Jump to content

Motorbanden - algemeen


gTa
 Share

Recommended Posts

Het aller- allerbelangrijkste bij 't motorrijden: bââne. :D 

Motards kunnen er aan de toog en tijdens ritpauzes uuuren over leuteren. Lijkt me goed om daar een specifiek topicske voor te maken?
 

Mitas-sport-force-plus-tyres.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ik heb alvast een "topic of interest", namelijk de Dunlop Mutant band en (eventueel?) de daarmee verbonden (nieuwe?) categorie van sport-crossovers.

DUNLOP MUTANT - Motorbanden - myNETmoto

Dat lijkt op een soort van "reis-enduro" alleskunner-band, maar 't is er eentje die vnl. in formaten wordt gemaakt voor pure wegmoto's, zelfs inclusief de erg sportieve maten.

Ik vind er nog niet veel tests van, vooral geen vergelijkende tests (daar ben ik echt benieuwd naar), maar dan b.v. wel dit:

Peet die zijn circuit S1000RR daar op zette op een winterse trackday met damp surface. Was er behoorlijk lovend over.

 

--> Als ge goeie tests vindt, zeker vergelijkende: post ze gerust hier! 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

In onze contreien niet echt gekend, 't is meer iets van de America's. :D  "The Dark Side"

D.i. een autoband leggen achteraan op je moto.
Gasten met shoppers en cruisers e.d. doen het wel eens.

Ryan ontleedt:

 

Link to comment
Share on other sites

Op 7/1/2021 om 16:23, gTa zei:

Motards kunnen er aan de toog en tijdens ritpauzes uuuren over leuteren. 
 

Allez gij! :D 

Link to comment
Share on other sites

Op 7/1/2021 om 16:23, gTa zei:

Het aller- allerbelangrijkste bij 't motorrijden: bââne. :D 

Motards kunnen er aan de toog en tijdens ritpauzes uuuren over leuteren. Lijkt me goed om daar een specifiek topicske voor te maken?
 

In de VS kunnen ze daar niet mee lachen .

Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, Le Capri Mauve zei:

In de VS kunnen ze daar niet mee lachen .

Sinds wanneer maken de Filippijnen deel uit van de Verenigde Staten? :D 
'k Denk dat ge een verkeerd linkske hebt geplaatst hier want ik zie 't verband niet met motorbanden.

Link to comment
Share on other sites

4 minuten geleden, gTa zei:

Sinds wanneer maken de Filippijnen deel uit van de Verenigde Staten? :D 
'k Denk dat ge een verkeerd linkske hebt geplaatst hier want ik zie 't verband niet met motorbanden.

Shit, hij heeft het gezien! Maar ondertussen wel over de titel gekeken de pippo!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, gTa said:

Sinds wanneer maken de Filippijnen deel uit van de Verenigde Staten? :D 
'k Denk dat ge een verkeerd linkske hebt geplaatst hier want ik zie 't verband niet met motorbanden.

ZE LOITEREN, GTA

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bon, ik ga dus die Dunlop Mutant een kans geven. :D   De M7RR zijn nog goed (die achteraan is quasi nieuw) maar ik wil een band die me voor een 8- à 10-tal forensritten Gent-Brussel (h/t) per maand de maximale grip geeft bij suboptimale omstandigheden (nat, glad, koud).

Link to comment
Share on other sites

ik wil er deze maand ook nog nieuwe leggen. Twijfel tussen Dunlop Road sport, Road 5 of mss vooraan iets sportiever. Achteraan kan ik niets sportief leggen wegens 150/70-17. Sportieve modellen zijn er meestal pas vanaf maatje 160. 

Vooraan wel de normale 120/70-17 en met 215 kg droog aan de haak ben ik niet gelimiteerd door versterkte carcassen ofzo. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Offertjes voor Dunlops Mutants (120/70ZR17 en 190/55ZR17) gaan van 340 EUR incl BTW en montage (bij @Tjeu zijne bandenpeet JDK Motobanden) tot 585 EUR incl. BTW en montage (bij mijn BMW Motorrad dealer). Serieus verschil :)

Hopelijk zijn ze er snel, ben er benieuwd naar!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Beide moto's op Pirelli hier. Zeer tevreden van de set op de S1000R (Diablo rosso corsa II) snel warm en bakken grip, ook in de regen niet slecht en ze gaan zo'n 5000km mee met mijn rijstijl. Meer een sportieve band natuurlijk.

Op de Aprilia Diablo Rosso III, geen klachten tot nu toe maar er weinig op gereden tot nu toe en de vering is de limiting factor voor het moment dus ik kan er niet veel over zeggen.

Link to comment
Share on other sites

9 uren geleden, Ice_Ken zei:

Beide moto's op Pirelli hier. Zeer tevreden van de set op de S1000R (Diablo rosso corsa II) snel warm en bakken grip, ook in de regen niet slecht en ze gaan zo'n 5000km mee met mijn rijstijl. Meer een sportieve band natuurlijk.

Op de Aprilia Diablo Rosso III, geen klachten tot nu toe maar er weinig op gereden tot nu toe en de vering is de limiting factor voor het moment dus ik kan er niet veel over zeggen.

Heb me voorgenomen om bij de eerstvolgende set sportief rubber ook Pirelli te nemen. Nog nooit gehad (wel Angel GT), wil die ook eens geproefd hebben.
Owv snel warm en regencapaciteiten rijd ik nu met Metzeler M7RR. Is in de sportieve categorie met voorsprong de beste allrounder (grip koud, op nat, enz.)
Ben er heel tevreden van.

Link to comment
Share on other sites

13 uren geleden, Ice_Ken zei:

Beide moto's op Pirelli hier. Zeer tevreden van de set op de S1000R (Diablo rosso corsa II) snel warm en bakken grip, ook in de regen niet slecht en ze gaan zo'n 5000km mee met mijn rijstijl. Meer een sportieve band natuurlijk.

Heb die altijd gehad op de Triumph en zeer goeie band. Wel geen aanrader bij lage temperaturen 😄 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gisteren de M7RR ook zijn laatste rit gegund. Achterband zit nu 'op de blokjes' en waarschijnlijk is ook al een stukje van de blokjes zelf af :D 

Denk weer voor een Road 5 te gaan. Is toch altijd fijn om een setje te hebben wat langer dan 4.000km meegaat he :) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Net een nieuwe voorband laten leggen, Metzeler Tourance Next. Nu het bandje voldoende inrijden zodat ik zondag op de VROM-cursus niet op mijn plaat ga :D

Link to comment
Share on other sites

De Mutants liggen er op!

Heeerlijke garage @Tjeu wa ne wijze peet om klappekes mee te doen!! :inlove:   Merci voor de verwijzing, dus!

Nog veel te vroeg voor eerste impressies: ze stonden op 2,8 bar (voor) en 3,2 bar (achter), 't was koud, donker, ze waren brand spanking new, ik ben extreem moe (en niet alert) én ik had m'n 2 stuks M7RR mee op de duo-zit dus ik kon/wou echt niet gek doen.

1222100488_2021-03-0517_50_00.thumb.jpg.8e85d5e785a26dbdc2035c3fbdb904b5.jpg

1499857903_2021-03-0518_38_12.thumb.jpg.18735815002f0847a08b4dea38144302.jpg

891487419_2021-03-0518_42.35bis.thumb.jpg.093ef9549a4cde803c0def8c067feaff.jpg

1779762431_2021-03-0519_27_26.thumb.jpg.dd2e7d7cb57bb47c5fd95486e0a98c46.jpg

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ah ja en een garage is pas een goei garage als er boobies aan de muur hangen. :inlove: 

 

2021-03-05 17.49.16.jpg

  • Funny 2
Link to comment
Share on other sites

Joant! 'k Was een tikske te laat voor m'n afspraak daar (al blijkt achteraf dat die dat totaal niet erg vindt) anders was ik nog even bij jou langs geweest voor een elleboogske :)

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb graag 2.25-2.3 (warm) vooraan en 2.6-2.7 (warm) achteraan. Normaal rijden "warm".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions