Ga naar inhoud

Nieuwe leasebak voor mevrouw Rabbit


Rabbit

Welke fransoos  

23 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke fransoos

    • 5008
      8
    • C5
      3
    • Ds7
      12


Aanbevolen berichten

Onze 5008 met 1.2 mag maar 750 trekken. Zelfs dat lijkt mij al een uitdaging met 7 man er in [emoji3] waarschijnlijk hang ik daar binnenkort is een 1500 kg achter om te zien wat hij dan doet [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, josenjef said:

Onze 5008 met 1.2 mag maar 750 trekken. Zelfs dat lijkt mij al een uitdaging met 7 man er in emoji3.png waarschijnlijk hang ik daar binnenkort is een 1500 kg achter om te zien wat hij dan doet emoji16.png

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Mogen trekken is 1 ding. Kunnen is een ander. 
Camping waar ik jaarlijks in Z Fr. sta, is er just voor mijn deur zo een lekker bergop waar ge uit stilstand moet vetrekken als ge hem gebruikt. Daar ziet ge dat de Yanks gelijk hebben: niks vervangt cc's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, The Swede zei:

Mogen trekken is 1 ding. Kunnen is een ander. 
Camping waar ik jaarlijks in Z Fr. sta, is er just voor mijn deur zo een lekker bergop waar ge uit stilstand moet vetrekken als ge hem gebruikt. Daar ziet ge dat de Yanks gelijk hebben: niks vervangt cc's.

Ik denk niet dat mevrouw Rabbit van plan is voor een caravan mee te nemen op haar daily ritten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, josenjef zei:

Onze 5008 met 1.2 mag maar 750 trekken. Zelfs dat lijkt mij al een uitdaging met 7 man er in emoji3.png waarschijnlijk hang ik daar binnenkort is een 1500 kg achter om te zien wat hij dan doet emoji16.png

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Die blokken hebben daar allemaal geen probleem mee. Het is de koppeling en de versnellingsbak die bij zo manoeuvres de handdoek in de ring gooit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, The Swede said:

Daar gaat ge toch uwe cereven nie mee trekken. Want geblazen of nie, als g efkes es bergop het ding van zijn plaats moet trekken, dan blaast er niemand en zit ge 3.5t met een 1200 van zijn plaats te trekken.

 

(Waar halen ze het van is zo een grote kist een 1200 te steken. :fp: )

 

 

Die mag dan ook (bijna ) niets trekken.

Zelfs de 1.5 diesel van 136 pk die vrij populair is mag slecht 1250 of 1300 trekken als ik me vergis. Er is een diesel geweest, 2l van 136 die mocht 1800 trekken maar momenteel bij de nu aan te kopen 5008'en mag enkel de top diesel, 2l 190 pk 1500 treken als ik me niet vergis.

(alle waardes uit het hoofd getypt dus wat ruimte laten voor foutjes)

Ik wou eigenlijk pas volgend jaar of het jaar erna een nieuwe kopen maar door dit verhaal en het feit dat ik een caravan van 1500 kg wou trekken heb ik dus nu een recente 5008 136pk 2l gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 5008 is trouwens niet de enige die in dat bedje ziek is. Zoals hier boven reeds staat is niet enkel de motor maar vooral de versnellingsbak het probleem. 

Ik ben ook bij jeep gaan kijken naar de compass en geen enkele benzine daar kan meer dan 1250 trekken, ook daar enkel de topdiesel die mag 1500 met automaat en 1800 met manuele bak trekken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die blokken hebben daar allemaal geen probleem mee. Het is de koppeling en de versnellingsbak die bij zo manoeuvres de handdoek in de ring gooit. 
De geur die uit de DSG kwam van mijn Touran na er even 2.3 ton achter te hangen geven je gelijk [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, josenjef zei:

De geur die uit de DSG kwam van mijn Touran na er even 2.3 ton achter te hangen geven je gelijk emoji16.png

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

dito met een Berlingo met gerobotiseerde bak (mag maar 550 kilo trekken ipv 1.260 voor de manuele) met 1.800 kilo achter... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, The Swede zei:

Niet akkoord.

 

File:1989 Citroen XM Nuccio Bertone.jpg

Die mag ook nog zonder wielklem.  Die Saxo.... mwoa, dat was toch een Ronny-bak (al was dat toch een geestig smijtbakske)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen in 2006 de C5 tourer op de markt kwam, was dan anders ook best een verleidelijke verschijning. De achterkant was erg geslaagd en met de hydraulische vering en een V6 in het vooronder had ik alvast genoeg om aan het dromen te slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Die mag ook nog zonder wielklem.  Die Saxo.... mwoa, dat was toch een Ronny-bak (al was dat toch een geestig smijtbakske)

De ZX 16s (Volcane of zoiets?)was ook nog leuk toch? En je vergeet de BX Sport!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Rabbit zei:

Vandaag mijn vrouw laten rijden met alle 3. Dr ds wordt t niet. Te weinig praktisch. Teveel geld voor wat we zoeken tov de andere 2.

De 5008 heeft de persoonlijke voorkeur omwille van de looks.

Maar ik vrees  dat we niet om die citroen heen kunnen. VAA voor onderstaande is evenveel als die voor een basis 5008 🤔
 
in se zijn het dezelfde wagens waarbij de c5 iets gedempt en boaty rijdt. Maar goed het is geen raceauto. De peugeot is net dat beetje meer upper market: de start/ stop knop heeft bvb een metaal feeling terwijl dat in de citroen gewoon platte plastic is. Er wordt een klein beetje mooiere materialen gebruikt, maar t zijn nuanceverschillen.

Het wordt waarschijnlijk deze zoals hij er stond: Qua looks mijn dada maar it fits all of our needs en met opties zoals

- elektrische koffer met voetbediening

- keyless access

- 360 camera

is dat voor een vrouw met baby wel dr ideale kar

4AE673A2-B875-4399-BC2A-E62B68A262D9.thumb.jpeg.9859ca79784d9bc561e34b5663a90656.jpegD0E38B67-567D-40E9-B808-E572A3BEC7B7.thumb.jpeg.384c0f8ef55cceca4f54de8a89706085.jpeg

Is dat een Business Lounge versie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Tjeu said:

Die blokken hebben daar allemaal geen probleem mee. Het is de koppeling en de versnellingsbak die bij zo manoeuvres de handdoek in de ring gooit. 

Klopt. Maar dat is ook zo omdat het blok niet genoeg power levert om zonder blokkeren uit de startblokken te komen. => ge moet uw koppeling laten slippen.

 

On topic: heeft mevrouw dinges geen Renault overwogen? Die hebben ook nog een SUV rijden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ZX 16s (Volcane of zoiets?)was ook nog leuk toch? En je vergeet de BX Sport!

Die BX is onlosmakelijk met de Flodders verbonden.
En een ZX was toch een van de saaiere Citroëns?
Thuis hebben we een twee Ami’tjes, een oranje GS break gehad (waarmee we op drie cylinders vanuit Zuid-Frankrijk mét campingcar naar huis zijn gehinkt, en waarvan later ook nog een cardan is overleden, waardoor we ergens in Tourcoing gestrand waren), en een Visa die roestte terwijl je op keek, en er allerlei onderdelen af vielen (uitlaat, linkervoordeur, kofferdeksel). Die Visa was de auto waarin ik als elf- of twaaljarige mezelf heb leren rijden :).
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Jupke zei:

Die mag dan ook (bijna ) niets trekken.

Zelfs de 1.5 diesel van 136 pk die vrij populair is mag slecht 1250 of 1300 trekken als ik me vergis. Er is een diesel geweest, 2l van 136 die mocht 1800 trekken maar momenteel bij de nu aan te kopen 5008'en mag enkel de top diesel, 2l 190 pk 1500 treken als ik me niet vergis.

(alle waardes uit het hoofd getypt dus wat ruimte laten voor foutjes)

Ik wou eigenlijk pas volgend jaar of het jaar erna een nieuwe kopen maar door dit verhaal en het feit dat ik een caravan van 1500 kg wou trekken heb ik dus nu een recente 5008 136pk 2l gekocht.

Mijne Megane 1.6 met 205pk en 280NM koppel mag 1700 kg trekken.
D'r is ook een 1.6 met 160 pk en 260 NM koppel en die mag ook 1700 kg trekken.

Ik heb zelf geen trekhaak, maar met de tweede wel al eens zo'n 1500 kg getrokken en dat viel toch wel heel goed mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, knight-rider said:

Mijne Megane 1.6 met 205pk en 280NM koppel mag 1700 kg trekken.
D'r is ook een 1.6 met 160 pk en 260 NM koppel en die mag ook 1700 kg trekken.

Ik heb zelf geen trekhaak, maar met de tweede wel al eens zo'n 1500 kg getrokken en dat viel toch wel heel goed mee.

Zoals gezegd ligt het heel fel aan de versnellingsbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Jupke zei:

Zoals gezegd ligt het heel fel aan de versnellingsbak.

En welke verhoudingen die heeft. Heb regelmatig iets meer dan 3500kg getrokken met 70pk... Wel 3liter diesel motor. Had er origineel normaal ook 100!

Voor mij persoonlijk is inhoud toch hetgeen dat telt. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tis beslist!

is vanmorgen vastgelegd: c5 aircross business Lounge. 27k offerteprijs. Eig gek dat je zoveel auto hebt voor dat geld

Deze spec:

4F10A2C4-4466-4F2E-9F71-2A83A68BD95D.thumb.jpeg.1f1508d7e2bc14e527cdbeab186c1e4f.jpeg2EF0FDBF-278D-47B6-B765-E992AB93D406.thumb.jpeg.a3dbd0a0aacf1fc585f81d9cb66b2153.jpeg932B2EBB-66F7-41B8-9027-8D399BFAC82E.thumb.jpeg.90628b5cff1e28e7170e7f2287d1dd27.jpeg

 

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, toere zei:

Knap in zwart exterieur😎

Proficiat. 

Laat ons zeggen dat het de kleur is die t meeste van de citroen zever maskeert 😛 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid