Ga naar inhoud

Keramische remmen of stalen ?


Germinal

Aanbevolen berichten

Ik dacht dat keramische remmen bedoeld waren voor gebruik op circuit, maar nu ik er wat over heb gelezen ben je blijkbaar beter af met de standaard / metalen remmen?

 

Klopt dit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje meer duiding lijkt me wel handig als je een nuttig antwoord wenst te krijgen en geen discussie die alle kanten op gaat en kant nog wal raakt. 

Maak het dus wat specifieker.  Welke auto, welk gebruik voor ogen, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje meer duiding lijkt me wel handig als je een nuttig antwoord wenst te krijgen en geen discussie die alle kanten op gaat en kant nog wal raakt. 
Maak het dus wat specifieker.  Welke auto, welk gebruik voor ogen, ...


Porsche 911.2 S met standaard remmen.. of keramisch ?

laat ons zeggen 90% straatgebruik ( regelmatig Duitse autobahn en af en toe.. 5 keer per jaar circuit )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard remmen bij Porsche zijn echt wel goed. Ik zie sommige toch nog pagids of Endless remblokken steken bij hevig gebruik, maar dan moet je echt al stevig gaan denk ik... stock porsche remmen zijn top! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem maar stalen remmen
Ik heb mijn pccb’s versleten en het was 20k om ze te vervangen
Dit was na 58000 km en redelijk wat circuit

Het gevoel is anders qua remmen tussen de pccb en staal




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem maar stalen remmen
Ik heb mijn pccb’s versleten en het was 20k om ze te vervangen
Dit was na 58000 km en redelijk wat circuit

Het gevoel is anders qua remmen tussen de pccb en staal




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Thx ben ik weeral mee geholpen :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dat beetje ervaring dat Ik heb op en rond snel rijden met auto’s heb ik nog nooit voordelen gezien of gehoord bij ceramische remmen. Nadelen met de hoop.

99 % van de racewagens hebben stalen remmen...... says enough

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Met dat beetje ervaring dat Ik heb op en rond snel rijden met auto’s heb ik nog nooit voordelen gezien of gehoord bij ceramische remmen. Nadelen met de hoop.

99 % van de racewagens hebben stalen remmen...... says enough

Komt dat niet door reglementeringen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Tjeu said:

Komt dat niet door reglementeringen? 

komt vooral door de goeikoop; verbruiksmateriaal aan een paar duizend euro per remschijf...economisch niet houdbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.autotrader.com/car-news/cars-carbon-ceramic-brakes-are-going-be-used-car-p-267318

According to several people on the AMG forums, they received a carbon ceramic brake rotor and pad change estimate of somewhere between $15,000 and $18,000 when the time finally came to do the work. I looked up the parts myself, and it appears that just the parts -- rotors and pads -- are somewhere in the neighborhood of $11,000. Add in labor, and that $15,000 to $18,000 seems high, but not totally out of the realm of possibility.

The thing is, while the carbon ceramic brakes may have made sense for the original owner, who spent $120,000 or more for the car when it was new, a 10-year-old AMG Mercedes is worth maybe $20,000 to $25,000 -- and nobody in that realm is going to want to spend another $15,000 just to change the brakes. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ultieme patser optie wel, al weet niemand waarover het gaat aan de toog. Maar het is duur dus geen probleem. 

Mooie samanvatting. Maar is niet altijd de “koper” denk dat “verkopers” de mensen ook maar wat wijsmaken op basis van een “theorie” en natuurlijk heb je kopers die dan graag uitpakken dan ook weer. Niemand op dit forum is in staat een voordeel uit ceramisch te halen imo. Wel de nadelen.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Jokke_vlo said:


Mooie samanvatting. Maar is niet altijd de “koper” denk dat “verkopers” de mensen ook maar wat wijsmaken op basis van een “theorie” en natuurlijk heb je kopers die dan graag uitpakken dan ook weer. Niemand op dit forum is in staat een voordeel uit ceramisch te halen imo. Wel de nadelen.

Ik geloof ooit ergens iets te hebben gelezen over mensen die de auto speccen met PCCB en daarna de stalen versies steken zodra de auto geleverd is, eens de auto dan verkocht wordt kan je je gloednieuwe PCCB's terugplaatsen, pluspunt bij de verkoop en je hebt de auto origineel met die keramische laten leveren dus het staat mooi op de spec sheet.

Ooit een rs5 van zolder weten afrijden...wat een rot herrie maakten die remmen zeg. Ik ben achteraf gaan kijken, compleet kapotte schijven zei die gast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ken ik er nog een paar ja....

Betreft optie : een meerprijs van om en bij de 12.000 euro recupereren aan 100% in tweedehands ? Don’t know..... als ik een Porsche tweedehands moet kopen is het een absolute voorwaarde dat er stalen schijven op staan zelfs (en ben daar zeker niet alleen in)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Ice_Ken zei:

Ik geloof ooit ergens iets te hebben gelezen over mensen die de auto speccen met PCCB en daarna de stalen versies steken zodra de auto geleverd is, eens de auto dan verkocht wordt kan je je gloednieuwe PCCB's terugplaatsen, pluspunt bij de verkoop en je hebt de auto origineel met die keramische laten leveren dus het staat mooi op de spec sheet.

Ooit een rs5 van zolder weten afrijden...wat een rot herrie maakten die remmen zeg. Ik ben achteraf gaan kijken, compleet kapotte schijven zei die gast.

Audi en remmen... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Alexx said:

Audi en remmen... :D

Akkoord 😁 maar vind je de remmen van BMW dan wel goed? Alles van E36 t/m E93, met uitzondering van E92 CRT en GTS, was een ramp op gebied van remmen als je ermee op het circuit ging rijden. Zelfs de remmen van m135/140,M2 en F80 M3 vind ik nog ondermaats voor circuit gebruik in tegenstelling tot AMG wagens bv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Dante zei:

Akkoord 😁 maar vind je de remmen van BMW dan wel goed? Alles van E36 t/m E93, met uitzondering van E92 CRT en GTS, was een ramp op gebied van remmen als je ermee op het circuit ging rijden. Zelfs de remmen van m135/140,M2 en F80 M3 vind ik nog ondermaats voor circuit gebruik in tegenstelling tot AMG wagens bv.

Nee, maar stalen remleidingen, castrol SRF olie en andere remblokken bieden wel de oplossing.

Mijn maat zijn RS3 begon vanzelf te remmen op de autostrade :lolz:

Ivan met zijn TTRS heeft ook enorme problemen gehad met zijn remmen. Iedereen met zijn Audi als je dat leest :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Dante zei:

Zelfs de remmen van m135/140 vind ik nog ondermaats voor circuit gebruik

Zelfs ondermaats voor de openbare weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een GT3-R op slicks 24 uur lang aan een stuk gestopt geraakt met stalen schijven zal het op een straatauto op semi's ook wel lukken zeker? 😛 

 

Ik blijf erbij, als die klauwen ook rood waren zoals de stalen pakte geen kat die optie. Net zoals pakken minder volk een C4/C4S zou speccen moest de Carrera / Carrera S even breed zijn achteraan + de rode band hebben.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid