BMWMB 12.352 Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 Ik weet ook niet waarom de M2 anders/mooier klinkt dan de M3/M4. Hebben die geen verschillende motoren? Quote
Phil 12.503 Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 Ja. M2 (toen nog) was N55, M4 was S55. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 28 minuten geleden, -krikke- zei: En voila ter afsluiting van het hele uitlaat/sportcats verhaal: Ook de andere Capristo verdeler/tuner beweert dat een ECU reprog nodig is indien je enkel de sport cats zou nemen. Hij bevestigt ook dat enkel een catback slip on oplossing van bv Akra of Capristo zeer weinig extra sound zal tweegbrengen ivg met de PSE. Maw we blijven stock want voor al de rest is 1) een ECU flash nodig of 2) brengt niks extra bij qua geluidsvolume. Case is dus closed voor mij. Da's ook wat ik onlangs in 2 video's zag over de uitlaat van de 718 GT4/Spyder: zolang de buizen met de GPF blijven zitten, is er weinig extra (mooi) geluid te creëren (zijnde dB over het gehele geluidsspectrum incl. bass, uiteraard gaat ge zonder einddemper wel meer BRAAAAP'en maar of dat écht mooier is?), van zodra die GPF er uit zijn wordt het klankbeeld (echt enorm) veel mooier, zelfs met stock einddemper. En dat is dan nog nen atmo moteur, itt de turbomotor van de 992... Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 21 minutes ago, -krikke- said: Geen idee ivm gaten boren... Is da ni zo meer een 'cheapass nineties DIY fix'? Het is gelijk Flupke twee posts hierboven zegt, we gaan eerst die uitlaat eens tegoei inrijden. Als het dan nog oem echt te stil is (want daar gaat het over), zien we wel wat we doen. Tegen dan zitten we ergens periode juni 2021 en heb ik dus nog wa tijd om mij te verdiepen in 'gaatjes boren'... Je ironie-sensor is defect. 1 Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 @gTa Een turboblok klinkt meestal minder mooi dan een atmoblok maar dan nog... Een turboblok kan voor mij ook best goed klinken hoor... Het is idd die opf zooi dat alles verneukt. Elke sportwagen die opf heeft gaat tov de vorige zonder opf gewoon tien trappen naar beneden wat het geluid betreft... It is what it is tenzij ge uwe garantie wilt opgeven. Quote
flupke73 10.917 Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 De AMG V8turbo klinkt idd echt goed, zeker zonder opf 2 Quote
Capitol 630 Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 De beste sound gaan we niet meer terugkrijgen, dat is duidelijk. Zoals ir_fuel zegt valt een B58 nog mee, maar een E46 met Carbon airbox steekt daar voor mij nog een heel stuk bovenuit als we dat eens mogen vergelijken.En in aftermarket uitlaten zit toch ook nog veel verschil. Bij een 718 4.0 bv vind ik Akra weinig bijzonder. Als ik dan vergelijk met JCR of Soul, dan vind ik die veel beter klinken. Standaard trekt het geluid van een 718 4.0 echt op niet veel. En toch denk ik dat de 992 GT3 zelfs met OPF nog deftig gaat klinken, we zullen het binnenkort weten. Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 29 minuten geleden, Capitol zei: En toch denk ik dat de 992 GT3 zelfs met OPF nog deftig gaat klinken, we zullen het binnenkort weten. Zal wel goed klinken maar ik vrees ook veel teveel muted... We zullen het idd weldra weten. Idem voor de gts. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 De video's waarin H.Catchpole van Carfection en C.Harris van TopGear meerijden met de 992 GT3 ... daar klinkt dat toch verdorie lekker. Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 21 uren geleden, gTa zei: Da's ook wat ik onlangs in 2 video's zag over de uitlaat van de 718 GT4/Spyder: zolang de buizen met de GPF blijven zitten, is er weinig extra (mooi) geluid te creëren (zijnde dB over het gehele geluidsspectrum incl. bass, uiteraard gaat ge zonder einddemper wel meer BRAAAAP'en maar of dat écht mooier is?), van zodra die GPF er uit zijn wordt het klankbeeld (echt enorm) veel mooier, zelfs met stock einddemper. En dat is dan nog nen atmo moteur, itt de turbomotor van de 992... Klant van mij heeft op zijn 718 Spyder de OPF laten verwijderen en sportcats van Akra laten steken. Waanzin!! Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 1 minuut geleden, Alexx zei: Klant van mij heeft op zijn 718 Spyder de OPF laten verwijderen en sportcats van Akra laten steken. Waanzin!! Ik kan 't geloven. Dit vertelt een gelijkaardig verhaal: Essai 718 GT4 Akrapovic! Trop Bruyant pour Spa Francorchamps! - YouTube Klinkt (langs buiten) monsterlijk goed, als je 't mij vraagt. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 3 minuten geleden, Alexx zei: Klant van mij heeft op zijn 718 Spyder de OPF laten verwijderen en sportcats van Akra laten steken. Waanzin!! Maar die is zijn garantie dan kwijt? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 Gewoon een deftige sport uitlaatlijn laten steken, @-krikke-. Ge wlt toch niet onderdoen voor een AM DBS? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 32 minutes ago, dragonfly said: Maar die is zijn garantie dan kwijt? Hangt van uwe dealer af en welke garantie je nodig hebt Maar officieel wel ja. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 Hij zal waarschijnlijk ook 12.000 euro kwijt zijn Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 21 minuten geleden, The Swede zei: Gewoon een deftige sport uitlaatlijn laten steken, @-krikke-. Ge wlt toch niet onderdoen voor een AM DBS? Geen zin om mijn garantie op het spel te zetten... En aan 'wie heeft de grootste hangen' doe ik niet mee... ik kweet wat ik kan en wat ik niet kan en daarbovenop komt nog bij dat ik nu wel zowat aan het max zit dat ik aan een 'daily' wens te geven. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 41 minutes ago, gTa said: Ik kan 't geloven. Dit vertelt een gelijkaardig verhaal: Essai 718 GT4 Akrapovic! Trop Bruyant pour Spa Francorchamps! - YouTube Klinkt (langs buiten) monsterlijk goed, als je 't mij vraagt. Zoek de fout 1 2 4 Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 4 minuten geleden, ir_fuel zei: Hangt van uwe dealer af en welke garantie je nodig hebt Maar officieel wel ja. Idd als morgen uwe reetventilator niet meer werkt dan gaan ze dat zonder probleem in garantie fixen... heeft niks te maken met een uitlaat. Het oorzakelijke verband moet er zijn en tevens ook kunnen aangetoond worden... Heb je echter overmorgen problemen aan je motor of drivetrain, dan ben je in principe wel gejost ja. Tenzij uwen dealer zegt: kom we vijzen er rap uwen originele pot terug onder en dienen dan pas de garantieaanvraag in. Of gij doet dat alvorens naar de dealer te gaan. Maar met een ECU altering ben je steeds gef*ucked... kunnen ze altijd (indien ze de moeite doen) terugvinden. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 En ze moeten af en toe al eens foto's naar Den Duits sturen om iets te kunnen claimen. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 9 minutes ago, -krikke- said: Geen zin om mijn garantie op het spel te zetten... En aan 'wie heeft de grootste hangen' doe ik niet mee... ik kweet wat ik kan en wat ik niet kan en daarbovenop komt nog bij dat ik nu wel zowat aan het max zit dat ik aan een 'daily' wens te geven. Waarom eigenlijk geen tweedehands GT3 gekocht? Klinkt fenomenaal en ong zelfde prijs als ene nieuwe 992 Carrera S Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 Plus dat het risico bestaat dat je bij een gewoon onderhoud ook al prijs kunt hebben. Ik heb me laten vertellen dat ze soms random een Porsche dealer bezoeken en op die moment de wagens eens bekijken die in het atelier of op de brug staan. Staat den uwe daar toevallig voor een onderhoudje, dan noteren ze al dat ge niet meer origineel zijt omdat een andere uitlaat van buitenuit zichtbaar is. Of dat verhaal klopt van die 'inspecteurs die random steekproeven doen bij dealers' weet ik niet... nogmaals, ik heb dat eens horen vertellen... Misschien dat @Alexanderr dat kan of wil bevestigen of ontkrachtigen? Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 5 minuten geleden, The Swede zei: Waarom eigenlijk geen tweedehands GT3 gekocht? Klinkt fenomenaal en ong zelfde prijs als ene nieuwe 992 Carrera S Omdat een GT3 me: 1) geen bal zegt voor op straat 2) geen achterbankje heeft 3) te rauw is voor de openbare weg 4) ge dat ding met moeite kunt 'beleven' als ge ni voor de komende 20 jaar in den bak wilt gaan zitten Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 1) Waarom niet? 2) Dat begrijp ik 3) Dat valt reuze mee 4) Is met de 992 S niet anders. Vanaf het moment dat het leuk wordt, ben je met je rijbewijs aan 't spelen De 992 S is ook fiscaal een pak minder duur dan zo'n GT3. BIV en rijtax was 1/3. En ik weet niet of krikke zijn 992 op de firma gaat kopen, maar qua VAA is de GT3 een drama. 1 Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 Is eender welke non-hybride/elektrische Porsche niet dramatisch qua VAA? Ik zou zoiets altijd privé kopen. 1 Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 3 uren geleden, -krikke- zei: Omdat een GT3 me: 1) geen bal zegt voor op straat 2) geen achterbankje heeft 3) te rauw is voor de openbare weg 4) ge dat ding met moeite kunt 'beleven' als ge ni voor de komende 20 jaar in den bak wilt gaan zitten 991 turbo S Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.