DDke 8.688 Geplaatst: 4 juni 2018 Geplaatst: 4 juni 2018 5 minutes ago, tuscani said: en wat is het verschil tussen zo'n tesla wall connector? geen 220 vermoed ik? zeker compatibel (geen ambras met garantie of problemen later? ( zeg niet dat het dat is maar ddke heeft momenteel toch probs met laden?)) de wallbox van audi is idd een lege doos waar je je draagbare laadkabel inhangt. je kan wel kiezen natuurlijk of je hem met een gewoon stopcontact of industrieel verbind. de tesla box is waarschijnlijk hetzelfde dan qua laadsnelheid? Mijn problemen liggen aan de wagen, niet de lader.
Gast wooter Geplaatst: 4 juni 2018 Geplaatst: 4 juni 2018 Tesla wall connector is een volledige unit die op 240/400V werkt, 2 fase/3fase, tot 22kW. De stekker is een Type 2, dus past ook in andere merken.
Gast Dirk75 Geplaatst: 4 juni 2018 Geplaatst: 4 juni 2018 Bij tesla zie ik 16,5kwh als max. https://www.tesla.com/nl_BE/support/home-charging-installation
Gast wooter Geplaatst: 4 juni 2018 Geplaatst: 4 juni 2018 Dat is aan de kant van de auto. Alle Tesla's sinds 2016 hebben nog maar 1 omvormer van 16,5kW. Daarvoor had je de optie om naast een standaard omvormer van 11kW een 2e te bestellen, voor een totaal van 22kW. https://www.tesla.com/sites/default/files/pdfs/installation-guides/sockets/NL_install_guide_Wall_Connector_MAR17.pdf
Gast Dirk75 Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 Dan is die tesla lader wel een koopje, als hij ook 22kw aankan. Jammer dat de auto beperkt is.
Gast wooter Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 De auto is beperkt tot 16,5kW. Heb je enig idee wat dat betekent op een batterij van 100kW? 85km/u. Op een 6 uren heb je dus volgeladen. De oudere Tesla's waren volgeladen op 4,5 uren. Nu met het supercharger netwerk moet het al stevig zitten als dat anderhalf uur langer laden thuis of op het werk niet mogelijk is.
Soundstorm 2.632 Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 Wat doet zo'n laadpaal nu eigenlijk? Als de omvormer toch in de auto zelf zit, heb je toch niks anders nodig dan een kabel om je aan het net te verbinden? Als dat puur een bakje is dat wat communicatielijnen heeft zodat de auto weet welk net er beschikbaar is en hoeveel stroom het kan leveren, lijken mij dat dure bakjes te zijn.
DDke 8.688 Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 1 minute ago, Soundstorm said: Wat doet zo'n laadpaal nu eigenlijk? Als de omvormer toch in de auto zelf zit, heb je toch niks anders nodig dan een kabel om je aan het net te verbinden? Als dat puur een bakje is dat wat communicatielijnen heeft zodat de auto weet welk net er beschikbaar is en hoeveel stroom het kan leveren, lijken mij dat dure bakjes te zijn. Zit iig enkel electronica in.
Race7 133 Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 Hier kan je 'laadpalen' kopen die niets anders zijn dan wat componenten op een DIN rail. Kan je volgens mij perfect in je huidige elektriciteitskast plaatsen indien er nog plaats is en de juiste kabels beschikbaar zijn. Enige wat zo'n paal eigenlijk doet is zorgen dat het juiste voltage op de correcte pinnen van de stekker komt, na een paar verificaties met het voertuig. Zorgt er dus ook voor dat je de stekker veilig kan insteken bij regenweer.
Gast wooter Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 En het goedkoopste 22kW model is al 100€ duurder dan de Tesla lader. De elektronica ligt niet wakker van regenweer; de elektronica gaat na of de stekker in het voertuig zit alvorens de stroom aan te koppelen. Dat scheelt in overslag en beschadiging van de contactpunten.
Race7 133 Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 (aangepast) Zit wel standaard automaat + diff bij in. Die moet je bij de Tesla lader nog apart kopen (Of een paar rubbere laarzen ). Voordeel van de Tesla lader is wel dat die ongeveer alle aansluitingstypes ondersteunt. Als je een niet-tesla wagen laadt, probeert de lader wel eerst het Tesla eigen protocol. Hierdoor lijkt het iets langer te duren voordat het laden daadwerkelijk start. 5 juni 2018 aangepast door Race7 1
Gast wooter Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 Waarom heb je nog een automaat + diff extra nodig? In de Tesla doos zitten ook beveiligingen hoor. ik kan begrijpen dat als je een aparte meter wilt, je je gading gaat vinden bij de concurrentie, maar als dat niet nodig is voor je boekhouder, zou ik lekker zo een Tesla lader halen. Of je zou het mottig vinden om je Jaguar in een Tesla lader te steken.
Race7 133 Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 Wie weet, misschien toch nog een Tesla in de garage dan uiteindelijk
Gast wooter Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 Puur functioneel en financieel lijkt het me een no brainer. Maar besef natuurlijk dat Tesla hun lader vermoedelijk aan nabij kostprijs verkoopt terwijl de rest hun marges wil houden. En ze hebben hun kwantiteit en dus voordeel van schaal natuurlijk ook mee.
Joske 922 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Wie kan thuis eigenlijk 16,5 kW laden.Meeste standaard huisaansluitingen zijn Of gaat ge voor zo'n lader een zwaardere aansluiting nemen en achteraf een hoger capaciteitstarief betalen (want dat zit er aan te komen, logische volgende stap na de 'slimme' meter)
Gast Dirk75 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 40 minuten geleden, Joske zei: Wie kan thuis eigenlijk 16,5 kW laden. Meeste standaard huisaansluitingen zijn Of gaat ge voor zo'n lader een zwaardere aansluiting nemen en achteraf een hoger capaciteitstarief betalen (want dat zit er aan te komen, logische volgende stap na de 'slimme' meter) Bij capaciteitstarief zou ik een slimme lader plaatsen, die de rest van je capaciteit in je auto steekt. Of de overschot van je panelen.
Joske 922 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Overschot van je panelen? Dan moet je al thuis zijn als de zon schijnt he? Meeste mensen zijn dan werken. [emoji846]
Gast Dirk75 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 (aangepast) 54 minuten geleden, Joske zei: Overschot van je panelen? Dan moet je al thuis zijn als de zon schijnt he? Meeste mensen zijn dan werken. Zijn zonnepanelen wel interessant voor mensen die overdag nooit thuis zijn ? En dan een minimaal verbruik hebben? De elektriciteit op zich is bijna gratis. €0,05 per kWh en € 0,20 per kWh voor transport. 6 juni 2018 aangepast door Dirk75
Gast wooter Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Zonnepanelen zijn momenteel interessant omdat niemand van de particulieren een slimme teller heeft, maar simpelweg een terugdraaiende teller. Je productie brengt dus even veel op als dat ze je kost, en je gebruikt het netwerk als 'batterij'. Als de slimme teller verplicht wordt, dan zit je met een situatie dat je pakweg 0,3€ moet betalen per kW maar 0,03€ betaalt wordt om het terug op het net te zetten, en dan kan een batterij zoals die van LG of Tesla interessanter worden.
Gast Dirk75 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 (aangepast) 13 minuten geleden, wooter zei: Zonnepanelen zijn momenteel interessant omdat niemand van de particulieren een slimme teller heeft, maar simpelweg een terugdraaiende teller. Je productie brengt dus even veel op als dat ze je kost, en je gebruikt het netwerk als 'batterij'. Als de slimme teller verplicht wordt, dan zit je met een situatie dat je pakweg 0,3€ moet betalen per kW maar 0,03€ betaalt wordt om het terug op het net te zetten, en dan kan een batterij zoals die van LG of Tesla interessanter worden. Je vergeet de prosumententaks, ik zou een bidirectionele teller verkiezen met een beperkt aantal panelen. 6 juni 2018 aangepast door Dirk75
Gast wooter Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Inderdaad. Maar de prosumententaks met bidirectionele teller en niet overdreven veel panelen is nog altijd veel goedkoper dan een slimme teller en geen prosumententaks.
Gast Dirk75 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 (aangepast) Bij een bi directionele meter is er geen prosumententaks. is geen terugdraaiende teller voor alle duidelijkheid. vb: https://eneco.be/nl/faq/tarieven-en-producten/wat-is-een-bidirectionele-meter 6 juni 2018 aangepast door Dirk75
Gast wooter Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 Klopt, ik haal de terminologie door mekaar.
Race7 133 Geplaatst: 10 augustus 2018 Geplaatst: 10 augustus 2018 Juist even gebeld met Tesla Aartselaar, wall chargers worden niet los verkocht. Enkel bij aanschaf Tesla op basis van VIN
Gast wooter Geplaatst: 10 augustus 2018 Geplaatst: 10 augustus 2018 Juist even gebeld met Tesla Aartselaar, wall chargers worden niet los verkocht. Enkel bij aanschaf Tesla op basis van VIN [emoji849] Vreemd. Hetzelfde verhaal bij Tesla Hasselt, Gent of Zaventem? In extremis kan ik er eentje kopen en doorverkopen?Sowieso loont het voor een I-Pace misschien om een laadpaal met transfo te voorzien, die van je 3 fase 20A enkelfase 40A kan maken zodat je aan 7kW kan laden ipv 3,5kW.Het is enkele weken geleden, en ik weet niet meer in welke van deze topics ik over dit product las:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/belgium-and-the-netherlands-charging-infrastructure-thuis-laden.13012/https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/wat-de-andere-automerken-doen.53707/page-168
Aanbevolen berichten