Ga naar inhoud

Gordon Murray T50


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Er staan 73 918 spyders te koop momenteel. Tussen de duurste en de goedkoopste zit niet echt een verschil qua kilometers. De jongste heeft 10km op de teller, de oudste 20k. Er lijkt dus niet veel invloed te zijn door die kilometerstanden op de (vraag)prijs.

De auto's die je opnoemt zijn niet echt zeldzaam, en ook niet echt begeerlijk vind ik. Een Veyron is saai + inmiddels niet meer the king of speed and power en als ik de versnellingspook van een 918 bedien krijg ik spontaan goesting om een handtas en een diadeem te kopen. Dat zijn geen auto's waarvoor gevochten gaat worden.

Ik denk dat dat met de T50 wel het geval gaat zijn. Er is een veel beperktere oplage, het is een wagen met een zot verhaal er rond (de veyron en de porsche zijn gewoon "mass produced" door een grote constructeur uiteindelijk...), het is een bruikbaar stuk techniek, ...

Trek dat door naar de oldtimerwereld en dan zie je dat er absurde bedragen geboden worden op wagens die soms geen kmteller hebben of waarvan geweten is dat ze op de bodem van een meer gelegen hebben of ergens in de bandenmuur gestoken hebben op een circuit 50 jaar geleden.

Gewoon knallen met dat ding. Ik durf wedden dat je geen cent verliest als je 100k km op de teller hebt staan na 5 jaar. Bij dit soort stuff is het verhaal en de ontwerper belangrijker dan een dwaas getal ergens op een dashboard.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef ik je gelijk in PJ. Vandaag nog naar filmpje zitten kijken met Harry. Ik word weemoedig van een blik op wielen. Die passie, die doorgedreven zoektocht naar DE rijderservaring. Da’s gewoonweg zalig.

Als je 2.8 hebt liggen, is dit DE auto om te kopen. Maar dan ben je eigenlijk al stinkend rijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij wel, de neus vind ik echt de max. Zo eenvoudig. Geen 33 plooien of splitterkes. Simpel, eenvoudig. Profiel vind ik ook zeer knap.  De achterkant vind ik het minst omdat je echt niet naast die fan kan kijken. 

En ik denk IRL moet die compactheid ook fantastisch zijn. Nimble. En dan te weten dat daar een V12 in ligt...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, JanC zei:

De looks doen me weinig tot niks, jammer genoeg.

Is toch logisch? Eens ge naar heel dure horloges gaat krijgt ge ook terug gevallen waar uiterlijk vertoon wordt teruggeschroefd en ge voor veel geld met onopvallende perfectie rondloopt. De status van het voorwerp moet maar aan weinigen worden gecommuniceerd.

Ik kan dat soort purisme wel apprecieren - zonder er per se naar te verlangen. Het is een mooi stuk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Zo eenvoudig. Geen 33 plooien of splitterkes. Simpel, eenvoudig. 

Dit.

Wat een verademing tov die superdrukke designs die we de laatste jaren voorgeschoteld krijgen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, gTa zei:

Dit.

Wat een verademing tov die superdrukke designs die we de laatste jaren voorgeschoteld krijgen.

Ja dat is ook wat Gordon zegt e. Het moet tijdloos zijn en niet passé na 5 a 10 jaar. 

 

De McLaren F1 vind ik nog steeds mooi, terwijl zo een Veyron er idd al gedateerd uitziet zoals een andere Volkswagen dat ook kan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, die McLaren F1 ziet er nog altijd modern uit, op de achterlichten (peertjes) en de velg/band-ratio na.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

Klopt, die McLaren F1 ziet er nog altijd modern uit, op de achterlichten (peertjes) en de velg/band-ratio na.

Mss kan je wel naar LED upgraden, zijn tenslotte Iveco achterlichten maar toen bestond LED nog niet dus past wel bij de tijdsgeest. Bij moderne auto's die geen xenon of LED hebben is dat anders. Daar vind ik retrofitten dan wel leuk. 

Over die velgen en banden, met die T50 heb je ook een courante maat wat het echt niet zo duur maakt om banden op te rijden of roken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een "oud" licht betreft, is dat geconcipieerd om het licht van een peertje te richten dmv een spiegel. Zelfs al steekt ge daar een LED-peertje in, dan nog blijft dat een oud licht vind ik :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, gTa zei:

Klopt, die McLaren F1 ziet er nog altijd modern uit, op de achterlichten (peertjes) en de velg/band-ratio na.

die in Autoworld zag er toch 'oud' en niet echt fris uit, tegenvaller

zo'n LM met echt 'vuil' op 😋

liever de T50, ook al heeft die geen palmares

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/7/2020 at 8:40 PM, JanC said:

De looks doen me weinig tot niks, jammer genoeg.

 

On 8/7/2020 at 10:59 PM, Le Capri Mauve said:

Is toch logisch? Eens ge naar heel dure horloges gaat krijgt ge ook terug gevallen waar uiterlijk vertoon wordt teruggeschroefd en ge voor veel geld met onopvallende perfectie rondloopt. De status van het voorwerp moet maar aan weinigen worden gecommuniceerd.

Ik kan dat soort purisme wel apprecieren - zonder er per se naar te verlangen. Het is een mooi stuk.

Zo is het maar net.

De gemiddelde current-gen A6 ziet er extremer gestyled uit, in zijn klasse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/7/2020 at 1:42 PM, Liquid Li0n said:

 het feit dat er geen touchscreen noch interne GPS maar gewoon smartphone mirroring inzit...

En die mirroring is niet op een touch screen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat stuk snap ik ook niet... Op bewegend beeld ziet de voorkant er al beter uit, maar de achterkant, hmm. Grote ronde vormen krijgt ge moeilijk ergens in verwerkt, ronde ramen bv., dat vind ik meestal ook erg mottig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/7/2020 at 10:59 PM, Le Capri Mauve said:

en ge voor veel geld met onopvallende perfectie rondloopt

Zoals? 

Kan beide richtingen uitgaan als het over grote bedragen gaat. Onopvallende perfectie doet mij denken aan een Dufour Simplicity maar iets wat Murray ontwerpt kan net zo goed iets van MB&F zijn. En naar mijn mening er tussenin. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Timo zei:

Zoals? 

Kan beide richtingen uitgaan als het over grote bedragen gaat. Onopvallende perfectie doet mij denken aan een Dufour Simplicity maar iets wat Murray ontwerpt kan net zo goed iets van MB&F zijn. En naar mijn mening er tussenin. 

Ik ben niet thuis in horloges , het is me gewoon al opgevallen als ik er terloops op lette. Efkens zoeken naar 'understated' of 'discrete' levert bv dit lijstje op, en die duurdere horloges komen dikwijls ook met een verhaal  erbij. Ik vind de overeenkomst wel opgaan.

Er is een markt voor mensen die bereid zijn om voor die T50  tien keer meer te betalen voor een Lambo terwijl ge hem met moeite ziet staan naast de Lambo. Misschien kleiner dan de markt van de Bugattis, maar een reele markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid