Ga naar inhoud

Nieuwe leasebak voor mevrouw Rabbit


Rabbit

Welke fransoos  

23 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke fransoos

    • 5008
      8
    • C5
      3
    • Ds7
      12


Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Tjeu zei:

Knap interieur voor die prijs zeg! Automaat of manueel?

Het pakket is zo een alles of niets pakket. Er was nog budget voor een automaat maar dat optiepakket en automaat was enkel verkrijgbaar met HDI. Niet met de 130pk benzine.

en persoonlijk vond ik die hdi’s vrij rumoerig tov mijn d3, plus; n stuk duurder in lease.
 

Ik vind die manueel eigenlijk zo erg niet. Ik rij daar nog graag eens mee. En ik vond dat die automaten echt constant liggen te schakelen met die kleine blokjes ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een week met een C4 Cactus gereden. ‘t Is te hopen dat zo’n C5 vele beter rijdt.

Qua looks vind ik dat best nog stoer-ish

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Ik heb een week met een C4 Cactus gereden. ‘t Is te hopen dat zo’n C5 vele beter rijdt.

Qua looks vind ik dat best nog stoer-ish

Wat stoorde er jou aan?

Als die c5 slecht is is die 5008 dat ook. Het is meer boaty, maar dat geeft me niet. Naast de D3 wil in iets comfy en dat doet ie wel. Die cactus is ook wel een redelijk bagger ding die afgeleid is van lagere producten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al bij al wel content met deze”aankoop”. 
Daarnet kwamen we van een feestje bij vrienden met 2 semi-slapende kinderen. Wel, dat was echt kut om die 2 al slapend in de D3 te steken. (Gordelspanners zitten zo goed als onder het kinderzitje).

Dat zal wel allemaal beteren nu met die c5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/10/2019 om 12:58, The Swede zei:

Mogen trekken is 1 ding. Kunnen is een ander. 
Camping waar ik jaarlijks in Z Fr. sta, is er just voor mijn deur zo een lekker bergop waar ge uit stilstand moet vetrekken als ge hem gebruikt. Daar ziet ge dat de Yanks gelijk hebben: niks vervangt cc's.

Zo is dat.

Paardentrailer van 650kg met twee beestjes van 650kg, dus in totaal ongeveer 2T achter mijn 940 (2.4 6cil, 120pk) gaat heel goed. Macht vanaf 900 t/m tot 3500 t/m.

Hang dat achter mijn V60 (2.0, 4cil, 120pk): huilen. Je moet doortrekken tot 4000 t/min waar je allang geen macht meer hebt, om dan te zakken naar 2000 t/min waaronder je geen macht hebt. En dat klinkt niet goed, dat voelt niet goed, en dat rijdt niet goed.

De 940 doet dat onverstoorbaar. Alleen moet je er geen sprintjes mee doen dan, maar dat is ook zonder aanhanger zo :D

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat stoorde er jou aan?
Als die c5 slecht is is die 5008 dat ook. Het is meer boaty, maar dat geeft me niet. Naast de D3 wil in iets comfy en dat doet ie wel. Die cactus is ook wel een redelijk bagger ding die afgeleid is van lagere producten.

Wat stoorde me?
Heb je een momentje?
1) zetels, laat ons eerder stoelen zeggen. Te klein, te kort, te hard, geen steun. Achterbank: nog erger.
2) rechtuitstabiliteit en zijwindgevoeligheid. Met drie bft zijwind naar Gent op en af, was als het ware een workout.
3) lawaai. Wind, motor, banden.
4) afwerking: plastiek in al zijn vormen, maar t kraakte of piepte niet
5) stuurinrichting: zero gevoel, veel te licht
6) bediening van het centrale scherm: traag en met de Franse logica

Maar het is een budgetmodel, je hebt er twee Cacti en een bak bier voor de prijs van de auto waar ik dagelijks mee rij.
En ‘t was een vervangwagen, die niet stonk.
Dus, in feite geen reden tot klagen.
Het zou hier nooit in huis komen, ook niet als tweede wagen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ex-Mooseman zei:


Wat stoorde me?
Heb je een momentje?
1) zetels, laat ons eerder stoelen zeggen. Te klein, te kort, te hard, geen steun. Achterbank: nog erger.
2) rechtuitstabiliteit en zijwindgevoeligheid. Met drie bft zijwind naar Gent op en af, was als het ware een workout.
3) lawaai. Wind, motor, banden.
4) afwerking: plastiek in al zijn vormen, maar t kraakte of piepte niet
5) stuurinrichting: zero gevoel, veel te licht
6) bediening van het centrale scherm: traag en met de Franse logica

Maar het is een budgetmodel, je hebt er twee Cacti en een bak bier voor de prijs van de auto waar ik dagelijks mee rij.
En ‘t was een vervangwagen, die niet stonk.
Dus, in feite geen reden tot klagen.
Het zou hier nooit in huis komen, ook niet als tweede wagen.

Ik denk dat die c5 higher end is.

zetels worden in reviews geprezen voor hun comfort. Zijn ook zetels met massagfunctie. 
Zero gevoel in t stuur: mja dat vond ik ook wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Bompa said:

Alpina.

 

Proficiat, Rabbit. Topicje mag altijd ;)

Ik wist nie da Piet Konijn nen Alpina had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat met de bestelling.

Laat je ervaringen met deze eens weten hier op het forum zou ik zeggen. Mss worden we allemaal verrast door de kwaliteiten van die auto. Persoonlijk ben ik ook wel fan van zacht afgeveerde auto's, maar de C5 schijnt toch echt wel boaty aan te voelen.

Zitmeubilair viel mij op het autosalon ook wel mee, al moet je er niet te driftig bochtjes mee pakken, lijkt me. Maar daar is zo'n auto ook niet voor bedoeld uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Bompa zei:

Zo is dat.

Paardentrailer van 650kg met twee beestjes van 650kg, dus in totaal ongeveer 2T achter mijn 940 (2.4 6cil, 120pk) gaat heel goed. Macht vanaf 900 t/m tot 3500 t/m.

Hang dat achter mijn V60 (2.0, 4cil, 120pk): huilen. Je moet doortrekken tot 4000 t/min waar je allang geen macht meer hebt, om dan te zakken naar 2000 t/min waaronder je geen macht hebt. En dat klinkt niet goed, dat voelt niet goed, en dat rijdt niet goed.

De 940 doet dat onverstoorbaar. Alleen moet je er geen sprintjes mee doen dan, maar dat is ook zonder aanhanger zo :D

 

Trekken is inderdaad iets aparts hé?

De beste trek auto die ik zelf gehad heb, was een Opel Vivaro hdi met 136pk. Door de korte versnellingsbak verhoudingen en het feit dat je echt je hele gewicht op de vooras hebt, trok die vlotjes mijn Ifor Williams trailer met 2 volwassen paarden op. Zelfs door slijkerige grond. Ik had er wel aftermarket 18" velgen op liggen met 235 All weather banden. Ding mocht op papier geloof ik 2 ton trekken.

Nadien heb ik een Landcruiser gehad, die uiteraard wel performanter was voor die job, maar qua totale package. Gebruiksgemak, trekvermogen, vond ik de Vivaro nog altijd top.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zus is ook aan het kijken voor een opvolger van hun Octavia, om dezelfde reden als Rabbit.

Zij hebben hun oog nu op een Tiguan Allspace, ik kende dat model zelfs niet. Wat denken de kenners daar van @TomT?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, bud wijzer said:

Proficiat met de bestelling.

Laat je ervaringen met deze eens weten hier op het forum zou ik zeggen. Mss worden we allemaal verrast door de kwaliteiten van die auto. Persoonlijk ben ik ook wel fan van zacht afgeveerde auto's, maar de C5 schijnt toch echt wel boaty aan te voelen.

Zitmeubilair viel mij op het autosalon ook wel mee, al moet je er niet te driftig bochtjes mee pakken, lijkt me. Maar daar is zo'n auto ook niet voor bedoeld uiteraard.

En tijdens de testrit viel het meubilair niet meer mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, Rabbit said:

Slecht zal het niet zijn, getuige de test in Autogids, wordt zelfs als referentie in zijn klasse genoemd.

imageproxy.php?img=&key=f1b26083523ed3a1642E41F7-259F-41C0-877D-7015C93F2E51.thumb.png.abbfa816a300be0d3af43704fc1e50f6.png
 

bron: autogids.be

Laten we publiek maar niet uitwijden welke journalist voor welk merk werkt na zijn uren (of tijdens zijn uren)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, The Swede zei:

Laten we publiek maar niet uitwijden welke journalist voor welk merk werkt na zijn uren (of tijdens zijn uren)...

Granted.

Maar voor gezinswagens en gezinsgebruik is hun mening toch relevant naar mijn gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/10/2019 om 12:34, Rabbit zei:

Tis beslist!

is vanmorgen vastgelegd: c5 aircross business Lounge. 27k offerteprijs. Eig gek dat je zoveel auto hebt voor dat geld

Deze spec:

4F10A2C4-4466-4F2E-9F71-2A83A68BD95D.thumb.jpeg.1f1508d7e2bc14e527cdbeab186c1e4f.jpeg2EF0FDBF-278D-47B6-B765-E992AB93D406.thumb.jpeg.a3dbd0a0aacf1fc585f81d9cb66b2153.jpeg932B2EBB-66F7-41B8-9027-8D399BFAC82E.thumb.jpeg.90628b5cff1e28e7170e7f2287d1dd27.jpeg

 

Den dezen net zien staan. Valt echt wel mee kwa looks hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid