Martini Racing 2.777 Geplaatst: 7 september 2015 Geplaatst: 7 september 2015 Blijkbaar is die Honda motor niet zo slecht maar ligt het probleem eerder aan het elektrisch gedeelte van de hybride unit Het tegenovergestelde van de Renault motor,. Quote
dragonfly 14.991 Geplaatst: 7 september 2015 Geplaatst: 7 september 2015 niet waar... tijdens de winter kan je zeggens de gehele motor opnieuw uitdenken met de beschikbare tokens... het geheel is vrij flexibel geworden na meetings hierover dit voorjaar. Dat doet de rest ook hoor, dus again forget it. Waarom denk je dat Red Bull er opeens tegen was Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 7 september 2015 Geplaatst: 7 september 2015 Awel, dan kunnen ze toch een en ander opnieuw uitdenken over de winter toch? Ferrari en Mercedes ook... maar daar is ni veel meer nodig om nog drastisch te wijzigen, eerder wat bijschaven hier en daar. Quote
Cash 140 Geplaatst: 7 september 2015 Geplaatst: 7 september 2015 niet waar... tijdens de winter kan je zeggens de gehele motor opnieuw uitdenken met de beschikbare tokens... het geheel is vrij flexibel geworden na meetings hierover dit voorjaar. Ben je zeker ? bv vorige winter mochten er normaal gezien maar 32 tokens gebruikt worden om aanpassingen te doen. De bedoeling was dat de motoren dan voor de eerste race dit jaar terug vastlagen. Maar door een loophole in de regels hebben de teams het verkregen dat ze die tokens toch ook in het jaar mogen gebruiken, zo lang ze niet meer dan 32 tokens gebruiken om iets te wijzigen. Dus ik denk dat het niet zo is dat de motor volledig van 0 opnieuw kan opgebouwd worden. 100 % zeker ben ik niet want het is nogal complex allemaal. 1 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 7 september 2015 Geplaatst: 7 september 2015 0 is het idd niet... maar de tokens zijn "ruim genoeg" gedefinieerd om eigenlijk conceptueel zeer grote veranderingen door te voeren. Quote
msxx 7.834 Geplaatst: 7 september 2015 Geplaatst: 7 september 2015 Longer term, the restrictions on how much development can be done increase each year. So for 2016, 38 per cent of the engine can be changed, going down to 30 percent in '17, 23 per cent in '18 and just five per cent for '19 and '20. Aldus deze autosport link Quote
ICM 24.913 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Plus, ze hebben hoe dan ook achterstand in testen en real life ervaring met een conventionelere setup. Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Heel het hybride gebeuren is een klucht. Zie je nu nog een motorbouwer instappen? Als de geruchten zouden kloppen stopt Renault en dan heb je er nog 3 en niemand die interesse heeft in Honda. Dus twee voor 2 fabrieksteams en de rest voor de Privateers. Quote
gTa 28.058 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Zei iemand onlangs niet dat de piste van atmosferische motoren weer grondig bekeken wordt? Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Geplaatst: 8 september 2015 @@dragonfly Als ik dit topic mobiel open, kom ik uit bij de laatste post, om daarna een eind naar boven te verspringen. Komt dit door dat twittergedoe hierboven? Best wel ambetant eigenlijk... Quote
dragonfly 14.991 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Yep komt door twitter, ik heb dat ook Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Zei iemand onlangs niet dat de piste van atmosferische motoren weer grondig bekeken wordt? Er is niks mis met de V8 terughalen, kosten zijn toch gemaakt voor die V6's. Quote
Fille 798 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Was er geen sprake van dat ze vanaf '17 meer brandstof meekregen tijdens de race? Ik dacht iets van een 135 a 140 kg brandstof in plaats van nu 100 kg. Ook was er toch sprake van het vermogen op te schroeven naar +- 1000 pk mede door meer brandstof aan boord? Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Honda denkt er sterk aan tijdens de winter het concept opnieuw uit te denken http://www.motorsport.com/f1/news/honda-eyes-power-unit-layout-change-for-2016/?v=2&s=1 Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 @@dragonfly Als ik dit topic mobiel open, kom ik uit bij de laatste post, om daarna een eind naar boven te verspringen. Komt dit door dat twittergedoe hierboven? Best wel ambetant eigenlijk... Mwoehahahaha Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Was er geen sprake van dat ze vanaf '17 meer brandstof meekregen tijdens de race? Ik dacht iets van een 135 a 140 kg brandstof in plaats van nu 100 kg. Ook was er toch sprake van het vermogen op te schroeven naar +- 1000 pk mede door meer brandstof aan boord? Maar dat gaat de kostprijs van de motor niet drukken, laat staan het verschil verminderen. Quote
dragonfly 14.991 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Laat ze gewoon terug testen & ontwikkelen zoals vroeger, F1 is saai geworden en ze zitten altijd vast voor een heel seizoen door die stomme freeze 2 Quote
msxx 7.834 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Laat ze gewoon terug testen & ontwikkelen zoals vroeger, F1 is saai geworden en ze zitten altijd vast voor een heel seizoen door die stomme freeze Ferrari heeft in Monza een grote stap gezet. Een Force India inhalen op een recht stuk was lastig, ondanks DRS, nu lukte het wel Quote
dragonfly 14.991 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Ferrari heeft in Monza een grote stap gezet. Een Force India inhalen op een recht stuk was lastig, ondanks DRS, nu lukte het wel Klopt, ze hebben 3 tokens gebruikt en hebben er nu nog 4 over. Denk dat die van Mercedes OP zijn Quote
Cash 140 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Idd, Mercedes heeft alle tokens die ze nog hadden, 7, gebruikt in de update voor Monza. Quote
Carlito 6.312 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Waardoor ze de basis die ze gelegd hebben voor volgend jaar, gerust kunnen uittesten tijdens het seizoen. Het moet al serieus misgaan willen ze geen kampioen worden Quote
mrbbs 2.792 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Benieuwd hoe de stoelendans zich de komende zal ontplooien. Hopelijk kunnen we volgend jaar terug een Belg in de formule 1 zien, al zouden de kansen op dit moment erg klein zijn.. Quote
msxx 7.834 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Benieuwd hoe de stoelendans zich de komende zal ontplooien. Hopelijk kunnen we volgend jaar terug een Belg in de formule 1 zien, al zouden de kansen op dit moment erg klein zijn.. Welke dans? Vrijwel alles al volzet/bevestigd... Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 15 september 2015 Geplaatst: 15 september 2015 Renault stopt met leveren van power units, check gpupdate maar Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.