Ga naar inhoud

BMW 1M Coupe


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Dankzij een heerschap genaamd Elio komt er snel eea vrij op de tweedehandsmarkt, geen angst!

maar dankzij ze hervorming van de BIV wordt een nieuwe 1M Coupe aantrekkelijker dan een 2ehands.

Creëert opportuniteiten voor export van 2ehands 1M coupe-tjes naar CH :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar dankzij ze hervorming van de BIV wordt een nieuwe 1M Coupe aantrekkelijker dan een 2ehands.

Creëert opportuniteiten voor export van 2ehands 1M coupe-tjes naar CH :ninja:

De CHF helpt alleszins, maar ik vermoed dat je vast niet de enigste bent die op dat idee komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CHF helpt alleszins, maar ik vermoed dat je vast niet de enigste bent die op dat idee komt.

*maakt afspraak met verkoper 1M coupe*

*begeeft zich naar deze persoon*

*ontmoet Lefty voor het eerst*

"God, why did I post this on an online forum" :'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

akra besteld zonder down-pipes want die beïnvloeden de turbo's en dat wil ik niet

wel de kleppen bijgesteld, want "open" is "er over"

dat kost dus evenveel als den elio zijn strikske:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

akra besteld zonder down-pipes want die beïnvloeden de turbo's en dat wil ik niet

wel de kleppen bijgesteld, want "open" is "er over"

dat kost dus evenveel als den elio zijn strikske:lol:

vanaf waar begint de Akra dan? vanaf de cat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe beïnvloeden die de turbo's? Bevorderen normaal toch enkel de flow...

Of is het meer een kwestie van garantie o.i.d.??

Minder tegendruk en komen dus trager en abrupter op gang, veel pk's maar niet lineair

en idd garantie etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, minder tegendruk = meer flow = sneller spoolen, dus juist een kleiner turbogat. Dat de pk's niet lineair blijven zou ik ook sterk vinden.

Nuja, zoveel verschil zal het niet maken, en snel zal dat ding al wel zijn.

EDIT:

vergelijkende dyno van een 335 (N55), stock downpipe + Vanguard catback en daarna met Berk N55 downpipe + Vanguard catback

Ziet er toch netjes uit. :D

attachmentphpattachmentid503624d13015979-1.jpg

aangepast door Davidk
Link naar reactie
Delen op andere sites

EDIT:

vergelijkende dyno van een 335 (N55), stock downpipe + Vanguard catback en daarna met Berk N55 downpipe + Vanguard catback

Ziet er toch netjes uit. :D

Thumb resize.

Dat is compleet naast de kwestie. Bij een dynorun begin je in lage toeren plankgas en trek je door tot limiter. Waar flupke het over heeft is bv bij gas lossen en terug gas geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitleg v/e ingenieur, na heel wat doorvragen kwamen we samen tot de conclusie wat 'ik' nodig had en dat was hetzelfde motorkarakter maar meer geluid, dus geen downtubes (dan MOET) je ook tunen en dat wil ik dus niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitleg v/e ingenieur, na heel wat doorvragen kwamen we samen tot de conclusie wat 'ik' nodig had en dat was hetzelfde motorkarakter maar meer geluid, dus geen downtubes (dan MOET) je ook tunen en dat wil ik dus niet

En gelijk heb je.. Een ///M met een turbo is al redelijk "not done", maar een ///M met een turbogat helemaal niet:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Minder tegendruk en komen dus trager en abrupter op gang, veel pk's maar niet lineair

en idd garantie etc.

Minder tegendruk betekent net sneller op gang komen, en ook soepeler. Grootste voordeel van grotere downpipes blijft de lagere uitlaatgastemperatuur. Bij een turbomotor heb je ook nul effect van bv een andere einddemper te steken... alle winst is 'vooraan' te halen. Je moet de flow beinvloeden door ofwel vrijer stromende/minder dempers, of grotere diameter. In basis heeft een turbo trouwens liefst geen uitlaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid