Ga naar inhoud

Welke 100% aftrekbare PHEV met wat peper


thor

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, dragonfly zei:

Jongens, we zijn wat off-topic aan het gaan.

Vraag gaat over een PHEV, niet welke zonnepanelen je wil leggen 🙂 

Heb ook al geantwoord op openingspost hoor 😉

(PH) EV en laden hangt nu eenmaal samen met elkaar en nu is het zelfs super actueel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Fr79 zei:

Heb ook al geantwoord op openingspost hoor 😉

(PH) EV en laden hangt nu eenmaal samen met elkaar en nu is het zelfs super actueel...

Dat is ook waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Fr79 zei:

(PH) EV en laden hangt nu eenmaal samen met elkaar en nu is het zelfs super actueel...

Zeker maar open dan een ander topic 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/1/2021 om 11:51, thor zei:

Ik ben op zoek naar een 100% aftrekbare PHEV met wat peper (dus liefst meer dan 200 pk) en liefst in SUV vorm of break vorm, geen berline.
Mijn max prijs na kortingen zou op 55 a 60 k liggen, mag natuurlijk goedkoper zijn.

Ging oorspronkelijk naar een full EV gaan (bvb mustang mach E) doch met de terugdraaiende teller die is afgeschaft en ik enkel 's nachts kan laden zijn de EV's bij mij uit de boot gevallen.
Daar ik de huidige regering niet steun wil ik zo weinig mogelijk belastingen op mijn auto betalen en moet die dus 100% aftrekbaar zijn. In mijn vennootschap kan ik dan ook alle kosten verbonden aan de wagen voor 100% aftrekken (blijkbaar ook de brandstof?)

Dus ga je gang en uit maar je voorstellen.

Zelf al gedacht aan

- nieuwe Kia Sorrento PHEV
- nieuwe Hyundai Tucson PHEV
-Volvo XC 60 of V90 T6 versie, oudere modellen doch 340 pk en fantastische zetels
- BMW X3 30e of 530e
 

Als je oudere modellen bekijkt,..... de q7 etron is dan ook een kanshebber. 

98% aftrekbaar en geen prutsmotor wanneer de batterij plat is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet vergeten dat PHEV sinds dit jaar zijn voordelen qua BIV en VB kwijt is, dus met zo'n q7 etron ga je wel taksen mogen afdokken op een 3 liter diesel...

aangepast door Fr79
Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua foute info kan dat tellen.

1. Een PHEV waar belastingvrijheid op bestond, behoudt deze op de tweedhandsmarkt.

2. BIV op een nieuwe PHEV bedraagt 45 euro in 2021. 45 euro aan 100% fiscale aftrekbaarheid.

3. VB op een nieuwe 330e is net iets meer dan 200 euro. 200 euro aan 100% fiscale aftrekbaarheid.

Hoe zeg je juist dat 't voordeel weg is?

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Waar ergens heb ik het over de 2dehandsmarkt? Topicstarter koopt een nieuw exemplaar toch?

2. 'een' nieuwe PHEV, welke bedoel je juist?  Er zijn er enkele tientallen...

3. ik kan ook een voorbeeld geven dat in mijn kraam past: X5 45e  Maak daar eens de oefening voor 2021 vs. 2020. Idem Cayenne S e-hybrid

Lijkt me toch duidelijk een gevalletje voordeel (grotendeels) weg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen afspraak bij BMW Roeselare, eens luisteren wat dat kost een 330e touring  3 reeks of X3 330e.

Ben eens benieuwd naar het eindbedrag na fleetkorting.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Tommie zei:

Qua foute info kan dat tellen.

1. Een PHEV waar belastingvrijheid op bestond, behoudt deze op de tweedhandsmarkt.

2. BIV op een nieuwe PHEV bedraagt 45 euro in 2021. 45 euro aan 100% fiscale aftrekbaarheid.

3. VB op een nieuwe 330e is net iets meer dan 200 euro. 200 euro aan 100% fiscale aftrekbaarheid.

Hoe zeg je juist dat 't voordeel weg is?

is dat zo Tommie?

zo veel te beter natuurlijk, want ik had het eigenlijk ook in mijn kopje, dat ik vanaf dit jaar jaarlijkse taks ga mogen betalen. Maar volgens u dus niet?

edit even zitten opzoeken

 

idd, bedankt van de info!

Quote

De nieuwe berekeningsmethode geldt enkel voor wie vanaf volgend jaar een nieuwe wagen koopt. Wie voor een nieuwe milieuvriendelijke auto kiest, zal minder inschrijvingstaks en jaarlijkse verkeersbelasting betalen, dan wie een vervuilende wagen koopt: dat is de algemene regel. Belangrijk: voor leasingwagens en tweedehandswagens verandert er niets.

ik ga dus geen jaarlijkse taks moeten betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe scheef die autofiscaliteit zit de laatste jaren en hoe de constructeur de fiscus telkens bij zijn pietje heeft. 

Maar owee als je particulier een hobby wagen wenst in te schrijven met een leuke motor 🤢

  • Boos 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Waky zei:

Hoe scheef die autofiscaliteit zit de laatste jaren en hoe de constructeur de fiscus telkens bij zijn pietje heeft. 

Maar owee als je particulier een hobby wagen wenst in te schrijven met een leuke motor 🤢

Niet gewoon als particulier of als hobbywagen. Een auto met leuke motor in totaliteit. Moest er geen vaa of andere zijn, had ik eerlijk gezegd voor hetzelfde bedrag dat ik betaald heb, iets anders gekocht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Fr79 zei:

1. Waar ergens heb ik het over de 2dehandsmarkt? Topicstarter koopt een nieuw exemplaar toch?

2. 'een' nieuwe PHEV, welke bedoel je juist?  Er zijn er enkele tientallen...

3. ik kan ook een voorbeeld geven dat in mijn kraam past: X5 45e  Maak daar eens de oefening voor 2021 vs. 2020. Idem Cayenne S e-hybrid

Lijkt me toch duidelijk een gevalletje voordeel (grotendeels) weg...

1. een Q7 e-tron bestaat niet meer in 3-liter, kan dus enkel tweedehands zijn

2. een nieuwe betekent geen tweedehandse

3. ik heb zelf een X5 45e. Gaat van 0 euro BIV naar 45 euro, en VB gaat van 0 naar 400 euro. 100% fiscaal aftrekbaar. Da's dus peanuts.

Ik zie echt niet waar 't voordeel is weggevallen.

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, tuscani zei:

Niet gewoon als particulier of als hobbywagen. Een auto met leuke motor in totaliteit. Moest er geen vaa of andere zijn, had ik eerlijk gezegd voor hetzelfde bedrag dat ik betaald heb, iets anders gekocht.

 

Ja maar ik bedoel meer op het belasten van het bezit ipv het gebruik, dat heeft niets te maken met slijtage van de weginfrastructuur of vervuiling. Wat de functie van verkeersbelasting zou moeten zijn. Op papier is zo'n bakbeest met batterij mooi, maar als je de batterij niet gebruikt blijft het gewoon een veel te zware diesel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tommie zei:

1. een Q7 e-tron bestaat niet meer in 3-liter, kan dus enkel tweedehands zijn

2. een nieuwe betekent geen tweedehandse

3. ik heb zelf een X5 45e. Gaat van 0 euro BIV naar 45 euro, en VB gaat van 0 naar 400 euro. 100% fiscaal aftrekbaar. Da's dus peanuts.

Ik zie echt niet waar 't voordeel is weggevallen.

Zet uw bril op. :D Een procentuele stijging met oneindig!!!  #inf!  :supercool:

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Dat zou kunnen, het Audi-gamma boeit me vrij weinig nl. Nogmaals, had het over nieuw.

2.+3. Enige wat ik schreef is dat voordelen qua BIV en VB zijn weggevallen. Ben blij dat je dit nu zelf bevestigt (van 0 naar 445€). Je mag dit van mij gerust peanuts vinden, dat is je goed recht, ik vind het weggegooid geld. Over VAA heb ik nergens gesproken. I rest my case.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Dat zou kunnen, het Audi-gamma boeit me vrij weinig nl. Nogmaals, had het over nieuw.
2.+3. Enige wat ik schreef is dat voordelen qua BIV en VB zijn weggevallen. Ben blij dat je dit nu zelf bevestigt (van 0 naar 445€). Je mag dit van mij gerust peanuts vinden, dat is je goed recht, ik vind het weggegooid geld. Over VAA heb ik nergens gesproken. I rest my case.
445 euro voor met een wagen van 2 ton de wegen te belasten is kleingeld. Een X5 kopen in plaats van een Dacia Duster is pas weggesmeten geld. Perspectief is alles [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Fr79 zei:

1. Dat zou kunnen, het Audi-gamma boeit me vrij weinig nl. Nogmaals, had het over nieuw.

2.+3. Enige wat ik schreef is dat voordelen qua BIV en VB zijn weggevallen. Ben blij dat je dit nu zelf bevestigt (van 0 naar 445€). Je mag dit van mij gerust peanuts vinden, dat is je goed recht, ik vind het weggegooid geld. Over VAA heb ik nergens gesproken. I rest my case.

Blijkbaar moeilijk.

Je zei zelf dat een Q7 3-liter diesel PHEV vanaf dit jaar zwaar zou belast worden, is dus niet.

En als je 400 euro op een kist van 100k veel geld vindt, nou... Bekijk gerust eens de taxatie op een 30d of 40i.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, in de veronderstelling dat die nieuw was (wat dus blijkbaar niet kan want is een 'oud' model, wat ik niet wist)

Reden dat ik reageer is dat je mij nogal arrogant beschuldigt van foute info, wat dus niet zo is. Nogmaals, heb hier nergens over 2dehands en VAA gesproken. 

Maar bon, we gaan er toch niet uit geraken heb ik de indruk...

Geniet vooral nog van je PHEV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, josenjef zei:

445 euro voor met een wagen van 2 ton de wegen te belasten is kleingeld. Een X5 kopen in plaats van een Dacia Duster is pas weggesmeten geld. Perspectief is alles emoji6.png

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Correct, maar naast de kwestie.

Mijn punt was dat voordelen VB en BIV dit jaar wegvallen (voor een NIEUWE). Daar valt nu eenmaal geen speld tussen te krijgen, 'perspectief' of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Fr79 zei:

Correct, maar naast de kwestie.

Mijn punt was dat voordelen VB en BIV dit jaar wegvallen (voor een NIEUWE). Daar valt nu eenmaal geen speld tussen te krijgen, 'perspectief' of niet.

Ja, maar die BIV en VB zijn peanuts in vergelijking met een non plug in.

aangepast door thor
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Jonass said:

Gaan we lullen over 500 euro?

 

Dat is hier wel AM hé :D 

Ik ben ook efkes de tel kwijt. Ik dacht dat het minimumbudget voor een wagen hier 100k was 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid