Ga naar inhoud

Mijn ideale ardennenrit is X-km lang


PJH

Mijn ideale ardennenrit is X-km lang  

34 leden hebben gestemd

  1. 1. Mijn ideale ardennenrit is X-km lang

    • 200
      15
    • 210
      5
    • 220
      4
    • 230
      2
    • 240
      2
    • 250
      8
    • 260
      2
    • 270
      1
    • 270+
      8


Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, Alexis zei:

Altijd zalige banen op de Ardennenrit. Maar waar het voor mij wat aan ontbreekt is meer tijd om met iedereen een babbel te slaan. 
Dat kan natuurlijk 's avonds op de BBQ, maar intussen moet je ook nog eten.. Zorgt ervoor dat ik elk jaar denk "dju, met die en die vergeten babbelen, en die auto wou ik nog eens van dichterbij bekijken!". 

Ik lees dat velen vroeger willen vertrekken. Zoals PJH al aangeeft kan de BBQ pas starten om 18u ten vroegste. Dan moet de rit ofwel langer worden, of moet er meer gepauzeerd worden (door iedereen, gezien er tot 17u een andere groep op dat terrein zit..). 

Ik zou zeker te vinden zijn voor meer tussenstops langs de route, wat bijpraten, fotomomentje, lunchke eten, ... Als dat betekent dat we wat vroeger moeten starten is dat geen probleem voor mij. 

Stop bij het Madeliefje was in die zin wel geslaagd!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Vond het echt fijn om op 't gemak auto's te kijken, bij te praten, nieuwe mensen te leren kennen, nog een koffie te drinken voor vertrek.. 
Op een Ardennenrit ook wat minder evident, zomaar een terras tegenkomen dat open is blijkt al wat moeilijker te zijn. Maar deze stops kunnen dan bvb als tips in roadbook staan. 

Scheelt wel als je weet dat er nog maar 80km te gaan is langs gezapige West-Vlaamse wegen, of dat je nog 120km gaat knallen in de Ardennen. Voor mij speelt het ook mee dat ik niet graag achteraan bengel in het deelnemersveld, zeker gezien er 50 auto's meerijden. Dan maak je al meer kans op een boze bewoner of getipte politie-eenheid. Meestal probeer ik dus als eerste te vertrekken en aan te komen om dit te vermijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg je mening Alexis... Iets vroeger starten of een iets bredere startperiode toelaten zodat je kan kiezen of je vroeg vertrekt en veel stopt of liever later en wat doorrijdt. Maar moet je natuurlijk georganiseerd krijgen en is ook nadeling voor het leuke effect van 'samen' rijden... Ik heb meer plezier gehad op het eerste deel zondag omdat we dan wat meer samen zaten waar ik op het tweede deel constant alleen zat...

En idd in het roadbook een aantal mogelijke stopplaatsen invoegen en erlangs passeren... Op die manier kan je dan kiezen wat je doet en moet je niet noodzakelijk naar locaties gaan zoeken waar de hele bende zal landen op ongeveer hetzelfde moment.

Maar ja, dat is natuurlijk ook wel wat waar we naar op zoek zijn... Rijden combineren met wat stilstand tijd om wat auto's te begluren en wat bij te praten...

 

Moeilijk...

 

PJH los het op! We zijn weer jou werk aan het doen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Wanneer een route ergens de optie geeft om een stuk af te snijden is iedereen ook content zeker?

Iedereen behalve ik, want ik ga stressen om de BBQ warm en klaar te krijgen dan :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet jij je toch niet van aan trekken?

Afspraak is ten vroegste om 17u arriveren aan de BBQ plaats en om 18u eten.

Dus shortcut je en ben je er om 16u dan ga je moeten iets anders zoeken en 2u wachten.

Je hoeft je zo druk niet te maken @PJH en zeker niet voor een AM-rit.. Denk dat iedereen hier heel content is van hetgeen je doet, dus geniet er zelf ook wat van :D

Dat je voor een nieuwpoort drivers day wat meer stress hebt, dat kan ik snappen :lolz:

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, PJH said:

Iedereen behalve ik, want ik ga stressen om de BBQ warm en klaar te krijgen dan :D

Dat is niet zo.

Jij zegt BBQ vanaf 18h bv. en zijn er vroeger hebben ze twee opties.

 De eerste is helpen, de tweede is wachten. Jij moet niet stressen daarvoor.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zij die korter willen rijden kunnen zich inderdaar aanpassen en onderweg wat meer tijd verliezen. Degenen die op bepaald moment te veel tijd hebben verloren kunnen met een shortcut weer inhalen waardoor de groep net meer samen kan aan tafel gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ist beslist. Ik zal kijken of een lus in het boek veel extra werk is of niet. dus echt een keuzemoment naar het einde toe om er 40km ofzo bij te lappen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, PJH said:

Dan ist beslist. Ik zal kijken of een lus in het boek veel extra werk is of niet. dus echt een keuzemoment naar het einde toe om er 40km ofzo bij te lappen.

6 toerkes over het circuit van Spa :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

BBQ mag van mij ook vervangen worden. Is uiteraard zeer gezellig maar omwille van het late startuur duurt dat gewoon veel te lang met 100 mensen.

Dan stop ik liever voor een pizza of een andere snelle snack want inderdaad nog 2u naar huis rijden.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, dragonfly said:

BBQ mag van mij ook vervangen worden. Is uiteraard zeer gezellig maar omwille van het late startuur duurt dat gewoon veel te lang met 100 mensen.

Dan stop ik liever voor een pizza of een andere snelle snack want inderdaad nog 2u naar huis rijden.

Erm tsk. BBQ staat niet ter discussie in dit topique! :D 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, dragonfly zei:

BBQ mag van mij ook vervangen worden. Is uiteraard zeer gezellig maar omwille van het late startuur duurt dat gewoon veel te lang met 100 mensen.

Dan stop ik liever voor een pizza of een andere snelle snack want inderdaad nog 2u naar huis rijden.

Wat zeg je nu! ARD draait toch rond naft, vlees en drakensaus :inlove:

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Lotuzzz zei:

Wat zeg je nu! ARD draait toch rond naft, vlees en drakensaus :inlove:

Uiteraard maar de laatste 2 jaar was het gemiddeld 18u30-19u tegen er kon gegeten worden en dat is gewoon te laat. Komt niet door de chef maar gewoon omdat ze maar om 17u mogen beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Luv4DLM zei:

Je kan het format ook gewoon aanpassen en de BBQ laten vallen en ergens een lunch met broodjes voorzien. Het einde kan dan bij een leuke taverne zijn waar iedereen nog beslist of ze blijven of niet.

11_nietverstaan180403154037.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Alexis zei:

Altijd zalige banen op de Ardennenrit. Maar waar het voor mij wat aan ontbreekt is meer tijd om met iedereen een babbel te slaan. 
Dat kan natuurlijk 's avonds op de BBQ, maar intussen moet je ook nog eten.. Zorgt ervoor dat ik elk jaar denk "dju, met die en die vergeten babbelen, en die auto wou ik nog eens van dichterbij bekijken!". 

Ik lees dat velen vroeger willen vertrekken. Zoals PJH al aangeeft kan de BBQ pas starten om 18u ten vroegste. Dan moet de rit ofwel langer worden, of moet er meer gepauzeerd worden (door iedereen, gezien er tot 17u een andere groep op dat terrein zit..). 

Ik zou zeker te vinden zijn voor meer tussenstops langs de route, wat bijpraten, fotomomentje, lunchke eten, ... Als dat betekent dat we wat vroeger moeten starten is dat geen probleem voor mij. 

het is niet altijd gezegd dat er een andere groep op dat terrein zit hoor

de VVV wil er gewoon geen overlast voor de natuur/omgeving

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, dragonfly zei:

BBQ mag van mij ook vervangen worden. Is uiteraard zeer gezellig maar omwille van het late startuur duurt dat gewoon veel te lang met 100 mensen.

Dan stop ik liever voor een pizza of een andere snelle snack want inderdaad nog 2u naar huis rijden.

attachment.php?attachmentid=202476&d=153

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Stephane said:

het is niet altijd gezegd dat er een andere groep op dat terrein zit hoor

de VVV wil er gewoon geen overlast voor de natuur/omgeving

Was nochtans geregeld zo de vorige edities. 

En 'overlast' na 17u is dan geen probleem? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, dragonfly said:

Uiteraard maar de laatste 2 jaar was het gemiddeld 18u30-19u tegen er kon gegeten worden en dat is gewoon te laat. 

Ben jij zo ene die om 17.15u aan de bokes met een zjat kaffe begint 's avonds? :D 

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Alexis zei:

Was nochtans geregeld zo de vorige edities. 

En 'overlast' na 17u is dan geen probleem? 

nee, ik bedoel vooral dat het daar op sommige dagen anders een komen en gaan zou zijn van groepen, met alle gevolgen van dien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij maakt het in alle eerlijkheid niet uit hoeveel km je de ARD maakt,  @PJH ik zou ze allemaal rijden, want wat ARD voor mij zo geweldig maakt zijn de mensen, de locaties, de wagens, het rijden én de barbeque

 

kom gewoon nooit meer af met "een beetje onverhard" :P

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Alexis zei:

Ben jij zo ene die om 17.15u aan de bokes met een zjat kaffe begint 's avonds? :D 

Beetje belachelijk dat we er als volwassenen geen gesprek over kunnen hebben hé.

Ik zie elk jaar mensen vertrekken voor het vlees klaar is. Of mensen die maar 1 bonnetje van 4 gebruikt hebben. Dat is niet omdat die mensen geen honger hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, dragonfly zei:

Beetje belachelijk dat we er als volwassenen geen gesprek over kunnen hebben hé.

Ik zie elk jaar mensen vertrekken voor het vlees klaar is. Of mensen die maar 1 bonnetje van 4 gebruikt hebben. Dat is niet omdat die mensen geen honger hebben.

beetje jammer dat je voor die enkelingen dan maar de bbq voor de rest wil opzeggen, toch?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, dragonfly zei:

Uiteraard maar de laatste 2 jaar was het gemiddeld 18u30-19u tegen er kon gegeten worden en dat is gewoon te laat. Komt niet door de chef maar gewoon omdat ze maar om 17u mogen beginnen.

In juni is het tot 22u30 licht he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid