dragonfly 14.975 Geplaatst: 5 oktober 2018 Geplaatst: 5 oktober 2018 http://f1i.com/news/319126-ferrari-power-advantage-declined-after-fia-added-second-sensor.html Quote Ferrari appears to have suddenly lost part of its power advantage, following the FIA's initiative of adding a second sensor to the SF71-H's power unit. Both Mercedes and Renault queried the governing body earlier this year over Ferrari's sudden surge in power and performance. The FIA subsequently investigated the Scuderia's dual-battery energy storage system, installing a sensor to monitor the unit's process but ultimately finding nothing illegal. However, according to Germany's Auto Motor und Sport, a second FIA sensor was fitted recently, and this apparently resulted in a sudden drop in performance per GPS data collected by rival outfits. "We can see it clearly in our GPS measurements," admitted Renault team boss Cyril Abiteboul. Mercedes engine guru Andy Cowell insists Ferrari "still has plenty of power", but the data still point a drop off of power under acceleration, a reduction that may have impacted the Scuderia's performance in the last two races. "If they have less power, they may not be able to drive the wing adjustment from before and have to return with the downforce," added Abiteboul. When asked about Ferrari's mysterious power drop in Singapore and Russia, 2016 world champion Nico Rosberg told Sport1: "I don't think we can judge that. "Let's wait for the next races. If it's still the case, then we can say 'Ok something has happened'. But it's too early for that," he added. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 6 oktober 2018 Geplaatst: 6 oktober 2018 Ferrari laat het andermaal afweten op strategisch vlak tijdens de kwalificatie in Japan Zo gaat het nog lang duren vooraleer ze weer wereldkampioen worden. Vettel start pas als 9e, met Hamilton op pole. Waarschijnlijk weer 10 punten extra achterstand, of zelfs meer want 3e worden is al een serieuze uitdaging. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Wat doet Verstappen toch De kansen dat hij ooit voor Ferrari zal rijden worden kleiner en kleiner Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Spelletje van altijd hé, naar iemand toe rijden en dan niet kunnen inhalen. Boring.... VER - BOT Quote
msxx 7.827 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 33 minuten geleden, dragonfly zei: Spelletje van altijd hé, naar iemand toe rijden en dan niet kunnen inhalen. Boring.... VER - BOT Als je deze race boring noemt ... Dan moet je stoppen met F1 kijken Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 7 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2018 Vettel die weer zijn totale onkunde in dueleren in het heetst van de strijd ten berde brengt. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 2 uren geleden, msxx zei: Als je deze race boring noemt ... Dan moet je stoppen met F1 kijken Serieus? HAM & BOT die vooraan rijden? Ja was inderdaad enorm spannend Quote
msxx 7.827 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 1 uur terug, dragonfly zei: Serieus? HAM & BOT die vooraan rijden? Ja was inderdaad enorm spannend Ja, serieus Ben je fan, of kijk je alleen voor de 1e plaats? Genoeg gevechten gezien, op het scherpst van de snede. Geen vijf ronden zonder actie. Was dik de moeite! 1 Quote
Lotuzzz 17.067 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 1 uur geleden, TCT zei: Vettel die weer zijn totale onkunde in dueleren in het heetst van de strijd ten berde brengt. Ik heb het al eens eerder gezegd: faaldrang! Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Verslag https://www.facebook.com/Formula1/videos/2160819334174110/ Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 1 uur geleden, msxx zei: Ja, serieus Ben je fan, of kijk je alleen voor de 1e plaats? Genoeg gevechten gezien, op het scherpst van de snede. Geen vijf ronden zonder actie. Was dik de moeite! VER die niet voorbij BOT geraakt is het mooiste voorbeeld dat F1 kapot is. Onderling zeer grote verschillen en zonder DRS geen actie. Maar goed, elk z'n ding hé. Wel nog eens een leuk circuit zonder 389 uitloopzones Quote
Lotuzzz 17.067 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 7 minuten geleden, dragonfly zei: VER die niet voorbij BOT geraakt is het mooiste voorbeeld dat F1 kapot is. Onderling zeer grote verschillen en zonder DRS geen actie. Maar goed, elk z'n ding hé. Wel nog eens een leuk circuit zonder 389 uitloopzones Behalve in Spoon... Quote
msxx 7.827 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 1 uur terug, dragonfly zei: VER die niet voorbij BOT geraakt is het mooiste voorbeeld dat F1 kapot is. Onderling zeer grote verschillen en zonder DRS geen actie. Maar goed, elk z'n ding hé. Wel nog eens een leuk circuit zonder 389 uitloopzones Je hebt echt een andere race gezien. Actie na de 130R bij de chicane, verschillende inhaalacties in/voor Spoon, inhaalactie na Spoon / voor 130R. Er zijn genoeg races geweest dit jaar die reden tot klagen gaven. Deze race viel daar voor mij niet onder. Verstappen moest shortshiften in zes en geraakt met DRS maar 0,1 tiende dichter op het rechte stuk. Ging dus sowieso nooit voorbij geraakt zijn. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Zéér leuke race! Er was elke ronde wel wat te beleven, so much going on. Echt maffe inhaalacties, ook best wel wat fouten en missers. Zowel strategisch als technisch was 't een leuke race om te bekijken. Geen processie waar alles op voorhand al vast lag (mjah, misschien was de winst door mb wel "geprogrammeerd" maar ook daar was het bij momenten helemaal niet zeker). En wat een circuit. Serieuze misser van Vettel. Geen penalty: terecht volgens jullie? En de penalty van Verstappen: wel terecht volgens jullie? Quote
msxx 7.827 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 16 minuten geleden, gTa zei: Zéér leuke race! Er was elke ronde wel wat te beleven, so much going on. Echt maffe inhaalacties, ook best wel wat fouten en missers. Zowel strategisch als technisch was 't een leuke race om te bekijken. Geen processie waar alles op voorhand al vast lag (mjah, misschien was de winst door mb wel "geprogrammeerd" maar ook daar was het bij momenten helemaal niet zeker). En wat een circuit. Serieuze misser van Vettel. Geen penalty: terecht volgens jullie? En de penalty van Verstappen: wel terecht volgens jullie? Vettel: discutabel, ' causing a collision'. Was het sowieso, of dat dan ook perse een straf moet zijn? Voor mij niet. Verstappen: terechte straf Quote
Lotuzzz 17.067 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Met Vettel: Racefeit, maar ik zou wél een straf hebben uitgedeeld als Vettel meteen was doorgereden en Verstappen gespind (straffen op basis van gevolg, vaak maakt dat wel sense) Met Raikkonen: Als je van buiten de track limits komt heb je inderdaad geen rechten vind ik, enkel de plicht om veilig terug te joinen. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 3 uren geleden, dragonfly zei: VER die niet voorbij BOT geraakt is het mooiste voorbeeld dat F1 kapot is. Onderling zeer grote verschillen en zonder DRS geen actie. Maar goed, elk z'n ding hé. Wel nog eens een leuk circuit zonder 389 uitloopzones Dat ver niet voorbij bot geraakt is omdat die laatste nu eenmaal een veel snellere auto heeft. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 2 hours ago, Lotuzzz said: Met Vettel: Racefeit, maar ik zou wél een straf hebben uitgedeeld als Vettel meteen was doorgereden en Verstappen gespind (straffen op basis van gevolg, vaak maakt dat wel sense) Met Raikkonen: Als je van buiten de track limits komt heb je inderdaad geen rechten vind ik, enkel de plicht om veilig terug te joinen. Eens Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 3 uren geleden, msxx zei: Vettel: discutabel, ' causing a collision'. Was het sowieso, of dat dan ook perse een straf moet zijn? Voor mij niet. Verstappen: terechte straf Het eerste: ik neig naar akkoord. Het tweede: ik neig naar niet akkoord. Heeft al veel fratsen uitgehaald maar deze keer doet 'ie verdomd moeite om zo weinig mogelijk af te snijden, komt gewoon weer op de baan en de draaicirkel (en grip) van z'n kar laat niet toe om meer dan een halve rijlijn over te laten. Straf gaat er nu toe leiden dat men nog méér gaat afsnijden in die gevallen. Zou wat mij betreft zonder sanctie gemogen hebben... al snap ik dat men het echt mikt op het onveilig terugkeren. Dan moet je anderen die wel op de lijn zitten (of on track) eigenlijk de ruimte geven die ze verdienen... Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 2 uren geleden, Lotuzzz zei: Met Vettel: Racefeit, maar ik zou wél een straf hebben uitgedeeld als Vettel meteen was doorgereden en Verstappen gespind (straffen op basis van gevolg, vaak maakt dat wel sense) Verstappen was z'n batterij aan het opladen (dat rood flikkerlicht) op het rechte stuk voor die bocht. Vettel was dus veel sneller en die move was niet zo roekeloos of onverwacht. Het is een racing accident, maar als er iemand een penalty moet krijgen, eerder Verstappen. Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Bij VER - RAI had VER gewoon volledig moeten afsnijden ipv vol in de apex terug op de baan te komen, imho. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.