Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
9 hours ago, Mich said:

Mercedes is gewaarschuwd hoor. Is echt een win te danken aan LH!!

En dat op een circuit waar ze duidelijk de snelste hadden moeten zijn, gaat lastig worden op die kleinere circuits na Monza vrees ik. 

Geplaatst:

Idioot dat de FIA niet direct ingaat met zo regels. Slim gespeeld van Mercedes, jammer voor Ferrari, maar de fout ligt volledig bij de FIA.

Geplaatst:

100l per race van 300km. Dus pakweg 33l gemiddeld per 100 km. 1.2l extra brandstof kan wel tellen dan. 

Geplaatst:
5 uur geleden zei Monterey Jack:

Idioot dat de FIA niet direct ingaat met zo regels. Slim gespeeld van Mercedes, jammer voor Ferrari, maar de fout ligt volledig bij de FIA.

Klopt, die veranderingen in het seizoen zijn altijd al een pest geweest. Laat alles zo tot eind dit jaar.

Geplaatst:
13 hours ago, Martini Racing said:

100l per race van 300km. Dus pakweg 33l gemiddeld per 100 km. 1.2l extra brandstof kan wel tellen dan. 

Eigenlijk nog meer. Ze gebruiken de olie om de motor te koelen tijdens off-throttle. Olie heeft meer warmtecapaciteit dan benzine. Je zou dus meer benzine moeten gebruiken om hetzelfde koeleffect te hebben.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Eerste vrije training:

Er zijn ook 4 piloten die zondag achteruit moeten op de grid:

Four drivers will take grid drops for Sunday’s race in Italy, all for using additional power unit elements – Red Bull’s Daniel Ricciardo and Max Verstappen, McLaren’s Fernando Alonso and Toro Rosso’s Carlos Sainz.

Drivers may use no more than four of any element per season and at Monza Ricciardo has taken his fifth engine and turbo and his sixth MGU-H, meaning a 20-place penalty for the Australian.

Meanwhile team mate Verstappen, who was none too happy after another retirement with engine issues in Belgium last weekend, will lose 15 grid places thanks to a fifth ICE and MGU-H.

Knowing the fast Monza circuit will not suit their Honda-powered machine, McLaren have chosen to take a plethora of penalties – 35 places in total – on Alonso’s car. The Spaniard is on his seventh engine, ninth MGU-H, seventh MGU-K, ninth turbo, sixth energy store and fifth control electronics.

Compatriot Sainz will take a 10-place hit for a fifth MGU-H on his Renault power unit.

Geplaatst:

Vermits Alonso een gridpenalty heeft gaat die morgen Stoffel towen. Stoffel lag op de 7de plaats in fp2 met een verschil van 1s541. Ben eens benieuwd naar morgen dan.

Geplaatst:

Je beseft toch dat die enkel en alleen 7e ligt omdat de rest niet bezig is met laptimes? :D

Alsof de mclaren ooit in Q3 zou geraken, zelfs met slipstream, op een powercircuit zoals monza.

Geplaatst:

In Spa schopten ze het ook verder dan verwacht, had Alonso geen problemen gehad met zijn MGU-H na Pouhon dan had hij ook Q3 gehaald. Het tow trucje werkt dus, maar de andere teams die op de rand van Q3 zitten weten dat ook.

Geplaatst:

Ferrari zal ook wel een tow gebruiken.
Benieuwd voor de kwali.

Geplaatst:

Het is aan het gieten in Monza blijkbaar... benieuwd in wie zijn voordeel dat zal spelen. Als ze al buitenkomen that is...

Geplaatst:

Aquaplaning op die enkele meters staand water... Wel vet aan 300 ofzo.

Geplaatst:

Jammer natuurlijk, Pirelli moet eens kijken voor een superwet band. Met de gewone wets is het niet te rijden.

Geplaatst:

Is er ergens info te vinden over die safety cars wat ze er allemaal aan hebben veranderd? Ik vind niet direct iets. Herinner mij wel bij die oudere SL's dat die opgefokt waren.

Geplaatst:
51 minuten geleden zei Lotuzzz:

Aquaplaning op die enkele meters staand water... Wel vet aan 300 ofzo.

Ik heb bij aquaplaning schrik een snok opzij te krijgen wanneer een kant veel meer water krijgt als de andere kant. Lijkt me hier ook gebeurd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid