Ga naar inhoud

2019 Audi A1


Martini Racing

Aanbevolen berichten

Quote

Nadat de nieuwe Audi A1 gisteren in vol ornaat op het internet verscheen (zie hier), heeft de fabrikant vandaag alle officiële informatie vrijgegeven. Naast het beeld, kunnen we nu dus ook de belangrijkste details meegeven.

In totaal wordt de tweede generatie A1 4,03 meter lang, 1,74 meter breed en 1,41 meter hoog. Een groeischeut, zoals we die ook al bij de VW Polo en Seat Ibiza konden opmerken.

Agressiever uiterlijk

152204-2018-audi-a1-sportback-1.jpg152218-2018-audi-a1-sportback-15.jpgAudi heeft de A1 Sportback (een driedeurs staat niet langer op het programma) een agressiever uiterlijk willen meegeven. Dat moet je vooral uit het front kunnen afleiden. Grotere faux luchthappers, een meer prominente grille en net onder de motorkap drie spelen die een eerbetoon zijn aan de Audi Sport Quattro. De wielen zijn nu minstens 15” en maximaal 18” groot. Het S-Line exterieurpakket maximaliseert die assertieve houding met grotere luchtdoorstroomopeningen (nog altijd even fake), een grotere achterpoiler en specifieke zijskirts.

Naast de 11 koetswerkkleuren kan je als klant ook nog een contrasterende tint bestellen voor het dak, de spiegels, zijschorten en de voorspoiler.

Aan de binnenkant

152210-2018-audi-a1-sportback-7.jpgDe nieuwe styling gaat verder in de cabine, waar je aankijkt tegen een boordplank met modernere lijnen en betere materialen. Zelfs in de basisuitvoering heeft de A1 een 10,25-inch digitaal instrumentenpaneel, een multifunctioneel stuurwiel en opvallend vormgegeven ventilatiemonden aan de passagierszijde. Er zijn drie verschillende binnenlijnen beschikbaar, elk met een unieke aankleding en gecoördineerde gekleurde accenten op de ventilatieroosters, de middenconsole en deurgrepen.

Meer plaats

De grotere buitenmaten zijn heilzaam voor wie aan de binnenkant wat meer centimeters verlangde. De A1 kan nu ook meer bagage slikken. Tot 1.090l met neergeklapte achterbank. En 335l gewoon in de koffer.

Veel extra’s

De lange lijst beschikbare extra’s omvat sportszetels, verwarmd meubilair vooraan en een sfeerlichtpakket met 30 kleuren. Klanten hebben ook de mogelijkheid om het MMI radio plus-systeem te bestellen met een 8,8-inch aanraakscherm of het MMI navigatie plus-systeem met een groter 10,1-inch display. En je kan kiezen voor Android Auto en Apple CarPlay, evenals twee USB-poorten.

Klinkt het niet…

Klanten kunnen ook kiezen uit twee optionele audiosystemen, waaronder een Audi-systeem met acht luidsprekers of een Bang & Olufsen premium-audiosysteem met elf luidsprekers.
 

Gaat het vooruit?

Audi lost nog niet alle punten en komma’s over het motorenpalet. Maar de Duitsers weten wel datje de keuze zal krijgen uit een assortiment dat 1.0l driecilinders en 1,5 en 2-liter viercilinders omvat met vermogens die van 95 tot 200pk zullen reiken. De meeste modellen worden aangeboden met een handgeschakelde versnellingsbak of een zevenversnellingsbak met dubbele koppeling. De krachtigste (40 TFSI, gelukkig ook te krijgen zonder kenteken) zal echter louter zijn met een S-tronic-transmissie met zes versnellingen.

Er zijn drie verschillende mogelijkheden, waaronder een sportophanging en een sportophanging met instelbare schokdempers. Het model kan ook worden uitgerust met een prestatiepakket dat voor- en achteraan remmen met een grotere diameter omvat.

Veiliger dan ooit

Op veiligheidsgebied wordt de auto standaard geleverd met een assortiment hulpsystemen voor de bestuurder, waaronder rijstrookassistent. Andere veiligheidsvoorzieningen (al dan niet optioneel) zijn een snelheidsbegrenzer, adaptieve snelheidsassistent, parkeerhulp en een automatisch noodremsysteem.

 
 
 

https://www.auto55.be/nieuws/30156-nu-officieel-de-nieuwe-audi-a1-sportback

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch blijf ik het wennen vinden met die nummers. Welke motorisatie is nu bv die 40...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Liquid Li0n zei:

toch blijf ik het wennen vinden met die nummers. Welke motorisatie is nu bv die 40...

Tussen 125kw en 149kw

 

 Aanduiding  kW  pk
 30  1-99  1-135
 35  100-124  136-169
 40  125-149  170-203
 45  150-199  204-271
 50  200-249  272-339
 55  250-299  340-407
 60  300-349  408-475
 65  350-399  476-543
 70  >400  >544
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎19‎/‎06‎/‎2018 om 11:55, Liquid Li0n zei:

Ben eens benieuwd of er een nieuwe S1 komt.

RS1 ben ik vooral benieuwd naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet mis op het eerste zicht, maar wel wat overstyled op bepaalde vlakken (motief van de leds, overdreven grote fake luchtinlaten (doet me denken aan BMW hun manier van doen tegenwoordig) etc). Spijtig dat er geen 3-deurs meer komt.

Velgen zijn wel knap, al komt het design me bekend voor (Ford?).

https://res.cloudinary.com/carsguide/image/upload/f_auto,fl_lossy,q_auto,t_cg_hero_large/v1/editorial/Ford-Mondeo-blue-2007-sedan.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/6/2018 om 16:42, kefkie zei:

Tussen 125kw en 149kw

 

 Aanduiding  kW  pk
 30  1-99  1-135
 35  100-124  136-169
 40  125-149  170-203
 45  150-199  204-271
 50  200-249  272-339
 55  250-299  340-407
 60  300-349  408-475
 65  350-399  476-543
 70  >400  >544

heel die typering slaat op niks :no:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/6/2018 om 13:58, Stephane zei:

heel die typering slaat op niks :no:

Ik snap echt de bedoeling er niet van. No bloody clue

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/6/2018 om 16:42, kefkie zei:

Tussen 125kw en 149kw

 

 Aanduiding  kW  pk
 30  1-99  1-135
 35  100-124  136-169
 40  125-149  170-203
 45  150-199  204-271
 50  200-249  272-339
 55  250-299  340-407
 60  300-349  408-475
 65  350-399  476-543
 70  >400  >544

:fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen zin om dat echt vanbuiten te leren en onthouden zal ik het niet doen, ik zal dus nooit weten wat erin zit. Natuurlijk wel dat een 30 een lichtere motor is dan een 55 maar qua pk's of longinhoud zoals vroeger, dat zal niet meer lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Waauw ne 40 !!!!!ii!i!!!i!i!iii!i!i  Dat moet dus ne geblazen 3-liter V6 naft zijn of misschien zelfs ne 4-liter V8 :inlove: :inlove; 

...

Echt :fp: wat een debiele naamgeving bij Audi. :down:

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Ugeken zei:

Jep, geen flauw idee meer op die manier.

MAAR JAWEL HE !!

*gooit een tabel in de strijd*

  • 10 = alles tussen de 1 en de 39 paardjes
  • 20 = alles tussen de 39 en 39,7 paardjes
  • 25 = 39,8 paardjes
  • 30 = alles van 39,9 tot 119 paardjes
  • 35 = alles van 120 tot 689 paardjes, uitgezonderd 231, 286 en 303
  • 40 = 231 paardjes
  • 45 = 286 paardjes, behalve op zondag
  • 50 = alles van 303,01 tot en met 303,99 paardjes
  • 55 = al de rest, behalve al de rest dat al bepaald is
  • ...

DAT IS TOCH DUIDELIJK ?!?!?

 

 

 

 

:roll: 

Dat ze dan gewoon een cijfertje plakken dat het vermogen weergeeft, hé.

:roll: 

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

Waauw ne 40 !!!!!ii!i!!!i!i!iii!i!i  Dat moet dus ne geblazen 3-liter V6 naft zijn of misschien zelfs ne 4-liter V8 :inlove: :inlove; 

...

Echt :fp: wat een debiele naamgeving bij Audi. :down:

Gohja dan is M140i even onnozel hé.

Of een 528i die eigenlijk een 2L is 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reden is natuurlijk die standaardisering.

Vroeger had je b.v. een 1.6 naft, een 1.8 naft, een 2.0 naft, een 2.0 turbo naft, een 2.4 V6 naft, een 3.0 V6 naft en een 3.0 V6 turbo naft. Dan is het makkelijk om onderscheid te maken in de type-aanduiding.

Nu heb je nog max. 2 motoren die 't motorenpalet afdekken in één model, elk in tig vermogensversies. Moesten ze dat willen aanduiden via kleurtjes zijn we weer in het TDI - TDI - TDI - TDI tijdperk beland... :D  :lol: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Reden is natuurlijk die standaardisering.

Vroeger had je b.v. een 1.6 naft, een 1.8 naft, een 2.0 naft, een 2.0 turbo naft, een 2.4 V6 naft, een 3.0 V6 naft en een 3.0 V6 turbo naft. Dan is het makkelijk om onderscheid te maken in de type-aanduiding.

Nu heb je nog max. 2 motoren die 't motorenpalet afdekken in één model, elk in tig vermogensversies. Moesten ze dat willen aanduiden via kleurtjes zijn we weer in het TDI - TDI - TDI - TDI tijdperk beland... :D  :lol: 

De reden is de komende Elektromobilität. Daar kan je enkel het vermogen aangeven... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Bouncing Bullet zei:

De reden is de komende Elektromobilität. Daar kan je enkel het vermogen aangeven... 

Ah ja, dat ook. En straks helemaal/enkel dat, yep.

Dan nog, die staffels, ik vind het bijzonder raar. Vermeld dan gewoon het vermogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, gTa said:

Ah ja, dat ook. En straks helemaal/enkel dat, yep.

Dan nog, die staffels, ik vind het bijzonder raar. Vermeld dan gewoon het vermogen?

Zoals bij Tesla 😕

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid