Ga naar inhoud

Mijn ideale ardennenrit is X-km lang


PJH

Mijn ideale ardennenrit is X-km lang  

34 leden hebben gestemd

  1. 1. Mijn ideale ardennenrit is X-km lang

    • 200
      15
    • 210
      5
    • 220
      4
    • 230
      2
    • 240
      2
    • 250
      8
    • 260
      2
    • 270
      1
    • 270+
      8


Aanbevolen berichten

33 minuten geleden, Stephane zei:

take the middle, dan zat je er met die van vorig jaar niet zo ver van af...

en maak je niet zoveel zorgen...

Ik maak me vaak TE veel zorgen, steken laten vallen haat ik echt :D 99% goed is geen optie :)

En van een brainstormsessie komt mss geen radicale verandering, maar tweaken en finetunen is altijd mogelijk.

Klant is koning, ik ben slechts de rondrit-paus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, PJH zei:

Ik maak me vaak TE veel zorgen, steken laten vallen haat ik echt :D 99% goed is geen optie :)

En van een brainstormsessie komt mss geen radicale verandering, maar tweaken en finetunen is altijd mogelijk.

Klant is koning, ik ben slechts de rondrit-paus ;)

ik zie mezelf niet als klant hoor, jij maakt een rondrit met BBQ, for us to enjoy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vooral fan van ietwat tragere (smaller) en bochtigere banen.

ik denk dat het aantal km dan wel vanzelf wat lager komt te liggen, maar er echt een getal op plakken is lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anders moeten we een ARD-carbagerun doen? :inlove: Iedereen met kisten sub 500 euro in aankoop en dan de hele dag raggen. Bel de pechverhelping al maar en voorzie een dagske verlof de maandag :D 

  • Vind ik leuk 5
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

200km vind ik al veel te lang op de openbare weg om niet ergens te moeten zijn.

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Ice_Ken zei:

200km vind ik al veel te lang op de openbare weg om niet ergens te moeten zijn.

Je moet ergens zijn, op een BBQ feestje :D en 't is zo'n groot domein dat je een hele lange oprit over moet eerst 😛

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog maar 1 BBQ rit meegedaan (zal dit jaar 10 jaar geleden zijn denk ik) en moet ook zeggen dat het elke keer erg lang aanschuiven was. Ik heb dat toen gedaan voor de sfeer, maar BBQ kon duidelijk beter.

Ik spreek wel van 10 jaar geleden!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, msxx zei:

70% chauffeur, 30% passagier. Of iets dergelijks. 

De Ardennenrit vind ik overigens te goedkoop in vergelijking met de andere rondritten.

de Ardennenrit is gewoon goed van prijs vind ik. Het zijn de andere rondritten die veel te duur aan het worden zijn. Zeker omdat dat eten overbodig is. Zoals hier op de ardennenrit is het prima. 1x eten na het rijden. 

Vroeger kostte een rondrit 10 euro en namen we onze boterhammen mee, save the money for gas :) . En als je nu soms rondritten ziet met 2x warm eten....komaan seg...het draait om het rijden he! 

30% voor passagier vind ik ok, want die zit er tenslotte maar wat bij ipv zelf te kunnen rijden. Ik kreeg volgend jaar al moeilijk een copiloot mee op de duurdere ritten. Maar eten moeten we allemaal en dan maakt het piloot/copiloot gebeuren niet meer uit.

====================================

Ik heb gekozen voor 270+ 

voor die "ene keer" per jaar dat je in de ardennen zit mag het gerust lang zijn. En het leuke aan PJH zijn ritten is dat je niet om 7u moet opstaan omdat je er 10u moet zijn! Ik heb nooit problemen gehoord of gehad met het feit dat je om 13u start, wat rondrijdt, een drankje doet tijdens de rit en ziet dat je rond 18u of wat later aankomt. We zijn allemaal volwassen mensen die niet op een stipt uur eten moeten hebben of op een stipt uur in ons bedje moeten liggen, toch?

Je weet dat je op zo een dag 600km of meer zal doen waarvan het thuis naar ardennen en terug nog de meeste kilometers zijn. Dus kan je best in de Ardennen zelf er lang van genieten en nadien op de BBQ nog lang kan napraten, als je 1x wat later in je bed ligt, dat gaat het niet maken ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind een optionele BBQ geen slecht idee, ik begrijp dat je vaste kosten hebt maar de Ardennenrit kan je volgens mij in de eerste week gemakkelijk 2 keer verkopen. Waarom geen presale met BBQ (wat eerder) en indien voldoende interesse daarvoor nog een extra ronde voor de mensen die geen BBQ willen of te laat ervoor zijn?

 

Hoofdreden voor mij: op een degelijk uur thuiszijn zodat ik het weekend kan afsluiten met mijn zoontje. Dat is dan ook de reden waarop ik vorig jaar niet aanwezig was.

 

Totaalprijs vind ik ok, maar van mij mag je voor de chauffeur de helft meer vragen en voor de passagier de helft minder. Indien er mensen alleen inschrijven verdien je er zo zelfs meer aan 😀 (al ben ik ervan overtuigd dat je het niet daarvoor doet).

 

Ik heb eens even gekeken: in 2016 was de rit 271km (mss met verkeerd rijden), dat was in mijn ogen de beste editie, dus van mij mag het gerust meer dan 270km zijn. 

2017 vond ik minder, maar ik had dan ook griep, dus dat telt niet. 

 

Maar vooral: luister naar meningen maar blijf doen wat je doet! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, PJH zei:

30/6. Aankondiging volgt van zodra de startplaats gevonden is. Suggesties altijd welkom 😛

Bij deze ben ik ingeschreven!

*snel ff betalen*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf geen ervaring met de Ardennenrit, maar als (ex) mede-organisator van rondritten heb ik geleerd dat mensen graag komen rijden, maar ook graag op tijd weer huiswaarts keren. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, PJH zei:

30/6. Aankondiging volgt van zodra de startplaats gevonden is. Suggesties altijd welkom 😛

ga je nu serieus al je ritten voor het forum organiseren op dagen dat ik niet kan? Awel merci

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, msxx zei:

70% chauffeur, 30% passagier. Of iets dergelijks. 

De Ardennenrit vind ik overigens te goedkoop in vergelijking met de andere rondritten.

Heb ik aan pjh na de vorige rit ook gezegd, hij mag er best wat aan overhouden na al dat werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Liquid Li0n zei:

30% voor passagier vind ik ok, want die zit er tenslotte maar wat bij ipv zelf te kunnen rijden. Ik kreeg volgend jaar al moeilijk een copiloot mee op de duurdere ritten. Maar eten moeten we allemaal en dan maakt het piloot/copiloot gebeuren niet meer uit.

Ik betaal gewoon voor mijn co, kan maar zo gemakkelijk zijn.

 

Ik mis de optie om roadbooks (of gps files) van eerdere edities achteraf te kopen. Ik zit vrij veel op weekends in de ardennen en zou leuk zijn dan eens te kijken als er éne in de buurt gestart is, om dan op het gemak 'smorgens een toerke te doen. En 's middags een wandelingetje. Idem voor de zeelandritten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Frekkel zei:

Ik betaal gewoon voor mijn co, kan maar zo gemakkelijk zijn.

 

Ik mis de optie om roadbooks (of gps files) van eerdere edities achteraf te kopen. Ik zit vrij veel op weekends in de ardennen en zou leuk zijn dan eens te kijken als er éne in de buurt gestart is, om dan op het gemak 'smorgens een toerke te doen. En 's middags een wandelingetje. Idem voor de zeelandritten.

Idd!

Zou leuk zijn, mijn zoon heeft alvast de smaak te pakken :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem dat je dan hebt is dat mensen gaan klagen, ze hebben die route gekocht en 5 jaar later gaan ze deze rijden en komt niet meer overeen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

probleem dat je dan hebt is dat mensen gaan klagen, ze hebben die route gekocht en 5 jaar later gaan ze deze rijden en komt niet meer overeen...

En ik gok ook op misbruik...andere organisaties die het werk gaan gebruiken om zelf betalende rondritten te gaan organiseren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Dimitri zei:

En ik gok ook op misbruik...andere organisaties die het werk gaan gebruiken om zelf betalende rondritten te gaan organiseren.

 

Been there, done that idd. Ik heb in 2014 eens meegedaan aan een rondrit waarvan ik het roadbook vanbuiten kende :D ik had het 2 weken er voor nog zitten verkennen 😛

9 uren geleden, Liquid Li0n zei:

probleem dat je dan hebt is dat mensen gaan klagen, ze hebben die route gekocht en 5 jaar later gaan ze deze rijden en komt niet meer overeen...

Ook daar heb ik schrik voor. Openroads moet een label worden voor kwaliteit, dus een half product verkopen is niet mijn ding. En ze elke maand allemaal rijden wordt wat duur denk ik 😛

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, RRD zei:

Voor mij 200km. Laatste 50 km zijn er elk jaar te veel aan voor mij en vaak stel ik zelfs de GPS in naar de eindmeet dan :oops:.

Anders moet je eens proberen zonder kater aan de start te verschijnen ofzo? :P

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, RRD zei:

Voor mij 200km. Laatste 50 km zijn er elk jaar te veel aan voor mij en vaak stel ik zelfs de GPS in naar de eindmeet dan :oops:.

Idem. Ook elk jaar grandioos te laat op de bbq (die ik trouwens perfect vind, weet niet wat je nog meer kan verwachten in dat soort situatie).

Voor de rest moet PJH gewoon zijn goesting doen, voor iedereen goed doen lukt toch nooit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Daann zei:

Idem. Ook elk jaar grandioos te laat op de bbq (die ik trouwens perfect vind, weet niet wat je nog meer kan verwachten in dat soort situatie).

Voor de rest moet PJH gewoon zijn goesting doen, voor iedereen goed doen lukt toch nooit. 

Te laat is eigenlijk op tijd. Dan moet je niet wachten :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid