TCT 6.311 Geplaatst: 12 december 2021 Auteur Geplaatst: 12 december 2021 10 minuten geleden, Fred zei: Een easy win zegt hij. Als je denkt alles gelezen te hebben Versleten hards tegenover verse softs. En Max die niks en Lewis die alles te verliezen had. Ja, een easy win. 1 Quote
Lotuzzz 17.065 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 21 minuten geleden, Monterey Jack zei: Los van wie er wint is hey gewoon schandalig dat ze de reglementen niet volgen als wedstrijdleiding Volgens het reglement was ronde 58 altijd achter SC. Ja maar dat zegt Horner dus al het hele jaar he! imho Liberty Media thing Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 Cash is king and the show must go on… Controversie en drama Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 34 minutes ago, Monterey Jack said: Los van wie er wint is het gewoon schandalig dat ze de reglementen niet volgen als wedstrijdleiding Volgens het reglement was ronde 58 altijd achter SC. 39.12 is niet de enige regel die inhalen onder safety car toelaat. Je hebt ook 39.8(a): Quote 39.8 With the exception of the cases listed under a) to h) below, no driver may overtake another car on the track, including the safety car, until he passes the Line (see Article 5.3) for the first time after the safety car has returned to the pits. The exceptions are: a) If a driver is signalled to do so from the safety car. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 Het punt dat ze willen maken is dat niet alle gedubbelden zijn doorgelaten. Enkel die die tussen p1 en p2 reden. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 1 minute ago, ir_fuel said: Het punt dat ze willen maken is dat niet alle gedubbelden zijn doorgelaten. Enkel die die tussen p1 en p2 reden. Ja, en dat kan dus blijkbaar, als de race directeur dat zo beslist. 39.12 is dus helemaal niet van toepassing hier. Ze hebben nooit gezegd: alle gedubbelden mogen inhalen (conform 39.12), ze hebben gezegd: die, die en die mogen inhalen (conform 38.9(a)). Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 3 minuten geleden, ir_fuel zei: Het punt dat ze willen maken is dat niet alle gedubbelden zijn doorgelaten. Enkel die die tussen p1 en p2 reden. En vooral dat de race pas weer groen gaat de ronde nadien, niet dezelfde ronde Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 Zojuist, janvkn zei: Ja, en dat kan dus blijkbaar, als de race directeur dat zo beslist. 39.12 is dus helemaal niet van toepassing hier. Ze hebben nooit gezegd: alle gedubbelden mogen inhalen (conform 39.12), ze hebben gezegd: die, die en die mogen inhalen (conform 38.9(a)). Daar staat aangewezen door de safetycar, lijkt mij moeilijke te gaan als je 6 auto's er achter rijdt Al zal er wel een lijntje spreken over de racedirecteur ook. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 Je hebt daarnaast ook een algemene bepaling die de race directeur redelijk wat speelruimte laat om zelfstandig beslissingen te nemen: Quote 15.3 The clerk of the course shall work in permanent consultation with the Race Director. The Race Director shall have overriding authority in the following matters and the clerk of the course may give orders in respect of them only with his express agreement: ... e) The use of the safety car. Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 BREAKING: FIA stewards dismiss Mercedes' protest about Verstappen overtaking behind the safety car #F1 #Formula1 #AbuDhabiGP 1 Quote
Subaru555 3.609 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 Maar we vergeten het belangrijkste: de stille uittocht van Kimi 3 2 Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 Whaaat. Langste F1-seizoen ooit (of toch close) ... laatste race staan de 2 kemphanen met exact hetzelfde aantal punten ... en het kampioenschap wordt beslist in de allerlaatste ronde Levendig seizoen! Zeker niet onverdiend voor Verstappen, integendeel. Gaat er voor, gaat er soms over (but don't they all), volhardt, neut niet te heel veel. Benieuwd naar 2022, compleet nieuwe regels en auto's. Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 Voila! Fijne kerst iedereen! Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 Volledige tekst van de beslissing hier: https://www.reddit.com/gallery/revt58 Artikel 15.3 dus ... called it 1 Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 Hoe Alonso erover dacht... 3 Quote
Subaru555 3.609 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 Het is nog niet voorbij 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 7 uren geleden, Fred zei: Er is een franstalige zender die het gratis uitzendt. Tipik. Zit bij mij op 131. (onderdeel van Rtbf zie ik) Naamsverandering van RTBF 2 inderdaad. Ofte Frans-Brussel lijk ze zeggen Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 20 minutes ago, Polygoon said: Naamsverandering van RTBF 2 inderdaad. Ofte Frans-Brussel lijk ze zeggen Bij mijn grootouders was dat "Brussel-Frans" 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 2 hours ago, Jokke_vlo said: Ne velo van het jaar kruik. Slechte reclame is ook reclame zeker? Quote
Populair bericht PJH 21.018 Geplaatst: 12 december 2021 Populair bericht Geplaatst: 12 december 2021 Mijn 0.02 euro: - Start: 100% hamilton. Kerel heeft dat mega goed gedaan en max heeft daar een serieuze steek laten vallen. EN betere banden EN de binnenkant, dan zou je er toch voor moeten zijn imo..... - Bocht 5 (?): De FIA was imo fout. Max ziet de ruimte, remt uit, komt er naast en heeft zijn vleugel er voor. Hij gaat niet van de baan en haalt zijn lijn perfect. Dat was driver skill en imo verdiende hij om er voor te liggen. Maar Lewis, die gaat gewoon rechtdoor en wint 2 sec. Da's absurd dat hij dan de plaats mag houden en gewoon een seconde teruggeeft. - Perez: wat een baas Zalig gereden, spijtig genoeg NET NIET lang genoeg zodat Max kon aanvallen. Maar echt zot goed gedaan imo. Da's pas teamplay, terwijl Bottas weer eens niet door het veld raakte. Ik had het gevoel dat hij vandaag al bij Alfa aan't rijden was precies.... - Pitten onder VCS: goed gezien. Spijtig genoeg, niet effectief genoeg. Max was gewoon niet snel genoeg vandaag - Safety car: mottigen boel, en volgens mij was er geen echt juiste oplossing. Hamilton binnenhalen was sowieso dodelijk denk ik, dus hebben ze hem buitengelaten. Ik denk dat dat de juiste beslissing was van Merc. Wat de rest van het verloop betreft: partijdig kun je ze niet meer noemen denk ik. Ik vind het goed dat ze absoluut het seizoen wilden afsluiten met een koers ipv achter de safetycar, maar de overwinning is wel weggegeven hier vind ik. Hamilton was compleet kansloos als ze er max achterzetten op nieuwe softs, en dat wisten zij ook. In het 2e deel van de race was mercedes gewoon sneller en dus behoort de overwinning aan Lewis toe. Hebben we dan een terechte kampioen? Ik vind persoonlijk van wel. De mindere auto hebben, massas strijd leveren, een paar keer pech gehad met de FIA, Silverstone, de nieuwe motoren van de Mercs waarvoor ze eigenlijk nooit echt zwaar gestraft worden terwijl RB het met hun normale allocatie doen, .... ik vind dat max een erg goeie prestatie neergezet heeft en had hij niet zoveel pech gehad, dan was het kampioenschap reeds eerder beslecht. Voor mij is max dus een terechte winnaar, oranje boven! 11 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 't Idd niet dat Verstappen niks getoond heeft dit jaar en enkel geprofiteerd heeft van de pech van een ander. In dat opzicht is hij zeker een waardige WK. Quote
Rabbit 3.131 Geplaatst: 12 december 2021 Geplaatst: 12 december 2021 Wat er ook van zij: ik ben ferm content dat het niet wereldtitel nr 8 van LH is maar wel dke van Max. Max verdient het minstens even goed over het seizoen gezien. Liberty Media denkt volgens mij net hetzelfde Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 13 december 2021 Geplaatst: 13 december 2021 11 uren geleden, PJH zei: (...) - Bocht 5 (?): De FIA was imo fout. Max ziet de ruimte, remt uit, komt er naast en heeft zijn vleugel er voor. Hij gaat niet van de baan en haalt zijn lijn perfect. Dat was driver skill en imo verdiende hij om er voor te liggen. Maar Lewis, die gaat gewoon rechtdoor en wint 2 sec. Da's absurd dat hij dan de plaats mag houden en gewoon een seconde teruggeeft. (...) Dit is dus een moment dat ik niet begrijp. Waarom moest Verstappen daar zijn plaats weer afstaan? Als je elke keer dat je voorbijsteekt en de andere zet zijn wielen naast het circuit, je de plaats weer moet afstaan, dan kan je nooit meer voorbijsteken. Als Hamilton nl. gewoon zich neerlegt dat hij in deze bocht het niet haalt, dan komt hij achter verstappen uit de bocht en is er geen vuiltje aan de lucht. Omdat hij nu koppig blijft doorgaan en naast de baan gaat rijden, mag verstappen er weer achter gaan rijden... Zet morgen weer een grasberm aan de buitenkant ipv beton, er Hamilton was schonekes de remmen ingegaan en we hadden een andere race. Zoals Wolff zelf zei: dit is autoracen. En wat in bocht 5 gebeurde, was voor mij ook proper autoracen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.