Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Uit noodzaak. Dat is het em juist

Low drag en de skills van LH.

Waar zat Bottas?[emoji6]

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Weet ik zo nog niet. Kemmel straight is lang genoeg (en oplopend helpt misschien ook) om de Mercedes voorbij de Ferrari te brengen mocht dat nodig geweest zijn. 
Dan moest dat al in ronde 1 gebeuren. De Ferrari was sneller op de long runs. Vooral in sector 2. Hamilton gaf dat ook toe dat de Ferrari's sneller waren, anders blijft Vettel geen hele race op 1 a 2 seconden hangen.

Mercedes had gewoon het geluk dat ze op een rechte lijn sneller waren, waardoor Vettel nooit kort genoeg kwam na Blanchimont/Busstop/ Source.
Geplaatst:

Mercedes had vooral geluk dat deze autos een beetje afstand nodig hebben om Eau Rouge veilig boven te komen waardoor SV nooit echt kon komen dreigen

Geplaatst:
Zojuist zei Mich:

Mercedes had vooral geluk dat deze autos een beetje afstand nodig hebben om Eau Rouge veilig boven te komen waardoor SV nooit echt kon komen dreigen

Ah nee want Vettel zat bij het bovenkomen van de Raidillon al zo dicht dat hij geen fatsoenlijk slipstream-effect (versnelling!) kon bekomen.

Geplaatst:
20 minuten geleden zei Mich:

Waar zat Bottas?emoji6.png

Daar heb je wel een goed punt.

The game is on bitches :inlove:

Geplaatst:
1 minuut geleden zei Mich:

jij bedoelt na de herstart?

Inderdaad, na start en ook de herstart. Twee maal ietsje minder tractie uit de Source voor Hamilton, leek het.

Geplaatst:
18 minuten geleden zei Monterey Jack:

Dan moest dat al in ronde 1 gebeuren. De Ferrari was sneller op de long runs. Vooral in sector 2. Hamilton gaf dat ook toe dat de Ferrari's sneller waren, anders blijft Vettel geen hele race op 1 a 2 seconden hangen.

Mercedes had gewoon het geluk dat ze op een rechte lijn sneller waren, waardoor Vettel nooit kort genoeg kwam na Blanchimont/Busstop/ Source.

Het woord geluk is niet van toepassing

Geplaatst:

Mercedes heeft meer moeite om de banden op temp te krijgen hé... vandaar de aarzeling bij acceleren

Na herstart stond LH ook op hardere banden daar nog es bovenop

Geplaatst:

Het zal in ieder geval nog héél moeilijk worden voor Lewis om de wereldtitel binnen te halen. Niet dat ik er aan twijfel, maar het zal moeilijk worden...

Geplaatst:

Wat was trouwens de reden dat Mercedes na de restart vior die Softs koos?

Geplaatst:

Ik dacht dat die geen nagelnieuwe set ultrasofts meer hadden? Zo'n setje ultrasofts dat al een heat cycle achter de kiezen heeft, zelfs al is dat maar eentje van 2-3 ronden, verliest naar verluidt al ongeveer de helft van z'n levensduur (nieuw). Dus ze zouden niet toegekomen zijn voor de resterende ronden.

Geplaatst:

Klopt, geen banden meer beschikbaar.

Geplaatst:

Mercedes is gewaarschuwd hoor. Is echt een win te danken aan LH!!

Geplaatst:
5 hours ago, Lotuzzz said:

Ah nee want Vettel zat bij het bovenkomen van de Raidillon al zo dicht dat hij geen fatsoenlijk slipstream-effect (versnelling!) kon bekomen.

Dus extra duidelijk dat ze naast elkaar hingen, en dat Vettel er op vermogen en aero niet voorbij kon. Je zag toen ook de cijfers verschijnen en de Ferrari ging gewoon zo snel niet. Zonder slipstream kon hij er gewoon niet over.

Hamilton versus Raikonnen was precies hetzelfde verhaal en daar reed Hamilton hem gewoon voorbij.

Geplaatst:
5 uur geleden zei Lotuzzz:

Viel me ook op en dat stond in schril contrast met de manier waarop Alonso dat aanpakte in ronde 2.

Naar mijn bescheiden stuurman-aan-wal-mening echt een fout van Vettel. Die had z'n positie beter moeten kiezen. Alsonso toont in ronde 2 prachtig hoe dat exact moet.

Geplaatst:

Vettel geeft dat ook zelf toe in de interviews... Als hem het nog eens zou doen, dat die het dan anders zou aanpakken.

Geen idee hoe ik hier fbfilmpjes post, maar kijk gerust zelf op de F1 en F1 insider pagina.

Geplaatst:
8 uur geleden zei Monterey Jack:

Het einde :lolz: 

Altijd lachen die 2. :D

Geplaatst:
8 minuten geleden zei gTa:

Viel me ook op en dat stond in schril contrast met de manier waarop Alonso dat aanpakte in ronde 2.

Naar mijn bescheiden stuurman-aan-wal-mening echt een fout van Vettel. Die had z'n positie beter moeten kiezen. Alsonso toont in ronde 2 prachtig hoe dat exact moet.

Ja en toch ook nee.

Vettel koos die positie niet zozeer, deze werd hem opgedrongen door Hamilton. LH lifte net om dit te bewerkstelligen. Briljant verdedigingswerk dus. Dat werkt uiteraard alleen als je zeker bent dat je op aero/power effectief de hoogste topsnelheid hebt. Hij heeft de slipstream hiermee gebroken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
11 minuten geleden zei msxx:

Ja en toch ook nee.

Vettel koos die positie niet zozeer, deze werd hem opgedrongen door Hamilton. LH lifte net om dit te bewerkstelligen. Briljant verdedigingswerk dus. Dat werkt uiteraard alleen als je zeker bent dat je op aero/power effectief de hoogste topsnelheid hebt. Hij heeft de slipstream hiermee gebroken.

Als dat klopt (ik betwist niet, ik dacht er gewoon nog niet aan), dan is dat effectief verdomd puik werk van LH.

Maar nu zit je wel serieus in mijn rapen hé vriend want ik wou gewoon Alonso wat bewieroken! :angry: 

:D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
31 minuten geleden zei gTa:

Heeft ie ook toegegeven achteraf.

Geplaatst:
1 uur geleden zei msxx:

Vettel koos die positie niet zozeer, deze werd hem opgedrongen door Hamilton.

52 minuten geleden zei gTa:

Als dat klopt (ik betwist niet, ik dacht er gewoon nog niet aan), dan is dat effectief verdomd puik werk van LH.

Hamilton admitted later that he was in the wrong power mode for the restart, and that had allowed to Vettel to get closer than he would otherwise have been. But somewhat counter-intuitively, that actually worked against him, as Vettel implied when he said he was too close. Hamilton also opted not to use full throttle in an attempt to keep Vettel stuck behind his rear wing.

"We got into Turn 1, I had very cold tyres, so I had a small lock-up. He was on the gas before me, I could hear him.

"And then as we were going down that straight I didn't keep it full lit the whole way, I was at 90 percent throttle, just to keep him as close as possible. I knew he wasn't going to come by, because he knows I would overtake him then at the top part with the tow.

"As we were going up Eau Rouge, that's where I really gave it maximum power. We got to the top and he had no space to really propel himself, so he just pulled out alongside. It was a cool battle, but it was really great to go into Turn 5 having done just enough to stay ahead. I was really happy with that..."

https://www.motorsport.com/f1/news/belgiangp-analysis-hamilton-vettel-spa-946267/?s=1

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid