Ga naar inhoud

Nieuwe leasebak voor mevrouw Rabbit


Rabbit

Welke fransoos  

23 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke fransoos

    • 5008
      8
    • C5
      3
    • Ds7
      12


Aanbevolen berichten

Cash for car en een échte familiebak zoeken? Zo veel kms zal deze toch niet maken gezien de gekozen motorisaties?

Anders is een Tiguan Allspace / Seat Tarraco geen optie?  Beiden ook als 7-zitter wat me toch wel onmisbaar lijkt met 3 kleine rabbits? Passen in de modellen hierboven überhaupt 3 kinderstoelen naast elkaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Heb ik het goed voor dat het WW-verkeer Kortrijk-Gent is?

Dat heb jij inderdaad goed. Dat doet ze nu met een 1.0 PureTech 60pk dus alles is een verbetering.

Ik vind het wat frappant dat de meesten hier die auto's al duf bestempelen terwijl wel redleijk dik in de opties, en -naar mijn mening- minder alledaags. Om daar dan een Sharan tegenover te zetten over een Touran?? Die kiezen we net niet wegens te alledaags en eigenlijk vrij duur voor wat het dan is.

En die Q3, ja die past ook binnen budget, maar daar gaat ook niet bijster veel opzitten van opties denk ik dan.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb jij inderdaad goed. Dat doet ze nu met een 1.0 PureTech 60pk dus alles is een verbetering.
Ik vind het wat frappant dat de meesten hier die auto's al duf bestempelen terwijl wel redleijk dik in de opties, en -naar mijn mening- minder alledaags. Om daar dan een Sharan tegenover te zetten over een Touran?? Die kiezen we net niet wegens te alledaags en eigenlijk vrij duur voor wat het dan is.
En die Q3, ja die past ook binnen budget, maar daar gaat ook niet bijster veel opzitten van opties denk ik dan.
Bij ons ging het begin dit jaar tussen B-klasse, Touran en 5008. De Benz had business solution plus en de andere 2 een gelijkaardige uitrusting. De Touran was de meest praktische en bruikbaarder als zevenzitter dan de 5008, maar zo saai in vergelijking met de andere. De 5008 was even leuk dan de B en was praktischer.

Tot nu toe heel blij met de keuze, een paar keer per maand klappen we eens een zitje uit in de koffer of zit er eens iemand tussen de kinderstoelen. Dat was wat ons frustreerde bij de voorgangers, XC60 en superb, die waren ruim maar niet praktisch op dat vlak.

Op het vlak van multimedia is het ok met digitaal dashboard en smartphone integratie maar niet op niveau van de MB natuurlijk. (Al viel de c-klasse af omdat hij daar net achter loopt)

De mensen die hier Q3 zeggen hebben er nog niet ingezeten denk ik, en die al zeker niet als gezinswagen gebruikt [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Rabbit zei:

Ik vind het wat frappant dat de meesten hier die auto's al duf bestempelen terwijl wel redleijk dik in de opties, en -naar mijn mening- minder alledaags. Om daar dan een Sharan tegenover te zetten over een Touran?? Die kiezen we net niet wegens te alledaags en eigenlijk vrij duur voor wat het dan is.

En die Q3, ja die past ook binnen budget, maar daar gaat ook niet bijster veel opzitten van opties denk ik dan.

Ik heb exact hetzelfde gevoel. Ben nu zelf geen fan van de 5008 maar die Citroën en de DS die je daar plaatst zijn toch auto's waar objectief zeer weinig mis mee is en die ook in my book duidelijk minder duf zijn dan de zoveelste vierkante koekedoze zoals een Golf Plus of Touran (maar dat zijn mogelijks karren van anderhalve generatie terug, ik volg dat segment écht niet :D ) of een basis Q3'tje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/6/2019 at 11:00 AM, Jochen said:

Is een VW Sharan geen optie? Daar zit tenminste een degelijk interieur in ipv al die mottige plastics bij de fransozen, Plus die hebben ook een rond stuur ipv een vierkant. :huh:

iris?COSY-EU-100-1713VV%25lXm0kYNazzSU9m

 

Ook 150pk tov 130 + schuifdeuren lijken me ook extreem handig + 7 zitplaatsten :)

Aja, dat is een degelijker interieur dan de DS7?

Eh ... daar ben ik het niet mee eens.

Dit is gewoon een saai duf VW dashboard. Je had evengoed in een Crafter kunnen zitten als je de foto ziet.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, gTa said:

Ik heb exact hetzelfde gevoel. Ben nu zelf geen fan van de 5008 maar die Citroën en de DS die je daar plaatst zijn toch auto's waar objectief zeer weinig mis mee is en die ook in my book duidelijk minder duf zijn dan de zoveelste vierkante koekedoze zoals een Golf Plus of Touran

+1

Ik ga het niet over rijden hebben (maar niemand koopt die karren voor de rij-eigenschappen), maar voor de rest is dat toch goed? Mijn vrouw heeft 4 jaar met een DS5 gereden en was daar super tevreden van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de 3e koter zou dit wss wel de kar worden waarmee jullie doorgaans met z’n allen op stap gaan? Dan zal comfort hoger op het lijstje staan dan rijeigenschappen. Maar indien je ook van plan bent tijdens je vakantie 1500km af te leggen in een dergelijke zware suv met zo’n kleine motor zou ik toch afwegen of er geen andere mogelijkheden zijn. Hoe ga je met zo’n boot ooit een veilig inhaalmanoeuvre doen?  DS7 is imho het leukste (meest eigenzinnige) uit het lijstje, maar ik ben écht geen suv liefhebber, dus blijf erbij dat je bij een grote break meer bruikbare ruimte krijgt. En een lagere vaa ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jupke zei:

Ik wil alleen melden dat ik zelf heel tevreden ben van mijn 5008. :)

 

Ook grappig dat een 5008 positieve reacties krijgt als jij die koopt, en amper als de madam van Rabbit dat overweegt :)

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

komt omdat het een witte op de foto is. :D

uit die 3 zou ik ook voor de pug gaan. lijkt me de meest praktische. op mijn doortocht in frankrijk wel veeeel ds7 zien rijden. qua looks is dat wel de mooiste maar zoals eerder al geschreven waarschijnlijk niet de meest praktische met 3 (kleine) kinderen op de achterbank (plaats genoeg voor de stoelen?)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de 3e koter zou dit wss wel de kar worden waarmee jullie doorgaans met z’n allen op stap gaan? Dan zal comfort hoger op het lijstje staan dan rijeigenschappen. Maar indien je ook van plan bent tijdens je vakantie 1500km af te leggen in een dergelijke zware suv met zo’n kleine motor zou ik toch afwegen of er geen andere mogelijkheden zijn. Hoe ga je met zo’n boot ooit een veilig inhaalmanoeuvre doen?  DS7 is imho het leukste (meest eigenzinnige) uit het lijstje, maar ik ben écht geen suv liefhebber, dus blijf erbij dat je bij een grote break meer bruikbare ruimte krijgt. En een lagere vaa [emoji3526]
Die kleine benzine motoren wegen weinig, een gelijkaardige SUV met diesel weegt een pak meer. Die dingen zijn dus perfect bruikbaar in dagelijks verkeer. Het is natuurlijk geen Alpina, het ding heeft andere kwaliteiten die er misschien wel voor zorgen dat 1500 kilometer met 3 kinderen op de achterbank minder onaangenaam zijn. Een break bolt leuker, maar heeft geen 3 volwaardige zitplaatsen achteraan en dat is toch een serieus nadeel met 3 kinderen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschiet wel van het leeggewicht van die 5008, afh van opties maar 1300kg. Reviews zijn blijkbaar positiever dan verwacht, dus moet mijn bias dan maar eens herzien 😅

qua interieur is zo’n Peugeot wel solide afgewerkt. Zal voor de DS niet anders zijn, maar ook daar zal 3 zitjes op de achterbank niet haalbaar zijn denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ambi zei:

Liever een Peugeot 508 dan 5008 of is dat een pak duurder?

Gohja,  bij Peugeot breek ik mijn hoofd over al die optielevels en paketten. Altijd zit er wel iets in dat me niet aanstaat.

We kunnen best een 5008 GT line hebben binnen budget: dat omvat dan Led koplampen, sportpack, 7 zetels, alle sensoren, rijassistententie, maar nog steeds geen gemotoriseerde kofferklep. En Trust me als vrouw wil je dat wel met zo'n zware kofferklep. Ook nog geen parkeercamera. Plus de VAA zit dan aan een 2300€.

Als ik dan een niveau lager ga met aparte opties die ik wil, kom ik duurder uit als die GT line, en heb ik verdorie nog altijd haloggenlampen 😑

De DS7 kunnen we mits een kleine opleg hebben met Performance Line (alcantara interieur, sportpack), GPS, camera, en gemotoriseerde klep. Dan stopt het optielijstje ongeveer. Maar dan heb je wel een knappe kar.

En dan is daar de ietwat lelijkere citroën, met volgende uitrusting (business lounge + business GPS), waarna we nog budget over hebben: 😂 (Rationeel gezien een no brainer ... )De VAA is slechts een 1700/1800

IMG_20191007_0001.thumb.jpg.e6fc439f339482e87a0ba45bc933009b.jpg

Daar hoort btw dit interieur bij:

Afbeeldingsresultaat voor c5 aircross hype brown

Afbeeldingsresultaat voor c5 aircross hype brown

Afbeeldingsresultaat voor c5 aircross hype brown

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik passeerde deze avond trouwens aan het West-Vlaams tegelhuis waar ik zag dat ze met die auto's reden als bedrijfswagen. Eigenlijk valt het IRL best mee qua looks:

3DDF9DD7-2AF6-4A2E-82BD-E3FB0F262562.thumb.jpeg.7e01925aeeaf059456c5bd93f3816e44.jpegEB4E81F7-B5F7-472F-ACE5-F20389E4B7DC.thumb.jpeg.6b0438bdda4633846fb4d7fee585ee05.jpegFECAD5B1-A6AD-4AF1-91AE-078FB3356476.thumb.jpeg.809d5aaadfe3102c5dc9b931365db9f4.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meevallen ga ik je niet in bijtreden, maar het is een verademing om zo'n auto tegen te komen op de weg na de zoveelste kale 3 reeks, Octavia en wat al niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, msxx zei:

Meevallen ga ik je niet in bijtreden, maar het is een verademing om zo'n auto tegen te komen op de weg na de zoveelste kale 3 reeks, Octavia en wat al niet meer.

Ik vind bvb dat je de peugeot ook al zeer vaak ziet op de baan.

Donderdag testen we ze allemaal back to back. Benieuwd wat zij ervan vindt want ze geeft geen moer om auto’s 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik vind bvb dat je de peugeot ook al zeer vaak ziet op de baan.

Donderdag testen we ze allemaal back to back. Benieuwd wat zij ervan vindt want ze geeft geen moer om auto’s 😂

Bij ons is er vrije keuze in auto's, behalve dan de optie 'motor'. Deze is om zeep geholpen door een restrictie op CO2, zoals zo vaak. En de hele parking staat vol met van alles, maar er staat ook een 5008 in GT Line bij. En ik snap eerlijk gezegd niet hoe ze dat kunnen maken voor die prijs. Ziet er gewoon goed uit. En nee, dat is van binnen geen afwerking zoals van een E-klasse of 5-reeks maar die spelen dan ook in een andere league.

Als je veel kinderen hebt dan is het een goede optie.

Alleen een 1.2 in zoiets??? Onbegrijpelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, msxx zei:

Bij ons is er vrije keuze in auto's, behalve dan de optie 'motor'. Deze is om zeep geholpen door een restrictie op CO2, zoals zo vaak. En de hele parking staat vol met van alles, maar er staat ook een 5008 in GT Line bij. En ik snap eerlijk gezegd niet hoe ze dat kunnen maken voor die prijs. Ziet er gewoon goed uit. En nee, dat is van binnen geen afwerking zoals van een E-klasse of 5-reeks maar die spelen dan ook in een andere league.

Als je veel kinderen hebt dan is het een goede optie.

Alleen een 1.2 in zoiets??? Onbegrijpelijk...

Wat velen blijkbaar vergeten ( ik wist t ook niet) is dat die dingen maar 1300 kg wegen. Die ds7 weegt met 1.2 bvb maar even veel als een MB A180cdi 😬

de reviews zijn vrij lovend erover

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Rabbit zei:

Benieuwd wat zij ervan vindt want ze geeft geen moer om auto’s 😂

Wat gaat ze dan hebben aan al die fancy opties?

Dan zou ik ze liever in een koekendoos steken met een wat krachtigere motor. Daar gaat ze tenminste wat aan hebben om elke dag te pendelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=97750&id2=95047&id3=95740

 

5008 heeft als enige 3e zetelrij wat toch wel handig kan zijn met zo’n groot gezin. Kofferruimte is ook flink ruimer blijkbaar. DS7 is wel comfortabeler verwacht ik als je de breedte in de cabine, ontwerp van de zetels en de ophanging bekijkt. 

aangepast door erq
Link naar reactie
Delen op andere sites

In een Tundra krijg je makkelijk 3 volwassenen op de achter bank als je de crew max neemt. 

En zelfs met de instapmotor heb je meer inhoud dan deze 3 samen. 

Ik zeg het maar. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gohja,  bij Peugeot breek ik mijn hoofd over al die optielevels en paketten. Altijd zit er wel iets in dat me niet aanstaat.

We kunnen best een 5008 GT line hebben binnen budget: dat omvat dan Led koplampen, sportpack, 7 zetels, alle sensoren, rijassistententie, maar nog steeds geen gemotoriseerde kofferklep. En Trust me als vrouw wil je dat wel met zo'n zware kofferklep. Ook nog geen parkeercamera. Plus de VAA zit dan aan een 2300€.

Als ik dan een niveau lager ga met aparte opties die ik wil, kom ik duurder uit als die GT line, en heb ik verdorie nog altijd haloggenlampen [emoji58]

De DS7 kunnen we mits een kleine opleg hebben met Performance Line (alcantara interieur, sportpack), GPS, camera, en gemotoriseerde klep. Dan stopt het optielijstje ongeveer. Maar dan heb je wel een knappe kar.

En dan is daar de ietwat lelijkere citroën, met volgende uitrusting (business lounge + business GPS), waarna we nog budget over hebben: [emoji23] (Rationeel gezien een no brainer ... )De VAA is slechts een 1700/1800

IMG_20191007_0001.thumb.jpg.e6fc439f339482e87a0ba45bc933009b.jpg

Daar hoort btw dit interieur bij:

C5-ac-2.jpg&key=0d0b9dbac16231bb83f71bd9f8f46061421b53d1f8c9fd73f4e2c9214139648d

S0-essai-citroen-c5-aircross-puretech-180-vos-fesses-vont-l-adorer-580847.jpg&key=b9416c6caae73898accbab8618c209de8253070ed9181bbf1966590179dc1656

txt_prix-citroen-c5-aircross-1.jpg&key=79516a1fe7648435383c47cd6e7c1386f80ba7a3a08afbcfd35cd049adf79618

 

Die optiepakketten bij Peugeot zijn niet logisch inderdaad. Wij hebben 5008 allure met 360 graden camera. Daar zitten blijkbaar wat rijhulpsystemen in dat pakket want die begon plots aan dat stuur te trekken om binnen het rijvak te blijven. En dat doet die vaak want de 1.2 benzine heeft 110 kilo minder in de neus dan de 1.5 diesel. Dat is goed voor de prestaties maar het is wel licht sturen en vaag in rechtuit.

 

De kofferklep is niet elektronisch en dat is een zwaar ding daar hadden wij over gekeken ...

 

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, erq zei:

https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=97750&id2=95047&id3=95740

 

5008 heeft als enige 3e zetelrij wat toch wel handig kan zijn met zo’n groot gezin. Kofferruimte is ook flink ruimer blijkbaar. DS7 is wel comfortabeler verwacht ik als je de breedte in de cabine, ontwerp van de zetels en de ophanging bekijkt. 

Die zetelrij is optioneel. Deze is pas standaard vanaf de crossway, die dan direct start met een prijs vanaf 35.000. Deze valt ook binnen budget. Op lagere niveaus valt deze niet te nemen. Die duitse optielisjsten zijn duur, maar je doet wel wat je wilt ... 
En ja ik heb hoop voor die ds7, dat dat allemaal wel mee valt.

 

Meanwhile een uitvoering gevonden van de c5, die ik zowaar mooi vind (of eerder speciaal gedurfd). Maar ik gok dat dat niet compatibel zal  met dat riante optiepakket dat business gerelateerd lijkt te zijn  😒 ik bekijk alle opties hier omdat ik vermoed dat mevrouw deze gaat kiezen 🙈

945B7F02-A048-4555-950F-83E503236C91.jpeg.699ccdeeb6a44d4091af315acac80d66.jpeg

73A10E87-54C4-4450-A1E1-759A5E5D6C71.jpeg.3f7908b6fee53371e926c42e01caf4a4.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid