Ga naar inhoud

Toon ons jouw AM garage!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 minuten geleden, Maxime S zei:

dan moet ik weer een heftruck kunnen zetten ergens... nee nee, geen optie

Je vroeg geniaal, je kreeg geniaal!

Hang dan een rolbrug in uw kot :inlove:

Geplaatst:

Hoe is vrije ruimte nu?

Geplaatst:

Een dichte autolift plaatsen. Te gebruiken als photobooth of goederenlift bij feestjes :D 

AM 🤌

Geplaatst:
1 uur terug, Maxime S zei:

473819958_18390955180099977_5858424716073444401_n.thumb.jpg.0acc040b7d050ad694a67dcc61ad270c.jpg

Gewoon dit. En als er een feestje is zet je de verrijdbare bar onder de plateau met de auto's boven u. Rond de palen doe je dan een afklikbare versiering en dan kunnen de mensen al niet meer tegen de palen lopen en dan vet aan hun kleren hebben. Aan het plateau hang je wat lampjes/bloemen op in aan het frame gelaste ogen en klaar toch?

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
52 minuten geleden, gewoon ik zei:

@CASgaat akkoord met heftruck

In dit geval met dubbel lucht vooraan. 

Geplaatst:
56 minuten geleden, -Fred- zei:

Hoe is vrije ruimte nu?

Zo:

Mijn idee: op de plaats waar de C staat een lift steken om daar twee auto's boven elkaar te kunnen zetten.  
Maar zou dus mooist zijn dat dat met een éénpalige lift is. Dan staan er geen andere palen in de  weg.
Hoogte hebben meer dan genoeg

3.thumb.jpg.40a3ac8d14c420b07a85ba74611e48a5.jpg

4.thumb.jpg.73993ac8710eb75f352a7c467791e0b5.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Eigenlijk vraagt die ruimte "gewoon" een verzonken schaarlift zodat je de auto's boven kan zetten. Lijkt me dat je voldoende ruimte hebt op het verdiep om te manoeuvreren? Dan hou je een balzaal aan ruimte over.

Aanvullend met PJH's idee van een mobiel eiland. Dan kan je letterlijk alle kanten uit.

Mancave%20VDZ-10.jpg?itok=6wWMcx2R

Mancave%20VDZ-2.jpg?itok=l7LSEMcK

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
4 uren geleden, -Fred- zei:

Eigenlijk vraagt die ruimte "gewoon" een verzonken schaarlift zodat je de auto's boven kan zetten. Lijkt me dat je voldoende ruimte hebt op het verdiep om te manoeuvreren? Dan hou je een balzaal aan ruimte over.

Aanvullend met PJH's idee van een mobiel eiland. Dan kan je letterlijk alle kanten uit.

Mancave%20VDZ-10.jpg?itok=6wWMcx2R

Mancave%20VDZ-2.jpg?itok=l7LSEMcK

Verzonken schaaflift was te duur, zoals in mijn eerste post. Kwam snel op 50.000 - 60.000 EUR zonder afwerking of bijkomende werken (grondwerken waren daar niet eens bij als ik moet goed herinner) 

Mobiel eiland wil ik niet.
Was het oorspronkelijke idee, maar dat gaat in tegen mijn filosofie van gezelligheid. 
Mijn idee is dat je op elk moment moet kunnen binnenkomen en aan de bar gaan zitten om ene te drinken. 
Niet eerst een auto buitenrijden, een bar binnenschuiven, stoelen uit een berging halen en nog vlug wat drank koud zetten.... 

Geplaatst:

Kan je niet het hefsysteem van een heftruck aan uw muur bevestigen en op de vorken een plateau bevestigen waar je dan de wagen op rijdt?

Ik ging dit zo gedaan hebben voor wagens naar mijn kelder te brengen ipv een autolift.

Geplaatst:
1 uur terug, davy zei:

Kan je niet het hefsysteem van een heftruck aan uw muur bevestigen en op de vorken een plateau bevestigen waar je dan de wagen op rijdt?

Ik ging dit zo gedaan hebben voor wagens naar mijn kelder te brengen ipv een autolift.

Een muur is niet gemaakt om in die richting krachten op te vangen. Zal je serieus moeten versterken... 

Geplaatst:

Veronderstel dat het de bedoeling is dat de auto's daar komen?
image.png.cfd0223088539570b20c9048a9ea17ea.png
Luister eventueel eens bij een bedrijf als Vytech? Die kunnen zeker iets tofs maken dat er ook nog goed gaat uitzien.

Geplaatst:
3 uren geleden, CAS zei:

Zoals veel, zit de oplossing in de camion wereld. 

https://www.autoliftsrl.com/en/wheelchair-lifts-vans-cars-sky/

Gewoon ééntje vinden dan dat vanachter op één Martini vrachtwagen gezeten heeft of dergelijke. 

Graham-Lusty-Trailers-Tailgate.jpg

Die in link gaat mogelijks niet zo hoog, alhoewel alles op aanvraag is... 

Die in de link is een rolstoellift voor in een camionette...? :D 

Maar ik snap wat je bedoelt. Maar dit impliceert een bevestiging aan de muur? 
Echt geen idee of meer dan 100 jaar oude muren hiervoor geschikt zijn 😕

Geplaatst:
1 minuut geleden, Maverick zei:

Veronderstel dat het de bedoeling is dat de auto's daar komen?
image.png.cfd0223088539570b20c9048a9ea17ea.png
Luister eventueel eens bij een bedrijf als Vytech? Die kunnen zeker iets tofs maken dat er ook nog goed gaat uitzien.

Nee helaas niet meer. 
Dat was inderdaad mijn tweede idee, na het afgeschreven plan om ze in de grond te steken. Maar dan moest ik in het midden van de plaats een plateau steken (waar de Pan nu staat) en vlak daarna (waar het fietsje) staat komt de bar. Ging wat bizar zijn om aan de bar te staan met een laadplateau vlak achter jou... Enfin, mijn vrouw vond dat geen goed idee. 

Geplaatst:

Eventueel een 4 palen lift buiten? En steek daar een mooie eiken poort in?

Geplaatst:
7 minuten geleden, Maverick zei:

Eventueel een 4 palen lift buiten? En steek daar een mooie eiken poort in?

Mijn fantasie is aan het los gaan :D, maar als de plaats er is eventueel een verhoogd terras waar je onderaan een 4 palen lift plaatst, en je zo via een poort naar binnen kan? Zal wel wat kosten maar nu ook geen 50k euro. 
Beneden kan je nog altijd wat wegwerken met planten, hout, enz... zodat de brug minder zichtbaar is. (sorry voor mijn slechte sketch :D )

image.thumb.jpeg.848b12be1692654b439c5d345059af03.jpeg

Geplaatst:

Zoiets dus, maar met brug onder:
image.png.b8cac556631a04fc1f51db40a0a57100.png

Geplaatst:

't is héél simpel Maxime. Geen feestje, auto's in de schuur. Wel een feestje, auto's op de binnenplaats.

Klaar.

Geplaatst:
8 uren geleden, Maxime S zei:

Die in de link is een rolstoellift voor in een camionette...? :D 

Maar ik snap wat je bedoelt. Maar dit impliceert een bevestiging aan de muur? 
Echt geen idee of meer dan 100 jaar oude muren hiervoor geschikt zijn 😕

Eerste link is idd voor rolstoel, al staat er ergens dat ze het naar je wens maken :D

Zou er eerder stalen constructie voor voorzien, maar dan zit je nog steeds met palen, wel die je compleet tot tegen de muur kan plaatsen zodat dat ding op zichzelf kan staan. 

Anders zit je idd met enorm veel stress op je muur als de auto boven staat. 

Geplaatst:

Gewoon een eventlocatie bijbouwen

• Vind ik leuk 2
  • Grappig 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in