Ga naar inhoud

Welke 100% aftrekbare PHEV met wat peper


thor

Aanbevolen berichten

Zondag ganse dag testrit geboekt met de 330e touring, offerte voor een nieuwe 330e touring met wat toeters en bellen valt nog relarief mee door de hoge kortingen op de 3 reeks nu.
Had liever de X3 gehad doch valt buiten budget door zeer geringe korting op dit model momenteel.

Ne keer kijken of ik die lage instap gewoon kan worden of niet. (rij nu met een Rav 4)

Gisteren korte testrit (10 tal km) met de nieuwe Tucson hybrid (plug in nog niet beschikbaar) en dit viel ook heel goed mee.
Op die laatste alle mogelijke toeters en bellen aanwezig voor 10 k minder dan de BMW .

Moeilijke keuzes, denk dat Volvo afvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stevig.

Ik had al iets gezien van saloncondities op hun site, maar miljaar, wat een zootje is dat zeg. Dan staan ze daar te zwaaien met leasing "vanaf X euro per maand". Dat zegt nu echt eens niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/20/2021 at 11:24 AM, Waky said:

Zet uw bril op. :D Een procentuele stijging met oneindig!!!  #inf!  :supercool:

Niet echt. Vanaf 0 is het nieuwe bedrag onbereikbaar met een procentuele verhoging, dus onberekenbaar. (wiskundig komt dit tot uiting door het delen door 0). 

Dus geen oneindige (procentuele) verhoging.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ICM said:

Niet echt. Vanaf 0 is het nieuwe bedrag onbereikbaar met een procentuele verhoging, dus onberekenbaar. (wiskundig komt dit tot uiting door het delen door 0). 

Dus geen oneindige (procentuele) verhoging.

...

en dan zeggen ze soms iets van mij :geek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren dus een 80 km testgereden met een BMW 330e touring M sportpakket.

Besluit; prachtige wagen, excellente motor-vernellingsbak, prachtige afwerking, subliem infotainment systeem.

Doch, grote doch, zeer lage instap met bovendien zeer hoge deurdrempels bij het uitstappen.
Zit achterin lamentabel met zeer moeilijke in en uitstap en bovendien achterzetels die veel te schuin van leuning staan en echt oncomfortabel zitten.

Deze wordt het niet dus. Een X3 30e net mogelijk voor 60 k doch zeer kaal dan en met een bijzonder onpraktische koffer.
Geen BMW's dus

Bijgevolg is het beslist en wordt het de Hyundai Tucson Plug-in hybride met 265 pk in topversie Shine met sensation pack (panoramisch dak).

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, thor said:

Doch, grote doch, zeer lage instap met bovendien zeer hoge deurdrempels bij het uitstappen.
Zit achterin lamentabel met zeer moeilijke in en uitstap en bovendien achterzetels die veel te schuin van leuning staan en echt oncomfortabel zitten.

Is dat niet identiek aan alle andere 3's ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad voor alle 3 reeksen denk ik, vooral die schuine achterleuning was echt oncomfortabel.

Ik had rugpijn na 10 min op de achterbank te zitten, je ligt echt achteruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier mag een slotje op..


Net handtekening gezet voor een nieuwe tucson plug in hybrid shine versie met panorama dak en zwart interieur.

Daarbij een setje velgen met pirelli sottozero winterbanden 18 inch gekocht voor de helft van de prijs.

Alles samen voor een 45.5 k, toch een mooie deal denk ik want auto is werkelijk full option.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/1/2021 om 13:47, Monterey Jack zei:

Elke niet-SUV BMW zelfs vermoed ik :) 

Denk het ook ja. In X3 kan je de leuning verstellen van hoek, dus daar speelt dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/1/2021 om 15:05, thor zei:

Inderdaad voor alle 3 reeksen denk ik, vooral die schuine achterleuning was echt oncomfortabel.

Ik had rugpijn na 10 min op de achterbank te zitten, je ligt echt achteruit.

zit je dan zoveel achteraan in je eigen auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik niet, maar mijn vrouw die kinesiste is zit altijd achteraan daar de jongste zoon die 1m93 is altijd vooraan zit.

Zij kloeg direct van die achterbank, ergonomisch toch een misser.

Een min of meer rechte zithouding is het best voor je rug (max 10° hellend)

En zij geeft rugschooloefeningen in een ziekenhuis dus ze is wel op de hoogte.

aangepast door thor
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Een mens zou hier toch mieren plassen in ons belgenland

Koop ik hier dus een plug in die pas in juni geleverd wordt, en minister vanpeteghem beslist om nog maar eens de spelregels te veranderen

Vanaf 2026 plug ins niet meer interssantc voor bedrijven en vooral brandstofkosten van 2023 maar voor 50 % meer aftrekbaar.

 

https://www.tijd.be/ondernemen/auto/nieuwe-fiscaliteit-maakt-bedrijfswagen-duurder/10299725.html?utm_campaign=NIEUWOP&utm_medium=email&utm_source=SIM&utm_source=SIM&utm_medium=email&utm_campaign=&utm_content=&utm_term=&M_BT=19733593911

 

Rechtszekerheid bestaat hier niet meer

 

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, thor zei:

Rechtszekerheid bestaat hier niet meer

Behalve de zekerheid dat te veel van uw geld recht naar de bodemloze staatskas gaat, hahaha. :D 

  • Grappig 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag eigenlijk van de garage mijn bestelling van de Tucson plug-in annuleren als ik voor een Ioniq 5 wil gaan.

14 k meer in prijs maar natuurlijk full EV

Twijfels...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ioniq 5 lijkt echt wel knap op de beelden. Maar om dan eentje te hebben uit de eerste productiecyclus. Redelijke toeslag toch ook :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dan wel de AWD 77 KW versie maar toch, inderdaad veel.

De Tucson lijkt met nog altijd veel beter afgewerkt, vermoedelijk zal ik binnen 4 a 5 jaar wel full electric gaan maar nu nog de plug-in kiezen.

Zal dit weekend wat op youtube snuisteren. 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het op de firma is kan je je de vraag stellen van de meerwaarde van een EV, als je hybrid ook 100% aftrekbaar is. Die 14K is wel een hoop geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid