij de Kia is de omvormer in de Kia beperkend. Maar wanneer hij zijn Kia wisselt voor een EV met omvormer die meer vermogen aankan, moet hij niet meer een wallbox kopen want de Tesla Wallbox geeft tot 22kWh als je 'm op het hoogste vermogen aan 3 fase kan aansluiten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.040 Geplaatst: 3 september 2018 Delen Geplaatst: 3 september 2018 maar momenteel dus puur voor het gemak en het zicht. (geen losliggende draden en gefoefel met stopcontacten) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 3 september 2018 Delen Geplaatst: 3 september 2018 (aangepast) Combineer je zonnepanelen met het Grid om extra laadvermogen te krijgen. https://www.solaredge.com/products/ev-charger#/ Alleen als de zon schijn natuurlijk of met externe batterij. Max 5 kw via de panelen, de rest via het stopcontact. 3 september 2018 aangepast door Dirk75 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xmen 4 Geplaatst: 5 september 2018 Delen Geplaatst: 5 september 2018 On 9/3/2018 at 12:41 PM, tuscani said: laad hij dan sneller dan de gewone lader van je kia? of is het puur voor het gemak? (dat je dus een wallbox hebt ipv een losse lader) Toch ietsje sneller. Door een gewoon stopcontcact wordt de laadstroom meestal beperkt tot 10A. (Dit omdat normale stopcontacten niet gemaakt zijn om constant 16A door te laten.) Met de wall charger is dit dus nu de volle 16A. Maar inderdaad vooral gekocht voor het gebruiksgemak (De deur van de garage moet niet open blijven, er moet geen natte/vuile kabel in de auto bij regenweer). En gekozen voor de Tesla omdat deze naar de toekomst toe ook hoger amperages/wattages aankan. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xmen 4 Geplaatst: 5 september 2018 Delen Geplaatst: 5 september 2018 On 9/3/2018 at 6:55 PM, Dirk75 said: Combineer je zonnepanelen met het Grid om extra laadvermogen te krijgen. https://www.solaredge.com/products/ev-charger#/ Alleen als de zon schijn natuurlijk of met externe batterij. Max 5 kw via de panelen, de rest via het stopcontact. Even ook aan zoiets gedacht. Namelijk de Zappi lader (ook ongeveer het concept dat je alleen laad als je over hebt van de zonnepanelen). Maar het feit dat ik 3*220V installatie heb deed de prijs al serieus stijgen (extra stroomklemmen aangesloten op een extra Harvi module). Ik heb ook 2 aparte zonnepaneel-installaties (2de wordt deze maand geplaatst) waardoor de monitoring van de zonnepanelen door de Zappi eigenlijk ook niet bruikbaar is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 5 september 2018 Delen Geplaatst: 5 september 2018 Op 10/8/2018 om 17:07, Tjeu zei: Je vergeet hier wel een aantal zaken. Eerst en vooral moet je een vier kwadrantenmeter hebben, alvorens naar een injectie meter over te kunnen stappen. En dat kost je geld. Vervolgens zetten ze de injectiemeter, tevens een vier kwadranten exemplaar en ook die is niet gratis. Daarna dien je voor beide meters een jaarlijkse kost te betalen die samen zowat even veel zal kosten als uw prosumententarief en vaak nog een stuk meer, waarbij je bijna niets meer krijgt voor de stroom die je in het net steekt. Het zal je dus enkel geld kosten en zeker geen geld opbrengen. Is voor meer dan 10kw, wat jij aanhaalt. 4 KWADRANTS KILOWATTUURMETER kilowattuurmeter: Voor vermogens boven 10 kW (wisselstroomzijde van de omvormer) Zal de distributienetbeheerder een 4 kwadrantsteller plaatsen. Deze teller heeft 2 registers waarop gemeten wordt. Is er een hoger verbruik dan de opwekking zal op het register afname gemeten worden Indien er een hogere opwekking is dan het verbruik gebeurt de meting op de register injectie. Voor beide register wordt een EAN-nummer toegekend. De klant moet voor beide EAN-nummers een leveringscontract afsluiten. Dit moet niet noodzakelijk bij dezelfde energieproducent. De huidige gemiddelde prijs voor afname is 0,16 €/kWh en injectie is 0,05 €/kWh. Hierdoor komt de gemiddelde energiekost besparing meestel uit rond 0,09 €/kWh als er een verbruik is tijdens de opwekking. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 28 oktober 2018 Delen Geplaatst: 28 oktober 2018 (aangepast) Iemand een idee over het rendement van zo een laadpaal? https://www.teslarati.com/charging-tesla-model-s-cost-higher/ Toch wel een significant verschil, als je de kostprijs van de kWh per gereden km gaat berekenen. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360544217303730 Quote One of the things that many electric vehicle owners don’t know is that the energy the cars report they use isn’t the same as what they draw from their power source. For many EVs, about 10-12% of drawn electricity is lost during the conversion process from AC to DC charge. This means that beautiful screen and counter you may have on your EV dash showing kWh’s used cannot be converted directly into dollars spent for transportation just using your power company’s rate per kWh. http://teslaliving.net/2014/07/07/measuring-ev-charging-efficiency/ 28 oktober 2018 aangepast door Dirk75 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 28 oktober 2018 Delen Geplaatst: 28 oktober 2018 Je quote daar wel een gigantisch oud artikel. Er is natuurlijk wel een verschil. Ik zie bij thuisladen een efficiëntie van 82% en bij supercharging een efficiëntie van 96%; dwz van 100kWh verbruik van het net hou ik thuis 82kWh over in de batterij, en aan een supercharger 96 kWh. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 28 oktober 2018 Delen Geplaatst: 28 oktober 2018 (aangepast) 16 minuten geleden, wooter zei: Je quote daar wel een gigantisch oud artikel. Er is natuurlijk wel een verschil. Ik zie bij thuisladen een efficiëntie van 82% en bij supercharging een efficiëntie van 96%; dwz van 100kWh verbruik van het net hou ik thuis 82kWh over in de batterij, en aan een supercharger 96 kWh. Post dan maar iets recenter, ik houd je niet tegen. 100 - 12 = 88%, jij spreekt zelfs over 82 %. Bij de aankoop van een laadoplossing, ga ik toch naar rendement kijken... 28 oktober 2018 aangepast door Dirk75 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 28 oktober 2018 Delen Geplaatst: 28 oktober 2018 Tuurlijk, maar ik denk niet dat je daar magische verschillen in gast vinden die je eenvoudig kan oplossen door een andere laadpaal te kiezen.Rendement lijkt me afhankelijk van laadsnelheid. De auto verbruikt bij stilstand namelijk ook stroom; in het geval van een Tesla om de internetverbinding te onderhouden en in mijn geval om elke ochtend het interieur op temperatuur te krijgen, dus volgens de meting van het systeem geraken die kWh’s niet tot in de batterij. Ik zie bijvoorbeeld dat aan laadpalen die 17kW geven de efficiëntie stijgt naar 92%. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 28 oktober 2018 Delen Geplaatst: 28 oktober 2018 http://orbit.dtu.dk/files/137328554/efficiency_paper.pdf Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 28 oktober 2018 Delen Geplaatst: 28 oktober 2018 (aangepast) 2 minuten geleden, wooter zei: Tuurlijk, maar ik denk niet dat je daar magische verschillen in gast vinden die je eenvoudig kan oplossen door een andere laadpaal te kiezen. Rendement lijkt me afhankelijk van laadsnelheid. De auto verbruikt bij stilstand namelijk ook stroom; in het geval van een Tesla om de internetverbinding te onderhouden en in mijn geval om elke ochtend het interieur op temperatuur te krijgen, dus volgens de meting van het systeem geraken die kWh’s niet tot in de batterij. Ik zie bijvoorbeeld dat aan laadpalen die 17kW geven de efficiëntie stijgt naar 92%. Waar zie jij dat ? Zelf gemeten? Blijkbaar zou het algoritme softwarematig een grote invloed hebben. En harwarematig zullen er ook wel verschillen zijn. 28 oktober 2018 aangepast door Dirk75 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 28 oktober 2018 Delen Geplaatst: 28 oktober 2018 Ik zie dat in mijn Teslafi account. Die leest dat uit mijn Tesla via de API. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 28 oktober 2018 Delen Geplaatst: 28 oktober 2018 (aangepast) 1 minuut geleden, wooter zei: Ik zie dat in mijn Teslafi account. Die leest dat uit mijn Tesla via de API. Verschil tussen de input van de charger en de output? 28 oktober 2018 aangepast door Dirk75 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 28 oktober 2018 Delen Geplaatst: 28 oktober 2018 Yup Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 28 oktober 2018 Delen Geplaatst: 28 oktober 2018 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 28 oktober 2018 Delen Geplaatst: 28 oktober 2018 (aangepast) 5 minuten geleden, wooter zei: Yup Ik denk dat dat het rendement is van de(opslag) auto.... en niet van het laadpunt. ah, toch te snel gereageerd. Als we thuis 10% laadverschil kunnen verminderen op 2 voertuigen, dan loopt dit toch op? 28 oktober 2018 aangepast door Dirk75 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten