Ga naar inhoud

Nieuwe leasebak voor mevrouw Rabbit


Rabbit

Welke fransoos  

23 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke fransoos

    • 5008
      8
    • C5
      3
    • Ds7
      12


Aanbevolen berichten

5 hours ago, josenjef said:

Die optiepakketten bij Peugeot zijn niet logisch inderdaad. Wij hebben 5008 allure met 360 graden camera. Daar zitten blijkbaar wat rijhulpsystemen in dat pakket want die begon plots aan dat stuur te trekken om binnen het rijvak te blijven. En dat doet die vaak want de 1.2 benzine heeft 110 kilo minder in de neus dan de 1.5 diesel. Dat is goed voor de prestaties maar het is wel licht sturen en vaag in rechtuit.

 

De kofferklep is niet elektronisch en dat is een zwaar ding daar hadden wij over gekeken ...

 

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

 

 

 

Ik heb de GT line, zonder die camera en automatische koffer. Maar inderdaad al de rest zit er zo wel wat op. Die lane keeping assist is wel raar de eerste keer dat die aan je stuur trekt. :lol:

Door het hoge koetswerk is het lastig om je spiegels zo te zetten dat je de borduur ziet bij het parkeren maar daar zit dan ook de optie om parkeerhulp in te schakelen en dan kantelen de spiegels naar beneden als je hem in achteruit zet. Voor parallel te parkeren heel makkelijk maar dan is het lastiger om bvb een lange oprit af te rijden.

Ik heb bij mij de 3e zetelrij er uit gehaald en die ruimte onder de koffer vloer gebruikt als stockage van die dingen die anders in je koffer liggen te rollen (paraplu ed.) Als ik ooit toch meer volk moet mee nemen zijn die er zo terug in geklikt. Op onze vorige 5008 had ik die ook maar daar heb ik die misschien 10 keer gebruikt in de 7 jaar dat ik die gehad heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

puur op ruimte zou ik eens de kodiaq gaan bekijken? die zal qua budget toch ook in die regionen zitten?

maar idd zeker elektrische kofferklep aanvinken, of je moet elke keer een nieuwe voorruit steken en je nummerplaat ergens gaan zoeken.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, walter said:

Wat gaat ze dan hebben aan al die fancy opties?

Dan zou ik ze liever in een koekendoos steken met een wat krachtigere motor. Daar gaat ze tenminste wat aan hebben om elke dag te pendelen.

Meer dan aan een koekendoos met een krachtigere motor imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer dan aan een koekendoos met een krachtigere motor imo.
Die 3 kinderen daar in persen en knallen met dat ding toch?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga die dingen binnenkort ook van naderbij moeten bekijken bij het kiezen van een nieuw leasespel. Voorkeur gaat wel eerder uit naar een ruime break... Die 5008 en C5 hebben wel het voordeel een meer geschikte achterbank te hebben voor 3 kinderen (die bij ons flinke groeispurten krijgen tegenwoordig), maar ik heb het zelf minder voor de hogere zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, walter zei:

Wat gaat ze dan hebben aan al die fancy opties?

Dan zou ik ze liever in een koekendoos steken met een wat krachtigere motor. Daar gaat ze tenminste wat aan hebben om elke dag te pendelen.

Daar ben ik het helemaal niet mee eens.

Voor vele vrouwen is dat echt bijzaak. Mijn vrouw wil zelfs niet eens een koekendoos, maar los daarvan is ze veel gevoeliger voor een mooie uitrusting (of hoe een auto eruit ziet) dan wat de motor te bieden heeft. En zet 100 vrouwen in beide: ik schat dat 90% voor uitrusting kiest.

Maar de autoverkopers zullen hier meer zicht op hebben.

 

Mijn XC60 is zo immens snel verkocht geraakt: dat was een SUV, had R-design, 20" velgen en bijhorende opsmuk binnen en buiten, en bij het koppel was het de dame die er weg van was. Die hebben niet eens gevraagd welke motor daar in zat, ze moesten alleen weten wat BIV en rijtaks was en of het diesel was.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En eerlijk is eerlijk, hoe vaak kan/moet je nog maar de helft van je paarden aanspreken in gewoon pendelverkeer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga die dingen binnenkort ook van naderbij moeten bekijken bij het kiezen van een nieuw leasespel. Voorkeur gaat wel eerder uit naar een ruime break... Die 5008 en C5 hebben wel het voordeel een meer geschikte achterbank te hebben voor 3 kinderen (die bij ons flinke groeispurten krijgen tegenwoordig), maar ik heb het zelf minder voor de hogere zit.
Ik ben blij dat mijn vrouw niet bij haar eerste gedacht is gebleven om voor een kleinere wagen te gaan. Doordat zij 5008 rijdt hoef ik niet voor een gezinswagen te gaan, want dat is meer en meer een SUV verhaal ...

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Jupke said:

En eerlijk is eerlijk, hoe vaak kan/moet je nog maar de helft van je paarden aanspreken in gewoon pendelverkeer?

100% van de tijd met 115pk alhier 😅

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Bompa zei:

Daar ben ik het helemaal niet mee eens.

Voor vele vrouwen is dat echt bijzaak. Mijn vrouw wil zelfs niet eens een koekendoos, maar los daarvan is ze veel gevoeliger voor een mooie uitrusting (of hoe een auto eruit ziet) dan wat de motor te bieden heeft. En zet 100 vrouwen in beide: ik schat dat 90% voor uitrusting kiest.

Maar de autoverkopers zullen hier meer zicht op hebben.

 

Mijn XC60 is zo immens snel verkocht geraakt: dat was een SUV, had R-design, 20" velgen en bijhorende opsmuk binnen en buiten, en bij het koppel was het de dame die er weg van was. Die hebben niet eens gevraagd welke motor daar in zat, ze moesten alleen weten wat BIV en rijtaks was en of het diesel was.

 

Het moet vooral 'vlot' zijn op 50 a 75% gas, want meer durven ze niet geven. Daarom is het gaspedaal van al die kleine motoren/auto's ook zo lullig afgesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit dit rijtje de Peugeot, gewoon omdat het mij de handigste lijkt van het drietal.

De DS begint al na korte tijd te verouderen, vind ik, en de C5 spreekt me totaal niet aan.

Maar moest ik in dat segment shoppen zou ik voor de Grand Scenic gaan.

Mooier dan dit drietal en Renault heeft nog altijd de beste configuraties qua MPV indeling als je't mij vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/10/2019 om 08:20, Lotuzzz zei:

Op die 1.2 is het een wereld van verschil of je automaat of manueel neemt. Dus neem maar diegene die met automaat in het budget past. En anders de 5008, die heeft het minste fantasietjes.

Dit. 

Zo een klein blok manueel is best frustrerend. Zo een klein blok met een automaat is dat niet. Dan is dat vlot genoeg voor dagelijkse verplaatsingen. Een automaat zou voor mij een echte must zijn. 
Daarna gewoon kiezen voor de wagen met de grootste/handigste koffer en waar de kinderstoelen het vlotst in passen. Dat er geen 7 zitplaatsen zijn zou ik me niet aan storen. Dat een ander zelf zijn koters vervoert. Ik hoef een ander zijn snot, modder en kruimels niet in mijn wagen. En oma en opa kunnen zelf rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, bud wijzer zei:

Uit dit rijtje de Peugeot, gewoon omdat het mij de handigste lijkt van het drietal.

De DS begint al na korte tijd te verouderen, vind ik, en de C5 spreekt me totaal niet aan.

Maar moest ik in dat segment shoppen zou ik voor de Grand Scenic gaan.

Mooier dan dit drietal en Renault heeft nog altijd de beste configuraties qua MPV indeling als je't mij vraagt.

is die scenic degelijker dan de talisman of espace? Tegenwoordig hoor je toch veel horrorverhalen over Renault en betrouwbaarheid... 

Nu, de Pug speelt qua uitstraling toch een klasse hoger. Dito voor de DS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 3 kinderen zou ik sowieso voor 3 aparte zetels gaan achter. De DS5 is dan mss met zijn achterbank ook nog wel OK? maar bij de DS heb je toch eigenlijk 2+0.5 zetels.

Vandaar mijn optie voor de Scenic ook.  Als je die in de juiste uitvoering neemt heeft hij trouwens vind ik, net zoveel uitstraling als een 5008. De DS speelt idd mss net een klasse hoger, qua uitstraling, maar kan je bezwaarlijk een MPV noemen.

Geen idee qua betrouwbaarheid, eerlijk gezegd, daar heb je  mss wel een punt dat de Peugeot op dat vlak net iets beter scoort dan een Renault tegenwoordig.

aangepast door bud wijzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe hier zonet een ontdekking ... Als ik EV's kies of hybrids en dan doorklik krijg ik extra "korting" waarschijnlijk omdat die wagens groener zijn.

Past plots ook ruim binnen budget , maar goed ja met 3 pagadders zijde er niks mee natuurlijk.

image.png.5ba639a7f70edaeac5d8a30ccfc00c43.png

 

image.png.127d1df5f93789a90149aa73ad36548e.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/10/2019 om 21:55, msxx zei:

Meevallen ga ik je niet in bijtreden, maar het is een verademing om zo'n auto tegen te komen op de weg na de zoveelste kale 3 reeks, Octavia en wat al niet meer.

Dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Jupke zei:

En eerlijk is eerlijk, hoe vaak kan/moet je nog maar de helft van je paarden aanspreken in gewoon pendelverkeer?

Moeten, ok.
Maar mogen. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Jupke zei:

En eerlijk is eerlijk, hoe vaak kan/moet je nog maar de helft van je paarden aanspreken in gewoon pendelverkeer?

Maar de keren dat je het kan, is het wel voldoening schenkend he. En als je echt wil, kan je daar - zelfs op een vrij legale manier - toch elke dag gebruik van maken, zeker als je veel op baan bent. Je mist het niet, maar ik zou er toch geen neen tegen zeggen.

Voor de dames is dat inderdaad anders: ik zeg altijd tegen mijn vrouw dat ze moet schakelen aan 3000 t/m ipv 2000. Je hoort dan die 5-cil mooi ronken, en dat kan echt geen kwaad, integendeel. Maar neen, ze blijft ermee rijden gelijk dat het een diesel is. Nu ja, dat geeft mij een reden om er ook af en toe eens mee te rijden en van de grom te genieten. Maar vrouwen zitten dus meestal echt anders in mekaar op dat vlak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Rabbit zei:

Ik doe hier zonet een ontdekking ... Als ik EV's kies of hybrids en dan doorklik krijg ik extra "korting" waarschijnlijk omdat die wagens groener zijn.

Past plots ook ruim binnen budget , maar goed ja met 3 pagadders zijde er niks mee natuurlijk.

image.png.5ba639a7f70edaeac5d8a30ccfc00c43.png

 

image.png.127d1df5f93789a90149aa73ad36548e.png

 

Die Volvo zou ik toch's gaan bekijken dan hoor. Als je een DS7 in overweging zou nemen, dan is de Volvo zeker even ruim, denk ik.

Ik heb hem zelf onlangs test gereden, maar uiteindelijk toch voor een Q3 gekozen, vanwege de betere ophanging en automaat, maar qua binnenruimte scoort de XC40 wel beter.

Maar zo ruim als een 5008 is hij niet uiteraard. 

Anderzijds is die 180pk toch wel net iets anders dan een 3 pittertje van 130 pk 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die driepitter van 130pk heeft anders wel al bijzonder veel prijzen in de wacht geslepen. Zou een karaktervol nafteke zijn. Zelf wel nog niet gereden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die driepitter van 130pk heeft anders wel al bijzonder veel prijzen in de wacht geslepen. Zou een karaktervol nafteke zijn. Zelf wel nog niet gereden. 

Wij hebben die in 308 een paar maand gehad met manuele bak en nu al een paar maand in 5008 met 8traps automaat. Ik vind die leuk, maar ik heb 3-cilinders altijd leuk gevonden qua beleving en ik ben iemand die comfortabel wil cruisen. Ik denk niet dat ik tien inhaalmanoeuvres op een jaar doe en niet omdat ik niet wil maar omdat de situaties zich niet voordoen.

 

Wij hebben een paar maand die 308 gehad en dan nog een 308 1.6 diesel er naast. Die 1.2 was in alles beter behalve het verbruik, al was dat ook maar een liter meer dan de diesel.

 

Maar, je moet die natuurlijk niet gaan vergelijken met een veel grotere longinhoud. Mijn S60 haalde 130 pk uit een 2.4 vijfcilinder, dat is geen vergelijk. Onze 5008 mag bijvoorbeeld maar 750 kg trekken met die 1.2, dat wil ook iets zeggen natuurlijk.

 

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid