Ga naar inhoud

Volkswagen Golf 7 GTI TCR


Krikkie

Aanbevolen berichten

 

VOLKSWAGEN GOLF GTI TCR IS GTI-UITWUIFMODEL

Volkswagen Golf GTI TCR 2019

Hij staat volgende week te blinken op het autosalon maar eigenlijk neemt Volkswagen hem nu pas officieel in productie. De Golf GTI TCR is een GTI Plus, of een R met een minnetje. Het is maar hoe je het bekijkt.

Met deze GTI TCR lijkt Volkswagen de laatste afgeleide van de Golf 7 te hebben gelanceerd. Dit najaar verwachten we de nieuwe Golf op het toneel. De GTI TCR is een straatversie van het model dat Volkswagen gebruikt in de TCR touring car races. Een conceptversie van deze wagen werd in augustus voorgesteld tijdens Volkswagens show in Wörthersee. Hij past mooi tussen de GTI en de R in met zijn tweeliter turbo en 290 pk. Dat zijn er 45 meer dan die GTI en 10 minder dan een R.

Gekoppeld aan een DSG zeventrapsautomaat haal je de 0-100 km/u in 5,6 seconden met een topsnelheid die je optioneel van 250 naar 260 km/u kan laten bijstellen. Je herkent de GTI TCR aan een paar uiterlijke kenmerken, zoals de deurlijstverbredingen, carbonzwarte spiegelkappen en dito dak, en een dakspoiler en diffusor die speciaal voor deze versie werden ontwikkeld. Voorin vind je sportzetels met een nieuw design, een specifiek sportstuurwiel en rondom rond rode accenten.

Volkswagen Golf GTI TCR 2019

Als extraatjes biedt Volkswagen ook een speciale bestickering aan net als een aantal optiepakketten die zaken als adaptieve ophanging, sportieve achterdemping en 19 inch wielen omvatten. In een ander pakket kan je op je 19 inch wielen semi-slicks bestellen.

De orderboeken voor deze TCR werden geopend. Voor een GTI TCR betaal je 39.990 euro. Dat is veel geld, een pak meer dan de 35.640 euro voor de GTI, maar wel nog altijd minder dan de 43.930 euro die je voor de Golf R neertelt.

Volkswagen Golf GTI TCR 2019
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijdt dat leuk zo op de voorwielen 290pk? 

Vraag mij ook af wie zoiets steeds nieuw koopt (gewone GTI + R) als je ziet wat zoiets licht gebruikt al kost. Kun je zo al een dikke 10k er af halen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Timo zei:

Rijdt dat leuk zo op de voorwielen 290pk? 

Vraag mij ook af wie zoiets steeds nieuw koopt (gewone GTI + R) als je ziet wat zoiets licht gebruikt al kost. Kun je zo al een dikke 10k er af halen. 

Nog niet mee gereden maar zal sowieso tractieproblemen geven, al zou er wel een goed sper ondersteken, zou ze ook nooit nieuw kopen.

13 minuten geleden, #166 zei:

huh?

Denk dat dat slaagt op de adaptieve ophanging (3 standen)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Krikkie said:

een straatversie van het model dat Volkswagen gebruikt in de TCR touring car races

Achja, als je het maar genoeg zegt ga je het op den duur nog zelf geloven :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Achja, als je het maar genoeg zegt ga je het op den duur nog zelf geloven :lol: 

Zo zijn er honderden voorbeelden, kind moet een naam hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een naam, OK, maar dan moet je niet zeggen 'een straatversie van het model dat Volkswagen gebruikt in de TCR touring car races'.

De TCR is de raceversie van de straatversie (Golf), en de GTI TCR is de straatversie van de raceversie. 't Is dus eigenlijk gewoon ne Golf aja :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/1/2019 om 11:29, Vanni zei:

290pk op de voorwielen... bon courage aan de lichten in de natte.:blink:

Dat is toch allemaal niks nieuws. De focus Rs dees het een paar jaar geleden (niet al te best) voor.

lijkt me toch een pak leuker te gaan rijden dan die R.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Rabbit zei:

lijkt me toch een pak leuker te gaan rijden dan die R.

Denk je? Waarom? Omdat hij lichter is?

Los van prijs: mocht ik 't voor 't kiezen hebben, ik nam toch meteen de R om er de 4WD bij te hebben. Zeker nu die z'n 4motion aandrijving toch ietsje slimmer (beter?) geworden is dan de vroegere pure-FWD-met-af-en-toe-wat-mee-aagedreven-achterwielen. (Het blijft natuurlijk Haldex dus voorwielen blijven principieel altijd aangedreven, en 't is niet helemaal duidelijk hoeveel % van de kracht naar de achterwielen kan gestuurd worden ... vroeger was dat nooit meer dan 50%.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Denk je? Waarom? Omdat hij lichter is?

Los van prijs: mocht ik 't voor 't kiezen hebben, ik nam toch meteen de R om er de 4WD bij te hebben. Zeker nu die z'n 4motion aandrijving toch ietsje slimmer (beter?) geworden is dan de vroegere pure-FWD-met-af-en-toe-wat-mee-aagedreven-achterwielen. (Het blijft natuurlijk Haldex dus voorwielen blijven principieel altijd aangedreven, en 't is niet helemaal duidelijk hoeveel % van de kracht naar de achterwielen kan gestuurd worden ... vroeger was dat nooit meer dan 50%.)

Omdat zowat elke journalist daar gewag van maakte in de reviews van de CLubsport. Meer focused, meer sensatie, ... en een goed sperdiff vooraan. Ik gok dat de TCR daar een doorevolutie van is. Daarom.
Maar goed, toegegeven, ik heb er zelf geen ervaring mee. Enkel met een Mégane RS cup, waar ik me een beetje op baseer, omdat ze ook in diezelfde reviews de vergelijking maakten.

Cfr de video van hierboven, dat is ook zo'n beetje een mégane RS maar op zijn SpaansDuits :) 

Subjectief denk ik ook gewoon dat die R te goed is. Ik denk nog altijd terug aan de ardennenrit die ik eens deed met @zwoemba zijn Mégane. Het gevoel van die onafgewerktheid, dat sper dat je langs alle kanten lijkt te gaan sleuren. En ondertussen toch elke hothatch die toen aanwezig was achterlaten. Epic moments 😍

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over die Clubsport zijn ze inderdaad lovend, al denk ik dat die nog iets meer circuitgericht was dan deze TCR, had speciale aerdynamica (voor zo ver een gewone mens dat verschil voelt), een rolkooi en geen achterbank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over die Clubsport zijn ze inderdaad lovend, al denk ik dat die nog iets meer circuitgericht was dan deze TCR, had speciale aerdynamica (voor zo ver een gewone mens dat verschil voelt), een rolkooi en geen achterbank.


Enkel de Clubsport S had dat. Je kon ook een gewone Clubsport krijgen, met achterbank en zonder rolkooi. Die had dan 265 pk ipv de 310 van de Clubsport S.
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, gTa said:

dan de vroegere pure-FWD-met-af-en-toe-wat-mee-aagedreven-achterwielen. (Het blijft natuurlijk Haldex dus voorwielen blijven principieel altijd aangedreven, en 't is niet helemaal duidelijk hoeveel % van de kracht naar de achterwielen kan gestuurd worden ... vroeger was dat nooit meer dan 50%.)

Je zit beperkt tot 50%

Je kan nooit, met 4 wielen op dezelfde ondergrond, de achterwielen harder doen duwen dan de voorwielen, net omdat de voorwielen permanent zijn aangedreven.

 

En ik zou liever FWD hebben in zo een geval. Dat blijft een veel voorspelbaarder geheel dan die prullen die constant zitten te beslissen naar waar ze nu het vermogen gaan sturen. Als piloot vind ik dat bloed-irritant.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Je zit beperkt tot 50%

Je kan nooit, met 4 wielen op dezelfde ondergrond, de achterwielen harder doen duwen dan de voorwielen, net omdat de voorwielen permanent zijn aangedreven.

 

En ik zou liever FWD hebben in zo een geval. Dat blijft een veel voorspelbaarder geheel dan die prullen die constant zitten te beslissen naar waar ze nu het vermogen gaan sturen. Als piloot vind ik dat bloed-irritant.

Denk dat je er eerst eens mee moet rijden om je oordeel te vellen, je voelt daar 99,9% van de tijd niets van, je voelt hem wel grijpen in een bocht en dan gaat je fwd beginnen ondersturen terwijl bij de R je dat niet hebt en als er iets is wat ik haat is het onderstuur, nog maar te zwijgen als het nat is. No way dat een fwd beter is (Wooter modus off) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Krikkie said:

Denk dat je er eerst eens mee moet rijden om je oordeel te vellen, je voelt daar 99,9% van de tijd niets van, je voelt hem wel grijpen in een bocht en dan gaat je fwd beginnen ondersturen terwijl bij de R je dat niet hebt en als er iets is wat ik haat is het onderstuur, nog maar te zwijgen als het nat is. No way dat een fwd beter is (Wooter modus off) 

Je snap niet wat ik zeg.

In dat opzicht had ik ook een M140i Xdrive moeten kopen en niet de RWD, maar dat is mijn punt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Krikkie said:

Tuurlijk snap ik je, jij wil niet dat de auto beslist als je aan het rijden bent.

Idd. Liever een mechanisch sper dan eentje dat elektronisch gestuurd wordt bv. Maargoed, we worden een oude zak zeker 😛 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, ir_fuel zei:

Idd. Liever een mechanisch sper dan eentje dat elektronisch gestuurd wordt bv. Maargoed, we worden een oude zak zeker 😛 

 

Denk het :lolz:binnenkort is niets nog natuurlijk te controleren. Bij een daily erger ik mij daar niet aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/1/2019 om 16:02, ir_fuel zei:

Je zit beperkt tot 50%

Je kan nooit, met 4 wielen op dezelfde ondergrond, de achterwielen harder doen duwen dan de voorwielen, net omdat de voorwielen permanent zijn aangedreven. 

Idd, zolang de ondergrond gelijk is, nooit meer dan 50-50 bij lamellenkoppelingen zonder middendifferentieel. Bij mu-split voor-achter ligt de zaak anders en kan er ook nog met de remmen gespeeld worden. 

Er is echter 1 uitzondering: de focus RS. Daar is de achteras 2% twee procent sneller over gezet dan de vooras. Daardoor heb je op de achteras bij gesloten koppeling altijd slip en laat die kar zich beter driften. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Bouncing Bullet said:

Idd, zolang de ondergrond gelijk is, bij lamellenkoppelingen zonder middendifferentieeö nooit meer dan 50-50. Bij mu-split voor-achter ligt de zaak anders en kan er ook nog met de remmen gespeeld worden. 

Spelen met de remmen :sick:

1 minute ago, Bouncing Bullet said:

Er is echter 1 uitzondering: de focus RS. Daar is de achteras 2% twee procent sneller over gezet dan de vooras. Daardoor heb je op de achteras bij gesloten koppeling altijd slip en laat die kar zich beter driften. 

En die heeft ook nog eens een elektronisch gestuurd differentieel zitten dat de kracht kan zetten op gelijk welk van de achterwielen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Spelen met de remmen :sick:

Doet toch elke auto zonder echte sper op de aangedreven as. Veel RWD autos doen dat tegenwoordig ook op de vooras, om de auto's wat "dynamischer" te doen sturen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid