Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
10 minuten geleden, Fred zei:

Een easy win zegt hij. Als je denkt alles gelezen te hebben ?

Versleten hards tegenover verse softs. En Max die niks en Lewis die alles te verliezen had. Ja, een easy win.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
21 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Los van wie er wint is hey gewoon schandalig dat ze de reglementen niet volgen als wedstrijdleiding

image.png.391647224cb7eeda420abff2b0d1ed5d.png

Volgens het reglement was ronde 58 altijd achter SC.

Ja maar dat zegt Horner dus al het hele jaar he! :lolz:

imho Liberty Media thing

Geplaatst:

Cash is king and the show must go on… Controversie en drama ?

Geplaatst:
34 minutes ago, Monterey Jack said:

Los van wie er wint is het gewoon schandalig dat ze de reglementen niet volgen als wedstrijdleiding

image.png.391647224cb7eeda420abff2b0d1ed5d.png

Volgens het reglement was ronde 58 altijd achter SC.

39.12 is niet de enige regel die inhalen onder safety car toelaat. Je hebt ook 39.8(a):

39.8 With the exception of the cases listed under a) to h) below, no driver may overtake another car on the track, including the safety car, until he passes the Line (see Article 5.3) for the first time after the safety car has returned to the pits.

The exceptions are:

a) If a driver is signalled to do so from the safety car.

Geplaatst:

Het punt dat ze willen maken is dat niet alle gedubbelden zijn doorgelaten. Enkel die die tussen p1 en p2 reden.

Geplaatst:
1 minute ago, ir_fuel said:

Het punt dat ze willen maken is dat niet alle gedubbelden zijn doorgelaten. Enkel die die tussen p1 en p2 reden.

Ja, en dat kan dus blijkbaar, als de race directeur dat zo beslist.

39.12 is dus helemaal niet van toepassing hier. Ze hebben nooit gezegd: alle gedubbelden mogen inhalen (conform 39.12), ze hebben gezegd: die, die en die mogen inhalen (conform 38.9(a)).

Geplaatst:
3 minuten geleden, ir_fuel zei:

En vooral dat de race pas weer groen gaat de ronde nadien, niet dezelfde ronde

Geplaatst:
Zojuist, janvkn zei:

Ja, en dat kan dus blijkbaar, als de race directeur dat zo beslist.

39.12 is dus helemaal niet van toepassing hier. Ze hebben nooit gezegd: alle gedubbelden mogen inhalen (conform 39.12), ze hebben gezegd: die, die en die mogen inhalen (conform 38.9(a)).

Daar staat aangewezen door de safetycar, lijkt mij moeilijke te gaan als je 6 auto's er achter rijdt :D Al zal er wel een lijntje spreken over de racedirecteur ook.

Geplaatst:

Je hebt daarnaast ook een algemene bepaling die de race directeur redelijk wat speelruimte laat om zelfstandig beslissingen te nemen:

15.3 The clerk of the course shall work in permanent consultation with the Race Director. The Race Director shall have overriding authority in the following matters and the clerk of the course may give orders in respect of them only with his express agreement:

...

e) The use of the safety car.

Geplaatst:

Maar we vergeten het belangrijkste: de stille uittocht van Kimi :noparty:

• Vind ik leuk 3
  • Verdrietig 2
Geplaatst:

Whaaat. Langste F1-seizoen ooit (of toch close) ... laatste race staan de 2 kemphanen met exact hetzelfde aantal punten ... en het kampioenschap wordt beslist in de allerlaatste ronde :lolz: 

Levendig seizoen!

Zeker niet onverdiend voor Verstappen, integendeel. Gaat er voor, gaat er soms over (but don't they all), volhardt, neut niet te heel veel.

Benieuwd naar 2022, compleet nieuwe regels en auto's.

Geplaatst:
7 uren geleden, Fred zei:

Er is een franstalige zender die het gratis uitzendt. Tipik. Zit bij mij op 131. (onderdeel van Rtbf zie ik)

Naamsverandering van RTBF 2 inderdaad. Ofte Frans-Brussel lijk ze zeggen :D 

Geplaatst:
20 minutes ago, Polygoon said:

Naamsverandering van RTBF 2 inderdaad. Ofte Frans-Brussel lijk ze zeggen :D 

Bij mijn grootouders was dat "Brussel-Frans" :D

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
2 hours ago, Jokke_vlo said:

???C251ABA4-6E83-478D-9196-C417343067D4.jpeg.170a91e6ec6ec05d37b7425a46a5bd09.jpeg

Ne velo van het jaar kruik.

Slechte reclame is ook reclame zeker? :D 

Geplaatst:

't Idd niet dat Verstappen niks getoond heeft dit jaar en enkel geprofiteerd heeft van de pech van een ander. In dat opzicht is hij zeker een waardige WK.

Geplaatst:

Wat er ook van zij: ik ben ferm content dat het niet wereldtitel nr 8 van LH is maar wel dke van Max. Max verdient het minstens even goed over het seizoen gezien.

Liberty Media denkt volgens mij net hetzelfde ?

Geplaatst:
11 uren geleden, PJH zei:

(...)
- Bocht 5 (?): De FIA was imo fout. Max ziet de ruimte, remt uit, komt er naast en heeft zijn vleugel er voor. Hij gaat niet van de baan en haalt zijn lijn perfect. Dat was driver skill en imo verdiende hij om er voor te liggen. Maar Lewis, die gaat gewoon rechtdoor en wint 2 sec. Da's absurd dat hij dan de plaats mag houden en gewoon een seconde teruggeeft.

(...)

Dit is dus een moment dat ik niet begrijp. Waarom moest Verstappen daar zijn plaats weer afstaan?

Als je elke keer dat je voorbijsteekt en de andere zet zijn wielen naast het circuit, je de plaats weer moet afstaan, dan kan je nooit meer voorbijsteken. Als Hamilton nl. gewoon zich neerlegt dat hij in deze bocht het niet haalt, dan komt hij achter verstappen uit de bocht en is er geen vuiltje aan de lucht. Omdat hij nu koppig blijft doorgaan en naast de baan gaat rijden, mag verstappen er weer achter gaan rijden... :huh: 

Zet morgen weer een grasberm aan de buitenkant ipv beton, er Hamilton was schonekes de remmen ingegaan en we hadden een andere race.

Zoals Wolff zelf zei: dit is autoracen. En wat in bocht 5 gebeurde, was voor mij ook proper autoracen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid