Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

vetjes

12764852_681763921963779_301112143545748

Wat is daar het nut van? 

Geplaatst:

Is een raster met flowmeters lijkt me. 

Zo kunnen ze de luchtverplaatsing in elk punt gaan meten en in kaart brengen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Lijken die voorwielen nu zoveel kleiner of is dat effectief zo?

Geplaatst:

Lijken die voorwielen nu zoveel kleiner of is dat effectief zo?

Zijn enkel smaller.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wat is daar het nut van?

Functie staat hierboven, doel is de cdf- en windtunnelgegevens met realiteit verifiëren.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Merci allemaal! Had beter even nagedacht, is best logisch dat het daarvoor dient :D

Geplaatst:

Ah geen vogelvanger? :)

Idd voor de vleugelafstelling en alles errond te testen

Geplaatst:

Dus de polerijder wordt dan verplicht om drie kwartier te rijden? Cool!

Geplaatst:

Merci allemaal! Had beter even nagedacht, is best logisch dat het daarvoor dient :D

Het geheim van de frietsnijder. :D

Geplaatst:
Wat doet men dan als de laatste rondes trager zijn dan ervoor? Stel piloot x rijdt 1.20. 500 voor de laatste 2 minuten. Piloot Y rijdt 1.20.800.

Nadien strijden ze voor de pole ? X maakt een foutje, 1.20.750. Y rijdt echter nog wat sneller dan voorheen 1.20.700.

Volgt men dan het huidige systeem met de snelste tijd in de sessie wint, of kijkt men echt enkel naar de laatste ronde?

Het geheim van de frietsnijder. :D

Klinkt als een stripverhaal.
Geplaatst:

Wat doet men dan als de laatste rondes trager zijn dan ervoor? Stel piloot x rijdt 1.20. 500 voor de laatste 2 minuten. Piloot Y rijdt 1.20.800.

Nadien strijden ze voor de pole ? X maakt een foutje, 1.20.750. Y rijdt echter nog wat sneller dan voorheen 1.20.700.

Volgt men dan het huidige systeem met de snelste tijd in de sessie wint, of kijkt men echt enkel naar de laatste ronde?

Lijkt met logisch dat er enkel gekeken wordt naar wie - van de laatste twee overgeblevenen - het eerste over de finish komt.

Anders kan je (theoretisch) in je allereerste ronde een toptijd neerzetten en vervolgens aan de kant gaan; en dat is nu net niet de bedoeling.

Geplaatst:

Lijkt met logisch dat er enkel gekeken wordt naar wie - van de laatste twee overgeblevenen - het eerste over de finish komt.

Anders kan je (theoretisch) in je allereerste ronde een toptijd neerzetten en vervolgens aan de kant gaan; en dat is nu net niet de bedoeling.

Dan rijden ze gewoon een race? Lijkt mij ook niet de bedoeling. Misschien best wachten op een officiële omschrijving van het format, want zo is het niet echt duidelijk.

Geplaatst:

Ik voorspel redelijk veel impeding penalties.

Geplaatst:

Dacht ik ook meteen, trackpositie is belangrijk hier, op 't eerste zicht.

Geplaatst:

Het is idd perfect mogelijk dat iemand in de eerste ronde een tijd zet, en dan wacht. ( zo voorspel ik ook dat de toppers het gaan doen). 

Van mij mag dit systeem afgevoerd worden terug.

Geplaatst:

Het is idd perfect mogelijk dat iemand in de eerste ronde een tijd zet, en dan wacht. ( zo voorspel ik ook dat de toppers het gaan doen). 

Van mij mag dit systeem afgevoerd worden terug.

Wachten ja, maar ze mogen niet in de pits

Geplaatst:

Daar had ik nog niet aan gedacht. Terechte bemerking, inderdaad. 

Maar 't is naar mijn gevoel ook het enige risico of nadeel? Of mis ik nog zaken?

Voor de rest moet er van in het begin hard gereden worden, omdat in elke Q (dus Q1, Q2 en Q3 afzonderlijk) met een aantal deelnemers wordt begonnen en na zoveel minuten al afgevinkt wordt. Als je in het begin van een Q een toptijd zet, kan je je 't veroorloven om nadien te talmen (of om binnen te komen maar dan mag je niet meer buiten rijden, ook niet als blijkt dat 't alsnog nodig zou zijn). Lijkt me alvast beter, omdat de anderen dan een richttijd hebben om zich op te focussen. Middenmoters gaan dus een hele Q lang moeten blijven rijden: hard van in 't begin, en daarna blijven presteren om niet af te vallen. Lijkt me tof. Voor absolute toppers (met afstand tot de volgende), zoals Mercedes vorig jaar toch wel was, kan het zijn dat zij hun enige rondje gewoon naar 't begin van een Q-sessie verschuiven in plaats van te wachten tot op 't eind.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in