Ga naar inhoud

Probleem met starten


andreenmieke

Aanbevolen berichten

Ik rijd met een chevrolet avalanche pickup 2002 en heb probleempje. Ze hebben autoradio gestoken en onderaan lichten (alleen voor beurs) nu vanaf dat gedaan is en men auto staat 1 dag stil start hij niet meer. Als ik kijk bij batterij  is deze volledig vol , maar toch start hij niet. Als ik jumpstarter erop zet is deze direct weg. Of als ik elke dag ermee rijd start hij ook zonder probleem. Ze hebben de autoradio en lichten onder auto rechtstreeks op batterij gezet , dus weet niet of het daar wat mee te maken heeft. Maar word er zot van dat deze niet start als hij 1 dag stil staat. Verleden week naar de winkel en dochter blijft in auto zitten met alleen radio aan. Ben 30 minuten weg en batterij was toen wel leeg. Maar nu meet ik en batterij geeft 12.1 aan dus denk ik toch vol. In garage zeiden ze dat dit niet rechtstreeks op batterij mocht en er iets tussen moest gestoken worden (weet niet meer wat). Weet er aub iemand wat dit kan zijn aub , want word er zot van. 1 dag auto stil en jumpstarter nodig , alhoewel batterij vol aangeeft. Alvast bedankt en hopelijk staat dit in de goeie topic. 

aangepast door Ritsuke
Vette tekst verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug gaan naar wie de radio erin heeft gestoken.

En als een batterij 12v geeft kan hij nog steeds plat zijn. Je moet het voltage meten tijdens het starten, die mag dan niet onder 9,5v zakken. 

Waarschijnlijk is de radio fout aangesloten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien die lichten op een schakelaar zitten (hoop ik :D) zal het wel de radio zijn die zelfs als hij af staat genoeg sluipverbruik heeft om de batterij leeg te trekken.

Simpelste manier om het te testen is de radio afkoppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke radio tegenwoordig heeft toch 2 voedingsdraden? Wss de geschakelde en constante gewisseld. Is een veel voorkomend probleem bij after market radio's.
Meestal zit er in de meegeleverde kabel een mogelijkheid om die om te wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap wat jullie zeggen maar zou niet weten waar te starten. Ik had dit online gezet dat ik iemand zocht voor autoradio te plaatsen en van dan af heb ik verschillende problemen : autoradio gaat vanzelf af en aan , luider en stiller. En ik zelf ken er niks van. Heb er al 2 laten komen betaald en probleem is nog hetzelfde. Zelfs lichtje abs en handrem brand sinds dan. Heb alles laten nakijken en alles is in perfecte staat zegt garagist. Hij zegt dat ik men electro moet laten checken volledig of iemand moet zoeken die dit kan. Maar gaat duur grapje worden denk ik om alles te checken van Electro in de auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar woon je? Heb daarvoor wel een goed adresje...Is toch duidelijk dat iets de batterij leeg trekt, ofwel is je alternator toevallig stuk.

De lichtjes van de abs  en handrem die branden kunnen komen omdat de batterij te plat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid