Ga naar inhoud

Tweedehands BMW M3 of Audi RS4?


The Swede

Welke kies je (budget mee in aanmerking genomen)  

42 leden hebben gestemd

  1. 1. M3 aan 25k of RS4 aan 20k

    • 2008 M3 E92 - 25000 euro
      23
    • 2008 RS4 - 20000 euro
      19


Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, J3nkins zei:

Dadde!

In de openingspost staat dat het moet dienen als familiekar (incl. al de bazaar die daarmee gepaard gaat en mee de auto in moet). Dan kan je niets anders dan voor de RS4 gaan hé 😄

Een Alpina B3 touring (allrad) is een betere vergelijking, wel geen V8... 

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/alpina-b3-3-0-biturbo-allrad-switch-tronic-1st-owner-new-benzine-grijs-5dfea2c2-decb-41ee-a73b-4ffd695e94d9?utm_source=android-share

Kilometerstand: 85.233 km
Bouwjaar: 01/2015
Verkoopprijs: € 32.450,-
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, J3nkins zei:

Dadde!

In de openingspost staat dat het moet dienen als familiekar (incl. al de bazaar die daarmee gepaard gaat en mee de auto in moet). Dan kan je niets anders dan voor de RS4 gaan hé 😄

Een E90 is niet veel kleiner dan een F80, en ik ben met mijn M3 met vrouw en drie kinderen probleemloos op vakantie geweest.

Het enige moment waarop een break echt handig is is wanneer je karton naar het containerpark moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, brjefs zei:

Het enige moment waarop een break echt handig is is wanneer je karton naar het containerpark moet doen.

Bwa, blijft toch een gemak vind ik persoonlijk, als we met ons vijven naar het huis van mijn schoonouders gaan in de Ardennen zou ik nooit alles mee kunnen nemen als het een sedan of hatch geweest was, wekelijkse inkopen bij de "colly" geraken er tegenwoordig nog maar juist in :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/24/2019 at 4:17 PM, The Swede said:

 Stel, je bent familievader en je droomt van een sportieve wagen waar ook het gezin (plus rommel) mee kan. Je voorkeur gaat naar een M3 of RS4. Je budget zit rond de 20-25k. 

Ik keek zelf naar wagens vanaf 2008-2009. Een mooie RS4 komt rond de 20k. Een M3 berline is makkelijk een 5000 duurder.

 

te zien hoe je er mee wil rijden. als het gewoon stoer moet zijn, en in rechte lijn goed vooruit gaan, den Audi. ook wat praktischer.
als het gaat om rijplezier, compatibel met een gezin, dan een BMW. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

14 hours ago, J3nkins said:

Dadde!

In de openingspost staat dat het moet dienen als familiekar (incl. al de bazaar die daarmee gepaard gaat en mee de auto in moet). Dan kan je niets anders dan voor de RS4 gaan hé 😄

Dat was niet mijn bedoeling. Een normaal gezin geraakt ook in een 3 berline. Er zijn er die het met minder moeten stellen...

De reden waarom ik “als gezinswagen” duidelijk stel is om realisme in de vergelijking te brengen. 

Een normale familievader moet op het budget letten en ziet zo een wagen als zijn persoonlijk juweel, niet als cheape tweedehands die als tracktoy mag dienen.

 

Mijn eigen mening is ook dat de M3 nog net dat stukje begeerlijker is dan de RS4. Alleen, als ik op de markt rondkijk, dan vind ik redelijk wat nette RS4’s voor 20k. Als ik een niet-verklooide M3 E90 wil vinden, moet ik al direct minstens 5k meer neertellen. En dan komt de realistische vraag toch op: is it worth it?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk. Ook een beetje afhankelijk welk rijgedrag je verkiest zeker?

Qua totaalpakket neig ik meer naar de Audi. Die heeft imo ook een knapper interieur (waar je toch het meest op zit te kijken). Qua rijden kan ik me niet over uitspreken om te weten of een M3 de 5k meer waard is bvb.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Audi veroudert een stuk beter, als je 't mij vraagt. Zeer degelijk interieur ook,
En wat mij betreft klinkt hij ook lekkerder.
Het prijsverschil maakt de keuze voor mij enkel makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook RS4, omdat ik dat toch nog altijd net een beetje "bruuter" vind uitzien dan een M3

Qua rijbeleving zal mss de M3 wel net iets leuker zijn, maar dat weegt voor mij niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, PJH said:

M3 duh

 

16 hours ago, erq said:

Idem. Droomkar pur sang. Blijft een geweldig totaalpakket met meer dan ruimte genoeg om als gezinswagen dienst te doen. 

Ondanks de hogere prijs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, The Swede zei:

 

Ondanks de hogere prijs?

Een atmo hoogtoerige V8 is 5k extra waard imo. Zo iets gaan ze nooit meer maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/26/2019 at 10:16 AM, The Swede said:

Een normale familievader moet op het budget letten en ziet zo een wagen als zijn persoonlijk juweel, niet als cheape tweedehands die als tracktoy mag dienen.

Dan moet je ook de BIV en jaarlijkse taks mee in rekening brengen. Dat valt lelijk tegen voor van die oudere karren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/24/2019 at 4:17 PM, The Swede said:

4241 euro BIV

3351 jaarlijkse taks

 

On 10/24/2019 at 4:17 PM, The Swede said:

2462 euro BIV

2215 euro jaarlijkse taks.

 

Dat verschil is toch niet niks.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

4241 euro BIV

3351 jaarlijkse taks

 

2462 euro BIV

2215 euro jaarlijkse taks.

 

Dat verschil is toch niet niks.

Daar kan je inderdaad als gezin al eens mee gaan eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PJH zei:

Een atmo hoogtoerige V8 is 5k extra waard imo. Zo iets gaan ze nooit meer maken

Eigenlijk hebben die RS4 en M3 allebei een atmo, hoogtoerige (+8k rpm) V8. Met manuele bak, zowaar.

Maar ik geef je gelijk: die BMW S65 is een pareltje, één van de meest fantastische V8-motoren (atmo, combineerbaar met manuele bak) ooit gemaakt. Zeer speciaal karakter, niet zo typisch grootvolumig "i am a bear ARRRRRR"-powerful onderin en (gelukkig!) ook niet zo schel flat-plane-like hoogtoerig met onderin een platter karakter, maar iets ertussenin, bijzonder lineair, met een heerlijke racy rasp in z'n stem. Die relatief kleine longinhoud die niet drukgevuld is, is bij die motor net een extra troef imo: je hebt nooit die low end hyperboost die daarna "naadloos" (net niét, dus) over gaat in geblazen over-power. Hoe die met bijpassend timbre van 1.200 tpm naar 8.000 tpm gaat, zo absurd lineair, nooit met te veel power, altijd met meer dan voldoende: heerlijk. Dat komt echt nooit meer terug.
Z'n grootste troef (ook bij de S85 V10 waar hij van afgeleid is) is volgens mij 't feit dat BMW die motor nooit ofte nimmer heeft proberen afstemmen op zuinigheid: die motoren draaien altijd, bij elk toerental en bij elke gasstand voelbaar "over-rijk" en dat geeft zo'n geöliede, smeuïge indruk dat je die motoren nooit pijn doet, hoe hels ze ook schreeuwen of trompetten. Fantastisch. :inlove:  Nadeel: ze zuipen wel een slokje :silly:  329 gram CO² per km is 't resultaat, dat is niet niks voor "maar" een 4-literke met "maar" 420pk :D 

Die 4.2 in de RS4 is absoluut geen misse motor (hoe kan het ook anders: 4,2-liter V8 met een breed nuttig toerentalbereik, gekoppeld aan een manuele bak, en het geheel levert best pittig prestaties en een leuke sound), maar mijlenver niet van het kaliber van de BMW S65, als je 't mij vraagt.

That said, die RS4 is in de basis een mooiere auto dan de BMW E90 (vind ik, maar zoiets is persoonlijk), zeker binnenin. En belangrijker (voor mij): het is een break, zoveel toffere koetswerkvariant.

Maar dan nog: geen haar op m'n hoofd dat er aan zou denken om voor 5k verschil (dat je trouwens na 2-3 jaar op platen gehad te hebben in België al hebt "terugverdiend" omdat de BMW blijkbaar een stuk goedkoper is qua taksen?) die fantastische S65 te laten staan. En zo'n M3 met z'n M3coupé-neus en brede stance ziet er toch echt megalekker uit, "ondanks E90".

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

4241 euro BIV

3351 jaarlijkse taks

 

2462 euro BIV

2215 euro jaarlijkse taks.

 

Dat verschil is toch niet niks.

lap de partypooper 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Waky said:

lap de partypooper 😁

Hij heeft een punt. Al dient er ook gezegd dat je voor 20k gemakkelijk een RS4 vindt, terwijl er voor 25k welgeteld 1 propere (ongemolesteerde) M3 berline stond. Dus realistisch gezien is het verschil iets groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid