Ga naar inhoud

Laadpassen voor elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Weet iemand hoe dat zit bij laadpalen in ondergrondse garages? Heb gezien dat ze er in Mechelen aan het plaatsen waren, maar dat zijn dus betalende laadpalen. Op zich geen probleem, maar rekenen die dan enkel de stroom aan? Als je daar een ganse dag staat en op 2 uur is je auto terug vol, krijg je dan nog eens een per minuut gebruik van de paal aangesmeerd zoals op sommige plaatsen?

Er stond daar wel een website op die paal, maar uiteraard geen ontvangst beneden in die parking, en eens buiten was ik de website vergeten :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Weet iemand hoe dat zit bij laadpalen in ondergrondse garages? Heb gezien dat ze er in Mechelen aan het plaatsen waren, maar dat zijn dus betalende laadpalen. Op zich geen probleem, maar rekenen die dan enkel de stroom aan? Als je daar een ganse dag staat en op 2 uur is je auto terug vol, krijg je dan nog eens een per minuut gebruik van de paal aangesmeerd zoals op sommige plaatsen?

Er stond daar wel een website op die paal, maar uiteraard geen ontvangst beneden in die parking, en eens buiten was ik de website vergeten :D 

https://shellrecharge.com/nl-nl/solutions/kenniscentrum/perskamer/q-park

Quote

Voor het opladen van uw elektrische auto worden de volgende kosten in rekening gebracht (exclusief parkeerkosten): een kWh-tarief voor de daadwerkelijk geladen stroom en een tijdtarief voor de duur dat de auto is ingeplugd.

 

als dat een q-park is, en meestal bij de andere ook, rekenen ze idd nog een fee aan.  😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/3/2023 om 10:41, josenjef zei:

Is gewoon een centrale backend hoor waar al die palen op connecteren en alle verschillende aanbieders van kaarten mee werken. Je kan wel iets of wat input van community hebben die aanvult zoals bij chargemap, maar dat gaat dan over de omgeving van de paal.

Community kan wel handig zijn om zaken zoals kapotte stekker of moeilijke bereikbaarheid door werken etc te signaleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Dus je betaalt 2 keer je parkeerplek :lolz:

Op straat ook tegenwoordig.  😉 in het begin moest je geen ticket kopen, maar tegenwoordig ook. Dus betaal je ook 2keer.  ( tis te zeggen, de stad int 2keer, want de laadpaalleverancier betaald ook huur aan de stad voor de plaats.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig? 

Sinds wanneer is dat veranderd want volgens mij moet je nog steeds niet betalen voor te parkeren als je aan een laadpaal staat...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Naish zei:

Tegenwoordig? 

Sinds wanneer is dat veranderd want volgens mij moet je nog steeds niet betalen voor te parkeren als je aan een laadpaal staat...

 

is al een paar maand hoor.

 

Quote

Door de aanpassing van de wegcode zullen dezelfde regels gelden in heel het land. Naast het verplicht opladen, zullen plaatsen aan laadpalen voortaan beschouwd worden als parkeerplaatsen, waardoor zelfs elektrische auto’s die aan het laden zijn, parkeergeld moeten betalen als ze in een zone met betalend parkeren liggen. Op die manier wil de minister vermijden dat auto’s die niet noodzakelijk moeten laden, toch inpluggen om zo parkeergeld te vermijden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet met mijn Travelcard laadpas gaan laden bij Ionity.

Enfin, dat dacht ik toch ... tot de paal me liet weten dat mijn kaart daar niet werkt. Volgens de website van Travelcard moet dat wel werken. Het begint al :fp:

Gelukkig nog een kaart van BMW op zak, die werkte direct.

 

Heb maar de Ionity app op mijn telefoon geïnstalleerd, want die BMW kaart werkt maar een jaar gratis, en daarna moet je een abonnement betalen en daar ga ik niet aan beginnen.

 

Was na de fietstocht in de Ardennen er anders wel volledig klaar voor:

image.jpeg

 

Alleen mij een beetje mispakt. Tegen dat ik terug in mijn auto zat, klaar om te snacken, had dat spel genoeg geladen om met nog een ruime marge thuis te geraken. De volle 6 minuten aan de lader gehangen denk ik :lolz:

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al antwoord van Travelcard:

 

Quote

Jazeker. u kunt bij alle openbare laadpalen terecht, echter kan het wel eens gebeuren dat er geen verbinding plaatsvindt. U kunt dan het beste het nummer op de laadpaal even bellen. 

Ja daar ga ik echt mijn tijd in steken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Speedhunter zei:

Vandaar dat je best meerdere laadpassen op zak hebt. 1 enkele laadpas zou ik niet durven. 

Doe ik nogthans al 20k km ( wel ook tesla sc natuurlijk)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Dat is toch omslachtiger dan een laadpas?

Bij tesla gewoon toekomen,  lader nemen, knopje duwen, laden. Gedaan is gewoon afkoppelen en weg.

En bij de 50kW in het dorpje in Italië.  Was het even simpel. Shellrecharge Badge tegen scherm houden, aankoppelen,  wagen laten starten met opladen. Gedaan was ook gewoon afkoppelen en er kwam arrivideci ( waarschijnlijk wel zonder schrijffouten  :D ) op het scherm. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, tuscani zei:

Dat is toch omslachtiger dan een laadpas?

Bij tesla gewoon toekomen,  lader nemen, knopje duwen, laden. Gedaan is gewoon afkoppelen en weg.

En bij de 50kW in het dorpje in Italië.  Was het even simpel. Shellrecharge Badge tegen scherm houden, aankoppelen,  wagen laten starten met opladen. Gedaan was ook gewoon afkoppelen en er kwam arrivideci ( waarschijnlijk wel zonder schrijffouten  :D ) op het scherm. 

Ik heb een laadpas van bmw, en daar kan ik wel op veel plaatsen mee laden maar bv in Schoten, Kapellen en Stabroek gebruiken ze smoov en dat werkt niet met de bmw pass, enkel met een visakaart. Aan de laadpalen op de autostrades werkte de mijne ook niet en ik veronderstel dat er nog wel zo’n systemen zijn.

Dit systeem lijkt me handiger. Direct betalen en factuur in de mail. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De weinige keren dat ik niet bij tesla stond, neem ik mijn shellrecharge badge. Zelfs in Spanje en Italië werkt dat perfect. Eind van de maand gewoon een factuur. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, kefkie said:

Aan de laadpalen op de autostrades werkte de mijne ook niet en ik veronderstel dat er nog wel zo’n systemen zijn.

Welke laadpalen mogen dat wel zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smoov is toch Allego, daar lukt het perfect met mijn EDI laadpas.

Iets anders.

De E17 Gent-Antwerpen is wel geene vette qua laadpalen onderweg. E40 is dan veel beter bedeeld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Speedhunter zei:

Smoov is toch Allego, daar lukt het perfect met mijn EDI laadpas.

Iets anders.

De E17 Gent-Antwerpen is wel geene vette qua laadpalen onderweg. E40 is dan veel beter bedeeld. 

Lokeren aan het biznis hotel

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Zojuist, d_s zei:

Volgend jaar moet je verplicht ook kunnen laden met je bankkaart blijkbaar.

Gaat enkel voor de zelfstandige en privé eigenaars nuttig zijn. Al de rest krijgt een kaart van het bedrijf (zoals ook de tankkaart). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Polygoon zei:

Gaat enkel voor de zelfstandige en privé eigenaars nuttig zijn. Al de rest krijgt een kaart van het bedrijf (zoals ook de tankkaart). 

En op reis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid