Ga naar inhoud

2019 Porsche Cayenne Coupé


Alexanderr

Aanbevolen berichten

Het blijft een lomp ding maar ondanks absoluut geen SUV liefhebber, vind ik het ding er knap uitzien.
Zal goed verkopen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

net zoals de Q8 (en binnenkort SQ8) een knappe verschijning, mss niet zo praktisch als een gewone Cayenne maar ga je veel zien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Audi S8 zei:

2019-porsche-cayenne-coupe.jpg

2019-porsche-cayenne-coupe.jpg

2019-porsche-cayenne-coupe.jpg

1000 keer mooier dan de gewone Cayenne. Zal goed verkopen denk ik, maar zal stukje duurder weer zijn zeker? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Audi S8 zei:

 

2019-porsche-cayenne-coupe.jpg

 

Over het algemeen best een geslaagde poging maar die achterkant vind ik toch echt niet knap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Word de hybride techniek van deze aangepast om onder de 50 gr co te blijven?

 

toch wel belangrijk om een verkoopssucces te worden na 2020 denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bmw  heeft bijna zijn volledige hybrid gamma onder de 50 gr co gebracht door grotere batterijen te plaatsen , ik had hetzelfde verwacht van Porsche om de verkoopscijfers hoog te houden . 😉

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat den ik niet , Porsche is geen jlr .

Maar mocht de hybrid cayenne hybrid coupe onder de 50 gr zitten. Was dat de ideale vervanger geweest voor de panamera hybrid volgend jaar.

nu valt deze zo goed als zeker al af, enkel de taycan is nog een mogelijkheid of anders uitwijken naar een ander merk zeker🙁

 

Tenzij dat er nog ergens achterpoortjes  in de nieuwe regels zitten qua vaa of aftrekbaarheid 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen questie van nodig te hebben, het is dat ik het kotsbeu ben bedragen aan de staat over te schrijven om  van om te vallen🤬🤬 ( vaa, aftrekbaarheid,belastingen,...)

dat die car wat kost, tot daar aan toe ,dat heb ik ervoor over tot een bepaald niveau.

Maar als ik dan es ergens legaal de kantjes vanaf kan lopen ga ik dat niet direct zomaar laten vallen.

Desnoods  koop ik mij wel een tesla roadster of taycan i.p.v. een fake hybride Porsche , voor die ene keer per jaar dat ik es ver rijd en goed gas geef om te gaan skiien, ik zal wel met de vlieger gaan volgend jaar om mijn co uitstoot op pijl te houden 😊

aangepast door Bart
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Mijn eerste, moet zeggen dat de foto's hem geen eer aandoen. Hij oogt lelijker dan hij is, al zou ik hem nooit moeten hebben.

ddf4d801463dafe6c98ab1fb35c2a7b1.jpgc4ef3f77ecde999dd32395dbaecd9f6f.jpg

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
On 3/30/2019 at 11:28 PM, JanC said:

De Q8 blijft de minst lelijke binnen z'n genre, deze doet me teveel aan de GLE Coupé denken om goed te zijn.

Ik ben die bakken wat beu gezien qua vorm. Paar jaar geleden had je al die shooting breaks, nu dit. Beetje afgezaagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

zowel in coupe als gewone de GTS terug in V8

spacer.png

 

Na een intermezzo met V6 krijgt de derde generatie Cayenne GTS terug een dikke V8 onder de kap. Hoe je een vuist tegen moraalridders kan maken?

Al is een “vuist” misschien niet de correcte term. Een “dikke middenvinger” is hier eerder van toepassing. Want hoewel de 4-liter V8 marginaal sterker is dan de V6, stoot hij wel een serieuze klets meer CO2 de lucht in. Daar sta je dan, met je milieu-reddende Taycan in de showroom als Porsche-dealer

2 extra cilinders

Ach, de Duitsers hebben waarschijnlijk goed geluisterd naar de klanten. Want als je toch geen plug-inaandrijving in je Cayenne kiest, dan wil je waarschijnlijk iets speciaal onder de kap. En dan is een V6 misschien wat gewoontjes. Een 4-liter V8? Kijk, dat klinkt plots een stuk exotischer.

Die achtcilinder wordt trouwens ook gebruikt door Bentley én Lamborghini. Ook dat staat goed aan de toog. Met 460 pk en 620 Nm koppel is hij echter amper sterker dan de 3.6-liter V6 die hij vervangt (440 pk, 600 Nm). Daarenboven stijgt de uitstoot terug van 251 g/km naar 255 g/km. Alles in naam van de beleving!

Centraal pronkstuk

Die beleving zorgt er voor dat je amper 4.5 seconden nodig hebt om de honderd aan te tikken met je Cayenne of Cayenne Coupé. Amper trager dan een (basis) 911 Carrera. Dus qua daadkracht zit het wel snor. Idem voor de topsnelheid van 270 km/u. Geloof ons, veel sneller wil je met 2.2 ton aan SUV niet rijden.

Visueel herken je de GTS vooral aan zijn donker kantje. Zo worden voor- en achterlichten donkerder gemaakt en valt er geen spatje chroom op de carrosserie te bespeuren. Klanten die opteren voor de sportuitlaat krijgen daarenboven 2 centrale einddempers. Niet meteen handig voor een trekhaak maar zonder twijfel zal het merendeel van de klanten overstag gaan. Want het staat zo goed, mijnheer.

 

 

bron autoscout

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid