Ga naar inhoud

2019 Audi A1


Martini Racing

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, gTa zei:

Ah ja, dat ook. En straks helemaal/enkel dat, yep.

Dan nog, die staffels, ik vind het bijzonder raar. Vermeld dan gewoon het vermogen?

  • 30: 81 bis 96 kw
  • 35: 110 bis 120 kW
  • 40: 125 bis 150 kW
  • 45: 169 bis 185 kW
  • 50: 210 bis 230 kW
  • 55: 245 bis 275 kW
  • 60: 320 bis 338 kW
  • 65: derzeit nicht besetzt
  • 70: mehr als 400 kW

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, gTa zei:

Reden is natuurlijk die standaardisering.

Vroeger had je b.v. een 1.6 naft, een 1.8 naft, een 2.0 naft, een 2.0 turbo naft, een 2.4 V6 naft, een 3.0 V6 naft en een 3.0 V6 turbo naft. Dan is het makkelijk om onderscheid te maken in de type-aanduiding.

Nu heb je nog max. 2 motoren die 't motorenpalet afdekken in één model, elk in tig vermogensversies. Moesten ze dat willen aanduiden via kleurtjes zijn we weer in het TDI - TDI - TDI - TDI tijdperk beland... :D  :lol: 

Ik wil niet moeilijk doen, maar het was TDI. De T heeft nooit in het rood gestaan. 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ugeken zei:

Ik wil niet moeilijk doen, maar het was TDI. De T heeft nooit in het rood gestaan. 😊

Ah just, 't was on omgekeerde richting. :D 

En jawel, de 150 pk 1.9 TDI had - voor zover ik me herinner - drie rode lettertjes, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

90 paardjes = chroom chroom chroom
110 paardjes = chroom chroom rood
130 paardjes = chroom rood rood
150 paardjes = rood rood rood

Wawasda :inlove: 

Herinner me nog de testrit met de 130pk 1.9 TDI Golf IV die ik meekreeg bij de dealer in Gent. Fuuuuck dat was impressionant, in dienen tijd. :inlove:  Kon langs geen kanten zijn koppel kwijt in bochten maar ne keer dat ge 40 of meer reed en dat spel rechtdoor op z'n staart trapte: waauw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder ging in ‘99 van een Golf II 1.3 55 pk naar een Golf IV TDI (rode I maar er stonden geen motorkentekens op) 110 pk (Highline). Was ook wel ‘vooruitgang’, echt leuke herinneringen aan. Had beige stoffen Recaro sportzetels en een Sony stereo met matching blauw/rode verlichting en een cd-speler die bij iedere oneffenheid in de weg haperde. :inlove:

90 pk is later 100 pk geworden en 110 pk is 115 pk geworden geloof ik.

Tijdloos model ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De IV 2.8 4motion blijft echt een topper. Evergreen. In beige leder nemen binnenin, had standaard wortelnotenhouten paneeltjes, knappe 16"-jes eronder en dat weergaloos mooi dubbel pijpje (toen uitlaten nog écht waren en een dubbele uitlaat niet voor de show werd gestoken). :inlove: 

In dezelfde categorie: een paar maanden geleden in Nederland een Passat W8 Variant tegengekomen, geparkeerd bij de motorzaak waar ik moest zijn. Zwart van buiten, beige Recaro's vanbinnen, helaas gene manuele maar de automaat (met Audi-like gepolierd alu schakelrooster), standaard uitlaat. Stond helaas goed laag en op 18" of 19" namaak BBS Le Mans'kes ... dat was heel wat minder maar gelukkig reversibel. Wat een kar. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid