Ga naar inhoud

BMW F40 1 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

Merken ze dat nu eigenlijk in de sales dat het ding:
- Mottig
- FWD
- Lomp

is?

Corona geeft allicht een fout beeld nu...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, PJH said:

Merken ze dat nu eigenlijk in de sales dat het ding:
- Mottig
- FWD
- Lomp

is?

Corona geeft allicht een fout beeld nu...

Als ze dat niet merken in de verkoopscijfers, dan gaan wij merken dat de meeste mensen echt stoem zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof het net afgestudeerde grietje zich dat aantrekt wat voor aandrijving die bedrijfswagen heeft, die ze onder haar kont geschoven krijgt bij een Big 4. Het enige dat telt is de badge en een fancy interieur met alle digitale toeters en bellen om mee te stoefen op de Instagram selfies.

Dus ja, dit ding blijft gegeerd bij de fleet managers om Young Potentials* aan te trekken.

* ook gekend als goedkoop werkvolk dat veel gratis overuren gaat doen, omdat het nu eenmaal deel uitmaakt van de job.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de fleet maakt het inderdaad niet zo heel veel uit, maar ik denk dat ze het in de particuliere koop toch zullen voelen dat het zo een lelijk ding is. Ik heb genoeg vrienden die geen diehard petrolhead zijn maar het toch wel apprecieerde dat de 1 leuker stuurde dan de rest met zijn RWD. Maar vooral vinden ze de F40 qua looks veel lelijker dan de concurrentie. Bovendien vind ik de F40 ook echt wel duur geworden, BMW heeft zich dus duidelijk op de leasemarkt gericht . Maar ik betwijfel toch ten zeerste dat deze auto de geschiedenis zal ingaan als een succesvol model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik trek mij geen zak aan of een auto succesvol is qua verkoopcijfers. Daar ben je als autofan niks mee. Wat ik mij aantrek is of een auto als auto geslaagd is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg toch ook niet dat ik mij dat aantrek of wel? :)

Het gaat mij erom dat de spijtige aanpassingen die aan deze generatie 1 reeks werden gedaan, door sommige worden goedgepraat op basis van verkoopsucces. Iets waar ik niet helemaal van overtuigd ben.

Het mag duidelijk zijn dat dit vanuit liefhebbersoogpunt absoluut een verschrikkelijke auto is.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer genoeg moet ik dit compleet beamen. RIP mijn ooit volgende aankoop van een recent model bij BMW. Mijn voorliefde voor oudere modellen wordt alleen maar groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar voelen ze het ook echt? Ik denk van niet eerlijk gezegd.

Dat dit binnen 25j niet één van die auto's gaat zijn waar een jonge gast van zal dromen, zoals de E21 en E30 destijds, dat weten we al :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, stradge zei:

waarschijnlijk het infotainment maar dat interesseert mij dan weer geen zak

Anders had je ook geen Giulia gekocht :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Thebiemerke zei:

Anders had je ook geen Giulia gekocht :D 

Inderdaad een auto voor de Alfaman die nog van rijden houdt😎 

Zowat de tegenovergestelde auto van de nieuwe '1 eigenlijk, komt van FWD en wordt RWD, rijdt specialer, is mooier geworden, maar is niet praktisch en de afwerking en infotainment zijn simpel :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft er eigenlijk al met dit model gereden? 

Ik hou daar niet van zo'n auto afkraken zonder ermee gereden te hebben. De looks kan je afkraken maar de rijeigenschappen?

Iedereen weet hier toch ook dat het ontwikkelingsproces van een nieuw model enorm ver gaat en alles tot in detail is uitgetest. 



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, The Swede zei:

Als ze dat niet merken in de verkoopscijfers, dan gaan wij merken dat de meeste mensen echt stoem zijn. 

Merk je toch sowieso al iedere dag? En ze weten het meestal van zichzelf niet, dus mss horen we er ook wel bij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Speedhunter zei:

Wie heeft er eigenlijk al met dit model gereden? 

Ik hou daar niet van zo'n auto afkraken zonder ermee gereden te hebben. De looks kan je afkraken maar de rijeigenschappen?

Iedereen weet hier toch ook dat het ontwikkelingsproces van een nieuw model enorm ver gaat en alles tot in detail is uitgetest. 



 

Ik heb er (kort) mee gereden en heb zelf een F20 120d gehad dus kan gerust de auto in zijn geheel afkraken. Hij rijdt zoals gezegd gewoon goed, niet oncomfortabel, niet heel sportief, niet veel maar ook geen slecht stuurgevoel, niet onderscheidend of voelbaar beter als zowat alles in die klasse en het deed me in de verste verte niets. De F20 (M-sport) was nu ook geen topper qua ophanging met z'n stevige vering en weke schokdemping, maar die had een zuiver stuurgevoel, grip, "3D"-weggedrag en voelde meer als een 3 dan een Golf-concurrent qua rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Geertt zei:

bmw-1-series-2013-692l.jpg.040abb1aa4bb630146bf3121f84deb66.jpg

BMW-SERIE-1-00.jpg.3517efc637a406c95c12cc42567235d1.jpg

 

Was dit dan ècht zoveel beter?

😄

Buiten de lampen voor (domme blik) en achter (Polo) heeft dat ding wel mooie proporties, lange motorkap, laag en gestrekt. 

Eigen auto, schone auto, maar zoals de mijne vond ik het echt een mooie en tijdloze auto :

image.png.25d1d0fd8ff78cec19e9ba47c9c2c630.png

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Denniske zei:

Het probleem is niet alleen dat hij FWD is, maar ook nog eens dat hij voor een FWD niet eens goed rijdt. 

De m140i heeft toch x drive bij de nieuwe? Of ben ik mis? 

11 minuten geleden, stradge zei:

Ik heb er (kort) mee gereden en heb zelf een F20 120d gehad dus kan gerust de auto in zijn geheel afkraken. Hij rijdt zoals gezegd gewoon goed, niet oncomfortabel, niet heel sportief, niet veel maar ook geen slecht stuurgevoel, niet onderscheidend of voelbaar beter als zowat alles in die klasse en het deed me in de verste verte niets. De F20 (M-sport) was nu ook geen topper qua ophanging met z'n stevige vering en weke schokdemping, maar die had een zuiver stuurgevoel, grip, "3D"-weggedrag en voelde meer als een 3 dan een Golf-concurrent qua rijden.

Ik stel me voor dat zo'n nieuwe 1 reeks even goed rijdt als een MINI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten de lampen voor (domme blik) en achter (Polo) heeft dat ding wel mooie proporties, lange motorkap, laag en gestrekt. 
Eigen auto, schone auto, maar zoals de mijne vond ik het echt een mooie en tijdloze auto :
image.png.25d1d0fd8ff78cec19e9ba47c9c2c630.png

Ik vond de F20 ook een miskleun toen die uitkwam, vooral door de voorkant idd. In tegenstelling tot de rest heb ik me echter nooit aan die 'Polo achterlichten' gestoord. Misschien omdat ik de echte Polo achterlichten ook al niet lelijk vond? :D Ik vind de facelift achterlichten in elk geval veel minder knap (alweer in tegenstelling tot de rest). De voorkant werd wel mooier.

Maar zelfs de F20 pre-fl voorkant oogt nu opeens een stuk aantrekkelijker als je dat naast zo'n gedrocht van een F40 zet. [emoji38]
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Nee. Die koplampen trekken op gene zak.

Inderdaad niet moeders mooiste...

Dan is de laatste nieuwe iets mooier qua uiterlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid