Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

And so it begins... 

Geplaatst:

De motor heeft het alvast 5 ronden uitgehouden #progress.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
51 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Hun dag zit er al op

We’ll be back out on track soon - just need to remove that pesky gravel. #BarcelonaTest

Geplaatst:
On 23/02/2018 at 9:25 PM, dragonfly said:

Dit stoort hun sowieso en on-board beelden zijn inderdaad om zeep

Dat zit niet meer in de weg dan een ruitenwisser.

Geplaatst:
1 hour ago, Frekkel said:

Alonso heeft inderdaad nog 10 ronden gereden de eerste sessie. Volgende sessie kunnen ze er weer voor gaan. 

1 hour ago, ir_fuel said:

Dat zit niet meer in de weg dan een ruitenwisser.

De enige moment waar ze er volgens mij echt last van hebben is rechtdoor. In de bochten zit dat juist aan de buitenkant van hun gezichtsveld. Rechtdoor heeft het een beetje invloed, maar dan zijn ze vaak toch bezig op hun stuur.

Geplaatst:

De Toro Rosso-Honda reed trouwens 93 ronden zonder problemen :) 

Geplaatst:

Die McLaren ziet er toch on-track wel het dikst uit imho.

Geplaatst:
41 minuten geleden, Monterey Jack zei:

De Toro Rosso-Honda reed trouwens 93 ronden zonder problemen :) 

Hoe fucking véél te stil zijn die auto's als je hun (toegegeven: absurd brede) banden hoort scrubben na insturen? :noparty: 

HALO is gatlelijk, vooral bij de auto's waar ze nog een aero-lipje er op hebben gemonteerd. In bleke kleur (Williams) oogt die HALO daardoor vééél te beefy. Bah.

McLaren in oranje en blauw vind ik vet :inlove: 

Sound (timbre) van die karren blijft teleurstellend, eigenlijk.

Geplaatst:

Stel, je legt hem op zijn dak. Geraak je er dan nog uit? En kan je als piloot de startlichten zien? En wat als je door Eau rouge knalt, zie je dan de bovenkant?

Ik vind het dwaas, zo snel mogelijk verwijderen.

Geplaatst:

Ik zie het niet al te rooskleurig voor McLaren dit jaar . Volgens mij was die honda motor niet het enige probleem verleden jaar.

Geplaatst:

Die HALO stoort mij niet echt tbh.
Wordt iets wat er bijhoort, ter bescherming van de piloten, wat uiteraard goed is.

Zijn we al vergeten hoe debiel de auto's er x jaar geleden uitzagen? Net RC-auto's.

236861.jpg

Geplaatst:

The most laps completed per team after Day Two

Team Number of laps
Ferrari 178
Mercedes 177
Toro Rosso 175
Williams 174
Red Bull 172
Renault 164
Sauber 144
Force India 101
Haas 91
McLaren 88
Geplaatst:
2 uren geleden, 0231 zei:

Ik zie het niet al te rooskleurig voor McLaren dit jaar . Volgens mij was die honda motor niet het enige probleem verleden jaar.

uitlaat losgekomen vandaag. ondertussen heeft toro rosso al 175 rondjes kunnen rijden. ik weet het, 't is nog vroeg ...

Geplaatst:
2 hours ago, PJH said:

Stel, je legt hem op zijn dak. Geraak je er dan nog uit? En kan je als piloot de startlichten zien? En wat als je door Eau rouge knalt, zie je dan de bovenkant?

:fp: 

Geplaatst:

Onboard is echt helemaal om zeep :fp: 35n7cqh.png

14 hours ago, PJH said:

Ik vind het dwaas, zo snel mogelijk verwijderen.

Zonder Halo konden ze ook niet uit de auto als deze op zijn dak lag. Startlichten, ik vermoed dat die ver genoeg gaan staan. Kan volgens mij enkel problemen geven bij de eerste rij, als er al zijn. Eau rouge, volgens mij kunnen ze genoeg naar boven kijken. Hieronder lijkt het mij toch dat je voldoende naar linksboven kan kijken, geen flauw idee eigenlijk of die mannen daar effectief naar kijken of dat dat puur op gevoel is :D Ik vermoed dat die zonder Halo ook de bovenkant nooit kunnen zien eigenlijk. Helm die het zicht opwaarts wat belemmert en die G krachten die het hoofd tegenwerken.

2elb4hs.png

12 hours ago, #166 said:

uitlaat losgekomen vandaag. ondertussen heeft toro rosso al 175 rondjes kunnen rijden. ik weet het, 't is nog vroeg ...

McLaren gaat zich nog beklagen dat ze weg gegaan zijn van Honda. Honda gaat er komen, alleen duurt het iets langer dan verwacht

Geplaatst:

Vorige keer werd de Halo ook getest tijdens de F1 op Spa en toen vond ik het visueel veel minder storend dan op de foto's. Maar het blijft wel een vreemde creatie. Nuja goed, alles went... En als de races goed zijn praat daar nog niemand over.

Benieuwd naar dit seizoen. Hopelijk heeft Mercedes geen al te grote sprong kunnen nemen op motorisch vlak, dan kan het nog best spannend worden met Ferrari/Red Bull/McLaren :)

Geplaatst:

Mijn draadloze koptelefoon ligt al klaar! :inlove:

Geplaatst:

Vruchtbare testdag.

Geplaatst:
1 hour ago, Frekkel said:

Vruchtbare testdag.

P1 voor Alonso en McLaren toch :D 

Geplaatst:

Bottas over HALO:

Implemented to help protect drivers’ heads in a variety of accident scenarios, the halo is the most visual difference on the new cars compared to last year’s designs. But what’s it like driving with the new device? Visor cam footage released this week (above) has the halo front and centre and difficult to miss, but Bottas insists the titanium structure is far less obtrusive to vision than it might appear on camera.

“We’ve done some testing examples inside the simulator where the halo is identical on many different circuits and it was no problem on any circuit for [seeing] the start lights,” Bottas explained. “You can always see them with one eye and that’s enough.

“Otherwise in the car when you are sitting there you only see the centre pillar and a small part of the wider one but you are not looking there anyway. It’s straight ahead. It’s a small thing in the middle and that’s it, I’m completely used to it and it’s fine.

“It took a little bit of time to get used to it but its ok. It’s not been disturbing anything and there’s been some footage I’ve seen with the visor cam and it doesn’t really look like how we see it from the inside. We only see what’s forward and the small central things.”

It isn’t just the visual impact that Bottas downplays either, with the added weight (around 7kg) also not having a noticeable impact from the Finn’s perspective during his time in the W09 at both Silverstone and Barcelona.

“I don’t think it’s a massive difference with the weight. How much has the halo weight added? Maybe six kilos or something?

“Honestly it’s not massive because we are used to driving with different weights because we start the race with 100 kilos [of fuel] and at the end of the race it’s zero, nearly, so it’s a massive difference. Plus, minus ten kilos it’s not a big difference.

“Of course, we would prefer the weight to be lower down [on the chassis] - it’s always better for the car. We can also fit stiffer anti roll bars to prevent the car rolling, it’s OK.”

Drivers have also been carrying out cockpit extrication tests in Barcelona as the FIA mandates they must be able to get out of the car within a certain time, and Bottas had no such problems adjusting to the new exit procedure.

“I practiced it maybe three times before the FIA test and I passed it on the first [attempt]. They gave us a few seconds more to get out of the car and that’s more or less how it is. I think it takes maybe three or four seconds more to get out of the car. To get in, it’s a bit more tricky but it’s OK.”

https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2018/2/halo-has-less-impact-than-cameras-show---bottas.html

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid