Ugeken 11.747 Geplaatst: 8 mei 2024 Geplaatst: 8 mei 2024 8 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik vind het gewoon handig dat je op je ingebouwde gps kan vertrouwen en geen third party apps nodig hebt. Maakt het inplannen van laadstops langs de route ook een stuk eenvoudiger dan zelf lopen zoeken. Ook weer typisch… Bij de info die ik mee krijg met mijn laadpas wordt er verwezen naar een app, maar die blijkt sinds een tijdje niet meer actief (na de overname van onze afdeling tankstations door Circle K). Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 In de VS is het binnen afzienbare tijd geregeld, @Naish https://arstechnica.com/cars/2024/12/universal-plug-and-charge-for-most-evs-is-moving-ahead-for-2025/ Quote "We are rapidly approaching a future where every EV driver can just plug in, charge up, and go; the network will talk to your car and process the payment seamlessly," Gabe Klein, executive director of the Joint Office of Energy and Transporation, said in a statement. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 9 minuten geleden, ir_fuel zei: In de VS is het binnen afzienbare tijd geregeld, @Naish https://arstechnica.com/cars/2024/12/universal-plug-and-charge-for-most-evs-is-moving-ahead-for-2025/ Wat met mensen met meerdere laadkaarten? Denk dat dat voor 80-90% van de werknemers het geval is. Weer een Belgisch nadeeltje wel Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 25 minuten geleden, ir_fuel zei: In de VS is het binnen afzienbare tijd geregeld, @Naish https://arstechnica.com/cars/2024/12/universal-plug-and-charge-for-most-evs-is-moving-ahead-for-2025/ Aha, dus 1 of ander groot bedrijf die een monopoly neemt en pas na 10tallen jaren de boel gaat openstellen voor anderen? Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 2 hours ago, gewoon ik said: Aha, dus 1 of ander groot bedrijf die een monopoly neemt en pas na 10tallen jaren de boel gaat openstellen voor anderen? Lezen is niet uw sterkste punt he. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 2 hours ago, Polygoon said: Wat met mensen met meerdere laadkaarten? Denk dat dat voor 80-90% van de werknemers het geval is. Weer een Belgisch nadeeltje wel 90% van de werknemers heeft meerdere laadkaarten? Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Lezen is niet uw sterkste punt he. Dus die plug is niet 1 bedrijf die de kosten daarvoor alleen kan bepalen met het systeem over de cloud. Die doen dat gratis. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 1 minute ago, gewoon ik said: Dus die plug is niet 1 bedrijf die de kosten daarvoor alleen kan bepalen met het systeem over de cloud. Die doen dat gratis. Lezen is niet uw sterkste punt he. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 18 minuten geleden, ir_fuel zei: 90% van de werknemers heeft meerdere laadkaarten? 90% van de werknemers moeten in het buitenland zelf betalen. Dus ja, WG kaart in BE en eigen kost in het buitenland. Geen idee hoe zo'n automatisch systeem zulke split billing zou kunnen doen. Of hoe je bv. BC met een laadkaart combineert want tegenwoordig heb je niet perse een laadkaart meer nodig natuurlijk. Voor elk probleem is er echter wel een oplossing. Quote
-Fred- 823 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 15 blz leesmateriaal, maar weten we hier ondertussen welke van de laadkaarten de betere keuze is? Quote
tuscani 11.788 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 44 minuten geleden, -Fred- zei: 15 blz leesmateriaal, maar weten we hier ondertussen welke van de laadkaarten de betere keuze is? Tesla? Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 3 hours ago, Polygoon said: 90% van de werknemers moeten in het buitenland zelf betalen. Dus ja, WG kaart in BE en eigen kost in het buitenland. Geen idee hoe zo'n automatisch systeem zulke split billing zou kunnen doen. Of hoe je bv. BC met een laadkaart combineert want tegenwoordig heb je niet perse een laadkaart meer nodig natuurlijk. Voor elk probleem is er echter wel een oplossing. Hoe doen al die mensen met een Tesla van het bedrijf en laden aan Tesla superchargers dat momenteel? Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 6 minuten geleden, ir_fuel zei: Hoe doen al die mensen met een Tesla van het bedrijf en laden aan Tesla superchargers dat momenteel? Niet kunnen laden aan een Tesla SuperCharger Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 42 minutes ago, jan.van.gent said: Niet kunnen laden aan een Tesla SuperCharger Echt? Dus al die bedrijfs-Model-Y die rondrijden mogen niet in het Tesla netwerk laden? Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 Dat zal wel niet bij allemaal het geval zijn, maar bij mij wel. Ik heb van de werkgever een kaart van mobility+, en Tesla zit niet in dat netwerk... 1 Quote
Ceke 2.727 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 Ik heb mijn credit card van het werk aan m'n tesla gekoppeld en laad gewoon zo. Wel maar bedrijf met 6 man. Quote
tuscani 11.788 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 14 uren geleden, ir_fuel zei: Echt? Dus al die bedrijfs-Model-Y die rondrijden mogen niet in het Tesla netwerk laden? Zou me verbazen. Voor hetgeen ik hoor, staat het rekeningnummer van het bedrijf in dat account opgegeven. Het probleem was bij velen dat dat dus allemaal leaserijders zijn, en dat de leasemaatschappijen automatisch de wagen op hun naam staan hebben en zij dus geen activatie doen ( logisch ) Het bedrijf zelf moet de wagens bij ontvangst koppelen aan hun rekening, en dat doen er dus niet uit onwetendheid of geen goesting. Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 Je kan die supercharging koppelen aan een visa/MC of via domiciliëring. Je krijgt per laadtransactie een factuur binnen. Quote
mrbbs 2.789 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 De werkgever van een kennis die EV rijdt kan op het werk gratis laden. Echter bieden ze op vandaag geen laadpas aan. Wat is de voordeligste manier voor zo iemand om ook in het weekend te kunnen tanken? Kennis doet heel wat baan tijdens het weekend, dus volledig opladen op vrijdag zal niet altijd volstaan. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 Thuis laden lijkt me het goedkoopst. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 8 augustus 2025 Geplaatst: 8 augustus 2025 Ik heb privé, een Shell-laadpas, voor ‘de zekerheid’ en om te kunnen laden in het buitenland. Geen vaste kosten, enkel je gebruik. Voor mijn doel is dat ideaal. Quote
tuscani 11.788 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 Ik denk er net aan. Onlangs is de Shell app veranderd en moest je de nieuwe downloaden. Aangezien ik de app waarschijnlijk al een jaar niet meer gebruikt heb, en het misschien weer pas eens tijdens een schoolvakantie zal zijn, dat ik hem weer gebruik.... Lees ik het juist dat je terug je bankgegevens moet invullen? Voor hetgeen ik begrijp zijn die eruit en moet je opnieuw je kredietkaart koppelen. ( kwestie dat ik in de herfstvakantie hem nog eens kan gebruiken indien nodig. ) Ik heb wel ook mijn badge, die zal zal nog scannen vermoed ik? Quote
Fille 798 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 3 uren geleden, tuscani zei: Ik denk er net aan. Onlangs is de Shell app veranderd en moest je de nieuwe downloaden. Aangezien ik de app waarschijnlijk al een jaar niet meer gebruikt heb, en het misschien weer pas eens tijdens een schoolvakantie zal zijn, dat ik hem weer gebruik.... Lees ik het juist dat je terug je bankgegevens moet invullen? Voor hetgeen ik begrijp zijn die eruit en moet je opnieuw je kredietkaart koppelen. ( kwestie dat ik in de herfstvakantie hem nog eens kan gebruiken indien nodig. ) Ik heb wel ook mijn badge, die zal zal nog scannen vermoed ik? Ja, de Shell app downloaden en installeren (met het Shell logo). Betaalgegevens opnieuw ingegeven, daarna zie je normaal dat uw laadpas/badge geblokkeerd is. Hier moet je op klikken en dan uw betaalgegevens daar terug selecteren, normaal is de block er dan af. Pas als je dat hebt gedaan zal uw laadpas/badge terug werken. 1 Quote
tuscani 11.788 Geplaatst: 3 november 2025 Geplaatst: 3 november 2025 Voor wat de nieuwe app nodig was weet ik ook niet. Toevallig dit weekend in de ardennen eens gaan laden, bij een 60kW lader en badge gescand. Werkte nog ( oef, want was weer een jaar geleden ) en als ik op de nieuwe app kijk, komt er niets van laadgeschiedenis, en in de oude app staat er wel de laadbeurt en kost. Quote
Krikkie 9.828 Geplaatst: 3 november 2025 Geplaatst: 3 november 2025 Op 11/12/2024 om 06:50, Ceke zei: Ik heb mijn credit card van het werk aan m'n tesla gekoppeld en laad gewoon zo. Wel maar bedrijf met 6 man. Kan je dan aan elke laadpaal laden via je Tesla die gekoppeld is aan je creditcard? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.