ir_fuel 58.442 Geplaatst: 13 december 2011 Geplaatst: 13 december 2011 Beste 997 Carrera die ze ooit verkocht hebben, die GTS. Ben ook fan Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 Ik heb veel sympathie voor de autoliefhebbers op dit forum maar ik ben er allemaal mee gestopt met dat "voorstellen"..... en hoe minder de buitenwereld weet hoe beter iedereen slaapt (en ik ook ;-) Vroeg of laat komen we elkaar misschien wel eens tegen en zij die mij kennen hebben de GTS al gezien ....en over deze laatste gesproken : voor mij de ultieme Porsche....mooi, sportief, fenomenaal krachtig en met PDK en sport chrono pakket (sport plus mode) een echt beest :cool: Was je vorige geen superknappe 997.2 targa? Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 Dat zal wel zijn:inlove:Btw, dit is autoforum niet... Laat die mens toe in de cc:D Quote
ICM 24.979 Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 Was je vorige geen superknappe 997.2 targa? Dacht het ook. Nog gezien bij Wax-it. Quote
BWS 3.240 Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 (aangepast) Vandaag een uurtje met de 991 op pad gemogen. Een zwart exemplaar met alle gimmicks behalve PDDC (wat blijkbaar nog niet beschikbaar is). Ik moet zeggen, het is echt een zeer goede wagen. Wat een knap staaltje engineering. Het pendulum-effect (of hoe moet ik het beschrijven?) is volledig weg. Maar voor mij persoonlijk was het allemaal wel wat te geciviliseerd. Het is een perfecte 'herenauto'. Comfortabel, sportief, mooi geluid etc. maar het mist net dat ietsje meer. Kletsnatte baan, winterbanden, Sportplus aan (esp niet uitgeschakeld) en volgas: geen spoortje wheelspin te bespeuren. Slecht wegdek? Je voelt niets. Het heeft zijn voor- en nadelen. Je kan stellen dat hij in feite te goed is, een goede daily driver en sportwagen voor het weekend in 1 pakket, maar het is toch niet dat wat ik als niet-50'er zou willen. Mijn 65-jarige vader verwoorde het perfect: Porsche heeft een mercedes SL gemaakt. Nu, het neutrale rijgedrag en de nu al uitstekende wegligging is wel veelbelovend voor de komende modellen, de GTx'en en Turbo zullen wellicht geniaal rijden. Echter, bij de keuze tussen een 997.2 GTS en een 991 Carrera S zou de keuze bij mij rap gemaakt zijn... 14 december 2011 aangepast door BWS Quote
GinoV 25 Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 Hij ziet er in ieder geval toch beter uit dan de sl. ;d Quote
BWS 3.240 Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 Een belangrijk detail vergeten, de sound als sportmodus aanstaat Quote
Bernie 37 Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 (aangepast) Was je vorige geen superknappe 997.2 targa? Klopt ja... ik was heel tevreden van de mooie Targa maar kon aan de verleiding van de GTS niet weerstaan...en na een proefrit was ik helemaal verloren....het ging dus met de GTS nog een stukje sneller dan de 3,6 liter Targa...(zeker met de PDK die fenomenaal is) en het geluid bleef me ook achtervolgen (PSE standaard)....eindelijk eens een 911 die volledig "af" is ! Gezien de prijs van deze investering zal deze allicht tot aan mijn pensioen blijven rijden (op zondag) Hier snel een fotoke van de 997.2 GTS....] 14 december 2011 aangepast door Bernie :) Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 Vandaag een uurtje met de 991 op pad gemogen. Een zwart exemplaar met alle gimmicks behalve PDDC (wat blijkbaar nog niet beschikbaar is).Ik moet zeggen, het is echt een zeer goede wagen. Wat een knap staaltje engineering. Het pendulum-effect (of hoe moet ik het beschrijven?) is volledig weg. Maar voor mij persoonlijk was het allemaal wel wat te geciviliseerd. Het is een perfecte 'herenauto'. Comfortabel, sportief, mooi geluid etc. maar het mist net dat ietsje meer. Kletsnatte baan, winterbanden, Sportplus aan (esp niet uitgeschakeld) en volgas: geen spoortje wheelspin te bespeuren. Slecht wegdek? Je voelt niets. Het heeft zijn voor- en nadelen. Je kan stellen dat hij in feite te goed is, een goede daily driver en sportwagen voor het weekend in 1 pakket, maar het is toch niet dat wat ik als niet-50'er zou willen. Mijn 65-jarige vader verwoorde het perfect: Porsche heeft een mercedes SL gemaakt. Nu, het neutrale rijgedrag en de nu al uitstekende wegligging is wel veelbelovend voor de komende modellen, de GTx'en en Turbo zullen wellicht geniaal rijden. Echter, bij de keuze tussen een 997.2 GTS en een 991 Carrera S zou de keuze bij mij rap gemaakt zijn... Als ik dit zo lees is zo'n 991 geknipte koek voor mij. Quote
BWS 3.240 Geplaatst: 16 december 2011 Geplaatst: 16 december 2011 (aangepast) Enigszins grappig dat jij reageert, in die zin heb ik aan jou gedacht: beenruimte achterin bij Adaptieve zetels en bestuurdersstoel op mij (1,86 meter) was jammer genoeg quasi nihil (dikke 10cm). Wel leken de noodstoeltjes mij iets 'langer', denk dat een kind van 10 er wel comfortabel zou zitten. 16 december 2011 aangepast door BWS Quote
tato 1.911 Geplaatst: 16 december 2011 Geplaatst: 16 december 2011 Woensdag mijn eerste op de openbare weg gezien. Knappe sportwagen! Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 16 december 2011 Geplaatst: 16 december 2011 Als ik dit zo lees is zo'n 991 geknipte koek voor mij. In de plaats van de R26R dan? Die zal ook wel zijn beste tijd gehad hebben na al dat tracken Quote
Alexx 3.767 Geplaatst: 16 december 2011 Geplaatst: 16 december 2011 In de plaats van de R26R dan? Die zal ook wel zijn beste tijd gehad hebben na al dat tracken Het verbaade me wel dat BMWMB nog niet veel op circuit had gereden, want je zag en merkte dat hij zich amuseerde op Folembray! Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 In de plaats van de R26R dan? Die zal ook wel zijn beste tijd gehad hebben na al dat tracken De R26.R zal sowieso blijven. Als ik een Porsche koop, komt die ter vervanging van onze M3. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Het verbaade me wel dat BMWMB nog niet veel op circuit had gereden, want je zag en merkte dat hij zich amuseerde op Folembray! Ik reed al op circuit toen sommigen hier nog op hun knieën pisten. Dit jaar heb ik weinig tijd gehad, maar ik hoop in 2012 wat meer te kunnen gaan. Ook al wordt er weinig met de R26.R gereden, dat ding zal z'n waarde behouden. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Ook al wordt er weinig met de R26.R gereden, dat ding zal z'n waarde behouden. Zeg je nu dat de meeste wagens pas hun waarde behouden als je er veel mee rijdt? Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Neen, wat ik bedoel is dat het minder erg is weinig te rijden met een wagen die z'n waarde behoudt, dan met een wagen die elke dag in waarde zakt. In dat geval zijn het dure kilometers. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Vandaag was het open deur bij Porsche in Maastricht. Er stonden hoofdzakelijk tweedehands Porsches. Hun actie was dan ook als je een tweedehands Porsche kocht, dan kreeg je een juweel ter waarde van € 911,-. Ik heb eens prijs laten maken voor een 'gewone' 991 Carrera met enkele opties (schuifdak, PDK, 20" Carrera Classic velg, Park Assist, Entry and drive, Sportuitlaat, Sport Chrono Pakket Plus, PCM incl. navigatie, Bose, en nog wat kleine dingen). Kostprijs netto excl. BTW: € 97.000,-. Het zal voorlopig een droom blijven... Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Dan heb je je toch serieus gegooid in de "nutteloze" opties. Ik heb eens een samengesteld en zat aan 100K ex BTW. Maar wel voor een 991 S Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Ik heb dezelfde 991 eens geconfigureerd in de UK. Daar kom ik bruto ex BTW uit op € 98.000,-. Wat een verschil... Quote
Alexx 3.767 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Al die prulletjes lijken leuk en in het begin is dat ook zo. Maar als je de wagen echt gaat gebruiken of zelfs maar sportief rijdt op de openbare weg, dan doen al die prullen er niet toe. Enige luxe-opties die wij echt gebruiken zijn: PCM en de USB-aansluiting. Mijn pa heeft die "fout" ook gemaakt en heeft nu wel spijt. Met al dat geld kan je beter je auto wat personaliseren (uitlaat,velgen,etc...) Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Ik kan eerdaags misschien die van u overkopen. Quote
Alexx 3.767 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Ik kan eerdaags misschien die van u overkopen. Niet leuk We zijn alle mogelijk optie's aan 't overlopen, maar we geven hem liever niet af. Maar mocht het zeker zijn, stuur ik u zeker een mail. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Ik ben echt aan het overwegen om onze M3 te verkopen voor een 911. Afhankelijk van wat de wetgeving zal worden zal dit een nieuwe worden, ofwel een jonge tweedehands. Het zal in geen van beide gevallen goedkoper zijn dan onze M3. Maar als ik toch zoveel moet bijbetalen, dan wil ik eens wat anders. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.