Jump to content
ir_fuel

Tesla Cybertruck

Recommended Posts

flupke73    4,227
flupke73

800km rijbereik, hopelijk met gratis superchargen

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    29,988
ir_fuel

't is zo lelijk dat het terug cool is.

Ik wil dat :D 

  • Like 2
  • Funny 1
  • Whut?! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    2,611
The Swede

En nu wordt camperen plots sexy? 🤨

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    29,988
ir_fuel

De afmetingen zijn wel redelijk zot. 6 meter lang. Parkeer dat maar eens bij ons :lol: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
PJH    11,153
PJH

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3000    597
3000

"Handles like it's on rails" 

't Zal algelijk nie op die banden zijn :) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krikkie    2,858
Krikkie

Vet spel! Glas bleek toch breekbaar! 🤪 Dat hadden ze toch beter kunnen testen voor ze zoiets voor het grote publiek brengen 

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    2,611
The Swede

Je vraagt je af hoe lang het designteam daaraan bezig is geweest? 

(Hoewel, als ik de binnenkant van een gewone Tesla zie, daar kunnen ze ook niet langer aan bezig geweest zijn dan Brabantia aan hun laatste model pedaalemmer)

  • Like 4
  • Funny 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    5,384
tuscani

Zalig eigenlijk zo'n gevaarte. :lol:

Zijn ze bezig over een suv te weren uit de stad wegens veel te gevaarlijk voor voetgangers, kom je met zo'n cybertruck de emissievrije zones  binnen.

  • Like 1
  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3000    597
3000

Qua m'as tu vu in Knokke kan dit wel tellen. In de huidige wereld van look-at-me sociale media gaat dit nog verkopen ook vrees ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ICM    13,266
ICM

The future is now, old man.

Ik ben voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    2,611
The Swede
20 minutes ago, ICM said:

The future is now, old man.

Ik ben voor.

Om de zoveel jaar zeggen ze dat. Paar jaar terug moest iedereen een turbodieseljengel hebben, dan is het weer electrische, straks iets anders... En ondertussen geilen ze wel allemaal nog altijd op exact hetzelfde: het geluid van een atmo flat six, dikke V8 of jankende 6-in-lijn atmo benzine... Never goes out of fashion.  Good things are timeless. 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
ICM    13,266
ICM
18 minutes ago, The Swede said:

Om de zoveel jaar zeggen ze dat. Paar jaar terug moest iedereen een turbodieseljengel hebben, dan is het weer electrische, straks iets anders... En ondertussen geilen ze wel allemaal nog altijd op exact hetzelfde: het geluid van een atmo flat six, dikke V8 of jankende 6-in-lijn atmo benzine... Never goes out of fashion.  Good things are timeless. 

Ik heb het over het design. Voor elektrisch ben ik nog niet gewonnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    29,988
ir_fuel
1 hour ago, tuscani said:

Zalig eigenlijk zo'n gevaarte. :lol:

Zijn ze bezig over een suv te weren uit de stad wegens veel te gevaarlijk voor voetgangers, kom je met zo'n cybertruck de emissievrije zones  binnen.

Ik vind het een prachtige manier om fuck you te zeggen tegen de groenen, op ecologische wijze :lolz: 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    5,384
tuscani
7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik vind het een prachtige manier om fuck you te zeggen tegen de groenen, op ecologische wijze :lolz: 

ik ben voorstander, ik koop dit liever dan de aston martin vismuil. :D

't is gewoon zo speciaal (lelijk) dat het terug mooi is.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    2,611
The Swede
28 minutes ago, ICM said:

Ik heb het over het design. Voor elektrisch ben ik nog niet gewonnen.

Het design is exact hetzelfde als bepaalde van mijn matchbox autokes in de jaren 70. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    2,611
The Swede
3 minutes ago, tuscani said:

ik ben voorstander, ik koop dit liever dan de aston martin vismuil. :D

't is gewoon zo speciaal (lelijk) dat het terug mooi is.

 

Ik begin te begrijpen waarom ik niet goed zie met mijnen bril. :ninja:

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    5,384
tuscani
4 minuten geleden, The Swede zei:

Ik begin te begrijpen waarom ik niet goed zie met mijnen bril. :ninja:

je ziet er wel goed mee, anders zou je niet zien dat de verf er af valt......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quill    116
Quill
9 minuten geleden, tuscani zei:

je ziet er wel goed mee, anders zou je niet zien dat de verf er af valt......

Wie weet ziet hij dat net, als hij z'n bril niet op heeft?

 

Hoe dan ook, dik & futuristisch ding. Voor de Amerikaanse markt dan toch.

  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • binnenmuisarchitekt
      By binnenmuisarchitekt
      http://prez.ly/YGjb

    • tuscani
      By tuscani
      https://www.vroom.be/nl/nieuws/officieel-ford-mustang-mach-e-elektrische-cavalerie-22507
      https://www.nl.ford.be/alle-modellen/mustang-mach-e?fbclid=IwAR2Z3ep3XnqI6jNhTwou8neCN-pA3QJNAOwRzxdl-qMTx5wi3vPUgIPvFdk
       
       
      veelbelovende cijfers, en levering geland tegen eind 2020
      600 KM RIJBEREIK NA VOLLEDIG OPLADEN
      <5 SEC 0-100 KM/U
      93 KM  RIJBEREIK NA 10 MIN OPLADEN






       
    • tuscani
      By tuscani
      proto of afgewerkt?
      Alleszins zeker geen lelijke wagen
      https://www.polestar.com/polestar-1



       
       
      Het is eindelijk zover: het Zweedse Volvo-dochtermerk Polestar onthulde in Shanghai zijn allereerste productiemodel. In tegenstelling tot wat eerst gedacht werd, is de Polestar 1 niet volledig elektrisch, maar een plug-inhybride die 600 pk en 1.000 Nm belooft.
      Wim Bervoets 18/10/2017 0:18:25   De band met moederbedrijf Volvo is meteen duidelijk: de Polestar 1 bevat heel wat visuele elementen van de Volvo S90, maar is toch een stuk korter én er valt geen enkel Volvo-logo te bespeuren. Toch kan de Polestar 1 zijn roots traceren tot een Volvo-conceptcar: de Volvo Concept Coupe uit 2013.
      Zelfde platform, andere uitwerking
      De Polestar 1 gebruikt trouwens hetzelfde SPA-platform (scalable product architecture) als de Volvo S90. Toch is de Polestar een stuk compacter: de wielbasis is bijvoorbeeld 320 millimeter korter, en de totale lengte bedraagt 4,50 meter, tegenover 4,96 meter voor de S90. Voor het koetswerk maakten de Zweedse ingenieurs overvloedig gebruik van met koolstofvezel versterkt plastic
      CFPR), waardoor ze het gewicht drastisch konden verlagen, de stijfheid verhogen en het zwaartepunt lager konden leggen.
      Toekomst volledig elektrisch Geen volledig elektrische aandrijflijn onder de kap dus: de scherpe deadline tegen wanneer deze eerste creatie voorgesteld moest worden, liet dat nog niet toe. Toch drukte Polestar ons op het hart dat deze Polestar 1 de enige hybride zal blijven. Lees: de toekomst van het nieuwe merk wordt volledig elektrisch.
      Twee elektromotoren
      Deze Polestar 1 combineert dus een klassieke verbrandingsmotor met een elektromotor. Correctie: twee elektromotoren, want elk achterwiel krijgt een 80 kW sterk exemplaar. Samen zijn ze goed voor 218 pk en 480 Nm. In combinatie met Volvo’s bestaande T6-viercilinder turbobenzine, die hier 343 pk en 520 Nm produceert, levert dat een gecombineerd vermogen op van 600 pk en 1.000 Nm. De benzinemotor drijft via de Aisin-Warner-achttrapsautomaat (uit onder meer de XC90 T8) de voorwielen aan, de elektromotoren de achterwielen. Daardoor is deze Polestar 1 dus vierwielaangedreven.
      Drie batterijpacks
      De Polestar-ingenieurs combineerden maar liefst drie batterijpacks om de elektromotoren te voeden: een in de transmissietunnel, twee boven de achteras. Samen zijn ze goed voor 34 kWh, en een rijbereik in volledig elektrische modus van 150 kilometer. De batterijen kunnen al rijdend worden geladen tot 50%, of volledig via de kabel aan een stopcontact. Polestar denkt eveneens aan snellaadmogelijkheden, waardoor je in een 40-tal minuten de batterijen terug volledig van stroom kunt voorzien.
      Meer cijfers?
      Tijdens de presentatie goochelden de Zweden met nog meer cijfers: een bijna ideale 48/52-gewichtsverdeling bijvoorbeeld, die de balans en het rijplezier van de Polestar 1 ten goede moet komen. Ondanks een totaalgewicht van zowat 2,2 ton, want het gewicht dat Polestar wint door het gebruik van koolstofvezel in het koetswerk komt er natuurlijk met drie batterijpacks opnieuw bij. Desondanks zou deze Polestar 1 een topsnelheid in volledig elektrische modus halen van 160 km/u, en van 250 km/u in hybridemodus.
      Chassis
      Voor het chassis sloeg Polestar de handen in elkaar met een ander Zweeds bedrijf: de ophangingsspecialisten van Öhlins. Die ontwikkelden specifieke dempers voor de Polestar 1. Remmenspecialist Akebono, een grote naam uit de racewereld, moet met 400 millimeter grote remschijven omgeven door 20-duimsvelgen voor de nodige stopkracht zorgen om de 2,2 ton tot stilstand te brengen.
      Vertrouwd
      De Polestar 1 wordt geen echte vierzitscoupé, maar een 2+2-zitter. Het interieur komt vertrouwd voor: dat hevelt Polestar integraal over van Volvo. De geventileerde lederen zetels, het Bowers & Wilkins-audiosysteem en het grote tabletvormige infotainmentscherm zorgen dus voor een bekende omgeving voor wie al eens in de V90 en S90 heeft gezeten.
      Diensten
      De prijs van deze Polestar 1? Die is er nog niet. Een echte catalogusprijs zal er ook niet komen: net als bij de nieuwe XC40 zal je deze Polestar gewoon kunnen huren. Maar in tegenstelling tot de kleine Volvo-SUV is dat bij Polestar de enige mogelijkheid: je betaalt geen voorschot, daarna betaal je gedurende twee of drie jaar een maandelijkse huurprijs, die alle kosten bevat. Bestellen gebeurt online, maar je zou terecht moeten kunnen in “Polestar Spaces” voor advies en testritten.
      On demand-diensten zijn er eveneens voorzien, zoals dakkoffers wanneer je op vakantie gaat, huurauto’s enzovoort, die gewoon op je maandelijkse factuur worden aangerekend. Onderhoud wil Polestar zoveel mogelijk zorgenvrij laten gebeuren voor de klant: het merk geeft zelf aan wanneer dat moet gebeuren, pikt de auto zelf op (door een smartphone-app die als digitale sleutel kan worden gebruikt), voert het onderhoud uit en zet hem netjes gewassen terug op je parking.
      Productie
      De Polestar 1 wordt in de loop van 2018 volledig productieklaar gemaakt. Begin 2019 wordt de productie van dit eerste model opgestart. De Zweden laten voor Polestar een gloednieuwe ecologische fabriek optrekken in het Chinese Chengdu.
      bron  http://www.vroom.be/nl/nieuws/officieel-polestar-1-de-zweedse-hybridecoup
       
       
       
       
       
    • Audi S8
      By Audi S8
    • Rabbit
      By Rabbit
      Aangezien er nog geen topic is van de Model S en dit toch één van de voorlopers is, EN er een nieuwe aandrijflijn aankomt, alvast een topicje.
      Men is begonnen aan het ringrijden:
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions