Ga naar inhoud

Wallonië verbiedt vanaf 2026 alle wagens van voor 2009


Ian

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, tuscani zei:

beetje dubbel, natuurlijk ben/wordt je dat gewoon en pas je je aan als je er alle dagen door moet. 

maar kijk eens naar buitenstaanders die nu gent misschien meer gaan mijden, of wel naar huis komen met een boete wegens bordje ergens niets gezien.

als ze hier in het dorp opeens overal enkel richting zouden maken, zou ook iedereen vloeken en roepen, na een paar maand zijn de inwoners dat gewoon, maar iemand die amper een paar keer per jaar hier moet zijn, zal zich ook hopeloos vastrijden

Denk dat ook. Laatst wou ik er weg van het centrum rijden maar je mag die brug niet meer over. Mag je onnodig meer gaan rond rijden. Denk dat veel mensen die maar af en toe eens komen er dan al sneller geen zin meer hebben als ze daar niet moeten zijn. Wss ook de bedoeling om de auto te weren. Maar die mensen gaan dan over op online shoppen ipv in de buurt te winkelen en daarna nog iets te gaan eten drinken. 

Vorige week nieuwe stofzuiger gekocht samen met nieuw strijkijzer. Winkel is hier op 800m van. Beetje dwaas om met de auto te gaan maar wist niet of ik het ging kunnen dragen dus geen risico genomen. Aan de winkel zelf is er een parkeerplaats van max 30min zodat je eigenlijk altijd aan de winkel kan parkeren. Niet echt nood aan want in Gullegem kan je je wagen altijd gewoon overal en gratis kwijt. 

Maar valt mij wel op aan Kortrijk dat ze daar toch aan de kleine zelfstandige en die zijn bereikbaarheid denken. Gratis 30min vind je er overal en dan hier en daar aan een winkel ook nog parkeerplaatsen waar je 30min max mag staan. Snel even iets halen in de buurtwinkel als je vertrekt gaat dus perfect. 

In Gent heb je 20min gratis, tenzij je betaald, dan ben je je gratis minuten kwijt. Om die toch te hebben moet je ze dus eerst nemen en dan na 20min weer keren. Steek je er één euro teveel in, jammer. Zie je niet weer. 

Krijg er het schijt van eerlijk gezegd. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bilzen hebben ze kortparkeerplaatsen van 30 minuten, en op de rest parkeer je maximum 2 uren met blauwe schijf. De parkeergarages zijn gratis tot op 2 uur.

In Tongeren hebben ze blijkbaar ook al dergelijke stunts gedaan nadat het centrum leegbloedde en alle winkels naar een winkelcentrum buiten het centrum zijn verhuisd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, tuscani said:

maar kijk eens naar buitenstaanders die nu gent misschien meer gaan mijden, of wel naar huis komen met een boete wegens bordje ergens niets gezien.

Dat probleem heb je toch al 20 jaar in elke stad? Kom er 5 jaar niet en je vindt je weg niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat probleem heb je toch al 20 jaar in elke stad? Kom er 5 jaar niet en je vindt je weg niet meer.

@tuscani en vooral : waarom zouden die vlot met hun auto in de stadskern rond moeten kunnen rijden? 

Zolang ze vlot tot op een parking geraken zie ik het probleem niet. Sint-Pietersplein, kouter, Vrijdagsmarkt, Reep, Sint-Michiels, Ramen, ... 

Gelijk van waar je komt kan je desgewenst tot diep in de stad parkeren. Wat heeft een toerist/bezoeker nog meer nodig? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/12/2018 om 10:57, bt. zei:

Ik kan er ergens in komen, 3.000 km/jaar haalde ik enkel in m'n jonge jaren met behoorlijk wat vrije tijd om handen.

Echter, als je al graag eens een meerdaagse rally rijdt, dan kom je er wel heel gauw...

 

Ik rijd 10 000 km/j met m'n oude bak, zal nu wel wat verminderen naar eerder een 6 000 km. Moet daar niet echt moeite voor doen, bijna elk weekend rijd ik er wel eens mee.

Dat geeft me dus budget om nog 1 of 2 extra in huis te halen, klopt :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Tjeu said:

@tuscani en vooral : waarom zouden die vlot met hun auto in de stadskern rond moeten kunnen rijden? 

Zolang ze vlot tot op een parking geraken zie ik het probleem niet. Sint-Pietersplein, kouter, Vrijdagsmarkt, Reep, Sint-Michiels, Ramen, ... 

Gelijk van waar je komt kan je desgewenst tot diep in de stad parkeren. Wat heeft een toerist/bezoeker nog meer nodig? 

Ik heb in Gent gewoond in 2001. Precies of het was dan zo een plezier om in 't weekend overdag door het centrum te rijden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reed in die periode dagelijks naar Gent voor school. Toen reed je nog. Nu zou ik dat nooit meer doen. Nu mijd ik Gent als de pest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reed in die periode dagelijks naar Gent voor school. Toen reed je nog. Nu zou ik dat nooit meer doen. Nu mijd ik Gent als de pest.
In 2001 reed je overal nog, nu sta je in alles wat iets of wat stad is alle vijf voeten stil, dat heeft niets met mobiliteitsplannen te maken, in tegendeel.
Zelf in Merelbeke sta je op een doorsnee dinsdag om 15u in de file.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat afgelopen week nog in Kenia en dan zie je ook dat mensen maar doen waar ze zin in hebben (qua vervuilen/vervuiling). Heel moeilijk om het rond te krijgen in veel Aziatische en Afrikaanse landen maar als ze daar al zouden stoppen met hun afval op straat te gooien of in de oceanen dan zou dat al zo'n groot effect hebben maar dan moet de overheid wel met oplossingen komen. 

Ik kan dit bevestigen (sinds 2 weken ook terug uit Kenia). Daar bestaat er geen dienst die vuilnis komt afhalen om vervolgens naar sorteercentra te brengen. Sorteren bestaat daar niet (België is hier koploper in, en vreemd genoeg zijn er wereldwijd nog altijd zeer weinig landen die dit doen). Plastiek is er alomtegenwoordig; brood is verpakt in plastiek zakken, water in plastiek flessen waarvan er ook nog eens een plastiek zegel rond de dop zit, die 9/10 keer op de grond beland, koekjes zijn vaak allemaal individueel verpakt in plastiek, etc. Vuilnis (vanalles) wordt naar bepaalde punten gebracht in de straat en dan verbrand. In drukbevolktere gebieden zijn er ook stortplaatsen waar alles in open lucht ligt te stinken en te rotten, zoals je hier ook had vroeger. Die Chinezen/Aziaten die zogezegd zo groen zijn, overspoelen Afrika met hun goedkope en vooral nutteloze plastic rommel en stinkende vervuilende 2-takt tuktuks.

Nu, de armere bevolking kan je niet echt iets verwijten, gezien ze meer bezig zijn met dag na dag te overleven dan met de toestand van de planeet. In Kenia is het wel zo dat er een importverbod is op auto's ouder dan 8 jaar (for what it's worth).

Het is idd frustrerend dat België, een druppel op een hete plaat, de wereld zou moeten veranderen, terwijl een oranje debiel met veel geld, die aan het hoofd staat van een land met de omvang van een half continent, zegt dat het allemaal bullshit is en rustig verder vervuilt..

Ik erger me zelf aan overmatig plastic gebruik (dit is volgens mij op termijn nog een veel groter probleem dan CO2-uitstoot) en probeer hier persoonlijk wel op te letten, maar tegelijk besef ik dat het eigenlijk geen hol uitmaakt als ik één van de weinige ben die er rekening mee houdt, terwijl miljoenen mensen in de 'groeilanden' aan het leven zijn alsof er geen einde aan komt (eigenlijk zoals het hier nog geen 100 jaar geleden was). Mensen die allerlei rommel in het rioolputje gooien of in de zee, lijken niet te beseffen dat ze eigenlijk gewoon zichzelf aan het vergiftigen zijn (want vissen krijgen die rommel binnen, en wij vervolgens die vissen).
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Tjeu zei:

@tuscani en vooral : waarom zouden die vlot met hun auto in de stadskern rond moeten kunnen rijden? 

Zolang ze vlot tot op een parking geraken zie ik het probleem niet. Sint-Pietersplein, kouter, Vrijdagsmarkt, Reep, Sint-Michiels, Ramen, ... 

Gelijk van waar je komt kan je desgewenst tot diep in de stad parkeren. Wat heeft een toerist/bezoeker nog meer nodig? 

Kmoet gaan eten straks in Gent op de kortrijksesteenweg aan het citadelpark, zal het weten te zeggen hoe vlot ik een parkeerplaats gevonden heb. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Tjeu zei:

In 2001 reed je overal nog, nu sta je in alles wat iets of wat stad is alle vijf voeten stil, dat heeft niets met mobiliteitsplannen te maken, in tegendeel.
Zelf in Merelbeke sta je op een doorsnee dinsdag om 15u in de file.

In Vlaanderen bedoel je.

Ben vandaag op stap in Rotterdam, hele stad door geweest, alleen stilgestaan aan de verkeerslichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kmoet gaan eten straks in Gent op de kortrijksesteenweg aan het citadelpark, zal het weten te zeggen hoe vlot ik een parkeerplaats gevonden heb. [emoji3]
Dat is buiten de stadsring, dat is nog steeds zoals vroeger, niets veranderd daar. En ook nog steeds een moeilijke plek om te parkeren wegens dicht bij station en veel hoogbouw. Nu, op 5 min stappen zal je zeker parking hebben, iets lager op de ring.
In Vlaanderen bedoel je.
Ben vandaag op stap in Rotterdam, hele stad door geweest, alleen stilgestaan aan de verkeerslichten.
Correct, al is het dichtslibben van wegen natuurlijk niet zuiver een Vlaams fenomeen. In Nederland houden ze het verkeer wel langer vlot door betere infrastructuur (verkeerslichten die op elkaar en de verkeersdruk afgestemd zijn). Maar als je op een gewone werkdag in Nederland bent, zijn de verkeersbulletins niet bepaald korter dan bij ons.
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Tjeu zei:

Zeker dat je niet op een bewonersplaats staat?

En wat zegt Evi daarvan?@Alexis

Dat zal ik straks weten te zeggen:D

Eten valt wat tegen. Niet echt warm, en nog honger

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tjeu zei:

Correct, al is het dichtslibben van wegen natuurlijk niet zuiver een Vlaams fenomeen. In Nederland houden ze het verkeer wel langer vlot door betere infrastructuur (verkeerslichten die op elkaar en de verkeersdruk afgestemd zijn). Maar als je op een gewone werkdag in Nederland bent, zijn de verkeersbulletins niet bepaald korter dan bij ons.

Hier in Sint-Truiden hebben ze de afgelopen maanden op de N80 "slimme verkeerslichten" geïnstalleerd, het is nu nog erger als vroeger, gewoon elk licht rood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid