Bouncing Bullet 2.876 Geplaatst: 29 juli 2018 Delen Geplaatst: 29 juli 2018 4 uren geleden, gTa zei: Ah ja, dat ook. En straks helemaal/enkel dat, yep. Dan nog, die staffels, ik vind het bijzonder raar. Vermeld dan gewoon het vermogen? 30: 81 bis 96 kw 35: 110 bis 120 kW 40: 125 bis 150 kW 45: 169 bis 185 kW 50: 210 bis 230 kW 55: 245 bis 275 kW 60: 320 bis 338 kW 65: derzeit nicht besetzt 70: mehr als 400 kW Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.559 Geplaatst: 29 juli 2018 Delen Geplaatst: 29 juli 2018 6 uren geleden, gTa zei: Reden is natuurlijk die standaardisering. Vroeger had je b.v. een 1.6 naft, een 1.8 naft, een 2.0 naft, een 2.0 turbo naft, een 2.4 V6 naft, een 3.0 V6 naft en een 3.0 V6 turbo naft. Dan is het makkelijk om onderscheid te maken in de type-aanduiding. Nu heb je nog max. 2 motoren die 't motorenpalet afdekken in één model, elk in tig vermogensversies. Moesten ze dat willen aanduiden via kleurtjes zijn we weer in het TDI - TDI - TDI - TDI tijdperk beland... Ik wil niet moeilijk doen, maar het was TDI. De T heeft nooit in het rood gestaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 29 juli 2018 Delen Geplaatst: 29 juli 2018 1 uur terug, Ugeken zei: Ik wil niet moeilijk doen, maar het was TDI. De T heeft nooit in het rood gestaan. Ah just, 't was on omgekeerde richting. En jawel, de 150 pk 1.9 TDI had - voor zover ik me herinner - drie rode lettertjes, toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.559 Geplaatst: 29 juli 2018 Delen Geplaatst: 29 juli 2018 Dat wel ja! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 29 juli 2018 Delen Geplaatst: 29 juli 2018 90 paardjes = chroom chroom chroom 110 paardjes = chroom chroom rood 130 paardjes = chroom rood rood 150 paardjes = rood rood rood Wawasda Herinner me nog de testrit met de 130pk 1.9 TDI Golf IV die ik meekreeg bij de dealer in Gent. Fuuuuck dat was impressionant, in dienen tijd. Kon langs geen kanten zijn koppel kwijt in bochten maar ne keer dat ge 40 of meer reed en dat spel rechtdoor op z'n staart trapte: waauw. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.563 Geplaatst: 29 juli 2018 Delen Geplaatst: 29 juli 2018 Mijn moeder ging in ‘99 van een Golf II 1.3 55 pk naar een Golf IV TDI (rode I maar er stonden geen motorkentekens op) 110 pk (Highline). Was ook wel ‘vooruitgang’, echt leuke herinneringen aan. Had beige stoffen Recaro sportzetels en een Sony stereo met matching blauw/rode verlichting en een cd-speler die bij iedere oneffenheid in de weg haperde. 90 pk is later 100 pk geworden en 110 pk is 115 pk geworden geloof ik. Tijdloos model ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 29 juli 2018 Delen Geplaatst: 29 juli 2018 De IV 2.8 4motion blijft echt een topper. Evergreen. In beige leder nemen binnenin, had standaard wortelnotenhouten paneeltjes, knappe 16"-jes eronder en dat weergaloos mooi dubbel pijpje (toen uitlaten nog écht waren en een dubbele uitlaat niet voor de show werd gestoken). In dezelfde categorie: een paar maanden geleden in Nederland een Passat W8 Variant tegengekomen, geparkeerd bij de motorzaak waar ik moest zijn. Zwart van buiten, beige Recaro's vanbinnen, helaas gene manuele maar de automaat (met Audi-like gepolierd alu schakelrooster), standaard uitlaat. Stond helaas goed laag en op 18" of 19" namaak BBS Le Mans'kes ... dat was heel wat minder maar gelukkig reversibel. Wat een kar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.