ex-Mooseman 14.567 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 Dat maakt ook wel dat die dronken bestuurder, als hij van zijn vak afwijkt, gewoon het voetpad op rijdt, tot in de voortuin of tot tegen de gevel. Mijn schoonouders wonen aan een drukkere verbindingsbaan, aan het einde van de bebouwde kom. Iets voorbij hun huis, is er een flauwe bocht en begint de helling naar een brug over de snelweg. Er is daar al een paar keer één te snel naar beneden gekomen, en tegen de borduur aan de overkant van de weg terecht gekomen, en dan nog eens terug geketst tot tegen de borduur aan hun zijde. Twee van de drie zijn dan tot stilstand gekomen. De derde zat in hun tuinmuurtje. Enkele jaren geleden hebben ze de straat heraangelegd: de bonkende betonbaan is vervangen door stil asfalt, er is nu aan weerzijden een fietspad (vroeger dubbele richting aan hun kant), en de borduren zijn een flink stuk lager geworden. Als er nu nog ene zijn bocht mist, dan knalt die los de voortuin van de overburen in. Quote
Goesting 431 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 8 minuten geleden, d_s zei: Ik zou zeggen, ga in Nederland wonen want daar is het veel beter met veel minder regeltjes Ja, maar die zijn wel consistent: het is er namelijk kut om te leven in het algemeen. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 25 minutes ago, Goesting said: Stel dat een dronken tegenligger van zijn vak afwijkt, dan moet je bij die extreem hoge trottoirs eerst nog in wiel in 2 rijden om aan de dood te kunnen ontsnappen. Dat is wel een zeer bizar argument. Kan je genoeg plaatsen tonen waar een dronken tegenligger meer problemen veroorzaakt. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 17 minutes ago, Goesting said: Ja, maar die zijn wel consistent: het is er namelijk kut om te leven in het algemeen. Ik wissel DIRECT. Je weet niet waar je het over hebt. Quote
Goesting 431 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 2 uren geleden, ir_fuel zei: Dat is wel een zeer bizar argument. Kan je genoeg plaatsen tonen waar een dronken tegenligger meer problemen veroorzaakt. Volgens de ontwerprichtlijnen van AWV is het zo dat hoogteverschillen tussen rijweg en voetpad doorgaans niet meer dan 7 tot 10cm mogen bedragen. Het heeft ook met comfort voor de zwakke weggebruikers te maken. Probeer als fietser maar eens een kaarsrechte boordsteen van 10cm (of meer, zoals vroeger!) op te rijden, veel succes. Of met kinderwagen of rolstoel. Laat staan dat het fietspad nog op die manier aangelegd is: ter hoogte van elke oprit ga je zomaar even 10 cm op en neer en de fietsers vinden dat terecht oncomfortabel. Ik heb het ook meegemaakt met de speed pedelec; dat is om knettergek van te worden! Tegenwoordig liggen die boordstenen lager of zijn die schuin afgevlakt, voor een goede reden dus. 2 uren geleden, ir_fuel zei: Ik wissel DIRECT. Je weet niet waar je het over hebt. Kan je dat ook onderbouwen? Ben zeer benieuwd. Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 Hier hebben ze gewoon parking aangelegd voor iedereen zijn oprit. Buiten de mijne, ik heb een boom gekregen. Gelukkig is het voetpad en fietspad breder dan de oorspronkelijke baan die er lag. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 2 hours ago, Goesting said: Volgens de ontwerprichtlijnen van AWV is het zo dat hoogteverschillen tussen rijweg en voetpad doorgaans niet meer dan 7 tot 10cm mogen bedragen. Het heeft ook met comfort voor de zwakke weggebruikers te maken. Probeer als fietser maar eens een kaarsrechte boordsteen van 10cm (of meer, zoals vroeger!) op te rijden, veel succes. Of met kinderwagen of rolstoel. Laat staan dat het fietspad nog op die manier aangelegd is: ter hoogte van elke oprit ga je zomaar even 10 cm op en neer en de fietsers vinden dat terecht oncomfortabel. Ik heb het ook meegemaakt met de speed pedelec; dat is om knettergek van te worden! Tegenwoordig liggen die boordstenen lager of zijn die schuin afgevlakt, voor een goede reden dus. Als fietser last van boordstenen? Er zijn veel ergere dingen dan dat. Die boordstenen zijn nog het minste want eens je erop zit maakt het niet meer uit. Wat me veel meer stoort zijn die fietspaden gelegd met klinkers die na 2 jaar even vlak liggen als de gemiddelde kasseiweg, en ondertussen daarnaast een biljartvlak stuk asfalt voor de auto's. Daar rijd je dan met de fiets aan 30+ Paris-Roubaix style ... 2 hours ago, Goesting said: Kan je dat ook onderbouwen? Ben zeer benieuwd. Dat is nochtans niet moeilijk voor iedereen die daar langer dan een dag heeft rondgehangen, en niet alleen in het centrum van Amsterdam of Rotterdam. Dat land is veel properder, het verkeer is veel beter georganiseerd, en in tegenstelling tot wat we hier graag doen, namelijk kappen op Nederlanders hun rijgedrag, zijn dat betere chauffeurs dan Belgen. Als ze voorrang hebben pakken ze die gewoon (probeer niet met je fiets voorrang af te dwingen, je ligt op de motorkap), als ze geen voorrang hebben zullen ze ook niet doorrijden. Ze hebben slimme verkeerslichten, de doorstroming is op veel plaatsen gewoon pakken beter, de voorrangsregels voor fietsers veel logischer, de wegen (en fietspaden) zijn in perfecte staat. Ze hebben die vieze lintbebouwing niet, en qua eten en drinken moeten ze ondertussen al lang niet meer onder doen voor België, ook niet op brasserie-niveau. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 Rationeel bekeken heb je gelijk, maar er zijn ginder weinig plekken waar ik echt zou wíllen wonen (al zijn die in België ook niet dik gezaaid). De fietsinfrastructuur is wel dag en nacht vergeleken met België (en ik woon in het fietsparadijs Limburg), en er zijn gewoon beduidend minder plekken waar je in conflictsituaties kan verzeilen met auto's. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 52 minutes ago, JanC said: Rationeel bekeken heb je gelijk, maar er zijn ginder weinig plekken waar ik echt zou wíllen wonen (al zijn die in België ook niet dik gezaaid). Ben nochtans heel veel mooie plaatsen tegen gekomen op mijn rondrit, en dan heb ik Nederlands Limburg zelfs niet gedaan. Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 2 uren geleden, ir_fuel zei: Ben nochtans heel veel mooie plaatsen tegen gekomen op mijn rondrit, en dan heb ik Nederlands Limburg zelfs niet gedaan. Maar nederlandse dorpjes zien er alleen uit alsof je in centerparcs woont. Maar op zich is nederland niet slecht, spijtig van die nederlanders die er wonen. 1 Quote
thiva 169 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 13 uren geleden, ir_fuel zei: Wat is het verschil? Heb jij wel een privé plaats op straat? Kan toch perfect? Geen privé plaats an sich, maar wij laden wel op straat, voor onze garagepoort. Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 Op 21/7/2024 om 11:47, dragonfly zei: Batterijslijtage valt daar vermoedelijk niet onder? Minimum state of health van 70%. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 11 hours ago, thiva said: Kan toch perfect? Geen privé plaats an sich, maar wij laden wel op straat, voor onze garagepoort. Als je een garagepoort hebt kan je in principe ook binnen laden eh. Het merendeel van de rijhuizen heeft geen (garage)poort. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 15 hours ago, gewoon ik said: Maar nederlandse dorpjes zien er alleen uit alsof je in centerparcs woont. Je bedoelt netjes en georganiseerd ipv de bouwkundige chaos in Vlaanderen, waar je naast de zwart-witte kubus een pastoriestijl woning hebt staan met aan de overkant een Spaanse haciënda? Trouwens, nog zo een groot verschil. Waarom zijn het merendeel van de boerderijen in Vlaanderen allemaal van die half ingestorte ruïnes met minstens 1 bijgebouw waar pannen ontbreken en er eventueel een muur half ingevallen is, terwijl dat ginder allemaal kraaknette domeinen zijn? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 15 hours ago, gewoon ik said: spijtig van die nederlanders die er wonen. Je moet onderscheid maken tussen degenen die "patat" zeggen en degenen die "friet" zeggen Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 17 minuten geleden, ir_fuel zei: Je moet onderscheid maken tussen degenen die "patat" zeggen en degenen die "friet" zeggen Fri-tes en jupiler uitgesproken met ee J als in jouw. Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 47 minuten geleden, ir_fuel zei: Je bedoelt netjes en georganiseerd ipv de bouwkundige chaos in Vlaanderen, waar je naast de zwart-witte kubus een pastoriestijl woning hebt staan met aan de overkant een Spaanse haciënda? Trouwens, nog zo een groot verschil. Waarom zijn het merendeel van de boerderijen in Vlaanderen allemaal van die half ingestorte ruïnes met minstens 1 bijgebouw waar pannen ontbreken en er eventueel een muur half ingevallen is, terwijl dat ginder allemaal kraaknette domeinen zijn? Meer zelfs, veel boerderijen daar hebben borden hoe je in/op moet rijden met de vrachtwagen. Er is niet altijd meer plek, maar de boeren lijken er idd meer georganiseerd. Hier is het meer hopen dat de boer met zijn kar de bocht breed neemt want wat een goeie ingang was, staat nu vol langs beide kanten zodat die net met zijn kar op kan. Wel niet overal zo, veel Belgische boerderijen zijn ook op en top. Plus, velen zijn ook een stuk ouder. Quote
ex-Mooseman 14.567 Geplaatst: 29 juli 2024 Geplaatst: 29 juli 2024 Op 27/7/2024 om 12:34, gewoon ik zei: Fri-tes en jupiler uitgesproken met ee J als in jouw. We zaten in Amsterdam op een terrasje, naast drie echte, en heel joviale, Amsterdammers. We vertelden hen dat we het grappig vonden dat er 's morgens om 10 uur al een rij stond aan te schuiven bij een frietkraam, met Vlaamse frietjes. "Is patat dan iets typisch Belgisch ?" Voor de rest dus heel joviale mensen, en in dat café'tje had men Orval. Ik heb hen dat dus leren drinken. We werden vervolgens ook nog uitgenodigd op de voorstelling van het nieuwe album van één van die drie. Hij bleek de gitarist te zijn van een best wel gekende groep, in Nederland. Ik had er nog nooit van gehoord, en ik ben het weeral vergeten. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 31 juli 2024 Geplaatst: 31 juli 2024 Ze zijn in Wallonië ook wakker geworden. Krijg net een brief voor de plaatsing van een digitale teller. Ik mag nog wel injecteren zoals ervoor, met die teller, tot 31/12/2030. 1 Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 31 juli 2024 Geplaatst: 31 juli 2024 39 minuten geleden, ir_fuel zei: Ze zijn in Wallonië ook wakker geworden. Krijg net een brief voor de plaatsing van een digitale teller. Ik mag nog wel injecteren zoals ervoor, met die teller, tot 31/12/2030. Hoe bedoelen ze dat? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 31 juli 2024 Geplaatst: 31 juli 2024 2 hours ago, d_s said: Hoe bedoelen ze dat? Zoals het daar staat. Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 31 juli 2024 Geplaatst: 31 juli 2024 1 uur geleden, ir_fuel zei: Zoals het daar staat. Maar ervoor had je dan toch een terugdraaiende teller? Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 31 juli 2024 Auteur Geplaatst: 31 juli 2024 5 minuten geleden, d_s zei: Maar ervoor had je dan toch een terugdraaiende teller? Hoe ik het interpreteer: de terugdraaiende teller blijft maar gaat van analoog terugdraaiend naar digitaal terugtellend. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 31 juli 2024 Geplaatst: 31 juli 2024 9 minutes ago, d_s said: Maar ervoor had je dan toch een terugdraaiende teller? Ja. Er verandert dus in de praktijk niks tot eind 2030, zelfs al heb ik een digitale teller. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 31 juli 2024 Geplaatst: 31 juli 2024 4 minutes ago, Polygoon said: Hoe ik het interpreteer: de terugdraaiende teller blijft maar gaat van analoog terugdraaiend naar digitaal terugtellend. Je hebt gewoon 2 cijfers: injectie en verbruik. Voor je eindafrekening pakken ze als waarde simpelweg verbruik - injectie. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.