Ga naar inhoud

Mijn ideale ardennenrit is X-km lang


PJH

Mijn ideale ardennenrit is X-km lang  

34 leden hebben gestemd

  1. 1. Mijn ideale ardennenrit is X-km lang

    • 200
      15
    • 210
      5
    • 220
      4
    • 230
      2
    • 240
      2
    • 250
      8
    • 260
      2
    • 270
      1
    • 270+
      8


Aanbevolen berichten

Dag vrienden en @Jeltovic

Af en toe hoor ik in de wandelgangen "mooie rondrit, maar wel lang...". Speelt dat echt zo hard bij jullie? Voor de Zeeland Classic is het inmiddels te laat, die is 200km lang.

Maar nu vroeg ik me af, wat denken jullie van de Ardennenrit. Hoeveel km willen jullie eind Juni afleggen?

Ter referentie: Ardennenrit 2018 was 263km lang :D

Let me know :)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, PJH zei:

Dag vrienden en @Jeltovic

Af en toe hoor ik in de wandelgangen "mooie rondrit, maar wel lang...". Speelt dat echt zo hard bij jullie? Voor de Zeeland Classic is het inmiddels te laat, die is 200km lang.

Maar nu vroeg ik me af, wat denken jullie van de Ardennenrit. Hoeveel km willen jullie eind Juni afleggen?

Ter referentie: Ardennenrit 2018 was 263km lang :D

Let me know :)

Op welke tijdsspanne werd dit gemiddeld afgereden?
Is het probleem ook niet dat het voor vele al ver rijden is eer je kan starten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al een aantal ardennenritten gedaan, net als Zeeland en een paar andere. 3 a 4u rijden vind ik al meer dan genoeg. Ardennenrit vaak net iets langer, meestal 5 a 6 u onderweg (met geen uur aan stops).

Anderzijds zijn het altijd prachtige routes, vind ik veel belangrijker dan de effectieve rijtijd :) 

Wat Maverick aanhaalt is ook een factor, naast de ARDrit zelf moet ik nog minstens 3u in de auto zitten door de afstand huis-rondrit-huis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mik altijd op 4 uur rijtijd. Toegegeven, 263 was eerder 4u30 om het echt comfortabel te kunnen halen (en dan moet je niet missen :p). De rit was zo lang door wegenwerken en toen moest ik plots een stuk bijtekenen om een baan te gaan vermijden.

Een zeelandrit is meestal 180-200km lang, dit omdat het weg type erg anders is dan in de Ardennen.

Net omdat het ver rijden is wil ik dat de rondrit wel wat km's is. Ik zou het sneu vinden om 500km te doen op één dag (heen&terug) om dan een rondrit van 150km te doen ofzo. 150 van de 650 gereden km's is voor mij de moeite niet waard qua driving fun.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, PJH zei:

Ik mik altijd op 4 uur rijtijd. Toegegeven, 263 was eerder 4u30 om het echt comfortabel te kunnen halen (en dan moet je niet missen :p). De rit was zo lang door wegenwerken en toen moest ik plots een stuk bijtekenen om een baan te gaan vermijden.

Een zeelandrit is meestal 180-200km lang, dit omdat het weg type erg anders is dan in de Ardennen.

Net omdat het ver rijden is wil ik dat de rondrit wel wat km's is. Ik zou het sneu vinden om 500km te doen op één dag (heen&terug) om dan een rondrit van 150km te doen ofzo. 150 van de 650 gereden km's is voor mij de moeite niet waard qua driving fun.

De starttijd is vaak wat te laat, daarom is ongeveer 240km wel genoeg voor de ardennenrit. Maar liever iets meer tijd en naar 320/350km gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, msxx zei:

Maar liever iets meer tijd en naar 320/350km gaan.

Ik ben niet de enige zot :inlove:

Ik zou u beter in dienst nemen :D Soms sta ik op om 05.00, en dan doe ik 2 ARD's op één dag (500km roadbook :p). Meestal slaap ik dan nog eens mega goed :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, PJH zei:

Ik ben niet de enige zot :inlove:

Ik zou u beter in dienst nemen :D Soms sta ik op om 05.00, en dan doe ik 2 ARD's op één dag (500km roadbook :p). Meestal slaap ik dan nog eens mega goed :inlove:

Ik dacht niet te overdrijven, liever doe ik inderdaad 500km :D 

Seriously

Niet in de Westhoek he, dan ligt het tempo te laag. Maar in de Ardennen? Is toch juist fijn dan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg in msxx z'n mening. Van mij mag het liever wat langer dan wat korter, zeker als je al 200 km enkel aan verbindingsrit hebt om nog maar aan 't startpunt te geraken. Maar dan wel vroeg genoeg vertrekken.

Nog een dagrit (met moto!) gedaan van meer dan 1.000 km. Gewoon msxx die me kon verleiden tot een geestige Moezelrit, "om 8u aan de BP in Weiswampach" zeitem. OK dan. Rondrit ter plekke van door de 550km, en dan nog eens terug ook. 'k Heb ook goed geslapen die nacht. :D

Maar da's met moto! Met de auto is dat allemaal een pak minder intensief, dus een Ardennenrit van maar 200 km is voor jeannetten. :D

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet wel toegeven:

image.png.c17a8c390a15dc009e1ab734c60ad2f5.png

Vanwaar de onderverdeling per 10 km?

Miljaar ik heb getwijfeld ze, tussen 230 en 240, hohoho! :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, msxx zei:

De starttijd is vaak wat te laat, daarom is ongeveer 240km wel genoeg voor de ardennenrit. Maar liever iets meer tijd en naar 320/350km gaan.

Jij bent zot, is met de auto hé. Met de moto zou ik je nog verstaan 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, dragonfly zei:

Jij bent zot, is met de auto hé. Met de moto zou ik je nog verstaan 🙂 

Met de moto sowieso nooit onder de 400km..

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Luv4DLM zei:

250 km, als je zou kunnen vertrekken tegen 11uur zou dat ideaal zijn.

Maar moet ik dan een lunch voorzien om 13.00? De BBQ is pas klaar om 18.00 (we mogen het terrein betreden om 17.00, dus hij is warm tegen 18.00). Want om 11.00 beginnen en om 18.00 daar zijn, dat is 7 uur onderweg zijn. Ik denk dat jullie dan idd honger gaan hebben :D

Als ik jullie dan 2 uur aan een tafel zet om tijd te doden, dan wordt het idd draaglijker voor de meesten om een grotere afstand te doen. Alleen is lunch niet gratis, dus dan gaat de prijs omhoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het format ook gewoon aanpassen en de BBQ laten vallen en ergens een lunch met broodjes voorzien. Het einde kan dan bij een leuke taverne zijn waar iedereen nog beslist of ze blijven of niet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, PJH zei:

Maar moet ik dan een lunch voorzien om 13.00? De BBQ is pas klaar om 18.00 (we mogen het terrein betreden om 17.00, dus hij is warm tegen 18.00). Want om 11.00 beginnen en om 18.00 daar zijn, dat is 7 uur onderweg zijn. Ik denk dat jullie dan idd honger gaan hebben :D

Als ik jullie dan 2 uur aan een tafel zet om tijd te doden, dan wordt het idd draaglijker voor de meesten om een grotere afstand te doen. Alleen is lunch niet gratis, dus dan gaat de prijs omhoog.

Je hebt een punt

10 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Je kan het format ook gewoon aanpassen en de BBQ laten vallen en ergens een lunch met broodjes voorzien. Het einde kan dan bij een leuke taverne zijn waar iedereen nog beslist of ze blijven of niet.

Nope, de BBQ hoort bij de traditie :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

BBQ hoort er bij.
Vorig jaar hebben we een uurtje op een terras gezeten maar het jaar daarvoor hebben we een serieus stuk moeten afsnijden richting eindpunt.

De zoektocht naar de geiser verliep niet vlekkeloos. :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mag dat lang zijn, voor een stuk inderdaad omdat ik al een eind moet rijden naar de startplaats.

De oplossing ligt dan ook voor de hand: voeg een proloog toe aan de ardennenrit, die een interessante weg naar de startplaats opgeeft :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Van mij mag dat lang zijn, voor een stuk inderdaad omdat ik al een eind moet rijden naar de startplaats.

De oplossing ligt dan ook voor de hand: voeg een proloog toe aan de ardennenrit, die een interessante weg naar de startplaats opgeeft :)

Idd, voor de liefhebbers een langere route. Maar ik zal die wel voor mezelf maken dan. Vroeg vertrekken en bandjes op die manier al opwarmen in de regio :)

Wanneer gaat hij dit jaar door? Dan kan ik al eens zien of ik de datum kan blokken of vrijmaken... niet altijd even simpel in die periode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, msxx zei:

Wanneer gaat hij dit jaar door?

30/6. Aankondiging volgt van zodra de startplaats gevonden is. Suggesties altijd welkom 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd zalige banen op de Ardennenrit. Maar waar het voor mij wat aan ontbreekt is meer tijd om met iedereen een babbel te slaan. 
Dat kan natuurlijk 's avonds op de BBQ, maar intussen moet je ook nog eten.. Zorgt ervoor dat ik elk jaar denk "dju, met die en die vergeten babbelen, en die auto wou ik nog eens van dichterbij bekijken!". 

Ik lees dat velen vroeger willen vertrekken. Zoals PJH al aangeeft kan de BBQ pas starten om 18u ten vroegste. Dan moet de rit ofwel langer worden, of moet er meer gepauzeerd worden (door iedereen, gezien er tot 17u een andere groep op dat terrein zit..). 

Ik zou zeker te vinden zijn voor meer tussenstops langs de route, wat bijpraten, fotomomentje, lunchke eten, ... Als dat betekent dat we wat vroeger moeten starten is dat geen probleem voor mij. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid