Ga naar inhoud

2019 MINI JCW GP


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

It looks like we'll get some limited-edition GP models after all.

The evolution of the Mini, at least from a styling standpoint, hasn’t been too dramatic over the years. That could be one of the reasons why this winged wonder was spied by our photographers without any sort of camouflage. We think it’s a high-performance John Cooper Works GP version, which we saw in a concept form a year ago at the Frankfurt Motor Show. There’s another more applicable reason, however, for this test car to be running without coverings. We’re likely seeing a test mule wearing a standard Mini Cooper S body with upgraded bits underneath.

If you recall, the JCW GP Concept was rather flamboyant with its body kit, scoops, and of course the big wing on the back. The wing is the obvious giveaway that something different is happening on this Mini – it’s a dead ringer for the concept’s wing, but couldn’t this just be a Cooper S with a spoiler on the roof? The metal strip down low on the front fascia and the red sensor box tell us this is some kind of test mule, and the brake rotors behind the wheels look bigger as well. For that fast, the exhaust tips at the rear appear larger, too.

 

If this is a test mule for a new higher-performance JCW GP variant, what other kinds of performance tweaks can we expect? The larger exhaust points to more power than the current 228 horsepower (170 kilowatts) available in the JCW. How much more isn’t confirmed, but rumors suggest something in the 280 - 300 hp (209 - 224 kW) range. We’ve already seen larger brakes, and there would certainly be some suspension tuning for better poise at the track. Expect some carbon fiber infusion as well to help reduce weight.

Mini did a limited run of previous GP models, and now that we’ve seen a car on the street running with the big wing, it seems a new batch of hardcore track-focused models are in development. As for when it will be available, that will likely happen sometime late next year, or early in 2020.

Source: CarPix

 

mini-cooper-jcw-gp-spy-photo.jpg

mini-cooper-jcw-gp-spy-photo.jpg

mini-cooper-jcw-gp-spy-photo.jpg

mini-cooper-jcw-gp-spy-photo.jpg

mini-cooper-jcw-gp-spy-photo.jpg

mini-cooper-jcw-gp-spy-photo.jpg

mini-cooper-jcw-gp-spy-photo.jpg

mini-cooper-jcw-gp-spy-photo.jpg

mini-cooper-jcw-gp-spy-photo.jpg

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Dirk75 zei:

De beschikbare dct kan het koppel niet aan... de jcw heeft ook,de aisian.

zonde, vreemd geheel dan, een 'racy' GP MINI en dan zo'n zachte automaat met koppelomvormer...

steek gewoon een leuke handbak

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, William Blake said:

zonde, vreemd geheel dan, een 'racy' GP MINI en dan zo'n zachte automaat met koppelomvormer...

steek gewoon een leuke handbak

Dit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat deze de motor van de x2 35i zal krijgen. 306pk 450Nm all4 en sportdifferentieel. Met de 8 traps automaat.

0 tot 100 rond de 5 seconden...

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat deze de motor van de x2 35i zal krijgen. 306pk 450Nm all4 en sportdifferentieel. Met de 8 traps automaat.
0 tot 100 rond de 5 seconden...
Krijgt minder PK's, zou rond de 280 zitten en all4 is niet mogelijk op dit chassis. Mechanisch sper zou eronder zitten.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niko, vind jij je automaat traag, zacht,.. ?
Ik heb met zijn 2 Mini's gereden, de bak in de JCW is een pak vlotter in schakelen dan de Cooper S.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Luv4DLM zei:

Ik heb met zijn 2 Mini's gereden, de bak in de JCW is een pak vlotter in schakelen dan de Cooper S.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
 

Kan kloppen, maar zijn s was een 6 traps. De huidige s, heeft de 7 traps dct.

De 1.5 met 136pk doet de 0-100 in 7,8 seconden... met 7 traps dct… wel straf...

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites



Kan kloppen, maar zijn s was een 6 traps. De huidige s, heeft de 7 traps dct.
De 1.5 met 136pk doet de 0-100 in 7,8 seconden... met 7 traps dct… wel straf...


8 traps de nieuwe.

Verstuurd vanaf mijn FIG-LX1 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Niko80 zei:


 

 


8 traps de nieuwe.

Verstuurd vanaf mijn FIG-LX1 met Tapatalk
 

 

Uwe jcw heeft nog de klassieke 8 traps met interne updates, wegens teveel aan koppel. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uwe jcw heeft nog de klassieke 8 traps met interne updates, wegens teveel aan koppel. [emoji6]
Geen idee. Is een LCI dus zou moeten de nieuwste zijn. Kan 7traps zijn ook, is een Aisin boite dat weet ik wel.

Anders@Stancke to the rescue.

Verstuurd vanaf mijn FIG-LX1 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid