gTa 23,511 Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 Het aller- allerbelangrijkste bij 't motorrijden: bââne. Motards kunnen er aan de toog en tijdens ritpauzes uuuren over leuteren. Lijkt me goed om daar een specifiek topicske voor te maken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 23,511 Posted January 7, 2021 Author Share Posted January 7, 2021 Ik heb alvast een "topic of interest", namelijk de Dunlop Mutant band en (eventueel?) de daarmee verbonden (nieuwe?) categorie van sport-crossovers. Dat lijkt op een soort van "reis-enduro" alleskunner-band, maar 't is er eentje die vnl. in formaten wordt gemaakt voor pure wegmoto's, zelfs inclusief de erg sportieve maten. Ik vind er nog niet veel tests van, vooral geen vergelijkende tests (daar ben ik echt benieuwd naar), maar dan b.v. wel dit: Peet die zijn circuit S1000RR daar op zette op een winterse trackday met damp surface. Was er behoorlijk lovend over. --> Als ge goeie tests vindt, zeker vergelijkende: post ze gerust hier! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 23,511 Posted January 20, 2021 Author Share Posted January 20, 2021 In onze contreien niet echt gekend, 't is meer iets van de America's. "The Dark Side" D.i. een autoband leggen achteraan op je moto. Gasten met shoppers en cruisers e.d. doen het wel eens. Ryan ontleedt: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir_fuel 50,071 Posted January 21, 2021 Share Posted January 21, 2021 Met een shopper nogwel zeg! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msxx 6,500 Posted January 21, 2021 Share Posted January 21, 2021 Op 7/1/2021 om 16:23, gTa zei: Motards kunnen er aan de toog en tijdens ritpauzes uuuren over leuteren. Allez gij! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Le Capri Mauve 886 Posted January 21, 2021 Share Posted January 21, 2021 Op 7/1/2021 om 16:23, gTa zei: Het aller- allerbelangrijkste bij 't motorrijden: bââne. Motards kunnen er aan de toog en tijdens ritpauzes uuuren over leuteren. Lijkt me goed om daar een specifiek topicske voor te maken? In de VS kunnen ze daar niet mee lachen . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 23,511 Posted January 21, 2021 Author Share Posted January 21, 2021 1 uur terug, Le Capri Mauve zei: In de VS kunnen ze daar niet mee lachen . Sinds wanneer maken de Filippijnen deel uit van de Verenigde Staten? 'k Denk dat ge een verkeerd linkske hebt geplaatst hier want ik zie 't verband niet met motorbanden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 23,511 Posted January 21, 2021 Author Share Posted January 21, 2021 1 uur geleden, ir_fuel zei: Met een shopper nogwel zeg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Le Capri Mauve 886 Posted January 21, 2021 Share Posted January 21, 2021 4 minuten geleden, gTa zei: Sinds wanneer maken de Filippijnen deel uit van de Verenigde Staten? 'k Denk dat ge een verkeerd linkske hebt geplaatst hier want ik zie 't verband niet met motorbanden. Shit, hij heeft het gezien! Maar ondertussen wel over de titel gekeken de pippo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir_fuel 50,071 Posted January 21, 2021 Share Posted January 21, 2021 1 hour ago, gTa said: Sinds wanneer maken de Filippijnen deel uit van de Verenigde Staten? 'k Denk dat ge een verkeerd linkske hebt geplaatst hier want ik zie 't verband niet met motorbanden. ZE LOITEREN, GTA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 23,511 Posted February 4, 2021 Author Share Posted February 4, 2021 Bon, ik ga dus die Dunlop Mutant een kans geven. De M7RR zijn nog goed (die achteraan is quasi nieuw) maar ik wil een band die me voor een 8- à 10-tal forensritten Gent-Brussel (h/t) per maand de maximale grip geeft bij suboptimale omstandigheden (nat, glad, koud). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjeu 3,609 Posted February 4, 2021 Share Posted February 4, 2021 ik wil er deze maand ook nog nieuwe leggen. Twijfel tussen Dunlop Road sport, Road 5 of mss vooraan iets sportiever. Achteraan kan ik niets sportief leggen wegens 150/70-17. Sportieve modellen zijn er meestal pas vanaf maatje 160. Vooraan wel de normale 120/70-17 en met 215 kg droog aan de haak ben ik niet gelimiteerd door versterkte carcassen ofzo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjeu 3,609 Posted February 5, 2021 Share Posted February 5, 2021 saai gedaan, setje Road 5 besteld, donderdag laten plaatsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 23,511 Posted February 19, 2021 Author Share Posted February 19, 2021 Offertjes voor Dunlops Mutants (120/70ZR17 en 190/55ZR17) gaan van 340 EUR incl BTW en montage (bij @Tjeu zijne bandenpeet JDK Motobanden) tot 585 EUR incl. BTW en montage (bij mijn BMW Motorrad dealer). Serieus verschil Hopelijk zijn ze er snel, ben er benieuwd naar! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ice_Ken 4,727 Posted February 19, 2021 Share Posted February 19, 2021 Beide moto's op Pirelli hier. Zeer tevreden van de set op de S1000R (Diablo rosso corsa II) snel warm en bakken grip, ook in de regen niet slecht en ze gaan zo'n 5000km mee met mijn rijstijl. Meer een sportieve band natuurlijk. Op de Aprilia Diablo Rosso III, geen klachten tot nu toe maar er weinig op gereden tot nu toe en de vering is de limiting factor voor het moment dus ik kan er niet veel over zeggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 23,511 Posted February 20, 2021 Author Share Posted February 20, 2021 9 uren geleden, Ice_Ken zei: Beide moto's op Pirelli hier. Zeer tevreden van de set op de S1000R (Diablo rosso corsa II) snel warm en bakken grip, ook in de regen niet slecht en ze gaan zo'n 5000km mee met mijn rijstijl. Meer een sportieve band natuurlijk. Op de Aprilia Diablo Rosso III, geen klachten tot nu toe maar er weinig op gereden tot nu toe en de vering is de limiting factor voor het moment dus ik kan er niet veel over zeggen. Heb me voorgenomen om bij de eerstvolgende set sportief rubber ook Pirelli te nemen. Nog nooit gehad (wel Angel GT), wil die ook eens geproefd hebben. Owv snel warm en regencapaciteiten rijd ik nu met Metzeler M7RR. Is in de sportieve categorie met voorsprong de beste allrounder (grip koud, op nat, enz.) Ben er heel tevreden van. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragonfly 12,460 Posted February 20, 2021 Share Posted February 20, 2021 13 uren geleden, Ice_Ken zei: Beide moto's op Pirelli hier. Zeer tevreden van de set op de S1000R (Diablo rosso corsa II) snel warm en bakken grip, ook in de regen niet slecht en ze gaan zo'n 5000km mee met mijn rijstijl. Meer een sportieve band natuurlijk. Heb die altijd gehad op de Triumph en zeer goeie band. Wel geen aanrader bij lage temperaturen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msxx 6,500 Posted March 1, 2021 Share Posted March 1, 2021 Gisteren de M7RR ook zijn laatste rit gegund. Achterband zit nu 'op de blokjes' en waarschijnlijk is ook al een stukje van de blokjes zelf af Denk weer voor een Road 5 te gaan. Is toch altijd fijn om een setje te hebben wat langer dan 4.000km meegaat he 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTX 4,066 Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Net een nieuwe voorband laten leggen, Metzeler Tourance Next. Nu het bandje voldoende inrijden zodat ik zondag op de VROM-cursus niet op mijn plaat ga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 23,511 Posted March 5, 2021 Author Share Posted March 5, 2021 De Mutants liggen er op! Heeerlijke garage @Tjeu wa ne wijze peet om klappekes mee te doen!! Merci voor de verwijzing, dus! Nog veel te vroeg voor eerste impressies: ze stonden op 2,8 bar (voor) en 3,2 bar (achter), 't was koud, donker, ze waren brand spanking new, ik ben extreem moe (en niet alert) én ik had m'n 2 stuks M7RR mee op de duo-zit dus ik kon/wou echt niet gek doen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 23,511 Posted March 5, 2021 Author Share Posted March 5, 2021 Ah ja en een garage is pas een goei garage als er boobies aan de muur hangen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frekkel 9,308 Posted March 5, 2021 Share Posted March 5, 2021 Moh, bij kesel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 23,511 Posted March 5, 2021 Author Share Posted March 5, 2021 Joant! 'k Was een tikske te laat voor m'n afspraak daar (al blijkt achteraf dat die dat totaal niet erg vindt) anders was ik nog even bij jou langs geweest voor een elleboogske Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjeu 3,609 Posted March 6, 2021 Share Posted March 6, 2021 3,2 achter? Amai! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 23,511 Posted March 6, 2021 Author Share Posted March 6, 2021 Ik heb graag 2.25-2.3 (warm) vooraan en 2.6-2.7 (warm) achteraan. Normaal rijden "warm". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts