Jump to content

Motorbanden - algemeen


gTa
 Share

Recommended Posts

4 minutes ago, Joske said:

Die heb ik ook op de Brutale, en ik geraak ik nie verder ☺️

Ik denk dat verder eerder voor circuit-gebruik is gemaakt. 

Maar wel ne zalige band. veel grip, maar slijt wel hard naar t schijnt.

Ik heb er 6 a 7.000 km mee gedaan achteraan. Maar het beste was er al even vanaf. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Op 11/8/2021 om 19:53, Jan zei:

Bedankt voor de tip :lol:.

Conti’s zijn in bestelling :)

A-mai, plakken doen ze in ieder geval. Sturen is nog wat onwennig, vorige banden waren veel minder spits. Met die Conti’s valt hij echt de bocht in zonder moeite. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Er is blijkbaar een Michelin Road 6 (GT) uitgekomen. Eens prijsgevraagd voor de Guzzi, zal wss wel weer wat duurder zijn geworden... 

 

Michelin_Road-6-GT-motorbanden.jpg

Tov de 5: 

1310560101.jpg

Gevoel dat het toch vooral een commerciële zet is. Zoveel anders zijn die toch niet. Road 4 naar 5 was toch een groter verschil: 

71eb801ac3f6a73ffcb6fb2b6f831fe8.png 

en de Road 3 

12130320_.jpg

En de Road 2 

michelin_pilotroad2-800x600.jpg

 

En dan nog de 1, om de historiek helemaal af te maken. Zo zie je eens de evolutie. Er is toch wel wat veranderd doorheen de jaren heen. 

pilotroad_1_new.jpg

 

Van de eerste twee generaties massa's setjes versleten. Al combineerde ik die wel liefst van al met een BT 020. Voor en achter Michelins vond ik niet fijn sturen, de motor viel veel te veel in de bocht. De derde generatie heb ik integraal geskipt. De vierde op de KTM gehad en daarvan was de voorband toch terug wat boller, wat veel fijner stuurde dan voorheen. 

Op de CB liggen nu de 5de generatie, waar ik enorm tevreden over ben. Qua grip ongezien voor een toerband. Benieuwd of mijn favo bandenboer de 6 al kan leveren voor de Guzzi. En zo ja, of er echt een verschil op zal zitten met de 5. Gezien ze op twee verschillende motoren zitten, zal dat zeer moeilijk voelbaar zijn, maar goed. We zien wel. 

  • Thanks Friendly 1
Link to comment
Share on other sites

Moh, ik wist er ook nog niks van! Toch wel wat onder de radar gebeurd, idd.

De Road 5 daar was iedereen nochtans zo lovend over, t.o.v. de Pilot Road 4 die voornamelijk op wet grip mikte maar de sportievere motard niet zo hard kon bekoren.

Ik ga de komende uitgaven van de Duitse magazines in de gaten houden, er zou toch snel een test van het nieuwe '22 rubber moeten verschijnen, lijkt me.

Link to comment
Share on other sites

De Road 6 besteld. 175 voor en 225 achter.... 400 euro voor een set... Kletse... 

Link to comment
Share on other sites

19 uren geleden, Tjeu zei:

De Road 6 besteld. 175 voor en 225 achter.... 400 euro voor een set... Kletse... 

Correctie, voor de GT versie is het voor en achter iedere keer 5 euro meer. Woensdag of donderdag worden ze geplaatst. De Road 5 GT is goekoper, maar scheelt geen 20 euro op een set. Voor dat verschil wou ik dan toch wel het nieuwste hebben... Ze gaan -volgens de marketing- 6% langer mee, en kosten maar 5% meer, dus dan is de meerprijs gerechtvaardigd. Hoe handig toch. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions