Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En vooral kudos om de SC naar buiten te brengen ipv red flag. Al zouden ze beter gewoon regenbanden verplichten.

Geplaatst:

Is het niet vooral voor de spray? Regenbanden zouden nog meer water verplaatsen, en ze zagen nu al geen steek.

En ik vind de penalty zwaar overdreven. Toen Russell het deed gaven ze gewoon niets. Wat een bepaald paspoort in F1 toch doet ..

Geplaatst:
3 minuten geleden, Roger zei:

Is het niet vooral voor de spray? Regenbanden zouden nog meer water verplaatsen, en ze zagen nu al geen steek.

En ik vind de penalty zwaar overdreven. Toen Russell het deed gaven ze gewoon niets. Wat een bepaald paspoort in F1 toch doet ..

Zicht was inderdaad een thema... Hadjar toonde dat inderdaad goed aan.

Los van paspoort (ben geneigd het daar wel mee eens te zijn), de remvertraging / uitgeoefende remdruk was in dit geval dubbel zo hoog. 

Geplaatst:

Piastri deed het in de eerste herstart ook, maar iets vroeger. Lichten van de SC gingen laat uit vond ik, normaal is dat exact na sector 2 maar nu reed hij al op hangar straight. Ik denk dat Piastri het gewoon te laat zag.

De omstandigheden hielpen ook niet, in nat een hele accordeon die in elkaar plooit door de actie van Piastri, dat kan/kon voor brokken zorgen. 

Zat wel goed in Verstappen zijn hoofd nadien, zijn fout is daar toch deels het gevolg van.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
46 minuten geleden, dragonfly zei:

En vooral kudos om de SC naar buiten te brengen ipv red flag. Al zouden ze beter gewoon regenbanden verplichten.

Na de SC herstart zit iedereen wel in de spray.

Geplaatst:

Ik was me ook aan het afvragen wat het nut van die regenbanden is die ze nog elke race meenemen? Die worden toch (bijna) nooit gebruikt? 

Geplaatst:
1 uur geleden, ICM zei:

Na de SC herstart zit iedereen wel in de spray.

Heb je sowieso ook na een rode vlag. Maar dan wisselt iedereen zijn banden en is de race voorbij.

Geplaatst:
8 minuten geleden, dragonfly zei:

Heb je sowieso ook na een rode vlag. Maar dan wisselt iedereen zijn banden en is de race voorbij.

Zeker de betere keuze tov rood, maar schept in zichzelf ook opnieuw problemen.

Geplaatst:

Hulk 👏🏻 Klasse!!

Kampioenschap wordt plots ook nog spannend met het hernieuwde vertrouwen van Norris (blijkbaar nog maar zijn eerste consecutive win?)

Geplaatst:

De keuze voor Tsunoda is toch ook een blunder van formaat.

Geplaatst:
2 minuten geleden, ICM zei:

Door de mand gevallen na zijn stoere praat.

Los daarvan is de auto een draak.

Geplaatst:
21 minuten geleden, ICM zei:

Welke keuze van Marko/Horner van de laatste jaren was wel een goede?

19 minuten geleden, dragonfly zei:

Door de mand gevallen na zijn stoere praat.

Los daarvan is de auto een draak.

Dat geldt dan ook voor Lawson 🙂 Los van de omstandigheden was dat gisteren toch ook gewoon duidelijk bij Verstappen? Ja ze zijn qua afstelling de foute richting uit gegaan, maar het was voor hem atypisch qua foutenlast en probleem om te rijden. 

Geplaatst:

Inderdaad Verstappen zelden zo veel fouten zien maken als gisteren... 

Geplaatst:

Verstappen reed met heel weinig downforce, en dat helpt niet in de regen.

Geplaatst:
10 uren geleden, Roger zei:

Ik denk dat we best gelijkaardige situaties vergelijken en niet deze van Russell in Canada en deze van Piastri afgelopen weekend.
Zijn 2 totaal verschillende situaties.

1. In GP van Canada was de SC nog actief, SC was NIET ending en de passage van Verstappen voorbij Russell was misschien maximaal 1 a 2 autolengtes.
Russell reed toen ook geen 200 km/h+ toen hij afremde. 

2. Piastri zijn situatie was net toen de boodschap er kwam dat SC - ending was. Zijn remmanoeuvre was van +210 km/h naar 50 of 60 km/h en bijna 60 psi remdruk.
Verstappen schoot veel verder door voorbij Piastri door Piastri zijn harder remmanoeuvre.

Staat ook duidelijk online te lezen door FIA docs waarom Piastri zijn straf kreeg.

Toch duidelijke verschillen tijdens de 2 opgenoemde situaties.
Maar idd, 10 sec penalty is té.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Filmpje hieronder legt het perfect uit.

Geplaatst:

The window licker strikes again

• Verdrietig 1
  • Boos 1
Geplaatst:

“Wisselen met Tsunoda?”

was een leuk antwoord geweest van de pitbox :lolz:

• Grappig 1
Geplaatst:

Ben nog niet echt helemaal overtuigd dat dit Red Bull gaat redden... 

Geplaatst:
16 minuten geleden, DenDuvel zei:

Ben nog niet echt helemaal overtuigd dat dit Red Bull gaat redden... 

Tsunoda zal wel een effort doen

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:

Hoe hebben ze dat klaar gekregen. 

Maar idd dat gaat Red Bull niet redden. Ik zie dat ook niet direct goedkomen met Ford. 

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ze hebben ons een mogelijks heel leuke race afgenomen.

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid