Ga naar inhoud

Toon ons jouw AM garage!


mrbbs

Aanbevolen berichten

Een klant van mij heeft dat zo gedaan; Eigenlijk een heel degelijke en mooie oplossing. Een occasie 4-palen brug in de kelder gezet en in de vloer daarboven een uitsparing gelaten net zo groot als de omtrek van de brug. Dan de 2 platformen van de brug met elkaar verbonden door oprijplaten waardoor het nu 1 mooi platform is en dan alles zelf geschilderd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil die foto ook wel eens zien als dat kan. Heb dit destijds willen doen in onze garage maar ‘t is er niet van gekomen. Kan in de toekomst nog van pas komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook plannen om mijn bijgebouw te laten onderkelderen en dit dan als garage te gebruiken.
Enkel ben ik nog opzoek naar een simpel en veilig lift systeem om er de auto's in te krijgen.
Heb al prijs gekregen voor een autolift +/-40.000€ [emoji43]

Waar prijs gevraagd?
Volgens wat ik al vernomen heb is Rdl uit Izegem dan toch goedkoper. Mag gerust via pm. Speel met een gelijkaardig idee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt mogelijks enorm af van de specifieke oplossing die je voor ogen hebt. Ik zag recent nog offerte passeren van RDL die tussen €85k en €165k excl. BTW lag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kameraad van mij heeft ook een lift van de garage naar de kelder. Een groot stuk van de vloer van de garage fungeert dan als lift.

aangepast door Capitol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gewone brug kan je redelijk goedkoop tweedehands op de kop tikken. Als je een beetje handig bent kan je op die manier wel iets bouwen.

Onze garage is meer dan 3 meter hoog. Dan kan je gemakkelijk één auto omhoog zetten en de andere daaronder parkeren. Ik had het destijds beter zo gedaan. Nu zit de sectionale poort in de weg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Quill zei:


Waar prijs gevraagd?
Volgens wat ik al vernomen heb is Rdl uit Izegem dan toch goedkoper. Mag gerust via pm. Speel met een gelijkaardig idee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bij Santermans uit Kalken, zal nu ook eens bij RDL prijs vragen.

Het probleem met een 4 palenbrug in mijn situatie is dat er 1 paal in de weg gaat staan om erop te kunnen rijden in de kelder. Zit nu te denken om zelf een lift systeem te maken met de hefmast van een vorkheftruck...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
  • 5 maanden later...
  • 3 maanden later...
Op 4/5/2020 om 10:06, Geertt zei:

Hier zijn de plannen van de garage bijna klaar. Binnenruimte 8x6m²; plek voorzien voor mijn vrouw haar auto en mijn oldtimer + technische ruimte op gelijkvloers voor eventueel ooit een filterinstallatie van een zwembad.

Aangezien wij heel weinig kelderruimte hebben onder onze woning komt er mogelijks een kelder onder de garage. Hier kunnen dan tuinmeubels, banden in, maar ook ruimte voor een werkbank enzovoort.
In de betonnen dek van het gelijkvloers komt er met zekerheid -met of zonder kelder- een uitsparing die kan fungeren als smeerput. In geval van kelder overweeg ik om de balkenlaag van de smeerput als beweegbaar platform op te bouwen. Op die manier kan ik de balkenlaag gebruiken als regelbare werkhoogte van de smeerput, maar ook als 'lift' om bijvoorbeeld mijn banden naar boven en beneden te doen. 
Dat alles moet ik eens bekijken / uitwerken. 😁
 

Roosen_16 - Foto.jpg

Roosen_20 - Foto.jpg

Edit: als het ging maakte ik er één voor 3 wagens, 2 gaat in de toekomst nog te klein zijn. 🤣 Bij dit model hou ik er al rekening mee dat m'n eigen daily steeds buiten staat (hetgeen geen probleem is).

20220501_124521.thumb.jpg.4e3ae4cfd8b69e8e7b632cfd9eb34e11.jpg

We zijn eraan begonnen.:)

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Geertt zei:

20220501_124521.thumb.jpg.4e3ae4cfd8b69e8e7b632cfd9eb34e11.jpg

We zijn eraan begonnen.:)

Knap, mag ik hoeveel je betaald hebt voor de kelder met bovenstaande afmetingen? (kan gerust in pm)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid