dragonfly 14.991 Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Wat is dat? Express lock-up gedaan en ipv daar dan te blijven hem in achteruit gezet om eruit te rijden. Toevallig kwam Hamilton af dus gele vlag en ronde om zeep http://www.youtube.com/watch?v=IrqqltuXPc4 Quote
gTa 28.061 Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Opgenomen. Gisterenavond opgezet nadat 3/4e van de stemresultaten gekend waren. Na 6 ronden in slaap gevallen. Deze morgen tijdens het ontbijt verder gekeken, waarbij ik elke 20 seconden een minuut heb doorgespoeld ofzo. Ik heb dus de hele race gezien in een half uurtje, niks gemist en dan NOG was het dooooodsaai. Begrijpelijk dat BBC de Monaco Grand Prix niet meer live uitzendt. Quote
dragonfly 14.991 Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Begrijpelijk dat BBC de Monaco Grand Prix niet meer live uitzendt. Komt eerder omdat Bernie nog meer geld wilde hoor Quote
gTa 28.061 Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Wel ja, moest het superknap zijn om naar te kijken, ze zouden 'm toch uitgezonden hebben? Quote
Polygoon 15.040 Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Express lock-up gedaan en ipv daar dan te blijven hem in achteruit gezet om eruit te rijden. Toevallig kwam Hamilton af dus gele vlag en ronde om zeep http://www.youtube.com/watch?v=IrqqltuXPc4 Is sowieso gele vlag, of hij hem nu in achteruit zet of niet. Quote
dragonfly 14.991 Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Is sowieso gele vlag, of hij hem nu in achteruit zet of niet. Flauw. Die SC bij Sutil was ook overbodig. Til die wagen op en laat ze racen hé, helpt alles gewoon om zeep. Quote
msxx 7.837 Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Opgenomen. Gisterenavond opgezet nadat 3/4e van de stemresultaten gekend waren. Na 6 ronden in slaap gevallen. Deze morgen tijdens het ontbijt verder gekeken, waarbij ik elke 20 seconden een minuut heb doorgespoeld ofzo. Ik heb dus de hele race gezien in een half uurtje, niks gemist en dan NOG was het dooooodsaai. Begrijpelijk dat BBC de Monaco Grand Prix niet meer live uitzendt. Had hem opgenomen in het Duits en de samenvatting opgenomen van BBC. Ben na 2 ronden (SC..) overgeschakeld op de samenvatting. Was er niet rouwig om. Eigenlijk is Monaco geen echt leuke race om te kijken... Is sowieso gele vlag, of hij hem nu in achteruit zet of niet. Dat is het punt niet. Heeft hij zich verremd of hem expres daar geparkeerd? Dat is de discussie.. Quote
Polygoon 15.040 Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Dat is het punt niet. Heeft hij zich verremd of hem expres daar geparkeerd? Dat is de discussie.. Klopt maar @@dragonfly dacht dat het was omdat hij terug achteruit wou. (wat sowieso expres is) Quote
msxx 7.837 Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Flauw. Die SC bij Sutil was ook overbodig. Til die wagen op en laat ze racen hé, helpt alles gewoon om zeep. Er lagen stukken vleugel op de baan 1 Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Hamilton - Rosberg is overduidelijk een prooi voor Hamilton. Als Hamilton dit jaar verliest is het door uitvalbeurten. Voorlopig staat op de baan de stand 4-1 voor Hamilton... maar ben blij dat Rosberg altijd close is, anders hadden we net zo'n walk over als vorig jaar met Vettel. Voor diegenen die Vettel onderschatten, don't. Die gaat een sterke tweede seizoenshelft rijden. Hamilton moet winnen of is de grote verliezer, Rosberg heeft weinig te verliezen buiten zijn ego. Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Rosberg is wel begonnen hé, als een klein kind de kwalificatie van zijn teamgenoot blokkeren. Triestig als je zo de pole moet nemen enja van MS was het destijds ook triestig. En voor Vettel heb ik geen medelijden, die is alleen maar wereldkampioen geworden dankzij Newey. Heb veel meer respect voor Alonso & Kimi die met een mindere auto toch vooraan rijden. En voor Ricciardio ook, zalig wat hij doet! Volgens FIA vrijgesproken. Spel binnen Mercedes zou al langer aan de gang zijn doordat beiden hun motorsettings tijdens de race anders instelden. En dat van Newey: is al sinds 1992 het verwijt binnen de F1 telkens iemand met een Newey wagen wereldkampioen wordt. Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Bijna voorbij Prost http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_drivers_who_set_a_fastest_lap Quote
msxx 7.837 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Bijna voorbij Prost http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_drivers_who_set_a_fastest_lap Echt opmerkelijk lijstje eigenlijk. Senna en Hamilton hebben samen minder snelste ronden dan Kimi. Toch dé twee kwalificatiebeesten. Alonso heeft er ook maar weinig. Quote
ICM 24.919 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_drivers_who_never_qualified_for_a_race Claudio Langes Quote
Polygoon 15.040 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_drivers_who_never_qualified_for_a_race Claudio Langes Bernie staat er ook tussen Quote
gTa 28.061 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Bernard de Dryver nog nooit van gehoord! Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 In de F1 geen zo'n bekende .klopt. In de endurance en circuit wereld des te meer hoor (eind jaren 70 tot ergens midden 2000 d8 ik ), wel geen topper maar reed meermaals LeMans,Daytona,Spa,etc.... En toch ook wel met deftig materiaal : Rondeau, Porsche 962, Sauber C8, Sierra RS500,BMW M3,... 1 Quote
Salokin 8.987 Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Mijn oudste dochter vroeg me vandaag om nog eens 'echt' naar de formule 1 te kijken dit jaar, toen ze een paar maanden oud was, is ze al eens meegeweest en dat verhaal is haar blijven begeesteren alsook kijken we altijd samen op TV. Nu, wat is de beste plaats op Francorchamps om de race te bekijken? Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 La Source. Als Grosjean meerijdt. 3 Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Ik vond Pouhon de max om zien. Geen last van den draad voor u. En ge ziet ze redelijk lang. 1 nadeel is wel dat het staanplaats is. Maar wel ideaal om fotookes te nemen (zie foto 2) Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Exhaust blown diffuser, dat moet echt zalig geweest zijn om te horen irl. Quote
walter 4.428 Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 Formule 1-fanaat op het witte doek formule1.nl Woensdag 14 mei is in Rotterdam de film 1 Life on the Limit in Nederland in première gegaan. Een Amerikaanse docufilm over de veelgeroemde gouden jaren van de Formule 1 – de sixties en de seventies. Auto’s met gigantische vleugels, brede banden en drielitermotoren. Een ruige periode ook, waarin de dood meereed over het circuit. In de film komen alle coryfeeën uit de Formule 1 aan het woord. En wie zien we daar ineens tussen? Onze columnist, Koen Vergeer. We zijn meteen gaan vragen hoe het zit.Hoe kom jij nou in een Amerikaanse bioscoopfilm over de Formule 1 terecht? Op een middag werd ik gebeld door ene Mike uit Engeland. Of ik de schrijver van het boek Formula One Fanatic was. Ja dat was ik. Of ze mij een keer mochten interviewen voor een documentaire. Ik vond het best. Oké, binnenkort hoorde ik meer, hij stuurde alvast een linkje met informatie over het hele project. Bleek het een film te worden waarin ook Jackie Stewart, Niki Lauda en Jody Scheckter geïnterviewd werden. De volgende dag las ik ergens dat Bernie Ecclestone himself de documentairemakers zijn zegen had gegeven. Het werd serious business! Mario Andretti, Max Mosley, Michael Schumacher, Damon Hill, Emerson Fittipaldi, alle kanonnen uit de Formule 1 werden voor de camera gehaald… Niks mis mee toch? Nee, absoluut niet. Maar toen ik al die namen zag dacht ik dat iemand mij ongelofelijk in de maling zat te nemen. Ik moest tickets boeken naar London, daar zou ik in een chique hotel vlakbij Gatwick geïnterviewd worden. Weet je, zelfs toen ik in het vliegtuig stapte geloofde ik het nog niet helemaal. Ergens zat iemand in een internetcafé gigantisch om mijn ijdelheid te schateren. Maar het was echt. Helemaal. Ik was wel opgelucht toen ik Mike ontmoette bij de Starbucks op Gatwick. De volgende ochtend kwam de crew uit de States. ’s Ochtends stond ik op het programma, ’s middags John Surtees. Ze zouden een kwartiertje filmen. Het werd uiteindelijk drie kwartier. Ze werden steeds enthousiaster achter die camera. Ik vertelde tenminste vrijuit. Al die petrolheads die ze al hadden gesproken, bleven zo op hun hoede, vonden ze. En daarna? Ik hoorde heel lang niks meer. Project ter ziele zeker. De film over Senna verscheen, en daarna Rush. Ik dacht: ze zullen mijn aandeel wel hebben geschrapt. Tot Mike ineens via de mail meldde dat ik in de film zat, met meer air-time dan sommige wereldkampioenen. Ze wilden ook nog wat tekeningen uit mijn plakboeken hebben en een stukje film dat mijn vader nog geschoten heeft op Zandvoort. Het zit er allemaal in. Tevreden met het resultaat? Ik vind het nog steeds geweldig kicken dat ik in één film zit met al die giganten uit de racerij. Echt mijn jeugdhelden. Ergens blijf ik toch altijd dat jochie van een jaar of elf dat raceauto’s kijkt. Maar het is een rake film. Hij geeft goed weer hoe het toen was. Het publiek zat veel dichter op de baan, de auto’s hadden allemaal een uitgesproken karakter, net als de coureurs. Het was chaotischer, vrolijker en avontuurlijker. Je moet ook bedenken dat tot halverwege de jaren zeventig de Formule 1 zelden live op de televisie te zien was. Ho ho, horen we nu opa vertellen dat vroeger alles beter was? Haha, ja kinders, zo was het. Maar lang niet alles was beter. Om de haverklap verongelukten er coureurs. In de Formule 1 wel één of twee per jaar, maar ook in andere raceklassen. Dat zie je ook terug in de film. Op een of andere manier is hij heel bruut. Maar zo was het ook. Die racerij draafde maar door, of er nu doden bij vielen of niet. Het hoorde er gewoon bij. Echt, zo was het. Elke keer weer schrok je je kapot, was je verdoofd en vervuld met afkeer van die onzin, totdat hop! daar viel de vlag weer, en scheuren maar. Onvoorstelbaar, echt onvoorstelbaar, ook voor mij hoor, vanuit ons perspectief van nu. Is de film beter dan Rush? Niet te vergelijken. Rush is kunst, esthetischer, met een verhaal, met romantiek en humor. 1 Life on the Limit is een documentaire. Het is allemaal veel rauwer, harder, rommeliger. Gewoon zoals het was. Er zit geen verhaal in. Daar heeft de film aan het eind wat moeite mee. Uiteindelijk is het alsof de helden van toen hun leven gaven om de sport veiliger te maken. Maar zo is het niet. Het was gewoon een stel idioten die allemaal zo hard mogelijk wilden rijden en winnen. Wat dat betreft is er weinig veranderd. Quote
dragonfly 14.991 Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Ik moet nog eens kijken, is in Amerika al verschenen http://www.imdb.com/title/tt2518788/ Quote
gTa 28.061 Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Ik zag zondagavond laat op Facebook tijdens 't scrollen een bericht van F1-journaal (ofzoiets) "Alonso wint in Canada en krijgt Schumacher-taxirit" met een foto van een Ferrari-rijder op de air intake van een andere F1-kar. Meteen vloekend tegen mezelf "Godverdorie 't was TOCH formule 1 dees weekend en zie nu, nu weet ik al wie gewonnen heeft!" Gisteren aan 't zoeken naar heruitzendingen. Niks te vinden. Dan naar torrents gezocht met de race. Niks te vinden. Hmmm. Toch even kalender F1 bekeken: 't is volgend weekend 'k Ben nu wel benieuwd welk bericht ik dan gezien heb op fb, heb 't niet gelezen en snel weggescrold omdat ik niet nog meer info wou zien... maar nu vind ik het niet meer terug. Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Schumacher zou al iets getriggerd moeten hebben en een Ferrari-rijder die dit seizoen wint al zeker. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.