Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb me vooral geërgerd, aan die lelijke neuzen, aan de onoplettende commentator op LaDeux, aan de vreselijke motorsound, aan het rommelige raceverloop door inhouden owv fuel, ... Bah. Leuk dat Vettel eruit lag hihi, en als Ricciardo de hele race teveel benzine verbruikte is het motorprobleem van Renault mogelijks nog altijd groter dan de race deed uitschijnen. Jammer dat Massa eruit werd gekegeld, had graag gezien waartoe hij in staat was.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik ben na 25 ronden gestopt met kijken, geluid trekt op niets en was oersaai. Stop met die eco zever (fuel) en laat ze terug racen aub!

Geplaatst:

Wat is dat met teveel verbruik ? Hij is toch niet zonder Naft gevallen, dus hoe kan hij dan teveel verbruiken?

Moeten die mannen nu ook al VAA betalen misschien en daarom willen ze een lager verbruik :P

Geplaatst:

Wat is dat met teveel verbruik ? Hij is toch niet zonder Naft gevallen, dus hoe kan hij dan teveel verbruiken?

Moeten die mannen nu ook al VAA betalen misschien en daarom willen ze een lager verbruik :P

Ze mogen maar 100 liter per uur verbruiken en max 135 L per wedstrijd.

Geplaatst:

Totale hoeveelheid brandstof voor 1 GP is max. 100kg en de fuelflow mag max. 100kg/u zijn.

Als je dus tijdens de race bv. 99kg hebt gebruikt maar gedurende 2 rondjes ofzo de flow overschrijdt -> gediskwalificeerd.

Begrijpen wie begrijpen kan. :lolz: FIA :inlove:

Geplaatst:

Totale hoeveelheid brandstof voor 1 GP is max. 100kg en de fuelflow mag max. 100kg/u zijn.

Als je dus tijdens de race bv. 99kg hebt gebruikt maar gedurende 2 rondjes ofzo de flow overschrijdt -> gediskwalificeerd.

Begrijpen wie begrijpen kan. :lolz: FIA :inlove:

't is eerder jij die het niet begrijpt :facepalm:

P.S.: lees mijn antwoord eens boven jouw post

Geplaatst:

Mijn voorbeeld is misschien niet ideaal, maar die cijfers kloppen toch wel?

Geen idee hoe jij aan die 100 en 135 komt, in liter dan nog.

Brandstofverbruik wordt voor zover ik weet altijd in kg uitgedrukt omdat het aantal liter kan verschillen naar gelang de temperatuur.

Geplaatst:

Heb me vooral geërgerd, aan die lelijke neuzen, aan de onoplettende commentator op LaDeux, aan de vreselijke motorsound, aan het rommelige raceverloop door inhouden owv fuel, ... Bah. Leuk dat Vettel eruit lag hihi, en als Ricciardo de hele race teveel benzine verbruikte is het motorprobleem van Renault mogelijks nog altijd groter dan de race deed uitschijnen. Jammer dat Massa eruit werd gekegeld, had graag gezien waartoe hij in staat was.

Ik heb Gaetan ook al beter geweten. :(

Geplaatst:

Ik ga morgen in de loop van de dag de race zien, opname van sporting telenet, kzal jullie weten te zeggen hoe goed Kriske is!

Geplaatst:

Mijn voorbeeld is misschien niet ideaal, maar die cijfers kloppen toch wel?

Geen idee hoe jij aan die 100 en 135 komt, in liter dan nog.

Jouw cijfers kloppen? Ik ga beleefd zijn en het nog eens vragen, hoelang duurt een F1 wedstrijd meestal?

P.S.: kleine hint, MEER dan 1 uur :P

Geplaatst:

Ja, maar het zijn wel degelijk deze 2 voorwaarden, niet meer dan 100l/u en 100l per race.

Geplaatst:

Ja, maar het zijn wel degelijk deze 2 voorwaarden, niet meer dan 100l/u en 100l per race.

zucht, 100L per uur en 100kg (ongeveer 135 liter) per race

Hoe kan je nu maximum 100l per uur mogen verbruiken als een race 1u30 duurt? :facepalm:

Geplaatst:

In 1 uur gebruiken ze uiteraard nooit 100kg. Bij gas lossen is die fuelflow nagenoeg 0 waarschijnlijk.

Ze zullen dat gewoon omrekenen naar bv. 1,66kg/m en als Ricciardo tijdens enkele rondjes 2kg/m gebruikt (bij het afhouden van Magnussen bv. in de laatste ronden) dan is dat dus niet legaal want daar heeft die flink wat voordeel mee lijkt me.

Geplaatst:

Hoe kan je nu maximum 100l per uur mogen verbruiken als een race 1u30 duurt? :facepalm:

Wel ja, dan mag je gemiddeld niet meer dan 100kg/1.5u verbruiken, en geen pieken die boven (omgerekend) 100kg/u komen.

Toegegeven, van dat eerste ben ik 100% zeker, van mijn 2e stelling 95%.

Geplaatst:

Ben op mijn honger blijven zitten tijdens deze race. Op zich werd er hier en daar wel wat ingehaald, maar ik miste toch het nodige. Er waren ook gewoon grote verschillen in het veld. Het was ondoorzichtig wie met wat bezig was. Commentaar was wel goed (pro duits uiteraard, maar wel kwalitatief op RTL Duitsland) dus op dat vlak geen ergernissen. Maar ik kon er niet vrolijk van worden.

Het had wellicht ook al iets fijner geweest als Vettel en Hamilton zich met Rosberg bezig hadden kunnen houden. Smaakmaker van de race was Bottas voor mij, maar mede ook door de fout die hij maakte.

Wat ik wel meer wil zien is uitglijders zoals die van Vergne. Het kost natuurlijk wel direct een positie :lol:

Geplaatst:

Ik heb Gaetan ook al beter geweten. :(

Ik ook. Maar 'ie stond er alleen voor, hopelijk snel Jérome terug als co.

Geplaatst:

Heb me vooral geërgerd, aan die lelijke neuzen

Het feit dat ze lager zijn en feller duiken vind ik knap. Hoe het uitgevoerd is is meestal :fp:

Geplaatst:

en als Ricciardo de hele race teveel benzine verbruikte is het motorprobleem van Renault mogelijks nog altijd groter dan de race deed uitschijnen

De fuel flow sensor is een FIA onderdeel...

Geplaatst:

In 1 uur gebruiken ze uiteraard nooit 100kg. Bij gas lossen is die fuelflow nagenoeg 0 waarschijnlijk.

Ze zullen dat gewoon omrekenen naar bv. 1,66kg/m en als Ricciardo tijdens enkele rondjes 2kg/m gebruikt (bij het afhouden van Magnussen bv. in de laatste ronden) dan is dat dus niet legaal want daar heeft die flink wat voordeel mee lijkt me.

Zo is dat

Geplaatst:

:fp: wat een flopstart van het seizoen

Een pak problemen, belachelijk regeltjes, stomme wagens en redelijk saaie race. Mercedes met 25sec voorsprong op zo'n circuit is al veel en wrslk kon dat nog veel meer zijn als hij niet had ingehouden.

En dan nog dat commentaar op RTL en ladeux :fp:

RTL is puur duits chauvinisme om ziek van te worden, totaal geen ziel er in. La Deux is dan nog vermakelijk om naar te luisteren,

Geplaatst:

Ze mogen maar 100 liter per uur verbruiken en max 135 L per wedstrijd.

Ok, that's it, i'm out!

Dit is niet meer racen, zo hoeft het voor mij helemaal niet meer. Ik kijk wel moto gp en echt autoracen.

Geplaatst:

Ok, that's it, i'm out!

Dit is niet meer racen, zo hoeft het voor mij helemaal niet meer. Ik kijk wel moto gp en echt autoracen.

Ik snap wat je zegt, maar in de jaren 80 was dat niet anders. Er zijn altijd restricties geweest in de hoeveelheid mee te nemen brandstof. Alleen zijn die restricties vanaf dit jaar wat prominenter dan vorige jaren.

Waar ik meer mee inzit is het geluid. Die machines draaien nog maar aan halve toeren. Als je me zou zeggen dat ze met diesel aan het rondrijden waren zou ik het ook geloven..

Geplaatst:

Ja, beetje zonde.

Bij de pit-stops hoor je nu zelfs het gepiep van de banden bij vertrek.

Geplaatst:

Knap toch dat verbruik , ken rallywagens die op het gemak 65 l verbruik meten op 100 km .

Geplaatst:

Fuck it, na een F1 race zou je halfdoof en high van de benzinedampen moeten thuiskomen!

:noparty:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid