Jump to content
D Squaloid

Porsche 992

Recommended Posts

D Squaloid    74
D Squaloid

De nieuwe Porsche 911 is al veel uitgelekt, maar nu is hij helemaal officieel. De Carrera (4)S krijgt zelfs 450 pk!

Overzicht :

 

Porsche heeft de 911 992 eindelijk onthuld in Los Angeles. Het design en de techniek zijn eerder een evolutie op de 991, maar het Duitse merk had niet veel keuze. Waarom zouden ze het designveranderen als het nog goed verkoopt? De 992 is wel op zowat elk mogelijke manier strakker, sneller of moderner geworden.

p18_0832_a3_rgb.jpg

Nog steeds turbo

De versie op de foto's is de Carrera (4)S, het is ook nog de enige versie waar Porsche de cijfers van vrijgeeft. Hij krijgt een 3.0 biturbo zescilinder boxermotor, zoals zijn voorganger, maar nu met 450 pk (+30 stuks). De snelste Carrera 4S met Sport Chrono Package kan daarmee van 0 tot 100 km/u accelereren in 3,4 seconden. De topsnelheid voor de Carrera S en 4S is respectievelijk 306 en 308 km/u. En dat met een normverbruik van slechts 8,9 tot 9 liter (205-206 g CO2) volgens de gecorreleerde NEDC-normen.

p18_0847_a3_rgb.jpg

De Carrera (4)S heeft dus nog geen elektrische hulp, maar daar zal verandering in komen. De 992 krijgt namelijk een plug-in hybride versie, dankzij de ervaring met de Panamera en Cayenne e-Hybrid. De nieuwste 911 heeft dan ook dezelfde PDK 8-bak, die voorbereid is op de montage van een elektromotor. De hybride komt wel pas over enkele jaren.

p18_0869_a3_rgb.jpg

Altijd brede heupen

De nieuwe Porsche 911 is breder dan voordien, vooraan zelfs 45 millimeter. Dat zie je ook aan het design, dat met meer horizontale lijnen die breedte nog extra benadrukt. Bovendien zijn de brede heupen, voordien enkel voor de 4WD-modellen, nu standaard op elke 992. De dikke wielkasten omvatten 20-inch (voor) en 21-inch (achter) velgen. Verder blijven de afmetingen van de 992 ongeveer gelijk aan die van de 991, aangezien ze op hetzelfde basisplatform staan. Daardoor is ook hun wielbasis identiek.

p18_0877_a3_rgb.jpg

Zoals gezegd heeft de 992 op uiterlijk vlak heel veel weg van de 991. Toch zijn er een aantal details achteraan waarmee je de twee gemakkelijk kan onderscheiden. Ten eerste: de nummerplaat, die nu tussen twee heel dikke uitlaatpijpen zit. Ten tweede: de lichtstrook over de gehele breedte van de achterkant, die nu het merkembleem in 3D-effect huist. Als laatste is er het derde remlicht dat verticaal in het koelrooster zit verwerkt.

p18_0852_a3_rgb.jpg

Helemaal mee met zijn tijd

De toerenteller van de Porsche 911 992 is nog analoog, maar de rest van het dashboard is volledig digitaal. Het centrale scherm is nu 10,9 duim groot en zit wat hoger gemonteerd. De ergnomie van het infotainmentsysteem is ook aangepast, dat zou nu veiliger te bedienen moeten zijn. Op de middenconsole zijn er veel knoppen vervangen door aanraaktoetsen. En omdat het tegenwoordig niet anders kan, is de 992 ook altijd geconnecteerd waardoor hij geniet van extra snufjes zoals online navigatie en digitale applicaties.

p18_0875_a3_rgb.jpg

De 911 wordt gelukkig geen (semi-)autonome auto, Porsche wilt nog steeds dat je zelf rijdt in de 992. Dat betekent niet dat er geen rijhulpsystemen te vinden zijn in de menu’s van de 992. Er is zelfs een WET-functie, waarbij de auto stilstaand water op de weg detecteert en de controlesystemen op scherp zet. Tegelijk krijgt de chauffeur een melding ter waarschuwing, en de raad om de rijmodus eventueel aan te passen. Verder zijn noodremhulp, night vision en adaptieve cruise control ook te vinden op de nieuwe 911.

p18_0837_a3_rgb.jpg

De Porsche 911 992 staat op de Los Angeles Auto Show, maar is ook al direct te bestellen. Leveringen zouden moeten volgen in het voorjaar van 2019.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alexx    1,609
Alexx

Heel knap. Interieur ook, maar te chique voor een sportwagen vind ik. Al heb ik 100% zekerheid dat je dat niet gewaar gaat worden aan de rijeigenschappen. Ideale daily wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    15,675
gTa

Fantastisch mooi, metéén bullseye wat looks betreft imo. Vooraan en opzij een zachte evolutie (opzij is dit bij elke generatie zo en dat is goed), achteraan grondig anders en hij kan dat echt hebben. Vooraan ga 'k toch eens beter moeten kijken om een 991 en een 992 ogenblikkelijk van elkaar te kunnen onderscheiden, achteraan nooit. Grote evolutie in het interieur. Weinig foto's die 't goed laten inschatten, ben benieuwd om dat eens live te zien.

Zeer geslaagde modelwissel. :inlove: 

 

En die cijfers... 450pk, sprintje 3,4s en top 308. Dat waren 2 generaties terug waarden die zelfs topmodel 'turbo' niet haalde, denk ik?

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luv4DLM    236
Luv4DLM
Geen manuele meer blijkbaar?
Manuele 7 bak is op komst.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
kwiekie    1,587
kwiekie

Zéér knap idd, dikke achterkant met die steeds brede heupen en die vuistdikke uitlaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vince522    1,426
vince522

Knap ding, maar meer vermogen, nog groter, waar stopt het..

Share this post


Link to post
Share on other sites
vince522    1,426
vince522

Doe mij maar Dolomite Silver icm Graphite blue, crayon stiksels en gordels

image.thumb.png.053c07562b37a86604e704ec6cd4d3b9.png

image.thumb.png.39fbca515fa3f1d0f58b460ac9a74a6f.png

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Timo    12,058
Timo
1 hour ago, D Squaloid said:

p18_0877_a3_rgb.jpg

Zoals gezegd heeft de 992 op uiterlijk vlak heel veel weg van de 991. Toch zijn er een aantal details achteraan waarmee je de twee gemakkelijk kan onderscheiden.  Ten tweede: de lichtstrook over de gehele breedte van de achterkant, die nu het merkembleem in 3D-effect huist.

 

Enkel voor de 4-modellen of krijgt de 2 dit nu ook?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luv4DLM    236
Luv4DLM

Opvallend dat iedereen hier de zelfde velgen op de configurator neemt. Mezelf inclusief.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    15,675
gTa
7 minuten geleden, Timo zei:

 

Enkel voor de 4-modellen of krijgt de 2 dit nu ook?

image.png.f35935537119e2fd458ffdc6a1230400.png

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Timo    12,058
Timo
1 hour ago, gTa said:

Fantastisch mooi, metéén bullseye wat looks betreft imo. Vooraan en opzij een zachte evolutie (opzij is dit bij elke generatie zo en dat is goed), achteraan grondig anders en hij kan dat echt hebben. Vooraan ga 'k toch eens beter moeten kijken om een 991 en een 992 ogenblikkelijk van elkaar te kunnen onderscheiden, achteraan nooit.

Ik zag de discussie al in het andere topic maar ik vind de achterkant ook heel subtiel aangepakt zoals jij dat van de zij en voorkant vindt. Dit is geen switch zoals van de 997 naar de 991. Gewoon een verdere evolutie. 

Iemand die er niets van kent ziet niet gauw de verschillen tussen deze 2 achterkanten (of kent de details niet qua uitlaten, sportuitlaat op de 991.2 en hoe de gewone er uit ziet etc.). 

Daarnaast ook geen straf als je een 991.2 hebt, voelt 0,0 outdated aan.

porsche-991-carrera-4s-mkii-c68851110201

p18_0832_a3_rgb.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotuzzz    8,465
Lotuzzz
Zojuist, Timo zei:

 

Iemand die er niets van kent ziet niet gauw de verschillen tussen deze 2 achterkanten (of kent de details niet qua uitlaten, sportuitlaat op de 991.2 en hoe de gewone er uit ziet etc.). 

 

 

Ik ben blij dat je dat toegeeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • XavierBE
      By XavierBE
      Ik kan wat hulp gebruik van de Porsche kenners / liefhebbers.
      Mijn vader verkoopt binnenkort zijn Porsche 911 Targa (small body) uit 1976. Ik wil er een eerlijke prijs voor betalen, maar heb geen idee van waarde.
      Deze zal in orde gezet worden en herspoten worden in "een" originele kleur uit 1976 voor deze verkocht wordt.
      Bijgevoegd een foto waarbij enkele stickers uit gephotoshopt zijn. Dus zal er ongeveer zo uit zien bij verkoop (buiten de kleur dan).

      Rekening houdende met volgende zaken kan ik er moeilijk een prijs op plakken.
      - Km-stand van rond de 240.000 km.
      - De wagen heeft een 3.2L motor (origineel was een 2.7L dacht ik, maar de 3.2L is betrouwbaarder).
      - Heeft waarschijnlijk een recentere G50 versnellingsbak ipv de originele 915.
      - Zal het interieur krijgen van een Porsche 911 SC.
      - Niet originele lak.
      - Komt met goeie soft top en hard top.
      - Originele Fuchs wielen.
      - Motor is in orde, wagen rijdt goed.

      Volgende zaken kunnen waarschijnlijk met klein budget terug origineel gebracht worden:
      - Spiegels zijn van een ouder Porsche 911 model en niet elektrisch verstelbaar.
      - Side skirts ontbreken.
      - Motorkap is van een recentere 964.
      - Sport stuurtje ipv origineel stuur

      Hoeveel schatten jullie de wagen?

    • flupke73
      By flupke73
      sausje van Taycan over een Boxster
      https://uk.motor1.com/news/398922/porsche-e718-detailed-probably-coming/
       
    • The Swede
      By The Swede
      Netflix & Chill... Op mijn leeftijd betekent dat "madame kijkt naar aflevering 4723 van Suits op Netflix terwijl gij ernaast zit en op uwen telefoon tweedehands auto websites zit af te speuren".
      Als autofan, ben ik uiteraard fan van de 911. En daarbij kwam gisteren deze vraag bij mij naar boven:
      Stel: je hebt een redelijke gezinswagen (of meer dan 1) en je wil als pater familias een auto enkel voor jezelf. Die zal dienen voor als je in het weekend onder uwen allenen rondrijdt en misschien dat je hem in de week, als je goesting hebt, hem es gebruikt om naar het werk te gaan. Je wil je hierbij het plezier gunnen van een echte (zuivere) 911 = coupe, 2WD, manueel, atmo. 
      Ik heb de 997 in 2WD (manual, coupe) steeds de meest geslaagde 911 gevonden (beter "uitgerijpt" dan de 993 en 996, maar zonder te ver te gaan zoals de 991), met daar net achter de 964 (de laatste "klassieke" 911).
      De prijzen liggen redelijk gelijklopend (met de 964 die iets zeldzamer en iets duurder is).
      Ik kan voor beiden een punt maken: de 997 is een modernere auto waar je ook makkelijk een pendel mee kan doen, er zijn er veel beschikbaar en hij is iets goedkoper dan een 964. De 964 is dan weer authentieker, luchtgekoeld,... 
      Welke zouden jullie kiezen (en waarom)?
      Voor de 964 kijken we naar de gewone "Carrera 2" Coupe, voor de 997 de gewone coupe, manueel, 2wd (in 3.6 of 3.8, doet er weinig toe. Het verschil in het rijden was nihil). 
       
    • Bart
      By Bart
      Mijn huidige panamera se hybrid heb ik 4 jaar (64dkm)  en het begint weer te kriebelen voor iets anders🙄. Het is niet dat hij versleten is (is zelfs nog in verlengde waarborg voor1,5 jaar) maar ja ieder zijn hobby zeker🙂
       
      Ik heb de panamera altijd een prachtig model gevonden al vanaf de eerste versie die uitkwam , maar de huidige is natuurlijk helemaal dik in orde. 

      Indertijd vond ik hem nogal duur , maar met de fiscale voordelen , en ik die een beetje moest wennen aan het gedacht om +_ 100k aan een auto te spenderen heb ik indertijd een             porsche oproved se hybrid gekocht in Duitsland van nog geen jaar oud met 14dkm . (De zoektocht en het afhalen in Duitsland maakt het ook wel een beetje Fun vind ik persoonlijk.)
      In dit geval moet hij dienen als gezinswagen ( dus 3 personen) , verbruik interesseert me weinig gezien ik slechts 10dkm per jaar doe,  in parkeergarages kom ik ook nooit, dus afmeteingen parkeergemak ook geen interesse in en als funcar gebruik ik wel mijn vrouw haar 718s als het goed weer is. Dus een gocart hoeft ook niet, neem ik wel mijn vrouw haar car voor.
      Ik zoek een comfortabele Autobahncruiser voor het jaarlijks skiverlof, de regelmatige tripjes naar de Ardennen ( voor mij toch een 350 tal km heen en terug) en de gezinsuitstapjes ( restaurant, familiebezoek etc) . Ik zelf ben nogal pk verslaafd en vind dat je nooit genoeg vermogen kan hebben ( hoewel met ouder worden dat aan het beteren is 😑)
      Ik geef mijn huidige pana  soms aan mijn vader te leen omdat hij er erg graag mee rijd en ik hem tijdens de week of soms als het druk is enkele weken niet gebruik. ( hijzelf is te gierig óm ene te kopen 😄)
       De jaarlijkse skitripjes en regelmatige ardennenritten doe ik meestal aan een tempo van 160+  wat denk ik een ev minder geschikt maakt. Ik ben niet de meest geduldige mens en word al nerveus van het gedacht dat ik niet over en weer zou kunnen naar de Ardennen zonder daar 20 minuten te staan laden . ( ter plaatse in het chalet is er geen oplaadmogelijkheid wegens heel beperkte stroomvoorziening)
       
      met de huidige fiscale regels ( voor mij telt dit in mijn keuze omdat het een firma wagen is) is er momenteel weinig keus in deze categorie voertuigen. Mijn budget is +_ 150 d€.
       
      bmw 7, 5 reeks en 3 reeks zijn niet echt mijn ding . Ik heb bmw interieurs altijd lelijk gevonden.
      de nieuwe x5 45e hybrid vind ik niet lelijk maar ook niet echt wauw. ( zou keuze van het verstand zijn)
      Mercedes de s klasse met AMG pakket begin ik hoe langer hoe meer te smaken maar voorlopig ook nog geen interessante hybrid modellen.( is echt enkel op luxe gericht, voel ik mij nog een beetje te jong voor)
      De panamera is voor mij beste van twee werelden ( beetje sportief en toch luxe binnenin) , ik weet dat er een nieuw model panamera aan zit te komen, maar de kans dat de hybrid fiscaal nog interessant is is klein. 

      tesla model 3  vind ik lelijk interieur , model s  ca va nog maar heeft een facelift nodig langs de buitenkant , de nieuwe tesla roadster vind ik nog wel wat hebben .
      indien ik een tesla roadster zou kiezen moeten de 718 en de panamera weg en word dit onze enige auto . ( op zich geen probleem, we hebben geen twee auto’s nodig) juist wat vervelend dat het een 3 deurs  is en de prijs wat hoog ligt maar fiscaal maakt dit het wel weer volledig goed.
       
       ofwel 
      - huidige tweedehandse panamera 4 hybrid ( moeilijk tweedehands te vinden met voor mij de juiste opties zoals,  zetelventilatie , 18 weg zetels , sportuitlaat, sportdesignpakket, 4 zone airco,... heb ik nog wat over, het budget moet niet per se op 😉)
      - wachten op de nieuwe panamera 4 hybrid met die opties en een nieuwe bestellen, zal ongeveer mijn budget zijn denk ik.
      fiscaal zal dat wel wat minder interssant zijn , maar nog altijd beter dan geen hybrid denk ik ,+ vind het soms wel leuk om eens effkes elektrisch te rijden.
      - nieuwe taycan 4s bestellen ( met voor mij de juiste opties zit ik ook al rond de 175k  , wat ik niet goedkoop vind of een jonge demo zoeken) 
      - huidige tweedehandse panamera turbo hybrid zoeken ( staan er genoeg van te koop met de juiste opties en tweedehands zakken deze blijkbaar heel snel in waarde), fiscaal gaat dat niet ideaal zijn volgende jaren maar misschien een van de laatste mogelijkheden om een V8 te bezitten. Ik vraag me gewoon af of deze zijn meerprijs tov de 4 hybrid waard is. Dit zou de Keuze van het gevoel zijn 😊.

       
      ik weet dat het luxe problemen zijn, maar het blijft niet gemakkelijk 😉
      heeft iemand nog ander ideeën ?
       
       

       
       
       
       
       
       
    • Guest
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions