Germinal 448 Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 Ik dacht dat keramische remmen bedoeld waren voor gebruik op circuit, maar nu ik er wat over heb gelezen ben je blijkbaar beter af met de standaard / metalen remmen? Klopt dit ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 Een beetje meer duiding lijkt me wel handig als je een nuttig antwoord wenst te krijgen en geen discussie die alle kanten op gaat en kant nog wal raakt. Maak het dus wat specifieker. Welke auto, welk gebruik voor ogen, ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 31 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2018 Een beetje meer duiding lijkt me wel handig als je een nuttig antwoord wenst te krijgen en geen discussie die alle kanten op gaat en kant nog wal raakt. Maak het dus wat specifieker. Welke auto, welk gebruik voor ogen, ...Porsche 911.2 S met standaard remmen.. of keramisch ? laat ons zeggen 90% straatgebruik ( regelmatig Duitse autobahn en af en toe.. 5 keer per jaar circuit ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexx 3.261 Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 Standaard remmen bij Porsche zijn echt wel goed. Ik zie sommige toch nog pagids of Endless remblokken steken bij hevig gebruik, maar dan moet je echt al stevig gaan denk ik... stock porsche remmen zijn top! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.265 Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 Bekijk zeker ook even de vervangprijzen van die keramische schijven Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.741 Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 Neem maar stalen remmenIk heb mijn pccb’s versleten en het was 20k om ze te vervangen Dit was na 58000 km en redelijk wat circuit Het gevoel is anders qua remmen tussen de pccb en staal Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 31 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2018 Neem maar stalen remmenIk heb mijn pccb’s versleten en het was 20k om ze te vervangen Dit was na 58000 km en redelijk wat circuit Het gevoel is anders qua remmen tussen de pccb en staal Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkThx ben ik weeral mee geholpen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.802 Geplaatst: 1 augustus 2018 Delen Geplaatst: 1 augustus 2018 Met dat beetje ervaring dat Ik heb op en rond snel rijden met auto’s heb ik nog nooit voordelen gezien of gehoord bij ceramische remmen. Nadelen met de hoop.99 % van de racewagens hebben stalen remmen...... says enough 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 1 augustus 2018 Delen Geplaatst: 1 augustus 2018 17 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Met dat beetje ervaring dat Ik heb op en rond snel rijden met auto’s heb ik nog nooit voordelen gezien of gehoord bij ceramische remmen. Nadelen met de hoop. 99 % van de racewagens hebben stalen remmen...... says enough Komt dat niet door reglementeringen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ice_Ken 4.963 Geplaatst: 1 augustus 2018 Delen Geplaatst: 1 augustus 2018 2 hours ago, Tjeu said: Komt dat niet door reglementeringen? komt vooral door de goeikoop; verbruiksmateriaal aan een paar duizend euro per remschijf...economisch niet houdbaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 1 augustus 2018 Delen Geplaatst: 1 augustus 2018 https://www.autotrader.com/car-news/cars-carbon-ceramic-brakes-are-going-be-used-car-p-267318 According to several people on the AMG forums, they received a carbon ceramic brake rotor and pad change estimate of somewhere between $15,000 and $18,000 when the time finally came to do the work. I looked up the parts myself, and it appears that just the parts -- rotors and pads -- are somewhere in the neighborhood of $11,000. Add in labor, and that $15,000 to $18,000 seems high, but not totally out of the realm of possibility. The thing is, while the carbon ceramic brakes may have made sense for the original owner, who spent $120,000 or more for the car when it was new, a 10-year-old AMG Mercedes is worth maybe $20,000 to $25,000 -- and nobody in that realm is going to want to spend another $15,000 just to change the brakes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Titleist 230 Geplaatst: 1 augustus 2018 Delen Geplaatst: 1 augustus 2018 De ultieme patser optie wel, al weet niemand waarover het gaat aan de toog. Maar het is duur dus geen probleem. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.802 Geplaatst: 1 augustus 2018 Delen Geplaatst: 1 augustus 2018 De ultieme patser optie wel, al weet niemand waarover het gaat aan de toog. Maar het is duur dus geen probleem. Mooie samanvatting. Maar is niet altijd de “koper” denk dat “verkopers” de mensen ook maar wat wijsmaken op basis van een “theorie” en natuurlijk heb je kopers die dan graag uitpakken dan ook weer. Niemand op dit forum is in staat een voordeel uit ceramisch te halen imo. Wel de nadelen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ice_Ken 4.963 Geplaatst: 1 augustus 2018 Delen Geplaatst: 1 augustus 2018 1 hour ago, Jokke_vlo said: Mooie samanvatting. Maar is niet altijd de “koper” denk dat “verkopers” de mensen ook maar wat wijsmaken op basis van een “theorie” en natuurlijk heb je kopers die dan graag uitpakken dan ook weer. Niemand op dit forum is in staat een voordeel uit ceramisch te halen imo. Wel de nadelen. Ik geloof ooit ergens iets te hebben gelezen over mensen die de auto speccen met PCCB en daarna de stalen versies steken zodra de auto geleverd is, eens de auto dan verkocht wordt kan je je gloednieuwe PCCB's terugplaatsen, pluspunt bij de verkoop en je hebt de auto origineel met die keramische laten leveren dus het staat mooi op de spec sheet. Ooit een rs5 van zolder weten afrijden...wat een rot herrie maakten die remmen zeg. Ik ben achteraf gaan kijken, compleet kapotte schijven zei die gast. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.802 Geplaatst: 2 augustus 2018 Delen Geplaatst: 2 augustus 2018 Zo ken ik er nog een paar ja....Betreft optie : een meerprijs van om en bij de 12.000 euro recupereren aan 100% in tweedehands ? Don’t know..... als ik een Porsche tweedehands moet kopen is het een absolute voorwaarde dat er stalen schijven op staan zelfs (en ben daar zeker niet alleen in) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexx 3.261 Geplaatst: 2 augustus 2018 Delen Geplaatst: 2 augustus 2018 7 uren geleden, Ice_Ken zei: Ik geloof ooit ergens iets te hebben gelezen over mensen die de auto speccen met PCCB en daarna de stalen versies steken zodra de auto geleverd is, eens de auto dan verkocht wordt kan je je gloednieuwe PCCB's terugplaatsen, pluspunt bij de verkoop en je hebt de auto origineel met die keramische laten leveren dus het staat mooi op de spec sheet. Ooit een rs5 van zolder weten afrijden...wat een rot herrie maakten die remmen zeg. Ik ben achteraf gaan kijken, compleet kapotte schijven zei die gast. Audi en remmen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 2 augustus 2018 Delen Geplaatst: 2 augustus 2018 @Porker heeft ze toch gespecced? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dante 53 Geplaatst: 2 augustus 2018 Delen Geplaatst: 2 augustus 2018 8 hours ago, Alexx said: Audi en remmen... Akkoord maar vind je de remmen van BMW dan wel goed? Alles van E36 t/m E93, met uitzondering van E92 CRT en GTS, was een ramp op gebied van remmen als je ermee op het circuit ging rijden. Zelfs de remmen van m135/140,M2 en F80 M3 vind ik nog ondermaats voor circuit gebruik in tegenstelling tot AMG wagens bv. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexx 3.261 Geplaatst: 2 augustus 2018 Delen Geplaatst: 2 augustus 2018 4 minuten geleden, Dante zei: Akkoord maar vind je de remmen van BMW dan wel goed? Alles van E36 t/m E93, met uitzondering van E92 CRT en GTS, was een ramp op gebied van remmen als je ermee op het circuit ging rijden. Zelfs de remmen van m135/140,M2 en F80 M3 vind ik nog ondermaats voor circuit gebruik in tegenstelling tot AMG wagens bv. Nee, maar stalen remleidingen, castrol SRF olie en andere remblokken bieden wel de oplossing. Mijn maat zijn RS3 begon vanzelf te remmen op de autostrade Ivan met zijn TTRS heeft ook enorme problemen gehad met zijn remmen. Iedereen met zijn Audi als je dat leest Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexx 3.261 Geplaatst: 2 augustus 2018 Delen Geplaatst: 2 augustus 2018 Trouwens volledig eens ivm AMG en remmen. Mijn vriendin haar A45 remt echt goed. Goede bite, mooi doseerbaar. Uithouding op circuit weet ik niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.934 Geplaatst: 2 augustus 2018 Delen Geplaatst: 2 augustus 2018 1 uur terug, Dante zei: Zelfs de remmen van m135/140 vind ik nog ondermaats voor circuit gebruik Zelfs ondermaats voor de openbare weg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wabe 1.018 Geplaatst: 2 augustus 2018 Delen Geplaatst: 2 augustus 2018 Vond de m4 thans niet slecht remmen met de ccbs. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Porker 8.596 Geplaatst: 2 augustus 2018 Delen Geplaatst: 2 augustus 2018 14 hours ago, msxx said: @Porker heeft ze toch gespecced? Dat matcht met mijn groen @Jokke_vlo@ir_fuel 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 2 augustus 2018 Delen Geplaatst: 2 augustus 2018 34 minutes ago, Porker said: Dat matcht met mijn groen @Jokke_vlo@ir_fuel Je tag werkt niet maar ik heb het wel gezien 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 2 augustus 2018 Delen Geplaatst: 2 augustus 2018 Als een GT3-R op slicks 24 uur lang aan een stuk gestopt geraakt met stalen schijven zal het op een straatauto op semi's ook wel lukken zeker? Ik blijf erbij, als die klauwen ook rood waren zoals de stalen pakte geen kat die optie. Net zoals pakken minder volk een C4/C4S zou speccen moest de Carrera / Carrera S even breed zijn achteraan + de rode band hebben. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.