Glenn-N 8.593 Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Die oorbellen blijven Soms denk ik dat die beter in een videoclip van 50 Cent kan gaan acteren. 1 Quote
walter 4.429 Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Zijn seizoen is al om zeep, ocharme... Best streng, dubbele penalty. Vooral dat hij er zelf niets aan kon doen, het zou gepaster zijn het team een geldboete op te leggen. Quote
msxx 7.844 Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 badass Met de mooiste redbull ooit in de achtergrond! Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 Dan vrees ik dat het een Sauber is. 1 Quote
msxx 7.844 Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 Dan vrees ik dat het een Sauber is. Uiteraard. In '98 was Red Bull enkel nog sponsor :-) Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 Nou, daar heb je me weer mooi op mijn plaats gezet. 2 Quote
msxx 7.844 Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 Nou, daar heb je me weer mooi op mijn plaats gezet. Dat was ook écht de bedoeling! Komaan zeg :-) Zalige wedstrijd was dat toen op Spa Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 Alleen spijtig dat Hill toen won ipv Schumacher (Ralf) Trouwens, dat heb ik hier nog niet zien passeren na de GP van vorig weekend; Massa moet weer een flashback gehad hebben in zijn Williams toen zijn ingenieur hem "Valtteri is faster than you" zei. Quote
gTa 28.061 Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 Zeg wel. Maar 'ie plooide mooi niet! Wat 'm wel siert, in some way. Ik supporter voor Bottas, 'k heb het wel voor die gast, maar 'k vond het goed dat Massa niet zomaar opzij ging zitten. Uiteindelijk denk ik dat 'ie niét trager was, vanaf dat punt, dan Bottas. Zo leek het toch? Quote
msxx 7.844 Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 Zeg wel. Maar 'ie plooide mooi niet! Wat 'm wel siert, in some way. Ik supporter voor Bottas, 'k heb het wel voor die gast, maar 'k vond het goed dat Massa niet zomaar opzij ging zitten. Uiteindelijk denk ik dat 'ie niét trager was, vanaf dat punt, dan Bottas. Zo leek het toch? Pas op, Massa heeft twee keer voordeel gehad van de eerdere pitstop te krijgen. Bottas kwam daardoor ook achter andere wagens te zitten en had 8 seconden achterstand op Massa. Allemaal goedgemaakt in de laatste stint. Hij was dus echt wel sneller (minimaal 0,5 sec) Williams heeft gisteren een persbericht de deur uit gedaan waarin ze stellen dat excuses naar beide rijders gemaakt werden voor de situatie... Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 Massa had groot gelijk. Als Bottas echt zoveel sneller was had hij maar een poging moeten wagen om Massa te passeren... Heb ik niet gezien. En komaan, teamorders in race 2 voor p7 en 8. Quote
msxx 7.844 Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 Massa had groot gelijk. Als Bottas echt zoveel sneller was had hij maar een poging moeten wagen om Massa te passeren... Heb ik niet gezien. En komaan, teamorders in race 2 voor p7 en 8. Je mist het punt. Het ging er niet om wie voor wie moest eindigen. Het ging erom p6 van Button af te pakken. Massa slaagde daar al rondenlang niet in, met Bottas hoopten ze dit wel te bereiken 1 Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 http://jalopnik.com/mercedes-f1s-secret-is-it-split-its-turbo-in-half-1558154190 Mercedes has been dominating F1 this season, and a big technical secret why has just come out — they split their turbo in half.234P Let me start by explaining that turbos are very simple, but they have an inherent compromise. They consist of two spinning turbines: the one in the back takes in hot exhaust gas and spins really, really fast. The front one takes in cool, fresh air and is spun by the hot exhaust turbine. The compressed fresh air gets forced into the engine making more power and the hot exhaust gas shoots out the back of the car. The compromise is that you want the compressed air going into the engine as cool as possible, but that's very difficult since it's right next to a turbine run off hot exhaust gas.56P As Sky F1 reports, Mercedes has split its turbo in half. The turbine that takes the hot exhaust gas is at the back of the V6 and the turbine that compresses the cool air is at the front of the engine. The two are linked by some kind of complicated shaft running through the vee of the engine. I mean, I say it must be complicated, because no one else has figured out how to do this, so it's got to be complicated.P There are two key advantages for this, as Sky F1 explains. The first is that the cool turbine up front stays cooler since it's now far away from the hot exhaust turbine in the back. This means that Mercedes doesn't need as big an intercooler to keep the compressed air going into the engine cool. That means they can package the car tighter around the engine, making it more aerodynamic.P Mercedes can also package their transmission closer to the center of the car. The gearbox sits behind the engine, and now it has more room since there's only half a turbo back there taking up space.P It's a remarkable example of sacrificing some simplicity for the sake of improved packaging and efficiency. It's all very F1, and thanks to the sport's mandated freeze on engine design, it's a Mercedes-only specialty.78P Photo Credit: Getty Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Wordt weer spannend. Mercedes opnieuw een volle seconde sneller dan de rest. Quote
walter 4.429 Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Michael Schumacher toont momenten van bewustzijn AP De Duitse voormalige F1-kampioen Michael Schumacher toont na maanden in een kunstmatige coma ‘momenten van bewustzijn’. Dat bevestigde zijn manager Sabine Kehm vrijdag. ‘Hij geeft signalen dat hij aan het ontwaken is. Michael heeft een lange weg afgelegd. Samen met het personeel van het ziekenhuis in Grenoble staan we hem bij en blijven we er vertrouwen in hebben’, aldus Kehm. Eerder deze week waren er al bemoedigende signalen op te tekenen bij de voormalige F1-kampioen. Sinds zijn ski-ongeval op 29 december, waarbij hij een zwaar hersenletsel opliep, wordt de 45-jarige Schumacher in een kunstmatige coma gehouden. De Duitser verblijft in het ziekenhuis van Grenoble en eind januari kondigden de dokters het begin van zijn ontwakingsfase aan. Er werd toen een procedure gestart om de zevenvoudige Formule 1-kampioen langzaam uit de coma te halen. Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 5 april 2014 Auteur Geplaatst: 5 april 2014 Dit wordt zo hard weer een kampioenstitel voor LH44 dit jaar! Ik heb trouwens sinds dit seizoen enorm veel sympathie voor D Riccardio. Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Weer? Misschien zijn tweede (en vorige is al van 2008 geleden doordat een Toyota niet kan rijden). Pas de 3de race van het seizoen. En onderschat Rosberg niet. Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Rosberg staat wel op 1. Als Hamilton weer liefdesperikelen krijgt dan is het omzeep. Ricciardo inderdaad echt indrukwekkend, jammer van zijn penalty. Hopelijk kan Kimi ook eindelijk is wat laten zien vanaf p5. Quote
dragonfly 14.991 Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Vandoorne boekt overwinning bij GP2-debuut http://www.gpupdate.net/nl/gp2-nieuws/308853/vandoorne-boekt-overwinning-bij-gp2-debuut/ 1 Quote
Salokin 8.987 Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 waar/hoe laat uitgezonden? La deux om 17u Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.