Ga naar inhoud

2023 VW Passat


Super95

Aanbevolen berichten

Ik vind de B8 op vandaag nog steeds een auto met uitstraling. Zeker in R trim een mooie auto. Dit lijkt meer op een grote golf.

Hier vind ik em al iets beter uitkomen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/9/2023 om 11:29, Audi S8 zei:

Heel saai....

 

Op 1/9/2023 om 21:17, Bompa zei:

Ik beaam. Zelfs in topversie. Next.

En dat zeggen op een forum waar ze electrische rommel boeiend vinden? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

Geen berline 😳

Dit moet de eerste auto zijn die enkel ooit in break gelanceerd wordt. 

Zijn Skoda tegenhanger komt wel nog in berline. Die verkocht ook beter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

 

En dat zeggen op een forum waar ze electrische rommel boeiend vinden? :D 

Rustig swede. Niet te veel veralgemenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Passat is altijd saai geweest, maar straalde door het strakke lijnenspel wel een bepaalde grandeur uit dat de rest in dat segment niet had.

Dat heeft deze totaal niet meerin mijn ogen, kon evengoed de nieuwste break zijn van een Chinees merk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Dimitri zei:

Een Passat is altijd saai geweest, maar straalde door het strakke lijnenspel wel een bepaalde grandeur uit dat de rest in dat segment niet had.

Dat heeft deze totaal niet meerin mijn ogen, kon evengoed de nieuwste break zijn van een Chinees merk.

Lijkt dan ook op zo'n MG break. Die ook enkel in break bestaat @The Swede

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Dimitri zei:

Een Passat is altijd saai geweest, maar straalde door het strakke lijnenspel wel een bepaalde grandeur uit dat de rest in dat segment niet had.

Dat heeft deze totaal niet meerin mijn ogen, kon evengoed de nieuwste break zijn van een Chinees merk.

In elk geval, in de juiste trim, op alle vlakken een stuk knapper dan de Superb. Zo'n Passat met R Line is best knap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Lotuzzz zei:

Lijkt dan ook op zo'n MG break. Die ook enkel in break bestaat @The Swede

Over welke kist heb je het want de laatste MG break die ik gekend heb, was de ZT-T. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/9/2023 om 17:39, Dimitri zei:

Een Passat is altijd saai geweest, maar straalde door het strakke lijnenspel wel een bepaalde grandeur uit dat de rest in dat segment niet had.

Dat heeft deze totaal niet meerin mijn ogen, kon evengoed de nieuwste break zijn van een Chinees merk.

Zo zie ik het momenteel ook. Hopelijk valt hij beter mee in het echt.

Het strakke, eerder onopvallende, en wat zakelijke van de vorige was ook saai, maar had ergens wel die grandeur inderdaad. Zo heb ik het wel graag. Ik zie het momenteel niet in de nieuwe, integendeel. (en zoals voorspeld bij het uitkomen van de vorige: "mooi, maar zal sneller verouderd zijn", is wel een beetje waarheid geworden, maar niks mis mee).

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Bompa zei:

Zo zie ik het momenteel ook. Hopelijk valt hij beter mee in het echt.

Het strakke, eerder onopvallende, en wat zakelijke van de vorige was ook saai, maar had ergens wel die grandeur inderdaad. Zo heb ik het wel graag. Ik zie het momenteel niet in de nieuwe, integendeel. (en zoals voorspeld bij het uitkomen van de vorige: "mooi, maar zal sneller verouderd zijn", is wel een beetje waarheid geworden, maar niks mis mee).

Niet vergeten dat het huidige model al bijna 10j mee gaat…

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Timo zei:

Is het de bedoeling dat de Passat sedan mensen naar de Arteon gaan?

Ik hoop van niet volgens hun business plan. Want de aerton stopt in 2024 en er komt geen vervanger.  :D ( de id aero is de elektrische opvolger van de arteon sedan) 

 

Wat zonde is, want de arteon ( zowel in sedan als break)  is  veel mooier dan een passat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, tuscani zei:

Ik hoop van niet volgens hun business plan. Want de aerton stopt in 2024 en er komt geen vervanger.  :D ( de id aero is de elektrische opvolger van de arteon sedan) 

 

Wat zonde is, want de arteon ( zowel in sedan als break)  is  veel mooier dan een passat.

 

Stond de Arteon ook niet hoger in het gamma (en de prijslijst)?

Waar zijn de tijden waar de Passat 5d een ruime en robuuste gezinswagen was die met een 1.6 L diesel van 54pk rondreed… Ik herinner me nog een “testrit” in de Passat diesel van een legerkamaraad van onze pa, een donkerblauwe, waar ik vooral onder de indruk was van dat lampeke op het dashboard dat aanduidde wanneer je de 5-de versnelling kon gebruiken 😱 Onze 240D had dat niet, die had maar vier vitessen. 😕 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, The Swede zei:

Da’s geen MG maar een chinees stuk speelgoed van in den Aktion.

Ge hebt gelijk dat het een Chinees stukje verdriet is, maar er hangt wel een MG-logo’ke op 😭.   Het verval is ingezet eens er MG-logo’s op een toen al hopeloos verouderde Rover 25 werden gekleefd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, The Swede zei:

Stond de Arteon ook niet hoger in het gamma (en de prijslijst)?

Waar zijn de tijden waar de Passat 5d een ruime en robuuste gezinswagen was die met een 1.6 L diesel van 54pk rondreed… Ik herinner me nog een “testrit” in de Passat diesel van een legerkamaraad van onze pa, een donkerblauwe, waar ik vooral onder de indruk was van dat lampeke op het dashboard dat aanduidde wanneer je de 5-de versnelling kon gebruiken 😱 Onze 240D had dat niet, die had maar vier vitessen. 😕 

En de Vento was de eerste auto met 6 manuele versnellingen waarmee ik reed. Dat voelde speciaal aan, een zesde. Wetende dat ik het tijdperk van vier vitessen ook nog gekend heb. VW deed het niet slecht 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Jetta II had nog vier versnellingen, en de Renault Modus van 't werk ook (maar dat was een automatiekske).

Passat is in mijn ogen altijd de onderkoelde, zakelijke auto geweest.  Je mocht er overal mee komen, je werd nergens met de dikke nek bekeken.  Mijn ouders hebben er eentje gehad, een soort van specifieke business-versie (highway ? met een kletterende 90 pk TDI.  Maakte alle vooroordelen rond weggedrag van een VW waar (zwaar onderstuurd, deinend als een schip), maar verbruikte op de snelweg minder dan vier liter.  We mochten die gebruiken als we op reis gingen, en dat was een perfecte reisgezel op het dieselgeronk na.

In onze VAG-minded familie zijn er een hoop Passats gepasseerd, van alle generaties, meestal privé-aankopen, een paar bedrijfswagens ook,  als breaks, sedans,...  tot een syncro toe.   Ik denk dat niemand daar ooit klachten of problemen mee heeft gehad.  Er zijn er tussen die meer dan 300.000 km hebben gebold, en daarna terug een VAG-product kochten, bij dezelfde garage (Delbar), 't moet zijn dat ze er toch content van waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passat was voor mij een typische vertegenwoordigerswagen. ( nu ook al lang niet meer, dat is eerder Peugeot nu)

Je hebt de plaats om koffers te steken, maar 0 emotie langs binnen of buiten. Puur van a naar b.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid