Ga naar inhoud

Audi A3 Sportback


Fred

Aanbevolen berichten

"Na een carrière van acht jaar stuurt Audi zijn A3 Sportback op welverdiend pensioen. Zijn opvolger maakt uiteraard gretig gebruik van de technologie en motoren die de Volkswagen Golf, Seat Leon en Skoda Octavia introduceerden.

Want uiteraard is deze Audi opnieuw technisch verwant met zijn Duitse, Spaanse en Tsjechische stalgenoten. Het MQB-platform is dus identiek. De nieuwe A3 Sportback is met 4,34 meter nipt groter dan zijn voorganger. Dat verschil zit vooral in het koetswerk, want de wielbasis blijft met 2,64 meter ongewijzigd. Ook de kofferruimte verandert met 380 liter niet.

Visueel krijgt de nieuwe Audi A3 Sportback wel het drukkere en scherpere lijnenspel mee van de rest van het gamma uit Ingolstadt, met agressief getekende bumpers, led-koplampen, enzovoort. Binnenin zet het drukke lijnenspel zich voort, en herkennen we onder meer het lichtjes naar de bestuurder gekantelde dashboard uit de Q3 en Q3 Sportback.

Onder de motorkap begint de nieuwe A3 Sportback al met al bescheiden aan zijn carrière: debuteren doet deze Audi met een 1.5 TFSI van 150 pk aan benzinekant (35 TFSI), en een 2.0 TDI met 116 en 150 pk (30 TDI en 35 TDI) aan dieselzijde. Schakelen doe je met een manuele zesbak of met een S Tronic met dubbele koppeling en zeven verzetten, die net als in bijvoorbeeld de Golf een veel kleinere keuzehendel krijgt. Later volgt er nog een 1.0 TFSI-driecilinder met 110 pk (30 TFSI) en onder meer een milde hybride 1.5 TFSI. Een plug-inhybride met twee vermogensversies en een versie op CNG staan eveneens op het programma."

Bron: Autofans.be

 

audi-a3-sportback-2020_01.jpg

audi-a3-sportback-2020_02.jpg

audi-a3-sportback-2020_04.jpg

audi-a3-sportback-2020_07.jpg

audi-a3-sportback-2020_03.jpg

audi-a3-sportback-2020_05.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minutes ago, Joske said:

Voorkant met een half oog was mijn eerste idee hyundai.

Hyundai is dan ook Audi's roosterdesign beginnen te kopiëren enkele jaren geleden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is de tijd dat honingraten in de grille enkel voor de RS-modellen was... Aan fake vents voor en achter ook geen gebrek.

Ik zou de Sportback van ons madam er zeker niet voor laten staan,

Stuurke en zetels zijn wel fenomenaal :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention=332]William Blake[/mention]

Gebruikt iedereen hetzelfde design van lichten? Ik kan er nu niet opkomen maar er was nog een auto die de A-klasse nabootste. 

W176_AMG_6_1200x1200.png?v=1579852327&key=345bc095a841ea23553e97f682d8cda34b7452e266b40462cfd89e439ae6c2bc

image.png.3c2b157cf8df25977ea046a9a415895c.png

Was Audi niet al langer die richting aan het uitgaan? De lichten lijken meer doorgeëvolueerd van de vorige generatie:

 

dc94f3d9279d91ff9ca93b0bfa8f0790.jpg&key=1e34db42859d4e8d2d15a08f00b0c1dfc371bf2243796018c585f513e48363a6

 

 

Terwijl de vorige generatie A-klasse achterlichten in de verste verte niet lijken op die van de huidige generatie:

 

5893ff62f7d2bec11c70a6c6549beeba.jpg&key=ce432b5a38beef489dea52f7364b7fa8663a53da2fc0b1aca5a4d9f05c2ea133

 

 

Bij de nieuwe A3 heb ik veel meer het 'dit is meteen herkenbaar als een Audi' gevoel, bij de A-klasse mis ik het 'dit is meteen herkenbaar als een Mercedes' (overall look & feel dus niet enkel de badge).

 

Nu, tegenwoordig aapt iedereen elkaar na en op den duur zit je qua creatieve mogelijkheden toch aan een plafond (en dan ontstaan fratsen als overbodige lijntjes om toch iets van lijntjes te hebben).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Cyrano.ak zei:

Interieur is wel weer top.

Ik vind die laatste Audi-interieurs vreselijk. Nul warmte maar koel en ongezellig (doet me steevast denken aan de thuisgrot van een buitenaards ras in een SciFi-film), zeer overdone styling (zoals de Chinezen het willen, smaakvol moet het niet zijn, zolang het maar opvalt), een extreme mengelmoes van materialen en tinten ... en quasi niet in leuke kleurstellingen te krijgen, toch niet bij de kleinere modellen.

That said: ze hebben het precies ook wel door, dat ze wat doorgeslagen zijn (vnl met A6/A7/A8 en grotere Q-modellekes) want deze A3 is een stapje terug op dat vlak, valt terug wat beter mee. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, JanC zei:

De vorige A3 was top op dat vlak, met dat wegklapbare scherm.

Heerlijk opgeruimd interieur, idd. Echt mooi. TT idem. Sober zonder kil te zijn. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

What they said ⬆️
Heerlijk dat je het scherm kan wegklappen in de ‘oude’

In dat opzicht apprecieer ik mijn V60 ook: not overdoing it. De Duitsers zijn daar de laatste jaren echt té ver in aan het gaan, imo. Veel te drukke vormgeving, zowel binnen als buiten, waardoor het een rommeltje wordt. Maar da’s ook goesting, natuurlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, gTa said:

Heerlijk opgeruimd interieur, idd. Echt mooi. TT idem. Sober zonder kil te zijn. :inlove: 

Ik vind het dan weer veel te sober. De eerste keer dat ik in een A3 stapte vroeg ik mij af waar het dashboard heen was :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond de vorige A3 té clean en zelfs nauwelijks beter dan dat van de golf 7, deze lijkt me best ok en onderscheidt zich beter van de golf 8. Niet te schreeuwerig, in tegenstelling tot de nieuwe A1.

m.a.w.. Thumbs up voor deze A3.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, flupke73 zei:

mooi mini-Q8 :lolz:

 

Bij een Q8, zeker met 22 inch velgen en ahzo en in z'n laagste stand, heb ik ook altijd het gevoel 'dit zou een leuke hatchback zijn als je dat formaat deelt door 1.2'

Afbeeldingsresultaat voor q8 audi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind em best knap. Een stuk geslaagder dan de huidige Ford Focus copie van BMW. 

 

En tot grote vreugd... beschikbaar nog met handbak :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid