Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In plaats hier over de FIA te ranten :

Chapeau voor Verstappen en RB! Mercedes is one tough cookie to Crack. 

Ik ben geen fan van Max zijn rijstijl, maar dit was een schitterend seizoen en hij heeft met alle middelen gevochten en heeft het toch maar gedaan gekregen. 

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Chapeau voor de FIA dit seizoen !  (En dat meen ik)

Geplaatst:
2 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Chapeau voor de FIA dit seizoen !  (En dat meen ik)

@totowolff 

• Grappig 1
Geplaatst:
21 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Normaal wachten ze wel nog een ronde voor ze dan de safetycar binnen halen. Nu was het ontdubbelen en onmiddelijk safetycar binnen

Ze wisten dat Hamilton maar 40 per uur ging rijden bij safety car ending ?

Geplaatst:
11 minuten geleden, Bouncing Bullet zei:

Ik ben geen fan van Max zijn rijstijl, 

Wel van Hamilton misschien, 15 meter eerder remmen en toch de bocht niet halen...

Geplaatst:
17 minuten geleden, Subaru555 zei:

Maar dan heeft HAM het voordeel op verser/sneller rubber.

En intrinsiek had hij sowieso toch de snelste auto. Het is niet dat ie op het rechte stuk, Max moest laten wegrijden. Dus tractie bij zijn uitkomen zat nog redelijk goed. 

Maar wat als ze finishen onder SC... ;)

Of als de dubbelaars ertussen blijven. Etc.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Maar wat als ze finishen onder SC... ;)

Of als de dubbelaars ertussen blijven. Etc.

Inderdaad! Veel "wat als" scenario's. 

Ik ben vooral tevreden dat de hegemonie van MB een beetje wordt doorbroken. Het kan de sport ook maar deugd doen. 

Na de 4x100m vrije slag finale in 2008, voor mij wel een van dé sportmomenten die ik heel lang zal onthouden. 

Geplaatst:

Tja, bij Mercedes hebben ze gegokt en verloren. Ze waren intrinsiek sneller, maar ze gokten erop dat Lewis op die ene set hards de race kon uitrijden zonder in duel te moeten gaan met Max. Zonder incidenten zou dat ook gelukt zijn, maar helaas, accidenten en safetycars gebeuren nu eenmaal in een race, en dan kom je met die strategie in de problemen, QED.

Het is een beetje controversieel omdat het op 1 ronde van het einde gebeurt, maar voor 't zelfde geld crasht Latifi 5 rondes eerder en dan hebben ze het zeker vlaggen.

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
20 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Wel van Hamilton misschien, 15 meter eerder remmen en toch de bocht niet halen...

Ach nie neuten. Ge moogt ook een leading car bij de restart niet voor de lijn inhalen. Nog nooit zijn de regels zo ver uitgetrokken als dit seizoen. 

Geplaatst:

Mercedes heeft 2de protest ingediend, ivm lapped cars not overtaking, en dan wel..

Geplaatst:

Max ook summoned for overtaking under SC.

Geplaatst:

Ze hebben er dan ook een boeltje van gemaakt:

One protest surrounds Article 48.8 of the sporting regulations, which says "no driver may overtake another car on the track, including the safety car, until he passes the Line (see Article 5.3) for the first time after the safety car has returned to the pits."

Verstappen appeared to pull alongside Hamilton approaching Turn 12 on lap 57 ahead of the restart on lap 58.

Asked for his thoughts on Mercedes' protest in the press conference after the race, Verstappen said he had "not much to say about that" and that it "sums up a little bit the season."

The second protest is based on Article 48.12, which says that "any cars that have been lapped by the leader will be required to pass the cars on the lead lap and the safety car."

Race control gave the order for five lapped cars - Lando Norris, Fernando Alonso, Esteban Ocon, Charles Leclerc and Sebastian Vettel - to pass the safety car ahead of the restart, but Daniel Ricciardo, Lance Stroll and Mick Schumacher were not given the same call.

Geplaatst:

Mja, dat eerste is dan eventueel een driver error (en kan je spreken van inhalen op dat punt?)

Dat tweede is de schuld van de koersdirectie. Wie gaan ze daarvoor straffen? 10 plaatsen grid penalty voor de stewards volgend jaar? :D 

Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Mja, dat eerste is dan eventueel een driver error (en kan je spreken van inhalen op dat punt?)

Dat tweede is de schuld van de koersdirectie. Wie gaan ze daarvoor straffen? 10 plaatsen grid penalty voor de stewards volgend jaar? :D 

Die 5 andere reden waarschijnlijk helemaal op het einde van het pak en achter de 2 kemphanen, dus had veel langer geduurd en de safetycar moet zijn lichten uitdoen voor ze in sector 3 kwamen. Hadden ze nog aan het inhalen geweest dan, dan konden de lichten niet uit. 

Geplaatst:
6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Idd. Dat is de samenvatting.

En trouwens, eigenlijk is autosport een spoedcursus “omgaan met teleurstellingen".

• Grappig 5
Geplaatst:

Die laatste ronde had er nooit mogen wezen, simple as that.

Lewis had onder SC de race moeten winnen.

Lewis had zijn 8ste titel moeten binnenhalen.

Tot daar de logica...

De wedstrijdleiding heeft de regels omgebogen, Max heeft daardoor, jawel, een easy win gekregen.

De omgebogen regels nu terug gaan platduwen heeft geen zin. Verstappen zijn titel afpakken evenmin.

Hoewel deze racewin zeker niet verdiend was is het seasonwise best aanvaardbaar dat die WK is.

Niettemin ben ik fuckin' gutted en zit hier al heel de tijd als een geslagen hond. Op naar volgend jaar!

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
2 minuten geleden, TCT zei:

Tot daar de logica...

De wedstrijdleiding heeft de regels omgebogen, Max heeft daardoor, jawel, een easy win gekregen.

De omgebogen regels nu terug gaan platduwen heeft geen zin. Verstappen zijn titel afpakken evenmin.

Hoewel deze racewin zeker niet verdiend was is het seasonwise best aanvaardbaar dat die WK is.

Niettemin ben ik fuckin' gutted en zit hier al heel de tijd als een geslagen hond. Op naar volgend jaar!

+1

Geplaatst:
7 minuten geleden, ICM zei:

Idd. Dat is de samenvatting.

En trouwens, eigenlijk is autosport een spoedcursus “omgaan met teleurstellingen".

Sport tout court...

Geplaatst:

Ik ben een leek, maar zo easy was dat toch niet?

Ik kreeg bv ook de wubbes waarom ze max de dubbelaars eerst niet laten inhalen. En al zeker als ze zoveel plaats laten..Dan nog ham die van zijn neus maakt dat de safety car niet snel genoeg gaat. En  als max toch mag aansluiten, zit hij heel de boel dicht te gooien om max in de fout te krijgen, door een overtake in de gele vlag te hebben. 

Proficiat voor max

Geplaatst:
15 minutes ago, TCT said:

Omwille van de prestatie van een wildvreemde :lolz: 

Ok dan. 

• Grappig 1
Geplaatst:

Los van wie er wint is het gewoon schandalig dat ze de reglementen niet volgen als wedstrijdleiding

image.png.391647224cb7eeda420abff2b0d1ed5d.png

Volgens het reglement was ronde 58 altijd achter SC.

Geplaatst:
4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Omwille van de prestatie van een wildvreemde :lolz: 

Ok dan. 

Ja, ik verschiet er zelf ook van.

Geplaatst:
25 minuten geleden, TCT zei:

Tot daar de logica...

Een easy win zegt hij. Als je denkt alles gelezen te hebben ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid