Ga naar inhoud

Keramische remmen of stalen ?


Germinal

Aanbevolen berichten

On 8/1/2018 at 6:31 PM, Ice_Ken said:

komt vooral door de goeikoop; verbruiksmateriaal aan een paar duizend euro per remschijf...economisch niet houdbaar

Komt vooral door het feit dat je dan alle hulpmiddelen van je auto moogt smijten. Endurance racen met ABS + ceramics = brokken rijden (letterlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, ir_fuel said:

Als een GT3-R op slicks 24 uur lang aan een stuk gestopt geraakt met stalen schijven zal het op een straatauto op semi's ook wel lukken zeker? 😛 

 

Ik blijf erbij, als die klauwen ook rood waren zoals de stalen pakte geen kat die optie. Net zoals pakken minder volk een C4/C4S zou speccen moest de Carrera / Carrera S even breed zijn achteraan + de rode band hebben.

Geheel akkoord op beide vlakken, met dat verschil dat ik niet geloof/participeer in dat doemdenken van 'aaaah ik moet 18k dokken als mijn remmen versleten zijn' en dat ik het ook simpelweg een mooi product vind, zo'n keramische schijf. Van carbon inleg of een lederen dash gaat uw auto ook niet beter rijden, maar je kijkt er als liefhebber wel graag naar.

Als je (zoals ik) het grootste deel van uw km's op straat aflegt, spat zo'n PCCB niet uit mekaar na 15k km, en wanneer ze dat uiteindelijk wel doet, vervang ik met 410mm stalen schijven voor hetzelfde budget als degene met rode klauwen. Zolang ze niet spontaan desintegreren (en potentieel een beurscrash veroorzaken) rijdt/remt dat heerlijk op straat en op circuit, en ziet het er goed uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat matcht met mijn groen [mention=173]Jokke_vlo[/mention]@ir_fuel
 

Alle gekheid op de stok, Ik denk wel dat het deel uitmaakte van je beslissing?

Bij je kleurkeuze zou Ik er ook van wakker liggen en daarna op zoek gaan naar een technische verklaring/excuus :):):)

Bij een BMW zou Ik er nog aan twijfelen gezien hun reputatie bij de standaard remmerij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek toch geen technische verklaring/excuus? Zie hierboven?

Ik geef toch toe dat ik het evengoed gewoon knap vind? Ik ga gewoon niet mee in dat gedramatiseer. En nee het heeft niets met mijn kleurkeuze te maken, ik zou dat evenzeer fijn vinden op een zwarte, zilveren, ... En ik zou het inderdaad waarschijnlijk niet speccen op een track-only GT3.

That said, rij je met geheel standaard remmen (olie/blokken/schijven) aan jouw tempo op circuit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Porker said:

En ik zou het inderdaad waarschijnlijk niet speccen op een track-only GT3.

De omgekeerde wereld als het ware. 😄

Ik stel me geen vragen bij jouw keuze, wel over de bedoeling van het product an sich.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ICM zei:

De omgekeerde wereld als het ware. 😄

Ik stel me geen vragen bij jouw keuze, wel over de bedoeling van het product an sich.

Remt veel beter maar inderdaad zeer kwetsbaar.

Destijds ook even opgekomen in de karting maar aan 500 EURO per schijf werd het te duur vermits ze geregeld kapot gingen. Leve staal als het om te beulen is :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roterende onafgeveerde massa dan nog!!! Dus doe nog maar eens maal kweenie hoeveel!!!

Los daarvan, ware ik in de mogelijkheid om een GT3 nieuw te bestellen, hij kwam ook mét PCCB.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Porker said:

Geheel akkoord op beide vlakken, met dat verschil dat ik niet geloof/participeer in dat doemdenken van 'aaaah ik moet 18k dokken als mijn remmen versleten zijn' en dat ik het ook simpelweg een mooi product vind, zo'n keramische schijf.

Kan me hier 100% in vinden. 't is wel veel geld natuurlijk. Daar kan je al wat andere aankleding voor je Porsche mee speccen. Voor straatgebruik zou ik het helemaal onnozel vinden van uw geld te hangen aan PCCB's, maar ondertussen wel het interieur compleet kaal te laten omdat het budget op is. Kan je het beide ... tja :) 

 

12 hours ago, Porker said:

Van carbon inleg of een lederen dash gaat uw auto ook niet beter rijden, maar je kijkt er als liefhebber wel graag naar.

Guilty 😛 

 

12 hours ago, Porker said:

Als je (zoals ik) het grootste deel van uw km's op straat aflegt, spat zo'n PCCB niet uit mekaar na 15k km, en wanneer ze dat uiteindelijk wel doet, vervang ik met 410mm stalen schijven voor hetzelfde budget als degene met rode klauwen. Zolang ze niet spontaan desintegreren (en potentieel een beurscrash veroorzaken) rijdt/remt dat heerlijk op straat en op circuit, en ziet het er goed uit.

Ik zou me pas zorgen maken als je echt regelmatig on track gaat ermee. Voor de rest gaat daar niet veel aan komen. Ze hebben die dingen ondertussen toch al een aantal jaar bij Porsche (996 GT2 was de eerste geloof ik).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gTa said:

Roterende onafgeveerde massa dan nog!!! Dus doe nog maar eens maal kweenie hoeveel!!!

Los daarvan, ware ik in de mogelijkheid om een GT3 nieuw te bestellen, hij kwam ook mét PCCB.

"Ware ik in de mogelijkheid", daarmee kan alles bewezen worden :D

 Ware ik in de mogelijkheid van geld te schijten, ik deed 20 trackdays per jaar en pakte ook PCCB , om er dan elk jaar nieuwe op te smijten, voor de zekerheid

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

"Ware ik in de mogelijkheid", daarmee kan alles bewezen worden :D

 Ware ik in de mogelijkheid van geld te schijten, ik deed 20 trackdays per jaar en pakte ook PCCB , om er dan elk jaar nieuwe op te smijten, voor de zekerheid

Nee, ik trek het niet in het belachelijke. En ik wil daar niks mee bewijzen ook ni.

Ik zeg gewoon: mocht ik op z'n Porkers een GT3 naar wens kunnen speccen, ik nam 'm met PCCB. Ondanks het feit dat ik al het bovenstaande in dit topic weet (kwetsbaarheid, bijzonder gevoelig als je 'm in de kattenbak zet op trackdays, enz.)  En ik denk niet dat ik erg veel trackdays zou doen, nope. Zeker geen 20 per jaar.

Laat ons alsjeblieft niet weer het "ge hebt maar recht van spreken als ge 't kunt betalen"-deuntje zingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, ir_fuel said:

Kan me hier 100% in vinden. 't is wel veel geld natuurlijk. Daar kan je al wat andere aankleding voor je Porsche mee speccen. Voor straatgebruik zou ik het helemaal onnozel vinden van uw geld te hangen aan PCCB's, maar ondertussen wel het interieur compleet kaal te laten omdat het budget op is. Kan je het beide ... tja :) 

 

Guilty 😛 

 

Ik zou me pas zorgen maken als je echt regelmatig on track gaat ermee. Voor de rest gaat daar niet veel aan komen. Ze hebben die dingen ondertussen toch al een aantal jaar bij Porsche (996 GT2 was de eerste geloof ik).

 

Om dezelfde reden als waarom ik PCCB heb zou ik dolgraag die Manthey magnesium BBS hebben. Ga ik dat voelen dat ze lichter zijn, neen. Ziet het er goed uit, ja. Is het technisch leuk, ja. 

Ik kan helaas geen 14k neertellen voor velgen. 💥

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Porker said:

Ik kan helaas geen 14k neertellen voor velgen. 💥

Kom kom, eens je zo een bedragen aan een auto geeft komt het op 14k toch ook niet meer aan.

#hln

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een simpel effect van lichtere velgen is dat ge wat lichter stuurt op snelheid - zolang de servos dezelfde assist blijven geven en niets doen om te compenseren natuurlijk. Sommigen vinden dat leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, ir_fuel zei:

Kom kom, eens je zo een bedragen aan een auto geeft komt het op 14k toch ook niet meer aan.

#hln

Ja en op kap van de belastingbetaler want volledig aftrekbaar

#hln

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, dragonfly said:

Ja en op kap van de belastingbetaler want volledig aftrekbaar

#hln

Ik meen Zwitserse platen te ontwaren, dus het zal wel gewoon een fraudeur zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en op kap van de belastingbetaler want volledig aftrekbaar
#hln


Als t voor een elektrische is wel ja.. op een GT3 slechts 40% aftrekbaar (sinds kort)[emoji18]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek toch geen technische verklaring/excuus? Zie hierboven?

Ik geef toch toe dat ik het evengoed gewoon knap vind? Ik ga gewoon niet mee in dat gedramatiseer. En nee het heeft niets met mijn kleurkeuze te maken, ik zou dat evenzeer fijn vinden op een zwarte, zilveren, ... En ik zou het inderdaad waarschijnlijk niet speccen op een track-only GT3.

That said, rij je met geheel standaard remmen (olie/blokken/schijven) aan jouw tempo op circuit?

Ja . Heb wel al eens remblokken moeten vervangen en de frits laten doen. Staan gele pagids op. Op straat voelen die alvast minder goed aan dan de standaard.

 

Ik heb ook nul fading of wat dan ook gehad met het standaard spul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ja . Heb wel al eens remblokken moeten vervangen en de frits laten doen. Staan gele pagids op. Op straat voelen die alvast minder goed aan dan de standaard.

 

Ik heb ook nul fading of wat dan ook gehad met het standaard spul.

De snelle Zwitsers op de ring rijden met endless op GT3(RS). Zouden HEEL goed zijn.

De nieuwe pagids RSL1 zouden lang volhouden maar helemaal niet goed doseerbaar zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een simpel effect van lichtere velgen is dat ge wat lichter stuurt op snelheid - zolang de servos dezelfde assist blijven geven en niets doen om te compenseren natuurlijk. Sommigen vinden dat leuk.

 

De beste investering om meer plezier In het besturen van je wagen te beleven is goede coaching. Beste optie die Ik ooit nam.

 

Zou Ik die dingen voelen? Ik vrees het niet. Zou ik ze zien In rondetijden? Mogelijk wel. (Meten is weten)

 

Maar ook hier : regelmatig vers rubber steken (en niet te lang wachten) gaat ook meer opleveren.

 

Nu goed is enkel de praktische kant van de zaak. Ik begrijp perfect dat liefde voor techniek en looks een grote rol spelen. En fijne gesprekken kan opleveren.

 

Zou Ik het met onbeperkt budget speccen? Nee, zoals gezegd alleen twijfels bij BMW maar als ik dieper nadenk zou ik zoeken om de remmen beter te krijgen zonder die optie.

 

Heb al zoveel miserie gezien of commets uit eerste hand (bij track use).

 

Viel trouwens op dat Mercedes Belgie hun demo GT-R voor circuit stalen remmen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe pagids RSL1 zouden lang volhouden maar helemaal niet goed doseerbaar zijn

 

Dat meen ik te voelen ja..... heb er In de Vogezen mee gezeten en remde stuk minder leuk/accuraat dan de standaard blokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

Zou Ik die dingen voelen? Ik vrees het niet. Zou ik ze zien In rondetijden? Mogelijk wel. (Meten is weten)

Er is een stuk dat ge wel voelt maar negeert: lichter sturen, heeft geen impact op performance.

Het stuk dat ge niet voelt, een klein beetje sneller optrekken/remmen, heeft wel impact. En de impact op de ophanging, sneller volgen van oneffenheden, ik weet niet of dat op circuit merkbaar zou zijn. Misschien nog eerder in rally dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meten is weten (of voelen): heb geen idee of ik dat zou voelen.

Back2back met Porker zijn kever zouden we dat eens kunnen vergelijken, al vrees ik dat het zo miniem gaat zijn dat het eerder een vorm van "overtuiging" gaat zijn. Maar dan nog: wat bedoel je met "lichter" insturen. Scherper gaat het niet zijn, maar "lichter" insturen welk gevoel is dat? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid